Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taina Licciardo-Toivola herää klo 03:00

Vierailija
03.11.2018 |

On pistänyt videon Youtubeen aamurutiineistaan. Herää kolmelta ja tekee omia juttujaan, kunnes pienimmät lapset heräävät klo 6. Ajatuksia? Kuulostaa hullulta tuohon aikaan herääminen, mutta samalla olen hieman kateellinen, että joku saa itsensä noin aikasin ylös viettämään omaa aikaa.

Kommentit (10856)

Vierailija
6121/10856 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa perheessä mikään ei ole normaalia. Kannattaa muistaa se. Tainan mielestä hän ja hänen ylivertaiset kakaransa ovat kaiken yläpuolella, ja samaa filosofiaa on valitettavasti onnistuneesti jaettu myös jälkipolvelle. Ehkä heidän jumalansa mielestä moinen ylivertaisuus on aitoa kristillisyyttä. Sinänsä kristillisessä kasvatuksessa ei ole lähtökohtaisesti vain pahaa, mutta just tuollaiset Tainan ja Paulin kaltaiset sekopäät saavat kaiken kuulostamaan vähintäänkin sairaalta.  Jos jumala on olemassa, hän varmasti tällaisen tiedostaa.

Vierailija
6122/10856 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tajunnut, miten Leo ja Jenna ovat päätyneet naimisiin asti - joskin toisaalta itsetunnoton nuori tyttö varmasti kokee, että tuollaisen narsistin huomio on parasta ja ennenkuulumatonta. Toivottavasti Jennalle ei koidu liioin vahinkoa tuollaisesta kammottavan oloisesta suhteesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6123/10856 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan tajunnut, miten Leo ja Jenna ovat päätyneet naimisiin asti - joskin toisaalta itsetunnoton nuori tyttö varmasti kokee, että tuollaisen narsistin huomio on parasta ja ennenkuulumatonta. Toivottavasti Jennalle ei koidu liioin vahinkoa tuollaisesta kammottavan oloisesta suhteesta.

Pahalta kyllä tuntuu Jennan puolesta. Mitenhän kävisi, jos heille tulisi ero?

Mietin myös, että Leon jatkuva huomauttelu Jennan englannista vain lisää Jennan ujoutta puhua. Korjaaminen on ok, jos sanoo jotain väärin, silläkin tavalla oppii. Leon kettuilu vain lisää sitä pelkoa puhua, ja täten se vaikeuttaa myöskin oppimista itsessäänkin.

Vierailija
6124/10856 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahalta kyllä tuntuu Jennan puolesta. Mitenhän kävisi, jos heille tulisi ero?

Mietin myös, että Leon jatkuva huomauttelu Jennan englannista vain lisää Jennan ujoutta puhua. Korjaaminen on ok, jos sanoo jotain väärin, silläkin tavalla oppii. Leon kettuilu vain lisää sitä pelkoa puhua, ja täten se vaikeuttaa myöskin oppimista itsessäänkin.

Leo on antanut itsestään lähinnä sivistymättömän ja juntin vaikutelman. Samoin oikeastaan muukin L-T -perhe. Ahdasmielisiä sukupuolirooleja, suorittamisen ihailua ja perheen äidin OCD:ta tungetaan kaikkialle.

Vierailija
6125/10856 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ironista, että perheen kouluttamattomat (?) ja sivistymättömät neurootikkovanhemmat antavat kotikouluopetusta jälkikasvulleen. Onneksi lähtevät Australiaan jatkamaan moista ketjua.

Vierailija
6126/10856 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Neferfiti istuu vielä rattaissa? Eihän 5v ole enää mikään taapero! Hänen pääkin tuli yli sieltä selkänojasta.

Minun mielestä hyvä nyrkkisääntö rattaissa olemisessa ja pinnasängyssä nukkumisessa on se, että sitä voi tehdä siihen asti ettei lapsi muista elämäänsä siihen asti. Eli varmaan 2-3-vuotiaaksi. Kuka meistä muistaa rattaissa istumisensa? Niin ei kukaan. Olisi noloa sanoa koulussa, että istui vielä 2 vuotta sitten rattaissa ja nukkui pinnasängyssä... :D

Vierailija
6127/10856 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ovat palanneet jo Suomeen niin asuvatkohan vieläkin siinä matkailuautossa?

Vierailija
6128/10856 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Neferfiti istuu vielä rattaissa? Eihän 5v ole enää mikään taapero! Hänen pääkin tuli yli sieltä selkänojasta.

Minun mielestä hyvä nyrkkisääntö rattaissa olemisessa ja pinnasängyssä nukkumisessa on se, että sitä voi tehdä siihen asti ettei lapsi muista elämäänsä siihen asti. Eli varmaan 2-3-vuotiaaksi. Kuka meistä muistaa rattaissa istumisensa? Niin ei kukaan. Olisi noloa sanoa koulussa, että istui vielä 2 vuotta sitten rattaissa ja nukkui pinnasängyssä... :D

Mä kyllä muistan miltä tuntui olla rattaissa ja muitakin juttuja siltä ajalta kun olin 3.

