Ystävä raahaa taaperot mukaan babyshowereihin ja illanistujaisiin
On tarkoitus viettää ystävän babyshowereita ja samalla illanistujaisia. On tarkoitus tehdä rauhassa ruokaa, hemmotella äitiä, saunoa ja tehdä kasvonaamioita. Nyt yksi äiti laittoi että hänen miehensä on töissä, ei voi vahtia lapsia. En ymmärrä missä on ongelma, kun hänen vanhempansa ovat käytettävissä. Hän ilmoitti vaan, että lapset tulee mukaan.
Kukaan ei uskalla sanoa mitään, koska hän suuttuu nopeasti ja on vähän sillä mielellä, että joko hänen tapa tai ei ollenkaan.
Odottaja kärsii pahoinvoinnista, eikä varmasti jaksa huolehtia taaperoitten tarpeista (ruoka,mennä nukkumaan ajoissa, jatkuva huomionhaku) tai kuunnella kiljahtelua.
Uskomatonta itsekkyyttä ottaa mukaan lapset. Minkä vuoksi? Mitenkähän hälle sanoisi, että nyt ei käy. Babyshowerit järjestetään odottajan luona.
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä ole kysymys siitä, ettei lapsia ymmärrettäisi tai rakastettaisi. Päinvastoin. Muut osallistujat äidit ja lapsettomat ymmärtävät lapsen tarvitsevan aikaa ja huomiota, Sen takia lapsia ei oteta sillä kertaa mukaan, kun aika ja huomio halutaan odottajaan ja aikuisille.
Jos tämä nähdään lapsivihana niin kyllä on kuusessa kasvanut.
Itse ihmettelen ainoastaan tätä oletusta, että lapset saisi isovanhemmille. Kun heilläkin on omat aikataulunsa, eivätkä ole aina lapsenvahtivalmiudessa.
Ulkopuolistakaan lapsenhoitoa en kyllä ihan pienille lapsille ottaisi.
Samoin tuo nimitys "ripulipaskaa tuottava janiliisa" on aika erikoinen tilanteessa, jossa juhlitaan toisen ihmisen tulevaa vauvaa.
Babyshowerissa ei juhlita vauvaa, vaan äiti on keskiössä. Äitiä hemmotellaan, ja äidille annetaan vauvaan, tai jopa seksiin liittyviä pikkutuhmiakin lahjoja.
Onhan se vauvakin siinä samassa keskiössä, ilman häntä kun ei olusi mitään baby showereita juhlittavana.
Tulee tosin kyllä karuja yllätyksiä vanhemmuudesta, jos oletetaan isovanhempien olevan aina valmiina lapsenvahtimisiin, ja lapsen synnyttyä ne "kaverit" nimittelee lasta milloin milläkin haukkumasanoilla.
Sun logiikallas siis myös polttarit ovat morsiamen ja sulhasen yhteinen, yhdessä vietettävä juhlatilaisuus, koska eihän polttareita järjestettäisi jos eivät olisi päättäneet keskenään avioitua?
Mites, haukutaanko niissä polttateissakin miehet samaan tapaan kuin tässä keskustelussa lapset haukuttu?
Tuskin mutta katsotaan varmasti myös kieroon sitä, joka raahaa oman ukkonsa naisystävänsä polttareihin koska "me ollaan yksikkö". Alan tämän keskustelun myötä ymmärtämään miksi joiltain ihmisiltä lisääntymisen jälkeen kaikkoaa kaverit.
Vierailija kirjoitti:
Toiset ei vaan ymmärrä... meidän töissä yksi äippälomalla oleva päätti tulla pikkujouluihin vauvansa kanssa. Joskus vaan pitää sanoo, että Ei Käy.
Miksei pikkujouluihin voi tulla jos ei ole kovaa musiikkia, josta vauva kärsii?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä ole kysymys siitä, ettei lapsia ymmärrettäisi tai rakastettaisi. Päinvastoin. Muut osallistujat äidit ja lapsettomat ymmärtävät lapsen tarvitsevan aikaa ja huomiota, Sen takia lapsia ei oteta sillä kertaa mukaan, kun aika ja huomio halutaan odottajaan ja aikuisille.
Itse ihmettelen ainoastaan tätä oletusta, että lapset saisi isovanhemmille. Kun heilläkin on omat aikataulunsa, eivätkä ole aina lapsenvahtivalmiudessa.
Samoin tuo nimitys "ripulipaskaa tuottava janiliisa" on aika erikoinen tilanteessa, jossa juhlitaan toisen ihmisen tulevaa vauvaa.
