Taina Licciardo-Toivola herää klo 03:00
On pistänyt videon Youtubeen aamurutiineistaan. Herää kolmelta ja tekee omia juttujaan, kunnes pienimmät lapset heräävät klo 6. Ajatuksia? Kuulostaa hullulta tuohon aikaan herääminen, mutta samalla olen hieman kateellinen, että joku saa itsensä noin aikasin ylös viettämään omaa aikaa.
Kommentit (10856)
Vierailija kirjoitti:
Ei perheen isä ole työkyvytön.se on tämän palstan keksintö
Mistäs sinä tiiät.
Ei tuolle työkyvyttömyydellekään toisaalta ole vedenpitäviä todisteita.
Taina sanoi isäukon antavan iltaisin jotain konsultaatiota nuorille tietokoneella. Arvatenkin uskon asioissa.
Tuosta nyt ei varmaan tienaa paljoa, jos mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäs sinä tiiät.
Ei tuolle työkyvyttömyydellekään toisaalta ole vedenpitäviä todisteita.Taina sanoi isäukon antavan iltaisin jotain konsultaatiota nuorille tietokoneella. Arvatenkin uskon asioissa.
Tuosta nyt ei varmaan tienaa paljoa, jos mitään?
En tietenkään voi mitenkään todistaa tätä asiaa tällä palstalla😊
Minusta on outoa, että mukaan otetaan tolkuton määrä soittimia (tilaan nähden). Sen tilan olisi voinut käyttää kenkien ja vaatteiden säilytykseen. Toki kenkien ja ulkovaatteiden ostaminen on vaikeaa, kun pitää olla kaikki samanlaisia, koska we love this, we enjoy, we we we. Tuolla ei kukaan saa olla oma itsensä, paitsi Taina, joka toteuttaa omaa ocd:tänsä.
I think this family belongs to Quiverful movement.
Muo ärsyttää suuresti tämä ihmisten kateellisuus. Ainahan jokainen voi alkaa itse tekemään videoita elämästään ja tienata sillä rahaa. Mun mielestä Tainan videot on loistavia ja näin perheettömänä on kiva katsoa täysin erilaista elämää mitä itse elää. Lapset ovat äärettömän lahjakkaita mutta mielestäni nöyriä, mitään ylimielisyyttä en ole heissä huomannut. Eikä kukaan kyllä videoiden välityksellä mitään johtopäätöksiä voikkaan tehdä. Mielenkiinnolla katselen videoita ja odotan millaiseksi heidän Euroopan matka kehkeytyy. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän sieltä matkaltakin voi ostaa uudet kengät jos sattuu tai on liian kylmä, miks kaikki mesoaa siitä nyt? Ja miksi kaikkia tuntuu niin kauheasti häiritsevän se, että Taina saa videoista rahaa? Jostain muualta heidän pääasialliset tulonsa tulevat kuitenkin, ei heillä muuten olisi varaa kaikkeen mitä ovat tämänkin vuoden aikana tehneet. Kiva vaan jos saavat rahaa myös youtubesta koska se motivoi videoihin ja palkitsee kovan työn.
Se pääasiallinen tulonlähde juuri, jolla varaa kaikkeen, on herättänyt kysymyksiä, varsinkin kun samaan aikaan on puhuttu sossutukien nostamisesta.
Täälläkin on useaan kertaan puhuttu siitä kuinka paljon noilla youtubevidoilla tienaa. Noilla tilaajamäärillä, katselukerroilla ja mainoksilla perhe tienaa kyllä niin paljon nykyään, ettei tarvi mitään tukia nostella ja tienaavat varmasti yli kymmenen tonnia kuussa. Vielä verojen jälkeenkin. ottaen huomioon, että suurin osa youtubettajista tienaa 1-3 dollaria/1000 katselukertaa. Jos he tienaavat 1 dollarin niin tämänhetkisillä katselumäärillä se olisi 15t/kk. Jos he tienaavat 3dollaria, niin se onkin jo 45t/kk. Tuo 3dollaria/1000 katselukertaakin on vielä ihan realistinen arvio, kun ottaa huomioon, että parhaimmat tainan kanavan kokoiset kanavat tienaa yli 100t/kk. tuossa vielä hyvä artikkeli aiheesta. http://vloggergear.com/how-much-does-youtube-pay-for-1000-views/
Muutama fakta. Paulin näköongelmat alkoivat vasta Suomessa. Eli saa varmaan suomalaisen työkyvyttömyyseläkkeen. Ja muutama vuosi sitten perhe oli aika köyhä. Asuivat pienessä rivarissa ja ajoivat nololla isolla autolla.
Olipas taas ilkeitä kommentteja Leonardolla Jennalle uusimmalla videolla. Yrittää hyvittää tuota sillä, että "kaikki sanovat kommenteissa sinua söpöksi!!"
