Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taina Licciardo-Toivola herää klo 03:00

Vierailija
03.11.2018 |

On pistänyt videon Youtubeen aamurutiineistaan. Herää kolmelta ja tekee omia juttujaan, kunnes pienimmät lapset heräävät klo 6. Ajatuksia? Kuulostaa hullulta tuohon aikaan herääminen, mutta samalla olen hieman kateellinen, että joku saa itsensä noin aikasin ylös viettämään omaa aikaa.

Kommentit (10856)

Vierailija
4321/10856 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan yksi poika kotikoulussa ja kirjoutyi 6 laudaturia. Isä DI ja äidin koulutusta en muista. Kuuluu johonkin liikkeeseen.

Vierailija
4322/10856 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kieltäytyi alunperin hesarin haastattelusta, kun siitä ei luvattu rahaa. Ei ahne, ei.

Miksi Hesarin pitäisi voida tehdä rahaa hänellä ihan ilmaiseksi? Sitähän lehdet tekevät, täyttävät sivut haastatteluilla, joita ihmiset heille ilmaiseksi antavat ja siten tienaavat sillä suuret rahat. Katso paljonko Hesarin omistajat tienaavat vuodessa verokalenterista. Miksei sitten nuo haastateltavat voisi saada omaa osuuttaan tästä hommasta? Jos joku on ahne, niin se on Hesarit. Ilmaiseksi pitäisi saada, jotta he itse voivat tehdä enemmän voittoa.

Saisi ilmaista mainosta itsekin. Nythän tainan videoilla on ollut paljon huonommat katsojaluvut kuin monella suosituimmista tubettajista, joilla on vain suomalainen katsojakunta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4323/10856 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän lestaperheen ja siellä kaikilla akateeminen ammatti paitsi pojalla amis nk kaksoistutkinto. Niitä oli ja on 9.

Vierailija
4324/10856 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kieltäytyi alunperin hesarin haastattelusta, kun siitä ei luvattu rahaa. Ei ahne, ei.

Miksi Hesarin pitäisi voida tehdä rahaa hänellä ihan ilmaiseksi? Sitähän lehdet tekevät, täyttävät sivut haastatteluilla, joita ihmiset heille ilmaiseksi antavat ja siten tienaavat sillä suuret rahat. Katso paljonko Hesarin omistajat tienaavat vuodessa verokalenterista. Miksei sitten nuo haastateltavat voisi saada omaa osuuttaan tästä hommasta? Jos joku on ahne, niin se on Hesarit. Ilmaiseksi pitäisi saada, jotta he itse voivat tehdä enemmän voittoa.

Saisi ilmaista mainosta itsekin. Nythän tainan videoilla on ollut paljon huonommat katsojaluvut kuin monella suosituimmista tubettajista, joilla on vain suomalainen katsojakunta.

Siis viimeaikoina. Olihan toki huipussaan ihan huikeita nuo katselukerrat.

Vierailija
4325/10856 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Tainan kannattaisi lypsää lehdistöltä rahaa nyt, kun hänestä kerran kirjoitellaan. Haastatteluista ei saa rahaa, mutta niiden tuoma julkisuus on sitäkin arvokkaampaa, sillä julkisuus tietää lisää seuraajia ja sen myötä lisää mainostuloja. Tämäkin ketju aktivoitui pitkästä aikaa, kun parissa lehdessä on ollut juttua perheestä.

Vierailija
4326/10856 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku sanoi, ettei missään ,makseta niin paljon lapsialisiä kuin Suomessa. Saksassa maksetaan aika tasan kaksi kertaa niin paljon kuin Suomessa, Ihan vain tiedoksi. Ja ilmeisesti Australiassakin enemmän kuin Suomessa.

Näin on. Australiassa on myös esim. rokoitteet pakko olla otettuna, jotta saa lapsilisää. 

