Taina Licciardo-Toivola herää klo 03:00
On pistänyt videon Youtubeen aamurutiineistaan. Herää kolmelta ja tekee omia juttujaan, kunnes pienimmät lapset heräävät klo 6. Ajatuksia? Kuulostaa hullulta tuohon aikaan herääminen, mutta samalla olen hieman kateellinen, että joku saa itsensä noin aikasin ylös viettämään omaa aikaa.
Kommentit (10856)
Uusin video 44 minuuttia ja 13 mainosta :D
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuo night rutine videokin on, isommat lapsethan siinä hoitaa pienemmät koko Tainaa ei näy missään (joo joo tajuan että se on kameran takana mutta silti)
Jos Taina hoitaa iltarutiinin normaalisti, niin olisi tosiaan voinut laittaa vaikka Cleon tai Jerusalemin kuvaamaan.
Mutta isommillajan on kaikilla nimikkolapset, joiden iltatoimet ne näköjään hoitaa.
Juu, eihän 10 lapsessa ole mitään ongelmaa kun hankkii vaan kahdessa erässä, toisen satsin hoitaa sitten isommat sisarukset ja seuraavan päivän ohjelmakin suunnitellaan palaverissa isojen kanssa.
Ajan mittaan menee kyllä tuolla hoidolla hampaat tosi huonoon kuntoon, Nefertitillä on jo :( luulisi, että tulisi mieleen rutiinissa olevan jotain pielessä kun huomaa missä kunnossa hampaat ovat.
outo tää uusin talon esittelyvideo.. cleopatralla näkyy koko videon ajan hirvee pelko silmissä ja on pelokkaan olonen ja kattoo silmät suurena kauhuissaan aina tainaan kun puhuu.. taina myös mainitsee että ovat rakentamassa taloa nyt???
eiigjdns kirjoitti:
outo tää uusin talon esittelyvideo.. cleopatralla näkyy koko videon ajan hirvee pelko silmissä ja on pelokkaan olonen ja kattoo silmät suurena kauhuissaan aina tainaan kun puhuu.. taina myös mainitsee että ovat rakentamassa taloa nyt???
Hmm. Varmaan Jerusalem rakennusmiehenä ja Leonardo sähköasentajana.
Miksi uusinta videota ei pysty kommentoimaan? Ettei kukaan tule paljastamaan, että video on iän vanha (lumi + eivät enää oikeasti asu tuossa talossa)?
Siis minkä ikäinen tuo Nefertiti on? Eihän hän puhu mitään? Ja miksi Taina lässyttää jopa yksin ollessaan?
Tuo Taina on kyllä todella pelottava tuolla videolla! Ja kenelle tuo talon esittely on suunnattu? Tainan puhetyylin perusteella voisi kuvitella, että lapsille? Ei kai kukaan puhu aikuisille noin lässyttäen? :O
Kommentit on poistettu kaikista videoista YouTuben käyttösääntöjen takia jo jokin aika sitten. Koska kanavalla näkyy paljon lapsia.
Oon itsekin kriittisellä silmällä katsellut viimeaikoina Tainan kanavaa, mutta en ihan tajua miksi siitä on niin paljon melua, että julkaisee "myöhässä"? Uusinkin video 45min pitkä, kyllä siinä saa editointiin käyttää aika paljon aikaa, jos haluaa ns. siistiä edittijälkeä. Toki jos heillä on nyt muutto menossa niin on haluttu kuvata kevään varrelta paljon materiaalia varastoon myös, että niitä on helpompi julkaista muuttokiireiden keskeltä? Joka tapauksessa mun mielestä Taina ei missään väitäkään että ne tulisivat reaaliajassa niin miks kaikki sanoo että hän yrittäis jotenkin huijata tai hämätä sillä? Mun mielestä tosi moni tubettaja julkasee myöhässä videot ja jopa ig-kuvat.
Ja mun mielestä Cleo ei oo taloesittelyssö pelokkaan olonen, mutta tosi robottimainen kylläkin. Jerusalem ja nuoremmat lapset ovat rennompia
Cleo oli yllättävänkin rento tossa talonesitteluvideossa. Yleensä hän näyttää tosi varovaiselta ja pelokkaalta kaikissa videoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuo night rutine videokin on, isommat lapsethan siinä hoitaa pienemmät koko Tainaa ei näy missään (joo joo tajuan että se on kameran takana mutta silti)
Jos Taina hoitaa iltarutiinin normaalisti, niin olisi tosiaan voinut laittaa vaikka Cleon tai Jerusalemin kuvaamaan.
Muutenkin Taina on tosi vähän kameran edessä ottaen huomioon, että kyseessä on kuitenkin nimenomaan Tainan kanava. Mutta taitaa hävetä omia hampaitaan niin paljon ettei kestä kuvata itseään. Parissa viime aikaisessa videossa näkyy hyvin kuinka laittaa heti käden suun eteen kun alkaa nauraa...