Vierailija
6129/10856 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä matkailuautojuttu oli varmasti jokin Tainan ihaileman yt-tyypin inspiroima. Eihän tuollaiset Tainan ja Paulin kaltaiset ihmiset voi "näyttää" tai "opettaa" yhtään mitään mistään? Tähänkin mennessä huono varustautuminen ja siellä täällä seilaaminen turistien kansoittamassa Eestin vanhassa kaupungissa kertoo siitä, miten paljon tuo perhe oikeasti tietää tai haluaa tietää Eestistä tai maailmasta. Clickbaitteja ja oman "erikoisuuden" kiillottamistahan tuo on.

Vierailija
6130/10856 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaana1244 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaana1244 kirjoitti:

Muo ärsyttää suuresti tämä ihmisten kateellisuus. Ainahan jokainen voi alkaa itse tekemään videoita elämästään ja tienata sillä rahaa. Mun mielestä Tainan videot on loistavia ja näin perheettömänä on kiva katsoa täysin erilaista elämää mitä itse elää. Lapset ovat äärettömän lahjakkaita mutta mielestäni nöyriä, mitään ylimielisyyttä en ole heissä huomannut. Eikä kukaan kyllä videoiden välityksellä mitään johtopäätöksiä voikkaan tehdä. Mielenkiinnolla katselen videoita ja odotan millaiseksi heidän Euroopan matka kehkeytyy. :)

Mikä niissä kiehtoo ja tee kiinnostavia?

Mä oon ihan eri mieltä. Eivät tarjoa mitään yllätyksellisyyttä, eivätkä anna mitäänmomasta ( paitsi illuusio-)persoonastaan.

Tää keskustelu tarjoaa oikeasti enemmän kuin nuo videot, vaikka tämäkin on melkein sammunut, kun ei ihmiset jaksa enää kiinnostua.

No siis jokainenhan tykkää mistä haluaa? Muo kiehtoo erilaisen perheen elämä. Sä voit tykätä mistä tykkäät eikä kaikkia tarvi samat jutut kiinnostaakkaan. Lähinnä muo kiinnostaa et miksi sinä katsot niitä videoita? Siksikö että voit tulla tänne haukkumaan mitä on taas tehty väärin? Ja mitä lahjakkuuteen tulee niin en minä ainakaan nuorena osannut soittaa edes yhtä soitinta.

En katsokaan. Vimeisin minkä katsoinoli jokunkiysataan Nefeä ilmapalloilla video.

Koska eivät tarjoa oikein mitään. Mutta jos tässä ketjussa ilmenisi, , että videoissa on tapahtunut muutos, katsoisin todella mielelläni.

Potentiaalia olisi, kunvaan tajuaisivat hyödyntää sen.

Vierailija
6131/10856 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaana1244 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaana1244 kirjoitti:

Muo ärsyttää suuresti tämä ihmisten kateellisuus. Ainahan jokainen voi alkaa itse tekemään videoita elämästään ja tienata sillä rahaa. Mun mielestä Tainan videot on loistavia ja näin perheettömänä on kiva katsoa täysin erilaista elämää mitä itse elää. Lapset ovat äärettömän lahjakkaita mutta mielestäni nöyriä, mitään ylimielisyyttä en ole heissä huomannut. Eikä kukaan kyllä videoiden välityksellä mitään johtopäätöksiä voikkaan tehdä. Mielenkiinnolla katselen videoita ja odotan millaiseksi heidän Euroopan matka kehkeytyy. :)

Mikä niissä kiehtoo ja tee kiinnostavia?

Mä oon ihan eri mieltä. Eivät tarjoa mitään yllätyksellisyyttä, eivätkä anna mitäänmomasta ( paitsi illuusio-)persoonastaan.

Tää keskustelu tarjoaa oikeasti enemmän kuin nuo videot, vaikka tämäkin on melkein sammunut, kun ei ihmiset jaksa enää kiinnostua.

No siis jokainenhan tykkää mistä haluaa? Muo kiehtoo erilaisen perheen elämä. Sä voit tykätä mistä tykkäät eikä kaikkia tarvi samat jutut kiinnostaakkaan. Lähinnä muo kiinnostaa et miksi sinä katsot niitä videoita? Siksikö että voit tulla tänne haukkumaan mitä on taas tehty väärin? Ja mitä lahjakkuuteen tulee niin en minä ainakaan nuorena osannut soittaa edes yhtä soitinta.

En katsokaan. Vimeisin minkä katsoinoli jokunkiysataan Nefeä ilmapalloilla video.

Koska eivät tarjoa oikein mitään. Mutta jos tässä ketjussa ilmenisi, , että videoissa on tapahtunut muutos, katsoisin todella mielelläni.

Potentiaalia olisi, kunvaan tajuaisivat hyödyntää sen.

Ja heisän musikaalisesta lahjakkuudestaan en tiedä mitään. Onko musiikkiaan esim.spotifyssa? Esiintyvätkö jossain? Ovatko tehneet musiikkia?

