Taina Licciardo-Toivola herää klo 03:00
On pistänyt videon Youtubeen aamurutiineistaan. Herää kolmelta ja tekee omia juttujaan, kunnes pienimmät lapset heräävät klo 6. Ajatuksia? Kuulostaa hullulta tuohon aikaan herääminen, mutta samalla olen hieman kateellinen, että joku saa itsensä noin aikasin ylös viettämään omaa aikaa.
Kommentit (10856)
Vierailija kirjoitti:
Jerusalem seuraa ja häntä seuraa takaisin käyttäjä instamalli @6kayra onkohan heillä jotain juttua vai pelkästään kavereita?
Nuo kuvat😂 ei kyllä vaikuta miltään uskovaisten vanhempien unelmaminiältä...
Paulilla on kivoja elämänmakuisia kuvia ja videoita lapsista instagramissa. Kivempi seurata kuin Tainan instaa.
Jenna ja Leo asuu vissiin vieläkin Suomessa
Koskakohan Taina paljastaa sen, että asuvat Ausseissa?
Vierailija kirjoitti:
Koskakohan Taina paljastaa sen, että asuvat Ausseissa?
Mistä tiedät että asuvat?
En tiedä, mutta aina mainostavat sitä ja eikö ne tuon jälkeen muuta sinne?
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta aina mainostavat sitä ja eikö ne tuon jälkeen muuta sinne?
Olisiko loka-marraskuussa.
Miten noiden pikkusten vatsa kestää yhtäkkisen lehmänmaitotuotteiden ja lihan käytön?
Vierailija kirjoitti:
Jenna ja Leo asuu vissiin vieläkin Suomessa
Ainakin vielä viime viikolla näin Jyväskylän keskustassa.
Kohta on kaikilla ripuli ja kauhea vatsakipu. Jos nyt edes oikeasti syövät muuten planet based. Maito varmaan pahin, itse en käytä maitotuotteita, yhden suklaapatukan syömisestä tuli melko pitkä vessareissu kun kerran kokeilin. Lihaakaan en juuri syö, kerran söin ihan reilun annoksen kun olin ollut melkein vuoden syömättä lihaa, oli niin järkyttävä vääntö vatsassa, etten pystynyt nukkumaan.
Olisin halunnut tietää tarkemmin, mitä nuo maistelemansa latvialaiset ruoat olivat.
Miksi ihmeessä rahka on Tainan mielestä niin ällöä? Hieman epäkohteliasta Tainalta puhua noista ruoista tuolla tavalla ja laittaa jotain oksennusemojeita videon mainokseen Instagramissa. Lapset kuitenkin käyttäytyivät hyvin ruokia maistellessaan, pisteet heille.
Eihän he varsinaisesti syönneet noita ruokia, maistoivat vain, tuskin laittaa vatsaa kovin sekaisin.
Maitotuotteet oli kaikki hapanmaitotuotteiteita (jopa se suklaa sisälsi rahkaa?) jotka on vatsaystävällisempiä. Ja Tainahan ei antanut pienille niitä ruokia just siksi ettei tule ripulia.
Itsekin olen kasvissyöjä, vatsa kestää hyvin vaikka joskus matkalla/kylässä tulee syötyä maitoa. Lihaa olen 10v aikana maistanut pari kertaa, en tykkää, mutta vatsa ei reagoi. Varmaan jos jonkun pihvin söisi kerralla olis eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Olisin halunnut tietää tarkemmin, mitä nuo maistelemansa latvialaiset ruoat olivat.
Miksi ihmeessä rahka on Tainan mielestä niin ällöä? Hieman epäkohteliasta Tainalta puhua noista ruoista tuolla tavalla ja laittaa jotain oksennusemojeita videon mainokseen Instagramissa. Lapset kuitenkin käyttäytyivät hyvin ruokia maistellessaan, pisteet heille.
Samaa mieltä.
Lizard-Toivolan klaani tuli taas kertomaan, miten ällöjä muiden ruokailutottumukset ovat ja miten he ovat all their divine presencessaan koko maailman yläpuolella.
Viime aikoina on ollut vain toinen toistaan uskomattomampia videoita sen puolesta, miten junttia ja typerää käytöstä voikaan olla. Oikeasti heidän videoitaan ei jaksa itse enää katsoa ilman tuota oksennusemojia tai ihan oikeaa -refleksiä.