Jaana1244 kirjoitti:
Muo ärsyttää suuresti tämä ihmisten kateellisuus. Ainahan jokainen voi alkaa itse tekemään videoita elämästään ja tienata sillä rahaa. Mun mielestä Tainan videot on loistavia ja näin perheettömänä on kiva katsoa täysin erilaista elämää mitä itse elää. Lapset ovat äärettömän lahjakkaita mutta mielestäni nöyriä, mitään ylimielisyyttä en ole heissä huomannut. Eikä kukaan kyllä videoiden välityksellä mitään johtopäätöksiä voikkaan tehdä. Mielenkiinnolla katselen videoita ja odotan millaiseksi heidän Euroopan matka kehkeytyy. :)
Miten tämä ääretön lahjakkuus ilmenee? Videoidenko perusteella teet johtopäätöksiä vai tunnetko perheen henkilökohtaisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän sieltä matkaltakin voi ostaa uudet kengät jos sattuu tai on liian kylmä, miks kaikki mesoaa siitä nyt? Ja miksi kaikkia tuntuu niin kauheasti häiritsevän se, että Taina saa videoista rahaa? Jostain muualta heidän pääasialliset tulonsa tulevat kuitenkin, ei heillä muuten olisi varaa kaikkeen mitä ovat tämänkin vuoden aikana tehneet. Kiva vaan jos saavat rahaa myös youtubesta koska se motivoi videoihin ja palkitsee kovan työn.
Muusta samaa mieltä, mutta ei tuolle porukalle ostella uusia kenkiä tosta vaan.
Tuonne autoon mahtuu tasan yhdet kengät jokaiselta, kun heitä on niin paljon.
Jos yhdelle ostetaan kengät, niin sitten muillekin, ja noi edelliset pitää heittää menemään, kun eivät yksinkertaisesti mahdu mukaan.
Mä sanoin jo ajat sitten, että aika vilposet nää lipokkaat.... Komppaan siis sitä, että jotkut lekkarit oia ollu paremmat.Täältä löytyy nuo kyseiset tohvelit, jos joku vaikka inspiroitui ostamaan:
https://www.quiksilver.fi/shoreline-adjust-slider-sandals-3613374388239…Jos nuo nyt ostettiin ainoastaan isommalle väelle, lasketaan vaikka 7 henkilölle, niin hinnaksi tulee n. 209 €. Ei ihan halpaa lystiä laittaa kengät uusiksi. Varsinkin jos ostaa jotkut kunnon kengät vielä noiden lisäksi! Tai nää 200€ kengät pitäisi laittaa menemään toisten tieltä! Rahaa menee hukkaan.
Jos noille ostettaisi uudet toisenlaiset kengät, niin ainakaan kukaan normaali ihminen ei heittäisi menemään sandaaleja, kun todenäköisesti ne on vielä käyttökelpoisia ja ihan hyvin voisi käyttää uusien kanssa vaihdellen, kun harva kulkee vain yksissä kengissä koko ajan. 200 euroa on myös 7 ihmisen kenkäostoksiksi halpa hinta, kun normaalit kengät on useita kymppejä pari. Siitä olen siis samaa mieltä, että kenkien hankkiminen tuon kokoiselle porukalle on kallista.
Jaana1244 kirjoitti:
Mikä niissä kiehtoo ja tee kiinnostavia?
Mä oon ihan eri mieltä. Eivät tarjoa mitään yllätyksellisyyttä, eivätkä anna mitäänmomasta ( paitsi illuusio-)persoonastaan.
Tää keskustelu tarjoaa oikeasti enemmän kuin nuo videot, vaikka tämäkin on melkein sammunut, kun ei ihmiset jaksa enää kiinnostua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää noissa Leonardon videoissa se, että joka toinen asia minkä hän Jennalle sanoo on jonkinlainen loukkaus ja joka toinen asia ”I love you”. Siis ihan kuin yrittäisi jotenkin pehmitellä noita solvauksiaan joka välissä. Puistattavaa.
En ole katsonut Leonardon videoita, mitä solvauksia hän sanoo esimerkiksi?
Esim. naureskelee Jennan englannille ja tekee Jennan lausumisesta jatkuvasti pilkkaa. Haukkuu Jennaa nörtiksi aina, kun Jenna tietää jostain aiheesta enemmän tai tulee puhe Jennan koulumenestyksestä tai lukuharrastuksesta. Antaa ymmärtää, että Jenna on jotenkin yksinkertainen ja puhuu koko ajan Jennalle alentuvasti muka läpällä. Tekee ilkeitä käytännön piloja Jennalle, koska ilmeisesti pitää niitä itse hauskoina.
Sun kannattaa katsoa muutama Leonardon video niin ymmärrät kyllä, mitä tarkoitan. Kyse on enemmänkin Leonardon yleisestä suhtautumisesta Jennaan kuin yksittäisistä lauseista.
Englanninkielisillä keskustelupalstoilla aiheesta on ollut paljon puhetta.