Nefe täyttää ihan pian viisi, elokuussa
Hieman outoa että tainalla on valmiina d’artaganille ja shakespearille seuraaviksi 12 vuodeksi koulutarvikkeet ja kirjat. Niissähän tieto voi vanheta ja kirjatkin muuttuu kokoajan kouluissa.
Uusimmassa videossa on 13 mainosta, ei näin. Pakko laittaa mainostenesto laulamaan.
Ovat kyllä hyvin mielenkiintoinen perhe. Erikoisinta on mielestäni Tainan ajatuksenjuoksu, hän on ilmiselvästi perfektionisti ja sen takia videot tulevat näin myöhässä jne. Hän on päättänyt, että tekee tietyt videot ja ne on sitten pakko saada tehtyä vaikka sitten kuukausia myöhässä. Varmasti muutto on tuonut omat kiireensä, mutta siitä huolimatta päättänyt tehdä näin. Lisäksi jos äiti (ja isä?) on perfektionisti, minimalisti ja ocd luonteeltaan, niin varmasti osa lapsista on perinyt samaa (esim. Cleo ilmiselvästi) ja loput on opetettu. He vaikuttavat hyvin tiiviiltä perheeltä ja noin isossa joukossa on pakko olla tietyt säännöt.
Taloesittelyvideossa minulle tulee tunne, että lapset eivät ole järin materialistisia, sen sijaan että heiltä vaikka olisi kielletty kaikki mitä haluavat. Ja olihan noilla paljon leluja, varsinkin pienimmillä. Cleo vaikuttaa epävarmalta mutta rennommalta (voin sanoa että itse olisin kauhusta kankeana tuon ikäisenä kameran edessä), todennäköisesti on itsensä pahin arvostelija ja sen takia kameran edessä mahdollisimman tarkka kaikesta.
Ainoa mitä en ymmärrä on heidän pukeutumisensa. Ymmärrän, että on helppoa pestä pyykkiä kun kaikki vaatteet ovat saman värisiä. Tuleeko lapsille mieleenkään, että muutoinkin voi pukeutua? Miksi aina valkoinen paita ja farkut, miksei vaikka valkoiset housut ja musta/sininen paita? Tai vaikka kokonaan jotain väriä? Eivätkö lapset halua vai onko heidät aivopesty? Vaatteet on kuitenkin monelle keino ilmaista itseään. Tykkäsin kyllä siitä että Nefertitillä oli hirveä läjä vaatteita muihin verrattuna. Harmi etteivät kommentoineet asiaa mitenkään videolla.
Lisäksi lapset selittävät aina että "ME teemme näin, ME emme tykkää tehdä sitä ja tätä", joka kuulostaa kyllä hieman oudolta. Tulee mieleen sellainen me vastaan maailma -vastakkainasettelu.
Pakko kommentoida siihen että joku oli katsonut kauhuissaan Tainaan kun joku tippui tuolilta, luulen että johtuu enemmänkin siitä että Taina on todella varovainen ja ylireagoi jos jotain sattuu. Muutaman kerran olen huomannut kun hän melkein menee paniikkin jostain pikkuasiasta. Luulen että hän tietää tämän itsekin ja sen takia välillä heittää vitsiä oudoissa tilanteissa. Eli yrittää videolla olla ylireagoimatta, mutta ei tiedä mikä on se "normaali" reaktio joten menee toiseen ääripäähän ja nauraa kun pitäisi olla kauhuissaan. Tämä tuli mieleeni vain koska olen itse täysin samanlainen. Joko olen kauhuissani jokaisesta pikkuasiasta (lapsiin liittyen) tai nauran vain vaikka pitäisi jotain tehdä. Kun nauran, olen mielestäni se rento mutsi joka ei huolehdi turhista, ja ulospäin näyttää siltä että olen välinpitämätön tai jopa ilkeä. (Onneksi olen tajunnut tämän asian ja olen löytässä tasapainon miten reagoida asioihin luonnollisesti.)
Vierailija kirjoitti:
Ovat kyllä hyvin mielenkiintoinen perhe. Erikoisinta on mielestäni Tainan ajatuksenjuoksu, hän on ilmiselvästi perfektionisti ja sen takia videot tulevat näin myöhässä jne. Hän on päättänyt, että tekee tietyt videot ja ne on sitten pakko saada tehtyä vaikka sitten kuukausia myöhässä. Varmasti muutto on tuonut omat kiireensä, mutta siitä huolimatta päättänyt tehdä näin. Lisäksi jos äiti (ja isä?) on perfektionisti, minimalisti ja ocd luonteeltaan, niin varmasti osa lapsista on perinyt samaa (esim. Cleo ilmiselvästi) ja loput on opetettu. He vaikuttavat hyvin tiiviiltä perheeltä ja noin isossa joukossa on pakko olla tietyt säännöt.
