Taina Licciardo-Toivola herää klo 03:00
On pistänyt videon Youtubeen aamurutiineistaan. Herää kolmelta ja tekee omia juttujaan, kunnes pienimmät lapset heräävät klo 6. Ajatuksia? Kuulostaa hullulta tuohon aikaan herääminen, mutta samalla olen hieman kateellinen, että joku saa itsensä noin aikasin ylös viettämään omaa aikaa.
Kommentit (10856)
Kyllä löytyy pienempien tilit. Kaikki on samalla kaavalla esim @ iamnefertitiltk.
Osa tileistä on yksityisiä. Ei näyttänyt olevan kahdella nuorimmaisella, mutta muilla on.
Vierailija kirjoitti:
Onko pienemmillä lapsilla ollut joskus omat Instagram-tilit? Mulla on semmonen muistikuva, että aiheesta keskustelu aikaisemmassa ketjussa kuukausia sitten. Sen takia hämmästyin paljon, kun heille ei ollutkaan enää tilejä paitsi isommilla lapsilla. Ja pienempien tilit oli tietenkin vanhempien päivitettävissä.
Joo, ne oli tehty kaikki samalla kaavalla. Nimen lopussa oli LTK, eli licciardo-toivola kingdom.
Osalla vanhemmista lapsista on nykyään eri nimiset tilit.
Ei se Paul mikään hirveän alistava voi olla, jos on hyväksynyt vegaaniruokavalion koko perheelle ja kokkaa vielä itse. Joku suomalainen "tosimies" olisi käskenyt naisen tehdä vain itselleen vegaaniruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi hän puhuu ja kirjoittaa kaiken englanniksi?
Hän on suomalainen, joka on 4-vuotiaana muuttanut vanhempiensa kanssa Australiaan. Hän muutti vuonna 2007 takaisin Suomeen miehensä ja lastensa kanssa. Hän puhuu ja kirjoittaa siis englanniksi, koska se on hänelle vahvempi kieli. Hän on käynyt koulut Australiassa ja heidän kotikielensä on englanti.
No virheitä hän kuitenkin tekee englanniksi... Outoa.
niin on tosi outoa, koska kyllähän Suomea puhuva suomalainenkin osaa puhua ja kirjoittaa aina kieliopillisesti oikein suomea. Vai niin? 😉
Vierailija kirjoitti:
Ei se Paul mikään hirveän alistava voi olla, jos on hyväksynyt vegaaniruokavalion koko perheelle ja kokkaa vielä itse. Joku suomalainen "tosimies" olisi käskenyt naisen tehdä vain itselleen vegaaniruokaa.
Jep, ja vesisotavideollakin lapset kävi ekana heittämässä häntä ilmapalloilla. Jos kyseessä olisi oikeasti joku kovan kurin ja mahdollisesto fyysisen kurituksen kannattaja niin en usko, että lapset noin tekisivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on suomalainen, joka on 4-vuotiaana muuttanut vanhempiensa kanssa Australiaan. Hän muutti vuonna 2007 takaisin Suomeen miehensä ja lastensa kanssa. Hän puhuu ja kirjoittaa siis englanniksi, koska se on hänelle vahvempi kieli. Hän on käynyt koulut Australiassa ja heidän kotikielensä on englanti.
niin on tosi outoa, koska kyllähän Suomea puhuva suomalainenkin osaa puhua ja kirjoittaa aina kieliopillisesti oikein suomea. Vai niin? 😉
Kannattaa joskus lukea ulkomaalaisten juttuja esimerkiksi Madonnalla on välillä kummallisia virheitä. Hän sentään puhuu äidinkielenään englantia.
Tässä ketjussa arveltiin jossain kohtaa, että noudattaakohan Leonardo vegaaniruokavaliota muutettuaan pois kotoa. Instassa olikin nähty kalaa ja rapuja sushin muodossa. Tänään söivät Jennan kanssa naudanliha- ja kanahampurilaisia pikaruokaravintolan pihassa (vieläpä useamman kpl per henkilö), joten ihan sekaaneja taitavat olla. :) Mitähän Taina tästä tuumaisi, kun niin youtubessa varmisteli, että L palaa burgerivideonsa ja reissunsa jälkeen varmasti takaisin ”normaaliin vegaaniruokavalioonsa”. Hyvä, että aikuinen nuori mies syö juuri niin kuin itse haluaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en usko Tainan tarinaa... Han puhuu englantia, jossa kuuluu selkea suomalainen aksentti. Siis puhuu austraalialaisittain, mutta suomalaisella aksentilla. Jos han olisi oikeasti asunut Austraaliassa noin kauan (ja kaynyt siis koulut siella englanniksi), ei suomalaista aksenttia kuuluisi noin.
Itse asun englanninkielisessa maassa ja olen kohdannut vuosien varrella monia, jotka ovat muuttaneet tanne Suomesta lapsena (ja asuvat siis suomalaisten vanhempien kanssa). Lapset oppivat paikallisen aksentin hyvin pian.
Tainan puheesta kuulee, etta han on asunut todennakoisesti Austraaliassa monia vuosia, mutta on muuttanut sinne vasta vanhempana lapsena/teinina tai nuorena aikuisena.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa arveltiin jossain kohtaa, että noudattaakohan Leonardo vegaaniruokavaliota muutettuaan pois kotoa. Instassa olikin nähty kalaa ja rapuja sushin muodossa. Tänään söivät Jennan kanssa naudanliha- ja kanahampurilaisia pikaruokaravintolan pihassa (vieläpä useamman kpl per henkilö), joten ihan sekaaneja taitavat olla. :) Mitähän Taina tästä tuumaisi, kun niin youtubessa varmisteli, että L palaa burgerivideonsa ja reissunsa jälkeen varmasti takaisin ”normaaliin vegaaniruokavalioonsa”. Hyvä, että aikuinen nuori mies syö juuri niin kuin itse haluaa!
Söpöä! Vielä useamman :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika läheltä olet nähnyt jos tiedät mitä lihaakin oli. Olitko samassa porukassa tms?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika läheltä olet nähnyt jos tiedät mitä lihaakin oli. Olitko samassa porukassa tms?
Ainakin ennen hampurilaisten kääre oli eri värinen kana-, vege- ja naudamlihaburgereissa. Eli aika kauas näkyy, mitä syö.
En tosin tiedä, miten nykyään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin ennen hampurilaisten kääre oli eri värinen kana-, vege- ja naudamlihaburgereissa. Eli aika kauas näkyy, mitä syö.
En tosin tiedä, miten nykyään?
Ei ole enää erivärinen. Aika lähelle joutuu menemään tonkimaan toisen ruokaa todetakseen onko siellä soija-,liha- vai kanapihvi.
Tuossa kaikessa on nähtävissä tietty kaava. On tultu pieneen Suomeen suuresta Australiasta ja sinne halutaan takaisin koska Suomi nyt ei vaan riitä heille (mutta sosiaalituet kelpaavat). Asutaan isossa talossa joka ei ole oma - välillä tuli vaikutelma että ovat siellä tekemässä mainosta ja selittävät niukkaa elämäntyyliä ”minimalismilla” vaikka eivät tosiasiassa edes asu siellä, ainakaan enää.
Ovat kuitenkin asuneet Suomessa 10v (videoita on tosin vaan tuosta talosta) joten pelkästään lasten talvivaatteita on isot pinot.
Ollaan niin Aussie ja kosmopoliitteja ja erikoisia ja lapsilla erikoiset nimet ja osaavat vaikka mitä (vaikka eivät oikeasti olisi keskivertokansalaista kummempia) ja lapsilla instatilit syntymästä alkaen. Siis mitä vi**ua? Yksikään vauva tai lapsi ei tarvitse instatiliä ja on vanhemman velvollisuus suojella lasta somen haittapuolilta.
Minulle yksi hailee mitä syövät, hengissä näyttävät olevan. Ketä edes kiinnostaa kertoa koko maailmalle mitä hän tai perhe syö ja kuka jaksaa jonkun toisen syömisiä seurata? Todella suppeaa elämää jossa keskipiste on oma napa, ruuansulatus ja varmaan suolentoimintakin.
Leo varmaan syö mikä sattuu maistumaan. Onhan hän heittänyt videoissa läppääkin vegaanisuudesta.
Katsoin ensimmäisen videon, jossa esittelee perhettään eri kohdissa:
"Tässä on Leonardo ja tässä minun 15-vuotias Jerusalem. Tässä iihana Aphrodite ja KingJames. Tässä ihana Romeo tekee kampausta ihanalle Aphroditelle. Ja tässä Nefertiti. Ja tuossa "some bros of the house" (D'Artagnan ja Shakespeare). Ja tässä vastasyntynyt Omega."
Täh? Some bros?
Miksi ihmeessä ovat niin eri arvossa? (Kohtelenkohan itse keskimmäistä lastani huomaamattani yhtä eriarvoisesti? toivottavasti en!)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en usko Tainan tarinaa... Han puhuu englantia, jossa kuuluu selkea suomalainen aksentti. Siis puhuu austraalialaisittain, mutta suomalaisella aksentilla. Jos han olisi oikeasti asunut Austraaliassa noin kauan (ja kaynyt siis koulut siella englanniksi), ei suomalaista aksenttia kuuluisi noin.
