Taina Licciardo-Toivola herää klo 03:00
On pistänyt videon Youtubeen aamurutiineistaan. Herää kolmelta ja tekee omia juttujaan, kunnes pienimmät lapset heräävät klo 6. Ajatuksia? Kuulostaa hullulta tuohon aikaan herääminen, mutta samalla olen hieman kateellinen, että joku saa itsensä noin aikasin ylös viettämään omaa aikaa.
Kommentit (10856)
Uudessa videossa Taina ja Cleopatra käy laitattamassa itselleen tekokynnet. Pikkutytöt ovat saaneet nuket ja lastenrattaat.
Cleon uusin instakuva on melkoista herutusta, kuvateksti ja kommentit Jeesuksen ylistystä. Mielenkiintoista.
Vierailija kirjoitti:
Uudessa videossa Taina ja Cleopatra käy laitattamassa itselleen tekokynnet. Pikkutytöt ovat saaneet nuket ja lastenrattaat.
Ja pikkupojat saa kahden auton pikkuautopaketin jaettavaksi.
Tainan minimalismi toteutuu näköjään vain perheen miesten kohdalla.
Tytöt ovat tässä perheessä keskipisteessä, saavat paljon lahjoja jne. Pojat ei oikein saa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Voi apua. Katsoin Espanjan rantavideon, jossa taas kerran "vegan lunch".
On se Taina melkoinen ravitsemusasiantuntija:
"Ei, en ajattele proteiineja, ajattelen ruokaa. Vaikka söisit vain riisiä koko päivän, saisit 67% proteiinia. Älkää ajatelko proteiinia, syöttäkää lapsenne."Oon ihan sanaton. Miten pihalla voi ihminen olla? Tainahan on ratkaissut maailman nälänhädät!
Tämä!! Kuuntelin itsekin että mitä ihmettä höpisi riisistä ja proteiinista, enkö vain itse ymmärtänyt oikein
Vierailija kirjoitti:
"Ei, en ajattele proteiineja, ajattelen ruokaa. Vaikka söisit vain riisiä koko päivän, saisit 67% proteiinia. Älkää ajatelko proteiinia, syöttäkää lapsenne."Oon ihan sanaton. Miten pihalla voi ihminen olla? Tainahan on ratkaissut maailman nälänhädät!
No itseasiassa Taina on siinä ihan oikeassa, että proteiinista puhutaan ihan liikaa kasvissyönnin/vegaaniuden yhteydessä.
Jos ihminen nyt vetäisi pelkkää riisiä koko päivän eli n. 2000kcal edestä, niin siinä tulisi proteiinia lähes 40g. Jää vähän alle suositusten, mutta ei niin pahasti mitä moni luulisi. Jos kasvisruoka sisältää papuja, linssejä, soijaa, tofua yms. mitä Tainankin perheen ruokavalio näyttää runsaasti sisältävän, niin proteiinia tulee kyllä varmasti riittävästi.
Sen sijaan toki pelkkää riisiä syömällä voi aika monet muut ravintoaineet jäädä saamatta eli fiksuahan se ei ole :D (Vaikka monissa köyhissä Aasian maissa iso osa ihmisistä lähes pelkällä riisillä melko pitkälti elääkin tälläkin hetkellä)
Vierailija kirjoitti:
Ytmd:n ketjussa joku sanoi, vai parikin kommentoijaa, että jossain viimeaikaisessa videossa oli Tainan tekstit "Yoytube on poistanut kommentoinnin...", mutta kommentit olivatkin päällä. 😅
Olen ajatellut itse samaa, että Taina varmaan itse pitää kommentoinnin poissa päältä, ettei tartte moderoida.
Eihän noissa videoissa oo ollu aikoihin mitään kiellettyä näkyvillä.
Siis Youtubelle "kiellettyä" on nykyään alaikäisten lasten näkyminen videoilla. Jos videolla on alaikäisiä lapsia, niin kommentointi pitää laittaa joko käyttäjän toimesta pois tai sitten Youtube itse laittaa sen pois. Ja näitä alaikäisiä lapsiahan esiintyy kaikilla Tainan videoilla eli sen vuoksi niiltä kaikilta on kommentointikin pois käytöstä. Jos jollain on ollut kommentointi päällä, niin tuo on ollut luultavasti moka Tainan osalta.
Hyvältähän noi perheen ateriat näyttää, on paljon kasviksia & hedelmiä ja proteiinin lähteinä linssit ja pavut on ihan parasta. Puuroahan nuo syövät usein aamiaisella eli kuituakin tulee varmasti tarpeeksi. Suomalaiset on tottuneet puputtamaan leipää ja perunaa, mutta nehän ei lähtökohtaisesti ole mitenkään välttämättömiä ja eikä kai oikein terveellisiäkään, euroopassa ei juuri muuta saakaan kuin vehnäleipää, sitähän Licciardot söivät kuitenkin italiassa aika paljon (täyteyt leivät rannalla). Kiva nähdä että käyvät kuitenkin myös pizzalla ja hampurilaisella kuten kuka tahansa lapsiperhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itseasiassa Taina on siinä ihan oikeassa, että proteiinista puhutaan ihan liikaa kasvissyönnin/vegaaniuden yhteydessä.