Taloesittelyvideossa minulle tulee tunne, että lapset eivät ole järin materialistisia, sen sijaan että heiltä vaikka olisi kielletty kaikki mitä haluavat. Ja olihan noilla paljon leluja, varsinkin pienimmillä. Cleo vaikuttaa epävarmalta mutta rennommalta (voin sanoa että itse olisin kauhusta kankeana tuon ikäisenä kameran edessä), todennäköisesti on itsensä pahin arvostelija ja sen takia kameran edessä mahdollisimman tarkka kaikesta.
Ainoa mitä en ymmärrä on heidän pukeutumisensa. Ymmärrän, että on helppoa pestä pyykkiä kun kaikki vaatteet ovat saman värisiä. Tuleeko lapsille mieleenkään, että muutoinkin voi pukeutua? Miksi aina valkoinen paita ja farkut, miksei vaikka valkoiset housut ja musta/sininen paita? Tai vaikka kokonaan jotain väriä? Eivätkö lapset halua vai onko heidät aivopesty? Vaatteet on kuitenkin monelle keino ilmaista itseään. Tykkäsin kyllä siitä että Nefertitillä oli hirveä läjä vaatteita muihin verrattuna. Harmi etteivät kommentoineet asiaa mitenkään videolla.
Lisäksi lapset selittävät aina että "ME teemme näin, ME emme tykkää tehdä sitä ja tätä", joka kuulostaa kyllä hieman oudolta. Tulee mieleen sellainen me vastaan maailma -vastakkainasettelu.
Pakko kommentoida siihen että joku oli katsonut kauhuissaan Tainaan kun joku tippui tuolilta, luulen että johtuu enemmänkin siitä että Taina on todella varovainen ja ylireagoi jos jotain sattuu. Muutaman kerran olen huomannut kun hän melkein menee paniikkin jostain pikkuasiasta. Luulen että hän tietää tämän itsekin ja sen takia välillä heittää vitsiä oudoissa tilanteissa. Eli yrittää videolla olla ylireagoimatta, mutta ei tiedä mikä on se "normaali" reaktio joten menee toiseen ääripäähän ja nauraa kun pitäisi olla kauhuissaan. Tämä tuli mieleeni vain koska olen itse täysin samanlainen. Joko olen kauhuissani jokaisesta pikkuasiasta (lapsiin liittyen) tai nauran vain vaikka pitäisi jotain tehdä. Kun nauran, olen mielestäni se rento mutsi joka ei huolehdi turhista, ja ulospäin näyttää siltä että olen välinpitämätön tai jopa ilkeä. (Onneksi olen tajunnut tämän asian ja olen löytässä tasapainon miten reagoida asioihin luonnollisesti.)
Hyvää analyysiä!! Itsekin mietin, en muista kirjoitinko tänne, että videoissa varmaan kestää kun Taina haluaa täydellistä. Mutta hyvänä lisänä tuo, jos on päättänyt etukäteen jotkut tietyt.
Nyt huomaa, että talovideostakin on halunnut tietynlaisen ja sille on tarvinnut aikaa.
Jännä kans tuo pointti, että taina oliskin supervarovainen, ja sen takia vaan nauraa. En itse ole tuollainen, niin ei olisi tullut mieleen. Rauhoittelee itseään sillä, että pojat on poikia. Tosiaan, on tullut välinpitämätön kuva.
Katsoin itsekin juuri kodin esittelyn.
Cleopatra on niin ihana!! Ymmärrän robotti- ja jäykkiskommentit tavallaan, jostain syystä hänellä oli tuommoinen esittelijärooli, mutta minusta hän oli itsevarma ja ihana. Puhui aika rennosti. Tainakin kehui.
Hienoa nähdä että heillä on paljon leluja ja leikkipaikkoja. Laatuun on panostettu määrän sijaan.
Shakespeare on niin hupsu ja kiva, Jerusalem on kiva.
Onneksi tässä videossa ei ollut sitä pakotuksen tuntua mitä joissain perheenjäsenten esittelyissä.
Me-muoto liittyy siihen, kun periaatteessa puhutaan koko ajan yhteisestä talosta.
Kyllähän J ja Romeo ainakin esittelivät omia tavaroitaan, "This is my babe".
Se jäi vähän epäselväksi, että miksi Nefe ei nuku omassa uudessa huoneessaan? Vai nukkuuko? Ainakin pinnis esiteltiin vielä Nefen sänkynä. Aivan ihana huone!! Toivottavasti on tehty Nefertitille, eikä vain äidille.
Taina tosiaan sanoi "Tämä tulee olemaam Nefertitin huone, jos jatkamme asumista täällä." ja "Minkähän värisen luulet meidän rakentamastamme talosta tulevan?"
Oliko jälkimmäinen retorinen kysymys vai mitä. Miksi paljastaisi noin ison asian yhtäkkiä random videolla.
Kauniita ja suloisia lapsia