Kysymyksiä ensihoitajille hoi!
Oisin kiinostunut tästä ammatista niin oisi kiva saaha lisä tietoa tähän liittyen teiltä ketkä ovat tai olleet ensihoitajia lanssissa! Oon tosiaan tällä hetkellä 18v pintäkäsittely alalla amiksessa... tää ala ei oo mun juttu niin tarkoitus on mennä amk ja ensihoito kiinostais kovasti, joten tässä kysymyksiä siihen liittyen. Ehkä tyhmiäki kysymyksii löytyy mutta kysyn silti että tulee kaikki selväks.
1. Onko mahdollista mennä amk ensihoito puolelle vaikka on käynyt pinttis alan? onko pakko olla joku lähihoitaja koulutus yms?
2. millaista se työ on ja mitä sen työhön kuuluu?
3. kenelle tämä työ sopisi parhainten? luonne kunto miten vaikuttaa?
4. millainen työvuorot on ja tauot jne?
5. millainen se koulutus on että mitä se vaatii ja kauanko se kestää? missä koulussa te kävitte?
6. millainen palkka on?
7. olen kuullut että ensihoitajilla on pitkät vuorot niin mietin sitä että voiko ensihoitaja omistaa edes lemmikeitä? jos on 24h vuorot? jos voi niin miten se edes onnistuu? ja siksi kysyn sillä itselläni on kissa ja koira.
Ei kaikkia tule heti mieleen tässä noi kysymykset. Kertokaa toki omia kokemuksia ja muita asioita mitkä ei tullut itse mieleen kysyä edes.. Kiitos etukäteen kaikilta!