Jos ihminen nyt vetäisi pelkkää riisiä koko päivän eli n. 2000kcal edestä, niin siinä tulisi proteiinia lähes 40g. Jää vähän alle suositusten, mutta ei niin pahasti mitä moni luulisi. Jos kasvisruoka sisältää papuja, linssejä, soijaa, tofua yms. mitä Tainankin perheen ruokavalio näyttää runsaasti sisältävän, niin proteiinia tulee kyllä varmasti riittävästi.
Sen sijaan toki pelkkää riisiä syömällä voi aika monet muut ravintoaineet jäädä saamatta eli fiksuahan se ei ole :D (Vaikka monissa köyhissä Aasian maissa iso osa ihmisistä lähes pelkällä riisillä melko pitkälti elääkin tälläkin hetkellä)
Niin ja tajusin muuten, että Tainan heittämä prosenttikin on suurinpiirtein oikea. Jos ajatellaan, että 60kg painoisen ihmisen (eli sen painoinen, jonka päivittäinen kalorisuositus on suurinpiitein tuo 2000kcal) pitäisi suositusten mukaan syödä 60*1,1g = 66g proteiinia, niin pelkkää riisiä syömällä hän saisi tästä suositusmäärästä: 40/66 = 60%.
Laskin aiemmin tuon 40g proteiinimäärän käyttäen jasmiiniriisin proteiinisisältöä (6,6g proteiinia/100g riisiä, jossa kaloreita yhteensä 360kcal). Jos olisi valinnut riisiksi vaikka tumman riisin (8,7g proteiinia/100g riisiä jossa kaloreita yhteensä 370kcal), niin proteiinia olisi melko varmasti tullut tuon 67% verran suosituksista, minkä Taina heitti.
Vierailija kirjoitti:
Cleon uusin instakuva on melkoista herutusta, kuvateksti ja kommentit Jeesuksen ylistystä. Mielenkiintoista.
Herutusta?
On ollut kiva nähdä, että perhe syö toisinaan myös herkkujakin tai herkkuruokia :)
Liian nihkeää lapsille, jos ei koskaa saa mitään makiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos selvennyksestä. Tainalta unohtui mainita, että prosenttiosuus koski päivittäistä tarvetta. Minä hätkähdin, että tarkoitti, että 100 g riisiä sisältää 67 g proteiinia. :D
Cleon pitäisi takoa silloin, kun rauta on kuumaa. Menee muuten laulajaura ohi sivu suun.
Kyselee ig storyssa vinkkejä saksaan, haluaisivat kokeilla perinteisiä mekkoja ja maistella kotonatehtyä ruokaa. Ja että olisiko kellään Cleopatralle sopivaa mekkoa..
Miten pitkään Taina jaksaa pitää yllä tätä kulissia että ovat muka vieläkin reissussa😂
Vierailija kirjoitti:
Kyselee ig storyssa vinkkejä saksaan, haluaisivat kokeilla perinteisiä mekkoja ja maistella kotonatehtyä ruokaa. Ja että olisiko kellään Cleopatralle sopivaa mekkoa..
Miten pitkään Taina jaksaa pitää yllä tätä kulissia että ovat muka vieläkin reissussa😂
Ihme touhua. Kai nyt videoista näkyy, ettei todellakaan ole nyt sama vuodenaika kuin tuolloin :DD On jo vähän noloakin mun mielestä tollainen, kun ihmiset tietää että Taina puhuu palturia.
Vierailija kirjoitti:
🤦♀️
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko miten sinä syötit vai vai jätitkö välistä?
Vierailija kirjoitti:
Eikös nuo Espanja ja Portugali -videot oo oikeasti kuvattu ennen Englannin reissua vaikka Taina yrittääkin uskotella muuta?
Kyllä nyt tosiaan olikin niin, että olivat ensin Ranskassa ja Britanniassa ja sieltä sitten koukkasivat takasin manner-eurooppaan Portugaliin ja Espanjaan, josta takaisin Ranskan kautta Irlantiin.
Cleo ja Taina laittoivat kynnet espanjan videoilla, videot joissa olivat tätä ennen Ranskassa Disneylandissa ja Britanniassa Legolandissa, niin kynsiä ei vielä ole.
Ihan hätkähdin, kun tajusin, että shakespeare on samanikäinen, kuin lapseni. Jostain syystä olin luullut, että S on nuorempi.
Ehkä hän on niin lyhyt, tai näyttäytyy videoilla aika huomionhakuisena - lähinnä siis äidin huomiota hakevana - ja siksi vaikuttaa ikäistään "lapsellisemmalta".
(Tietenkin 9-vuotiaat ovat vielä lapsia ja saavat lapsellisia ollakin, mutta en nyt keksinyt tuohon osuvampaa sanaa.)
"Ei, en ajattele proteiineja, ajattelen ruokaa. Vaikka söisit vain riisiä koko päivän, saisit 67% proteiinia. Älkää ajatelko proteiinia, syöttäkää lapsenne."
Oon ihan sanaton. Miten pihalla voi ihminen olla? Tainahan on ratkaissut maailman nälänhädät!