Cleolle on mennyt malli ja oppi perille. Muistuttaa kaikessa - puhetyylissään, maneereissaan ja jutuissaan - Tainaa. Nätti tyttö hän myös on, joskin en oikein näe ulkonäössä yhtäläisyyksiä Tainan kanssa. En oikeastaan muissakaan perheen lapsissa, muuten kuin vaaleuden osalta. Hyvät geenit on ilmeisesti jostain kaukaa peritty.
Tietysti kyse on vaan videoiden ja somen välittämästä mielikuvasta, mutta Tainassa on korostunut yhä enemmän monet negatiiviset piirteet. Aiemmin hän oli edes jokseenkin normaalin oloinen, ei puhunut sössöttäen ja lässyttäen ja videot eivät olleet tuollaista itsensä muiden yläpuolelle asettamista.
Kyse ei mielestäni ole pelkästään siitä, että olisin vain itse sen kokenut omassa harmaansuomalaisessa ankeassa ja kateellisessa mielessäni, vaan perheenjäsenet itsekin puhuvat elämästään, erinomaisuudestaan ja lahjakkuudestaan sekä paasaavat viigän-juttujaan sävyllä, jota ei voi tulkita kuin osaksi "lälläsläää me ollaan teitä parempia" -mentaliteettia.
No onneksi Taina sentään kehuu lasten taidoilla eikä esim ulkonäöllä vaikka vanhimmat lapset(Leo, Jerusalem ja Cleo) on sen näköisiä että syytä olisikin. Omat vanhempani kehuivat lähes aina vaan minun kauneutta ja laittoivat tekemään mallintöitä. Muutenkin suvussani olin se nätti tyttö kenen suusta ei sitten mitään muuta tarvittuukaan kuulla kun ne perus litanniat ja sitten siirryttiin muiden lasten lahjakkuuksiin. Olin esim opettajistani aina todella hyvä yhteiskuntaopissa ja osallistuin nuoriso politiikkaan eli juttua olisi kyllä riittänyt. Siitä on vieläkin jäänyt olo että minä riitän vain ulkonäköni takia. Musta siis tosi positiivista ettei vaan laita lapsia poseeraamaan kameran eteen videoiden ajaksi vaan näyttää myös heidän harrastuksia.
Vierailija kirjoitti:
No onneksi Taina sentään kehuu lasten taidoilla eikä esim ulkonäöllä vaikka vanhimmat lapset(Leo, Jerusalem ja Cleo) on sen näköisiä että syytä olisikin. Omat vanhempani kehuivat lähes aina vaan minun kauneutta ja laittoivat tekemään mallintöitä. Muutenkin suvussani olin se nätti tyttö kenen suusta ei sitten mitään muuta tarvittuukaan kuulla kun ne perus litanniat ja sitten siirryttiin muiden lasten lahjakkuuksiin. Olin esim opettajistani aina todella hyvä yhteiskuntaopissa ja osallistuin nuoriso politiikkaan eli juttua olisi kyllä riittänyt. Siitä on vieläkin jäänyt olo että minä riitän vain ulkonäköni takia. Musta siis tosi positiivista ettei vaan laita lapsia poseeraamaan kameran eteen videoiden ajaksi vaan näyttää myös heidän harrastuksia.
Niin no... Mielestäni Taina kyllä kerskailee myös lastensa ulkonäöllä. Ei unohdeta Cleon korsetteja, "oh she's so fit!" -juttuja, yms.
Ja siis, sinänsä lahjakkuudesta puhuminen ei ole huono asia. Tietysti lapsistaan saa ja voi olla ylpeä. Joskus tällaiset jutut voivat myös kannustaa muita vaikkapa harjoittelemaan, olemaan lopettamatta harrastusta, yms.
Ongelma on tämän perheen tapa tuoda se (oletettu) lahjakkuus esille. Annetaan ymmärtää, että kyseessä on jotain käsittämätöntä multitalent-osaamista. Kuitenkin kyseessä on kaikkien kohdalla tavallinen taso normaalin harjoittelijan tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no... Mielestäni Taina kyllä kerskailee myös lastensa ulkonäöllä. Ei unohdeta Cleon korsetteja, "oh she's so fit!" -juttuja, yms.
On ihan normaalia kehua omien lapsien ulkonäköä mutta ei ole normaalia että se on ainut asia mitä kehutaan.
Kertoihan Leonardo siinä yhdellä videollaan, etteivät hänen vanhempansa antaneet hänen viettää aikaa kahden kesken tyttöjen kanssa.
Jospa asiaan suhtauduttiin rennommin siinä vaiheessa, kun menivät kihloihin Jennan kanssa?