Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Surullinen juttu taas yksinäisyydestä. Papparaisen vaimo kuoli syöpään 15 v sitten eikä kukaan 5 lapsesta käy koskaan kylässä. Mikä tätä yhteiskuntaa vaivaa?

Vierailija
03.11.2018 |

Aarre, 81, sulkee silmänsä, kuulee vaimonsa askeleet ja tuntee suukon poskellaan - sitten hän havahtuu todellisuuteen, jossa kaappikello on ollut pysähtynyt jo liki 20 vuotta | Iltalehti

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/66e46734-2d75-4fe0-a2b0-e0360feb1d26_u…

Kommentit (430)

Vierailija
421/430 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla ihan syynsä siihen miksi lapset ei pidä yhteyttä isäänsä. Itsekäs narsisti kenties tuo pappa?

Todennäköisesti isä on tehnyt osuutensa, kaikottaakseen lapsensa. On voinut esimerkiksi sanoa loukkaavasti lapsille tai tehnyt jonkun yksittäisen teon tai tekoja, mutta se ei tee ihmisestä narsistia. Kaikottaa kylläkin lapset jos syvästi on loukannut. Arvioin näin tuntematta tapausta, että ei ole narsisti. Koska lapsia on viisi, olisi narsistin lapset jaoteltu kultalapseksi, näkymättömiksi ja syntipukiksi. Kultalapsi ei voi olla poissa kymmeniä vuosia, ja jos sellainen ihme kävisikin, olisi narsistin asenne VAIN muita lapsia syyttävä. Sitä asennetta ei voisi toimittaja olla huomaamatta, eikä siten olisi tehnyt juttua. Eli, kaikki välinsä lapsiin rikkoneet vanhemmat eivät ole narsisteja, vaan pohjalla voi olla jotain muuta. Narsisti ei aidosti välitä lapsistaan, todellisen välirikon jälkeen ei ota lapsiinsa yhteyttä halutakseen korjata suhteita. Eikä tee tälläista haastattelua. Jotain muuta on pohjalla, näin narsistin lapsena sen näen.

Minä olen se kultalapsi, enkä ole ollut äitini kanssa tekemisissä vuoden 1982 jälkeen. Minä näin ihan kyllä mistä oli kyse.

Onko tai oliko sinulla sisaruksia?

Vierailija
422/430 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla ihan syynsä siihen miksi lapset ei pidä yhteyttä isäänsä. Itsekäs narsisti kenties tuo pappa?

Todennäköisesti isä on tehnyt osuutensa, kaikottaakseen lapsensa. On voinut esimerkiksi sanoa loukkaavasti lapsille tai tehnyt jonkun yksittäisen teon tai tekoja, mutta se ei tee ihmisestä narsistia. Kaikottaa kylläkin lapset jos syvästi on loukannut. Arvioin näin tuntematta tapausta, että ei ole narsisti. Koska lapsia on viisi, olisi narsistin lapset jaoteltu kultalapseksi, näkymättömiksi ja syntipukiksi. Kultalapsi ei voi olla poissa kymmeniä vuosia, ja jos sellainen ihme kävisikin, olisi narsistin asenne VAIN muita lapsia syyttävä. Sitä asennetta ei voisi toimittaja olla huomaamatta, eikä siten olisi tehnyt juttua. Eli, kaikki välinsä lapsiin rikkoneet vanhemmat eivät ole narsisteja, vaan pohjalla voi olla jotain muuta. Narsisti ei aidosti välitä lapsistaan, todellisen välirikon jälkeen ei ota lapsiinsa yhteyttä halutakseen korjata suhteita. Eikä tee tälläista haastattelua. Jotain muuta on pohjalla, näin narsistin lapsena sen näen.

Minä olen se kultalapsi, enkä ole ollut äitini kanssa tekemisissä vuoden 1982 jälkeen. Minä näin ihan kyllä mistä oli kyse.

Onko tai oliko sinulla sisaruksia?

On.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/430 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekikö äitisi vastaavaa, mediaan asti?

Vierailija
424/430 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten moni on täällä kirjoittanutkin, aika usein löytyy syy siihen, että lapset hylkäävät vanhempansa. Lapsi ja nuori muistaa loppuikänsä kaltoin kohtelun. Itse olen 70-luvun avioton lapsi. Ei se enää niin suuri häpeä ollut kuin aikaisemmin, mutta omalla kotiseudullani olin kuitenkin selkeästi huonompi ihminen. Isäni puoleinen isoäitini ja isäni vanhemmat sisarukset kyllä selkeästi osoittivat tämän. Isä taas pakeni alkoholiin ja itse katkaisin häneen välit tästä syystä teini-iässä. Saimme kuitenkin yhteyden myöhemmin takaisin ja olimme hyvissä väleissä ennen hänen kuolemaansa. Mutta isän sukuun en pidä yhteyttä yhtä serkkuani lukuunottamatta.

