Taina Licciardo-Toivola herää klo 03:00
On pistänyt videon Youtubeen aamurutiineistaan. Herää kolmelta ja tekee omia juttujaan, kunnes pienimmät lapset heräävät klo 6. Ajatuksia? Kuulostaa hullulta tuohon aikaan herääminen, mutta samalla olen hieman kateellinen, että joku saa itsensä noin aikasin ylös viettämään omaa aikaa.
Kommentit (10856)
Uudenvuoden videossa pohtivat että jakaisivatko leipomansa piirakan ohjeen, mutta hoi Taina me halutaan se papukastikkeen ohje!!
Ulkomaansuomalainen kirjoitti:
No ei pidä paikkaansa. Puolet elämästäni ja koulut käynyt Suomessa, nyt toisen puolikkaan ulkomailla. Huomaan selvästi omasta puheestaani, jos pitkään puhun suomea tai olemme siellä lomalla, että se EI ole enää ykköskieli. Enkä takuulla ole erityistapaus. Eiköhän se mene niin, että ihmisten kielipää on yksilöllinen ja monilla se on se pääkotimaan kieli, joka on vahvin. Tanjalla englanti varsinkin kun se on ollut alueen pääkieli lähes koko hänen ikänsä.
Ihmettelenpä samaan syssyyn tuota hänen englanninkielensä arvostelua. Australianenkku ei ole sama kuin brittienglanti tai amerikanenglanti, joten tottahan hän käyttää eri sanoja ja lausunta ja nuotti on erilainen. Minusta se kuulostaa hyvinkin siltä mitä Brisbanen alueella muiden suusta kuulin.
Minä kritisoin Tainan englannissa hänen onnetonta kirjoitustaitoaan ja suppeaa sanavarastoaan. Toivon todella kotikoulunkin takia, että suomi olisi vahvempi.
Tainan igstoorin perusteella taisivat olla prismassa tänään, varmaan sielä missä yleensä käy
Ig storyssa paljon videoita.
Tainushka - järjestä meille hauskaa! Vähän niinkuin Maisa Torppa!
Ikävä uusia videoita :(
Onko Taina sanonut instassa, kuinka pitkään on tauolla?
Vierailija kirjoitti:
Ikävä uusia videoita :(
Onko Taina sanonut instassa, kuinka pitkään on tauolla?
Niinpä!
Ei ole tainnut kertoa, tai sitten on mennyt minulta ohi.
Katson noita myöhässä ja miten sattuu, nyt näin jonkun "me muutimme"-videon, pojat ei halua sänkyjä? 4 poikaa parvella, 0 sänkyä, 0 patjaa, 2 peittoa??? Cleolla oma huone.. 😖
Onko tähän tullut kommenttia T:lta?
Vierailija kirjoitti:
Katson noita myöhässä ja miten sattuu, nyt näin jonkun "me muutimme"-videon, pojat ei halua sänkyjä? 4 poikaa parvella, 0 sänkyä, 0 patjaa, 2 peittoa??? Cleolla oma huone.. 😖
Kokeekohan pojat ettei he saa nukkua? Tuli vaan mieleen kun äiti kehunut että herää jo klo 3 ja liika nukkuminen on pahasta yms. Ehkä ne nukkuu vuorotellen ja muun ajan soittaa sähköpianoa.
Lapset vaikuttaa jotenkin nujerretuilta ja flegmaattisilta, kun videoissa ei näy heidän oma tahto ja persoona. Se rillipäinen poika on ainoa tasapainoisemman oloinen ja ihan pienimmästä ei myöskään osaa vielä sanoa. Pojat myös ovat hyvin feminiinisen oloisia, mistä herää kysymys, onko sattumaa vai onko ruokavaliolla tms. vaikutusta asiaan?
Jotain kiehtovaa videoissa kuitenkin on, kun muutaman kappaleen olen niitä kelaillen katsonut. Minä kans kaipaisin jotain syvällisempää ja aidompaa meininkiä, ei pelkkää höttöä.
Vierailija kirjoitti:
Lapset vaikuttaa jotenkin nujerretuilta ja flegmaattisilta, kun videoissa ei näy heidän oma tahto ja persoona. Se rillipäinen poika on ainoa tasapainoisemman oloinen ja ihan pienimmästä ei myöskään osaa vielä sanoa. Pojat myös ovat hyvin feminiinisen oloisia, mistä herää kysymys, onko sattumaa vai onko ruokavaliolla tms. vaikutusta asiaan?
Jotain kiehtovaa videoissa kuitenkin on, kun muutaman kappaleen olen niitä kelaillen katsonut. Minä kans kaipaisin jotain syvällisempää ja aidompaa meininkiä, ei pelkkää höttöä.
Mä en ole edes tunnista kaikkia, ketkä on poikia tai tyttöjä. On niin saman näköisiä pitkine tukkineen. Tuntuu kummalta, että lapset ei koskaan tuittuile ja sano vastaan, vaan näyttää tekevän kaiken kiltisti mitä käsketään. Lapsen persoonallisuus jää siten kehittymättä. Niinkuin eläisi vallan alla, vailla omaa tahtoa. Mun mielestä Taina ei tajua, että lapsilla on edessä oma elämä, ja elämisen taidot opitaan lapsena.