Vierailija
4327/10856 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta katsoin ekan kerran näitä videoita. Uskomatonta, kuinka pienet lapset siivosivat joka ikisen lelun! Mutta se lienee seurausta siitä viltillä makuuttamisesta. Sen perimmäinen tarkoitus kun on kitkeä lapsista oma tahto.

Vierailija
4328/10856 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun toimittajatkin ovat nyt kiinnostuneet tapauksesta niin voisiko joku toimittaja soitella esimerkiksi Laukaan sivistystoimenjohtajalle ja kysellä vähän montako oppilasta kunnasta on tällä hetkellä kotiopetuksessa ja miten siellä on yleensä hoidettu kotiopetuksen seuraaminen (käyvätkö koululla tekemässä kokeita, saako oppikirjoja kunnalta jne). Nämä asiat tuntuvat kiinnostavan Tainan seuraajia ja kun Taina ei niistä halua kertoa mitään niin voisi tehdä juttua yleisellä tasolla, vaikka sitten linkittäen Tainan uutisiin. Minä ainakin klikkaisin juttuun!

Vierailija
4329/10856 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun toimittajatkin ovat nyt kiinnostuneet tapauksesta niin voisiko joku toimittaja soitella esimerkiksi Laukaan sivistystoimenjohtajalle ja kysellä vähän montako oppilasta kunnasta on tällä hetkellä kotiopetuksessa ja miten siellä on yleensä hoidettu kotiopetuksen seuraaminen (käyvätkö koululla tekemässä kokeita, saako oppikirjoja kunnalta jne). Nämä asiat tuntuvat kiinnostavan Tainan seuraajia ja kun Taina ei niistä halua kertoa mitään niin voisi tehdä juttua yleisellä tasolla, vaikka sitten linkittäen Tainan uutisiin. Minä ainakin klikkaisin juttuun!

Mitä tämän perheen elämä ja koulunkäynti sulle kuuluu?

Olet ilkeä ihminen.

Vierailija
4330/10856 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla asuvien mielestä Tainan vintillä makuuttaminen vastaa ääriuskonnollisten jenkeissä harrastamaa "blanket trainingiä", jolla piltit koulutetaan, koska muuten lapsia ei saa pysymään aloillaan pitkiä aikoja.

Googlatkaa blanket training, siinä vauva, jopa jo 4 kuukauden iässä laitetaan viltille. Härskeimmät vanhemmat laittavat viltin ulkopuolelle leluja ja kun vauva yrittää tavoitella niitä, sitä läppäistään. Tätä toistetaan kunnes vauva oppii pysymään viltillä ja olemaan reagoimatta viihdykkeisiin tms. eli käytännössä nujerretaan lapsen oma tahto kuten tuolla joku sanoi.

Vierailija
4331/10856 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olihan yksi poika kotikoulussa ja kirjoutyi 6 laudaturia. Isä DI ja äidin koulutusta en muista. Kuuluu johonkin liikkeeseen.

Minä kirjoitin neljä sitten kun pääsin viimein lukioon. Kävin sen kahdessa vuodessa ja opiskelusta tuli intohimo sen jälkeen kun kärsin vuosia heikosta "kotiopetuksesta" ja propagandasta.

Vierailija
4332/10856 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tämän perheen elämä ja koulunkäynti sulle kuuluu?

Olet ilkeä ihminen.

Oletko tosissasi? Taina on itse halunnut tuoda elämänsä julkisuuteen ja kertonut perheen poikkeavasta tavasta käydä koulua. Tottakai siinä herää mielenkiinto asiaa kohtaan, lähinnä miten se toimii ja miksi joku haluaa tehdä niin maassa, jossa on tarjolla laadukasta ja tasapuolista perusopetusta kouluissakin.

Vierailija
4333/10856 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo uskisperheiden kanavat ovat kuumaa kamaa etenkin amerikkalaisten keskuudessa. Tosin melkein kaikilla jenkkiläisillä vastaavilla on viikottaisia prayer/worship-videoita, ja kommenteissakin on kyselty sellaista. Ehkä vähän aiheella ratsastamista Tainalta, eihän tuolla kanavalla edes käsitellä niitä uskonto-aihepiirejä vaan ihan tavisperusperhettä.