Taina on kasvattanut kunnon narsisteja lapsistaan. Uskotellut, että he ovat superneroja multitalentteja ja natiivienkkua puhuvina kaksoiskansalaisina jotain aivan ylivertaista siellä korvessa mistä ne linnavideot sitten tulivatkaan.
Myös Tainan suhtautuminen Jennaan on alentuvaa, samoin Cleon.Itse en ole huomannut Tainan tai Cleon alentavaa käytöstä 🤔 Lapsista nyt ainakin Jerusalem, Romeo ja D eivät vaikuta ylimielisiltä. Sitä pienimmillä taas ei ole vielä kehittynyt identiteettiä.
Ruotsin risteily ja Jennan synttärit: Tainan asenne oli vähän sellainen että he Licciardot ovat Ruotsissa käyneet ennenkin ja ovat varsinaisia konkareita mutta onpas Jennalle kaikki niin suurta ja ihmeellistä.
Ei vissiin tajua että Ruotsin risteily ei suomalaisille ole mikään suurtapahtuma. Ei sitä voi edes ulkomaanmatkaksi oikein sanoa. Muutamalla eurolla pääsee laivaan ja vielä takaisinkin.
Vierailija kirjoitti:
Olipas taas ilkeitä kommentteja Leonardolla Jennalle uusimmalla videolla. Yrittää hyvittää tuota sillä, että "kaikki sanovat kommenteissa sinua söpöksi!!"
Joo, ja taas se Jennan lausumisen korjaaminen ja siitä naljailu. Jennan puheista kyllä aina tajuaa mitä hän tarkoittaa, vaikka lausuisikin vähän väärin. Leonardo voisi lopettaa tuon nillittämisen ja olla ylpeä vaimostaan. Mä en usko että toi on enää Jennastakaan yhtään hauskaa. Viime videon cute/dumb -kohtauksessa näytti siltä että häntä oikeasti jo itketti ja loukkaantui Leonardon sanoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ja taas se Jennan lausumisen korjaaminen ja siitä naljailu. Jennan puheista kyllä aina tajuaa mitä hän tarkoittaa, vaikka lausuisikin vähän väärin. Leonardo voisi lopettaa tuon nillittämisen ja olla ylpeä vaimostaan. Mä en usko että toi on enää Jennastakaan yhtään hauskaa. Viime videon cute/dumb -kohtauksessa näytti siltä että häntä oikeasti jo itketti ja loukkaantui Leonardon sanoista.
Miksiköhän ovat menneet naimisiin...? 😳
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se pääasiallinen tulonlähde juuri, jolla varaa kaikkeen, on herättänyt kysymyksiä, varsinkin kun samaan aikaan on puhuttu sossutukien nostamisesta.
On puhuttu joo. Varmaa tietoa ei kenellekään ole, saatikka että saisivat sossusta enää yhtään mitään sen jälkeen kun Taina alkoi tienata videoilla.
Eikö ole hyvä, että tienaa itse työllään sen sijaan että nostaa tukia?
Oletko kateellinen kaikille, jotka sossun tuilla elettyään alkavat tehdä töitä ja ansaita elantonsa?
En ole tuo kelle vastasit, mutta tuli mieleen, että Taina kuitenkin oletettavasti rakensi 10 lapsen imperiuminsa sosiaalitukien varassa ja ellei tätä suurperhettä olisi, ei olisi Tube-kanavaakaan. Mutta kukaanhan meistä ei tiedä totuutta siitä, millä ovat eläneet ennen Tube-tuloja. Ehkä eivät ole nostaneet euroakaan tukia. JOS ovat niin toivottavasti tajuavat olla kiitollisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän ovat menneet naimisiin...? 😳
Uskovat, että Jumala valitsi heidät toisilleen.
Vierailija kirjoitti:
Jaana1244 kirjoitti:
Mikä niissä kiehtoo ja tee kiinnostavia?
Mä oon ihan eri mieltä. Eivät tarjoa mitään yllätyksellisyyttä, eivätkä anna mitäänmomasta ( paitsi illuusio-)persoonastaan.Tää keskustelu tarjoaa oikeasti enemmän kuin nuo videot, vaikka tämäkin on melkein sammunut, kun ei ihmiset jaksa enää kiinnostua.
No siis jokainenhan tykkää mistä haluaa? Muo kiehtoo erilaisen perheen elämä. Sä voit tykätä mistä tykkäät eikä kaikkia tarvi samat jutut kiinnostaakkaan. Lähinnä muo kiinnostaa et miksi sinä katsot niitä videoita? Siksikö että voit tulla tänne haukkumaan mitä on taas tehty väärin? Ja mitä lahjakkuuteen tulee niin en minä ainakaan nuorena osannut soittaa edes yhtä soitinta.
Miksi Neferfiti istuu vielä rattaissa? Eihän 5v ole enää mikään taapero! Hänen pääkin tuli yli sieltä selkänojasta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Neferfiti istuu vielä rattaissa? Eihän 5v ole enää mikään taapero! Hänen pääkin tuli yli sieltä selkänojasta.
Koska hän on prinsessa.