Vierailija
6132/10856 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikillisesta lahjakkuudesta en paljon hekumoisi. Mun mielestä ovat kaikki ihan tavallisen harrastajan tasolla.

Vierailija
6133/10856 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö lasten odottaa avioliittoon ennen seksiä? Saako ehkäisyä käyttää?

Vierailija
6134/10856 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö lasten odottaa avioliittoon ennen seksiä? Saako ehkäisyä käyttää?

Luultavasti pitää. Ei kai noi muuten menis niin aikasi naimisiin.

Vierailija
6135/10856 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää tuo tapa, miten OCD:stä tehdään "hassunhauska juttu" ja "hehheh, OCD Cleopatra järjestelee kuivakaapin". OCD ei ole naurun asia, eikä se ole mikään tavoiteltava tilanne. Ei naurata, kun joudut varaamaan kotoa poistumiseen tunnin, koska jäät tuijottamaan kahvinkeitintä ettei se varmasti napsahda takaisin päälle ja tarkistat kymmeniä kertoja, että ovi on lukossa. Tavarat tulee olla tietyssä järjestyksessä ja ahdistut suuresti, jos esimerkiksi kyläpaikassa jokin asia on "väärin". Kävellessäsi sinun on saatava tietty askelmäärä pisteen a ja b välille.

En sano, etteikö Tainalla tai Cleolla voisi olla OCD, mutta tuo naureskelu ärsyttää.

Vierailija
6136/10856 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää tuo tapa, miten OCD:stä tehdään "hassunhauska juttu" ja "hehheh, OCD Cleopatra järjestelee kuivakaapin". OCD ei ole naurun asia, eikä se ole mikään tavoiteltava tilanne. Ei naurata, kun joudut varaamaan kotoa poistumiseen tunnin, koska jäät tuijottamaan kahvinkeitintä ettei se varmasti napsahda takaisin päälle ja tarkistat kymmeniä kertoja, että ovi on lukossa. Tavarat tulee olla tietyssä järjestyksessä ja ahdistut suuresti, jos esimerkiksi kyläpaikassa jokin asia on "väärin". Kävellessäsi sinun on saatava tietty askelmäärä pisteen a ja b välille.

En sano, etteikö Tainalla tai Cleolla voisi olla OCD, mutta tuo naureskelu ärsyttää.

Jos olisi OCD niin tuskin nauraisi asialle tai voisi elää tuollaisen lapsi katraksen kanssa. Ocd ei edes tarkoita aina sitä että on järjestelmällinen. Tiedän teinipojan jonka huone on kuin kaaos mutta ei voi kävellä rappusia ilman että skippaa pari askelta aina välissä ja tekee sen uudestaan yms saa siihen lääkitystäkin.

Vierailija
6137/10856 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi OCD niin tuskin nauraisi asialle tai voisi elää tuollaisen lapsi katraksen kanssa. Ocd ei edes tarkoita aina sitä että on järjestelmällinen. Tiedän teinipojan jonka huone on kuin kaaos mutta ei voi kävellä rappusia ilman että skippaa pari askelta aina välissä ja tekee sen uudestaan yms saa siihen lääkitystäkin.

Ei hitto, hyvin sanottu. Ettei se tarkoita samaa kuin järjestelmällinen. Olen itse sairastanut joskus ocd:ta ja se meininki on kaukana tuosta.

Tainaa ja Cleoa voisi sanoa vaikka lievästi neuroottisiksi noissa jutuissa. Tai ylitarkoiksi.

Vierailija
6138/10856 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole enää Tainan videoita katsellut niin en tiedä mikä juttu tämä on. Mutta kyllä joillain kaupunkilomilla, joissa kävelyä tulee 10-15 km per päivä, voi 5-vuotias vielä mielestäni levähtää välillä rattaissa. Meillä on noita retkiä varten ollut seisomalauta pikkusiskon rattaissa, mutta jos 5-vuotias olisi kuopus niin ehkä jotkut sateenvarjorattaat otettaisi hänelle mukaan. Tai varauduttaisi kantamaan reppuselässä.

Vierailija
6139/10856 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin aina että eikö Neferfiti osaa puhua kunnolla kun en koskaan saa selvää mitä hän yrittää puhua. Luulisi että jo noin 5v osaisi puhua

Ajan kanssa varmasti hänenkin puheensa selkiytyy. Todennäköisesti Nefertitille on aiemmin vaan lässytetty tavallista enemmän, joka selittynee varmaan sillä kun Nefe oli vihdoin tyttö ison poikalauman jälkeen. Hemmoteltu ehkä hieman liikaa niin kehitys vähän hitaampaa, mutta varmasti saa muut kiinni muutamassa vuodessa.

Lässyttämisen kylläkin pitäisi auttaa puheenkehityksessä.

Itse epäilen enemmänkin, ettei hänelle oikein ole puhuttu kunnolla johdonmukaisesti kumpaakaan kieltä. Selitys, että ensimmäinen kieli on suomi ei toimi, kun ei oikein kunnolla puhu sitäkään.

Vierailija
6140/10856 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tää taina on??????

Ketju on lukittu.