Naapurissani asuu nyt eläkeikäinen mies. Hän voisi myös olla tuon jutun valittava yksinäinen mies. Tunnen kuitenkin hänen perheen tarinan, myös hänen ex-vaimonsa kautta. Työikäisenä mies oli tuskin koskaan kotona, oli töitä tietysti mutta vaativa harrastus vei kaiken vapaa-ajan ja sitten sen loppuajan vietti kavereidensa kanssa ravintolassa. Lapset ja vaimo olivat paljon keskenään. Kun lapset kasvoivat ja muuttivat pois, otti vaimokin eron. Työt päättyivät, harrastus tuli fyysisesti mahdottomaksi ja alkoholi alkoi maistua vielä enemmän. Lapsia kaipailee, mutta eivät he käy, miksi kävisivät, tuntemattoman miehen luona. Äitinsä kanssa toki ovat läheisissä väleissä.

Mutta on tietysti niitä lapsiakin jotka hylkäävät vanhempansa ilman mitään selkeää syytä. En vain millään usko, että kaikki viisi lasta näin tekisivät.

Vierailija
425/430 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukematta ketjua yhtään voin sanoa, etten itsekään tiedä miten suhtaudun äitiini sitten kun hän on vanha ja sairas. Hän ei ole ollut elämässäni muuten läsnä kuin joskus,lasten syntymäpäivillä. Miksi pitäisi tuntea syyllisyyttä siitä ettei toinen ole rakentanut suhdetta? Miksi pitäisi kiinnostaa sellainen ihminen, vaikka,se olisikin äiti tai isä?

Vierailija
426/430 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko näiden nyt aikuisten lasten lapsuus olla ollut traumaattinen, eikä sen aiheuttajaa haluta enää nähdä. Varsinkaan jos ei näe mitään vikaa itsessään. Oma persoonallisuushäiriöinen äitini voisi 10v päästä olla samanlaisessa artikkelissa ja hän on yksinäisyytensä täysin ansainnut kammottavalla vanhemmuudella ja rajattomalla käytöksellään.

Sama juttu, jäisin mielelläni perinnöttä, jos sen sijaan olisin saanut rakastavan äidin enkä kylmäsydämistä ihmistä. En käy hänen luonaan syystä. Kuulen kyllä kautta rantain kuinka olen julma, mutta itseään ja perhettä on suojeltava, jopa omalta äidiltä. Surullista kyllä.

Vierailija
427/430 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää miten tässä ketjussa on saatu kaikki miehen "omaksi syyksi", voi olla etteivät hänen voimavarat riitä tuossa tilanteessa, oli syy mikä hyvänsä. Varmaan auttaisi jos joku miespuolinen kaveri hänelle löytyy tai pari, jotka eivät ole huonossa kunnossa (iän puolesta). Varmasti henkilö piristyy positiivisessa seurassa tai jos kemiat kohtaavat keskustelussa

Vierailija
428/430 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ongelman aiheuttaja taitaa otsikon tapauksessa löytyä peilistä. Ilkeän äitini luona en ole käynyt 8 vuoteen, vanhan tätini luona sen sijaan käyn usein. Hän on lämmin ja välittävä, toisin kuin äitini.

Kiire voi vaikuttaa käyntitiheyteen, mutta kiire on myös paljon käytetty tekosyy, jotta ei tarvitse vierailla epämiellyttävien ihmisten luona. Prioriteetit on oltava kunnossa. Ensin perhe ja läheiset, sitten muu.

Vierailija
429/430 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekikö äitisi vastaavaa, mediaan asti?

Kyllä hän asiaansa kuulutti niin plajon kuin pystyi. ”Pieni syrjitty rassukka”. Viaton ihmislapsi.

Vierailija
430/430 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää miten tässä ketjussa on saatu kaikki miehen "omaksi syyksi", voi olla etteivät hänen voimavarat riitä tuossa tilanteessa, oli syy mikä hyvänsä. Varmaan auttaisi jos joku miespuolinen kaveri hänelle löytyy tai pari, jotka eivät ole huonossa kunnossa (iän puolesta). Varmasti henkilö piristyy positiivisessa seurassa tai jos kemiat kohtaavat keskustelussa

No tuo lasten käytös takuulla johtuu hänestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi