Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taina Licciardo-Toivola herää klo 03:00

Vierailija
03.11.2018 |

On pistänyt videon Youtubeen aamurutiineistaan. Herää kolmelta ja tekee omia juttujaan, kunnes pienimmät lapset heräävät klo 6. Ajatuksia? Kuulostaa hullulta tuohon aikaan herääminen, mutta samalla olen hieman kateellinen, että joku saa itsensä noin aikasin ylös viettämään omaa aikaa.

Kommentit (10856)

Vierailija
6381/10856 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta oli jotenkin ärsyttävää, kun joku kerran uteli Instassa, että eikö isommilla lapsilla mene hermot siihen, että on koko ajan oman perheen kanssa yhdessä (6kk matkailuautossa), niin Jerusalem (tai Taina Jerusalemin tililtä :D) vastasi että "that's not an issue for us, I love my siblings" tms. Ihan kuin ne ihmiset, jotka kaipaa yksityisyyttä vaikka erityisherkkyyden takia, ei sit rakastais perhettään. Parempi vastaus olisi ollut vaikka että "mä nyt vaan oon sellanen persoona, etten kaipaa omaa tilaa". Mutta ei, pakko kertoa olevansa jotenkin moraalisesti ylevämpi sisarusrakkaudessa kuin rest of the planet.

Eiköhän tuossa ole aika vahvaa aivopesua tai sitten oikeasti vaan tottumusta taustalla. Pitää hoitaa sisaruksia, koska... vaan pitää.

Hoidin itsekin nuorempana pienempiä sisaruksiani, enkä nyt siis sinänsä inhonnut sitä, mutta en olisi uhrannut omaa elämääni sille. Eikä onneksi tarvinnutkaan, kiitos vanhempieni.

Vierailija
6382/10856 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa... Ei taideta yhtään lukea tätä kammottavaa palstaa, kun uusimman videon alussa selitetään, että "I lost my voice" :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6383/10856 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti tuo "useamman lapsen kanssa oleminen jossain muualla kuin kotona" -teema alkaa hiiiieman jo pitkästyttää. Ei taaskaan mitään sisältöä. 

Vierailija
6384/10856 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tolla asenteella todella vaikea päästä Suomessa minkäänlaisiin piireihin. Terv. Eräs heidät tunteva (tosin minäkin sain ystävyydestä rukkaset, kun en ihan täysillä hypettänyt heitä)

Mitä, et kai vaan jättänyt palvomatta LT-Kingdomia? :D Vai suvaitsitko peräti sanoa oman eriävän mielipiteesi jostain asiasta?

Instakommenteissahan onkin jo nähty Tainan kärkevät vastaukset, kun joku esittää vaikkapa ihan hyväntahtoisestikin jonkin ihmettelevän kysymyksen tai on eri mieltä Tainan kanssa.

En nyt sentään uskaltanut suoraan arvostella. Kerroin että täällä vauvapalstalla on paljon keskustelua, ja se oli jo Tainan mielestä hirveää, kun olen lukenut tätä keskustelua :D

Sunko mielestä ei olisi hirveää jos susta juoruttaisiin ja pilkattaisiin sua sivutolkulla jossain ketjussa ja sun 'ystävä' myöntäisi lukevansa ketjua hahaa?

Mäkin kyllä heivaisin sellaisen ystävän heti elämästä.

Mä en. Tiedän, että ystäväni puolustaisivat minua siellä. Kuten minä puolestani heitä.

Tuo kommentoija ei kyllä kuulosta siltä että olisi mitään puolustellut kun nytkin lähinnä pilkkaa. Epäilen että IRL tullut asia myös selväksi.

No kyllä mä nyt puolustelinkin, tai ainakin yritin selittää joitakin juttuja.

Halusin vain kertoa Tainalle että tällainen on, kun en tiennyt onko edes tietoinen.

Vierailija
6385/10856 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on pitkäveteisiä videoita. Toistoa, toistoa, toistoa. Pyykinpesusta puoli tuntia "asiaa".

Vierailija
6386/10856 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta oli jotenkin ärsyttävää, kun joku kerran uteli Instassa, että eikö isommilla lapsilla mene hermot siihen, että on koko ajan oman perheen kanssa yhdessä (6kk matkailuautossa), niin Jerusalem (tai Taina Jerusalemin tililtä :D) vastasi että "that's not an issue for us, I love my siblings" tms. Ihan kuin ne ihmiset, jotka kaipaa yksityisyyttä vaikka erityisherkkyyden takia, ei sit rakastais perhettään. Parempi vastaus olisi ollut vaikka että "mä nyt vaan oon sellanen persoona, etten kaipaa omaa tilaa". Mutta ei, pakko kertoa olevansa jotenkin moraalisesti ylevämpi sisarusrakkaudessa kuin rest of the planet.

Vai olisiko kuitenkin niin että sinä ylianalysoit tuotakin vastausta.

Vierailija
6387/10856 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tolla asenteella todella vaikea päästä Suomessa minkäänlaisiin piireihin. Terv. Eräs heidät tunteva (tosin minäkin sain ystävyydestä rukkaset, kun en ihan täysillä hypettänyt heitä)

Mitä, et kai vaan jättänyt palvomatta LT-Kingdomia? :D Vai suvaitsitko peräti sanoa oman eriävän mielipiteesi jostain asiasta?

Instakommenteissahan onkin jo nähty Tainan kärkevät vastaukset, kun joku esittää vaikkapa ihan hyväntahtoisestikin jonkin ihmettelevän kysymyksen tai on eri mieltä Tainan kanssa.

En nyt sentään uskaltanut suoraan arvostella. Kerroin että täällä vauvapalstalla on paljon keskustelua, ja se oli jo Tainan mielestä hirveää, kun olen lukenut tätä keskustelua :D

Sunko mielestä ei olisi hirveää jos susta juoruttaisiin ja pilkattaisiin sua sivutolkulla jossain ketjussa ja sun 'ystävä' myöntäisi lukevansa ketjua hahaa?

Mäkin kyllä heivaisin sellaisen ystävän heti elämästä.

Mä en. Tiedän, että ystäväni puolustaisivat minua siellä. Kuten minä puolestani heitä.

Tuo kommentoija ei kyllä kuulosta siltä että olisi mitään puolustellut kun nytkin lähinnä pilkkaa. Epäilen että IRL tullut asia myös selväksi.

No kyllä mä nyt puolustelinkin, tai ainakin yritin selittää joitakin juttuja.

Halusin vain kertoa Tainalle että tällainen on, kun en tiennyt onko edes tietoinen.

Miten noloo.

Ootko kirjoitellut kaikkia "oikeasti taina on sellainen ja sellainen"- juttuja ketjuun...

Ja taina on koko ajan lukenut ketjua ja miettinyt että kuka tuttava kykenee juoruilemaan noin ikävästi...

Ja sit oot kivasti paljastanut itsesi. Ja edelleen tietävät tarkkaan kuka olet vaikka pilkkaavia viestejä kirjoittelet...

Ööh.

Vierailija
6388/10856 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, toivottavasti en itse koskaan lyttää lastani tuolla tavoin, kuin Taina uusimmassa videossaan Jerusalemia.

Kaikista oli hyvä suunnitelma kulkea joen rantaa, joka osottautui myöhemmin rankaksi reitiksi, ja johtui väärinymmärryksestä. Tämä oli huonoksi valinnaksi osottauduttuaan täysin Jerusalemin vika. Asia, jolle Taina räkätti videossaan useita kertoja.

Vierailija
6389/10856 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo pakkomielle valkoisiin T-paitoihin alkaa jo ahdistaa. Edes nämä aikuiset lapset eivät saa muuta päälleen laittaa. Jerusalem ja Cleopatra ovat jo siinä iässä että pitäisi olla töissä ja Cleon opiskelemassa (jätti koulut kesken) mutta eihän nuo vanhemmat edes pärjäisi ilman lapsenvahtejaan.

Nefertitin kehitys on selkeästi viivästynyt sekä kielellisesti että motorisesti eikä tilannetta helpota se että neitiä kuljetetaan lastenrattaissa. Kaksikielisyys ei selitä noin huonoa puhetta, monet kaksikieliset puhuvat sujuvasti molempia jo paljon nuorempanakin.

Koko perhe elää Tainan kiiltokuvapakkomiellettä. Jotenkin häiriintynyt mieleltään täytyy ihmisen olla että määrää vielä aikuisten lastenkin vaatteet ja mitään muuta ei saa käyttää. Aivan yhtä helposti kone ne sinisetkin T-paidat pesisi. Tai punaiset.

Vierailija
6390/10856 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, toivottavasti en itse koskaan lyttää lastani tuolla tavoin, kuin Taina uusimmassa videossaan Jerusalemia.

Kaikista oli hyvä suunnitelma kulkea joen rantaa, joka osottautui myöhemmin rankaksi reitiksi, ja johtui väärinymmärryksestä. Tämä oli huonoksi valinnaksi osottauduttuaan täysin Jerusalemin vika. Asia, jolle Taina räkätti videossaan useita kertoja.

Voi elämä. Noi kuvaa videoita youtubeen, jonne pitää saada jotain sisältöä. Siksi pitää tahallaan liiotella jotta saadaan joku kiva horrible trip!! Klikkiotsikko. Relaa vähän äläkä ota kaikkea niin todesta. Youtubevideot ei ole sama kuin tosielämä.

Vierailija
6391/10856 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo pakkomielle valkoisiin T-paitoihin alkaa jo ahdistaa. Edes nämä aikuiset lapset eivät saa muuta päälleen laittaa. Jerusalem ja Cleopatra ovat jo siinä iässä että pitäisi olla töissä ja Cleon opiskelemassa (jätti koulut kesken) mutta eihän nuo vanhemmat edes pärjäisi ilman lapsenvahtejaan.

Nefertitin kehitys on selkeästi viivästynyt sekä kielellisesti että motorisesti eikä tilannetta helpota se että neitiä kuljetetaan lastenrattaissa. Kaksikielisyys ei selitä noin huonoa puhetta, monet kaksikieliset puhuvat sujuvasti molempia jo paljon nuorempanakin.

Koko perhe elää Tainan kiiltokuvapakkomiellettä. Jotenkin häiriintynyt mieleltään täytyy ihmisen olla että määrää vielä aikuisten lastenkin vaatteet ja mitään muuta ei saa käyttää. Aivan yhtä helposti kone ne sinisetkin T-paidat pesisi. Tai punaiset.

Ne valkoiset paidat on brändi, haloo.

Vierailija
6392/10856 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että voi olla ärsyttävä akka. Seurais itse karttaa ja suunnittelisi reitit. Ei vaan silloinhan Taina joutuisi itse huonoon valoon... Hyvä keino peittää oma typeryys kun laittaa joka asiassa lapset hommiin. Jessus sentään. Säälittää Jerusalem, ei tosiaan pelkästään tuon videon takia vaan muutenkin. Cleopatrasta lähes huokuu alistuneisuus. 

Vierailija
6393/10856 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiiiitos. Sentään joku täällä otti (uudestaan?) puheeksi Nefertitin kehityksen. Mua on eniten häirinny näis uusimmissa videoissa se ku tuntuu ettei Taina edes ymmärrä aina oman lapsensa puhetta, joka kuitenki on jo sen ikänen että pitäs jo puhua ihan selvästi/ymmärrettävästi. Ei voi oikeesti loputtomiin vedota siihenkään, että puhuu kahta kieltä. Luulis kakskielisyyden melkein helpottavan puhetta, ku on ”opetettu” puhumaan yhden sijaan kahta kieltä. Mut ei. Mä en edes tiedä mitä kieltä Nefertiti yrittää nykyää videoissa puhua. Tietty voi olla että osaa suomee ihan ymmärrettävästi, mut videoilla ei kehtaa/saa puhua suomea kun ei muutkaan puhu.

Vierailija
6394/10856 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiiiitos. Sentään joku täällä otti (uudestaan?) puheeksi Nefertitin kehityksen. Mua on eniten häirinny näis uusimmissa videoissa se ku tuntuu ettei Taina edes ymmärrä aina oman lapsensa puhetta, joka kuitenki on jo sen ikänen että pitäs jo puhua ihan selvästi/ymmärrettävästi. Ei voi oikeesti loputtomiin vedota siihenkään, että puhuu kahta kieltä. Luulis kakskielisyyden melkein helpottavan puhetta, ku on ”opetettu” puhumaan yhden sijaan kahta kieltä. Mut ei. Mä en edes tiedä mitä kieltä Nefertiti yrittää nykyää videoissa puhua. Tietty voi olla että osaa suomee ihan ymmärrettävästi, mut videoilla ei kehtaa/saa puhua suomea kun ei muutkaan puhu.

Mä olen miettinyt samaa Nefertitin suhteen. Toivottavasti häntä käytetään edes puheterapeutilla. Tainahan ei itsekään aina saa selvää mitä Nefertiti puhuu, ja pyytää muita lapsia tulkkaamaan.

Vierailija
6395/10856 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olenko nähnyt jotenkin vaan huonoja klippejä tai sellaisia, et Nefeä jännittää, mutta näyttääkö muistakin siltä, ettei raukka oikein avaa suutaan kunnolla kun puhuu? Musta jotenkin tuntuu, että tyttö mumisee. Nefertitin hampaiden kiillevauriosta on ollut täällä puhetta, voisko olla et häntä itseäänkin vähän jännittää omat hampaat ja siksi suun avaaminen ja puhuminen on vähän vaikeaa? (tavallaan en ihmettelisi, jos tuon ikäinen jo osaisi olla epävarma itsestään, kun videoiden perusteella saa sellaisen kuvan että perheessä tietynlaista ulkonäköä pidetään arvossa...)

Vierailija
6396/10856 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan käytetä! He mitään apuja keneltäkään tarvitse...

Vierailija
6397/10856 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Jerusalem tekee perheessä kaikki raskaat työt, kipsi kädessäkin, ja Taina vaan kettuilee minkä ehtii kun yksi asia menee vähän vikaan. Kyllä näki Jerusalemin ilmeestä että häntä ärsytti se Tainan vinoilu.

Vierailija
6398/10856 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan käytetä! He mitään apuja keneltäkään tarvitse...

Kohta Taina varmaan kertoo videollaan kuinka Cleopatra on ”qualified speech therapist” ja opettaa Nefertitiä puhumaan 🤣

Vierailija
6399/10856 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko perhe näyttää aneemiselta. Jerusalemkin on laihtunut vaikka ei varmaankaan kasva enää pituutta. Ainoa, jonka ei ilmeisesti tarvitse laskea kaloreita Tainan pakkomielteen takia, on perheen isä.

Vierailija
6400/10856 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mekin koulussa opiskellaan pääasiassa lapsen kehitystä ja on kyllä ikävä huomata et nefe on ihan hirveästi omaa ikäluokkaansa jäljessä.. :( ja asialle ei taideta mitään tehdä

Ketju on lukittu.