Vierailija kirjoitti:
Onko tätä jo käsitelty täällä?
Vierailija kirjoitti:
niin kirjoitti:
Mä en usko, että edes muuttaa Australiaan. He ja lapsetkin on asuneet Suomessa suurimman osan elämästään ja osa heistä täällä syntynytkin. Oletettavasti heidän sukunsa on suomessa ja ovat suomalaisia. Puhuvat vaan pitääkseen yllä jotain kulissia, kuulostaa jotenkin eksoottisemmalta olla jostain muualta kuin Suomesta. Olisi kiva, jos videoilla kuulisi puhuttavan Suomen kieltä.
Se mikä videoissa häiritsee on se, että lapsia käytetään videon kohteinä, lapset hoitaa homman, tekee ruokaa ja kaikkea muuta. Ei silti toki voivat osallistua kodin yhteisiin töihin, mutta kuvaisipa se Taina omia tekemisiään, eikä käyttäisi lapsiaan kaupallisuuden välineinä.
Käytännössä aika hankala kuvata omia tekemisiään, tietysti jos kamera jollain jalustalla, niin onnistuis. Vaatii kyllä sen toisen ihmisen kuvaamaan. Tuollaisia pätkiä onkin monella videolla ja viimeisimmällä näin toteaakin että isommat lapset huolehtii pienemmistä silloin kun äiti kuvaa. Muutoin hän kyllä itse lapsensa hoitaa.
YouTubessa on älyttömästi videoita joilla tubettaja esittää omia tekemisiään. Ei lainkaan kaikilla ole mitään omaa kuvaajaa. Esim. jotain kotiäitien "clean with me"-kodinsiivousvideoita tai "Day with me" on loputtomiin.
Katsoin vanhoja videoita, onko täällä jo käsitelty Omegan joku synttärivideo jonka esittelytekstissä mainitaan että O olisi jo 4 kuukauden vanhana sanonut "I love you"? :D
Ja kuinka O on alkanut puhua "epätavallisen aikaisin" tms? Siis O on nyt jotain 2v ja puhuu mielestäni aika niukasti sen ikäiseksi... Innolla odotan videota "talking baby" jota T on suunnitellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole edes tunnista kaikkia, ketkä on poikia tai tyttöjä. On niin saman näköisiä pitkine tukkineen. Tuntuu kummalta, että lapset ei koskaan tuittuile ja sano vastaan, vaan näyttää tekevän kaiken kiltisti mitä käsketään. Lapsen persoonallisuus jää siten kehittymättä. Niinkuin eläisi vallan alla, vailla omaa tahtoa. Mun mielestä Taina ei tajua, että lapsilla on edessä oma elämä, ja elämisen taidot opitaan lapsena.
Kaikkien lasten "persoonallisuuteen" ei kuulu vanhemmille vittuilu ja änkyröinti. Kun asioista osataan keskustella ei tarvitse lastenkaan olla aina urputtamassa vastaan. Suomalaisten tyypillinen käsitys on että mm. murrosikään kuuluu aina kapinointi. Ei kuulu. Omista 4 lapsesta ei ole yksikään kapinoinut, paiskonut ovia tai kiroillut, eikä siinä ole kyse mistään alistamisesta vaan taidosta kasvattaa lapsia. Isossa perheessä taitaa sosiaaliset taidot ja tiimissä toimiminen antaa melkoiset hyvät eväät siihen omaankin elämään.
Ihan tosissaanko perhe on nyt muuttamassa ausseihin sinne tulipalojen keskelle? Wau...
Vierailija kirjoitti:
Ihan tosissaanko perhe on nyt muuttamassa ausseihin sinne tulipalojen keskelle? Wau...
Ilmeisesti kun uusimmassa storyssa puhuu Australiaan pakkaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Palojahan on nyt saatu hallintaan ja isoja sateita luvattu. Muutenkin Australiassa on ollut paloja, koko Australia ei ole palanut. Vähän kuten meillä ei hirmuisesti panikoida vaikkapa Etelä-Euroopan maastopaloista.
No ei pidä paikkaansa. Puolet elämästäni ja koulut käynyt Suomessa, nyt toisen puolikkaan ulkomailla. Huomaan selvästi omasta puheestaani, jos pitkään puhun suomea tai olemme siellä lomalla, että se EI ole enää ykköskieli. Enkä takuulla ole erityistapaus. Eiköhän se mene niin, että ihmisten kielipää on yksilöllinen ja monilla se on se pääkotimaan kieli, joka on vahvin. Tanjalla englanti varsinkin kun se on ollut alueen pääkieli lähes koko hänen ikänsä.
Ihmettelenpä samaan syssyyn tuota hänen englanninkielensä arvostelua. Australianenkku ei ole sama kuin brittienglanti tai amerikanenglanti, joten tottahan hän käyttää eri sanoja ja lausunta ja nuotti on erilainen. Minusta se kuulostaa hyvinkin siltä mitä Brisbanen alueella muiden suusta kuulin.