Mutta tubemasseilla Taina tai kukaan noista ei tule kyllä elämään, koska yhteistyökumppaneita on todella vaikea saada jos on vähän kummallinen tai negatiivista sisältöä on keskustelupalstoilla. Usein tiukat vakaumukset ja muut hörhöilyt on myös ehdoton no-no.

Vierailija
4334/10856 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kummallista kun ei selviä onko lapset koulussa vai nk kotikoulussa? Eikö vanhin lapsi oo 19 v. Aloittanut koulun Ausseissa ja mitä koulua vielä käynyt Suomessa. Entä ne muut? 4 makasi rauhallisesti lattialla kun vaippoja vaihdettiin. Aika kummallista jos siinä oli 3 v ja 4 v. 

Vierailija
4335/10856 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se 19 v menossa naimisiin ja ammattia ei oo vai. On arvot kohdallaan. 

Vierailija
4336/10856 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Australiassa lapset olivat kotikoulussa. Suomeen muutettuaan kaksi vuotta koulussa, sitten jatkoivat kotikoulua.

Vierailija
4337/10856 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi että pyydän spoonfeedingiä, mutta löysin tämän vasta nyt, enkä pysty lukemaan melkein kolmeasataa sivua läpi. Pystyisikö joku siis heittää jonkun tiivistelmän, mistä tässä oikein on kyse? Iso lapsikatras ja erikoiset nimet? Kaikki pukeutuvat farkut + valkoinen t-paita -uniformuun? Kotikoulu? Isä joku australialainen saarnaaja? Äiti kotiäiti?

Vierailija
4338/10856 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään heräsin n. 12.30. Päivällä siis. Tosin menin nukkumaankin joskus 3.45. Luen, katson telkkaa ja nautin JOS talo on hiirenhiljainen. Tulee kyllä huono omatunto, kun päivästä on mennyt jo niin monta tuntia nukkuessa, mutta kai tämä on sitten mulle hyvä rytmi. Olen siis eläkkeellä. Luulin, että minäkin alkaisin eläkkeellä kolistelemaan jo klo 5, mutta en sentään. Uni maittaa. Olen kokenut tuon yöheräilyn stressin takiakin ja se on hirveää. Pumppu tuntuu hakkaavan tuhatta ja sataa, eikä uni vaan tule. Jossain vaiheessa ajattelin, että ei sitten. Makaan vaan tässä enkä hermoile. Onhan se parin tunninkin (jos sitten sen verran saa nukuttua) uni kuitenkin jotain. Mutta todella stressaantuneena tuo ajattelu ei toimi.

Ai ihanaa, että joku toinenkin vetkuttelee illalla ja aamulla. Kun herään yhdeksältä aamulla olen iloinen, että on tullut pitkä yö nukuttua. Tosin saatan herätä parikin kertaa yön aikana. Lehti kolahtaa ja naapuri paukauttaa oven viiden aikaan kun tulee töistä. Menen puolenyön aikaan, sänkyyn menen tuntia aiemmin, olen kryptonratkojahullu:) silmät ristissä pitää vielä miettiä ratkaisuja. On ihanaa olla eläkkeellä ja kun ei tarvitse aamulla lähteä minnekään.

Vierailija
4339/10856 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laukaa laukaa kierrä se kaukaa. Sinnekö muuttivat?

Vierailija
4340/10856 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän Laukaan kunta osaa ihan itse hoitaa asiansa ilman että sinne toimittajat soittelee. Älä nyt enää kuntaa sekoita tähän. Helvetti sentään. Ihmisiä sielläkin on töissä ja jos joku muka-kotiopettava julkkisperhe tekeekin elämällään ja julkisuudellaan mitä haluaa niin ne muut ihmiset siellä kunnassa ovat ihan vaan töissä. Työrauha heille.

Ketju on lukittu.