Itse asun englanninkielisessa maassa ja olen kohdannut vuosien varrella monia, jotka ovat muuttaneet tanne Suomesta lapsena (ja asuvat siis suomalaisten vanhempien kanssa). Lapset oppivat paikallisen aksentin hyvin pian.
Tainan puheesta kuulee, etta han on asunut todennakoisesti Austraaliassa monia vuosia, mutta on muuttanut sinne vasta vanhempana lapsena/teinina tai nuorena aikuisena.
Itsekin tunnen pari nuorta aikuista, jotka asuivat lapsina Briteissä ja nyt sitten Suomessa. Kyllä siinä suomen kielessä on sellainen aksentti, että sen huomaa ja englanti sitten oikeaa brittienglantia. Kyllä nuo lapsena jo ulkomailla asuneet omaksuvat sen kielen liki täydellisesti.
Taina vaan vissiin haluaa esittää parempaa kuin on.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin ensimmäisen videon, jossa esittelee perhettään eri kohdissa:
"Tässä on Leonardo ja tässä minun 15-vuotias Jerusalem. Tässä iihana Aphrodite ja KingJames. Tässä ihana Romeo tekee kampausta ihanalle Aphroditelle. Ja tässä Nefertiti. Ja tuossa "some bros of the house" (D'Artagnan ja Shakespeare). Ja tässä vastasyntynyt Omega."Täh? Some bros?
Miksi ihmeessä ovat niin eri arvossa? (Kohtelenkohan itse keskimmäistä lastani huomaamattani yhtä eriarvoisesti? toivottavasti en!)
No justiinsa... Joo keskimmäiset S, D ja R oli kauan nii etten tienny kuka on kuka. Myöhemmin ne on näkyny enemmän ja nykyään S aika paljon enemmän. D on ehkä nyt ainoo, joka on vähiten esillä.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa kaikessa on nähtävissä tietty kaava. On tultu pieneen Suomeen suuresta Australiasta ja sinne halutaan takaisin koska Suomi nyt ei vaan riitä heille (mutta sosiaalituet kelpaavat). Asutaan isossa talossa joka ei ole oma - välillä tuli vaikutelma että ovat siellä tekemässä mainosta ja selittävät niukkaa elämäntyyliä ”minimalismilla” vaikka eivät tosiasiassa edes asu siellä, ainakaan enää.
Ovat kuitenkin asuneet Suomessa 10v (videoita on tosin vaan tuosta talosta) joten pelkästään lasten talvivaatteita on isot pinot.
Ollaan niin Aussie ja kosmopoliitteja ja erikoisia ja lapsilla erikoiset nimet ja osaavat vaikka mitä (vaikka eivät oikeasti olisi keskivertokansalaista kummempia) ja lapsilla instatilit syntymästä alkaen. Siis mitä vi**ua? Yksikään vauva tai lapsi ei tarvitse instatiliä ja on vanhemman velvollisuus suojella lasta somen haittapuolilta.
Minulle yksi hailee mitä syövät, hengissä näyttävät olevan. Ketä edes kiinnostaa kertoa koko maailmalle mitä hän tai perhe syö ja kuka jaksaa jonkun toisen syömisiä seurata? Todella suppeaa elämää jossa keskipiste on oma napa, ruuansulatus ja varmaan suolentoimintakin.
Leo varmaan syö mikä sattuu maistumaan. Onhan hän heittänyt videoissa läppääkin vegaanisuudesta.
Ainakin he kyllä asuivat siellä oikeasti. En tiedä asuvatko vielä.
Taina vois miettiä miltä tuntuis jos hän joutuis kulkemaan talossa pelkillä alushousuilla ku pitää nuorimpia pelkissä vaipoissa. Kesällä vielä ymmärrän kun oli niin kuuma, mutta pitää talvellakin ja vielä ku niiden talo vaikuttaa tosi kolkolta minimalistisuuden takia☹️
Cleopatrasta tulee jotenki ikävät vibat en osaa sanoo miks..
Vierailija kirjoitti:
Talo on näköjään myyty nyt viime viikon keskiviikkona. Mistähän löytyy 12-henkiselle perheelle uusi koti vai ovatko jo poissa tuolta?
”Kohde on poistunut myynnistä 21.11.2018”
Jerusalem päivitti hiljattain ja Cleopatra pyysi storyssa kysymyksiä seuraajilta, taitaa valmistella q&a.