Onko teidän mielestä riittävää liikkumista 4vk aikana 170km
miten itse koette liikkumisen määrän riittävänä? onko 4 viikon aikana teille 200 000 askelta tarpeeksi?
itse kun en ehdi enempää liikkumaan.
kun 2h 30min viikoittain pitäisi ihmisen liikkua joka tuo terveyshyödyt.
Kommentit (10)
Määrä kuulostaa hyvälle sairaille esmes vanhuksille.
Vierailija kirjoitti:
Määrä kuulostaa hyvältä.
Enemmän tuossa tilanteessa sun kannattaisi käyttää jonkun verran ajasta myös rasittavampaan liikuntaan, ja yrittää liikkua monipuolisemmin.
unohtui mainita niin kerran viikossa tulee käytyä kuntosalilla tekemässä joku voimatreeni!
Ei ole, mikäli kaikki tehdään samalla sykealueella.
T. Mukava valkku
Siis noin 7000 askelta päivässä? Muistan lukeneeni tutkimuksen, jonka mukaan tuo määrä riittää tuomaan ihan merkittäviä terveyshyötyjä. Toinen mainittu lukema oli 13 000, mutta se on jo monelle liikaa ajankäytön puolesta.
Vierailija kirjoitti:
"Siis noin 7000 askelta päivässä? Muistan lukeneeni tutkimuksen, jonka mukaan tuo määrä riittää tuomaan ihan merkittäviä terveyshyötyjä. Toinen mainittu lukema oli 13 000, mutta se on jo monelle liikaa ajankäytön puolesta"
no siis välillä menee tiettyinä päivinä kun lenkkeilen niin 10 000askelta.
Reilu kuusi kilsaa päivässä, ihan jees. Mulla tulee tosin 6km jo kun kävelen keskustaan ja takaisin, mutta enhän mä siellä joka päivä käy. Koiran lenkitys ja muut menot riittää.
Tuo tekee noikän kuusi kilometriä päivässä, mutta voi olla ihan hyväkin määrä riippuen kauanko siihen menee, minulla menee viisi kilometriä tunnissa ja lonkat rikki
minun mielestä 6 km on todellakin riittävä määrä liikkumista, sitä juuri monen pitäisi tehdä varsinkin sellaisten jotka on sohvaperunoita suurinosa vapaa ajalla.
5km lenkissä voi mennä jo 50min verran. niin kyllä tossa terveyshyödyt on!
Vierailija kirjoitti:
Tuo tekee noikän kuusi kilometriä päivässä, mutta voi olla ihan hyväkin määrä riippuen kauanko siihen menee, minulla menee viisi kilometriä tunnissa ja lonkat rikki
hyvää treeniä se on! tunnin lenkki on omasta mielestä riittävästi. kyllä tunnissa sykettä saa hyvin
Määrä kuulostaa hyvältä.
Enemmän tuossa tilanteessa sun kannattaisi käyttää jonkun verran ajasta myös rasittavampaan liikuntaan, ja yrittää liikkua monipuolisemmin.