Babyshowerissa ei juhlita vauvaa, vaan äiti on keskiössä. Äitiä hemmotellaan, ja äidille annetaan vauvaan, tai jopa seksiin liittyviä pikkutuhmiakin lahjoja.
Onhan se vauvakin siinä samassa keskiössä, ilman häntä kun ei olusi mitään baby showereita juhlittavana.
Tulee tosin kyllä karuja yllätyksiä vanhemmuudesta, jos oletetaan isovanhempien olevan aina valmiina lapsenvahtimisiin, ja lapsen synnyttyä ne "kaverit" nimittelee lasta milloin milläkin haukkumasanoilla.
Sun logiikallas siis myös polttarit ovat morsiamen ja sulhasen yhteinen, yhdessä vietettävä juhlatilaisuus, koska eihän polttareita järjestettäisi jos eivät olisi päättäneet keskenään avioitua?
Mites, haukutaanko niissä polttateissakin miehet samaan tapaan kuin tässä keskustelussa lapset haukuttu?
Tuskin mutta katsotaan varmasti myös kieroon sitä, joka raahaa oman ukkonsa naisystävänsä polttareihin koska "me ollaan yksikkö". Alan tämän keskustelun myötä ymmärtämään miksi joiltain ihmisiltä lisääntymisen jälkeen kaikkoaa kaverit.
Miehelle yleensä ei tarvitse järjestää hoitajaa siksi aikaa.
Jos itse olisin tuo odottava äiti, niin järjestäisin kompromissin. Eli jos ystävä ei saa lapsilleen hoitajaa, niin tulisi pyörähtämään tunniksi pariksi, sen jälkeen sitten se enemmän aikuisille suunnattu ohjelma.
Niistä perheellisistäkin kavereista kun kannattaa pitää kiinni, erityisesti kun itse on saamassa lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiset ei vaan ymmärrä... meidän töissä yksi äippälomalla oleva päätti tulla pikkujouluihin vauvansa kanssa. Joskus vaan pitää sanoo, että Ei Käy.
Miksei pikkujouluihin voi tulla jos ei ole kovaa musiikkia, josta vauva kärsii?
En omaa vauvaani mielelläni altistanut kännisille ja meluaville aikuisille. Käytiin pikkujoulut miehen kanssa erikseen, kumpaisenkin työnantajakin oli kyllä jo etukäteen rajannut puolisot ja perheen niiden bileiden ulkopuolelle, ihan järkisyystä. Ei oo firman asia kustantaa sellaisten juhlintaa jotka eivät firman toimintaan millään tapaa osallistu.
Vierailija kirjoitti:
Mun babyshowereissa oli lapsia mukana ja en muuta odottanutkaan. Osalla kavereista on lapsia ja he kuuluvat nyt pakettiin. Itse kysyn toki mm. tupareissa, että saako vauvakin tulla, jos kutsusta ei käy ilmi. Jos ei käy, niin jään toki kotiin.
Eikö miehet ole tervetulleita? Edes kaverimiehet jos ei puolisot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kai sen synnyttävän tarvitse niitä lapsia vahtia? Ja te muut kuitenkin hoidatte tarjoilut yms. Vai meinasitteko vetää perseet olalle eli ei lapsille sopiva juhla?
Ei vedetä perseitä vaan halutaan viettää rauhallinen ilta. Tämän äidin lapset kärsii adhsta johon heillä on lääkitys. Silti pitää päästä ottamaan lapset mukaan. He keskeyttävät, vaativat huomiota ja tylsistyvät helposti ja alkavat sitten huutamaan. Silti jonkun kumman syyn takia pitää päästä äidin ottamaan nämä mukaan.
Nyt mietitään että miten sanotaan (taas kerran) kohteliaasti.
No nyt ilmeni provoksi. Ei taaperoille määrätä lääkitystä Suomessa. Kouluikäinen saa lääkkeet, jos on todella paha tilanne.
Missä sanottiin että tämä on Suomessa?
Vierailija kirjoitti:
Mun vauval todettiin adhd jo kohdussa. Pyöri siel kun väkkärä. Lääkitys alotettiin heti kun tuli ulos.
Mun munasolu marinoitiin adhd lääkkeessä ennen hedelmöitystä. Onneksi huomasivat ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koskaan en ole nähnyt vaippakakussa dildoa törröttävän :’D Mä en pääse nyt yli tästä mielikuvasta.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tuntuu ettei vielä muutamia vuosikymmeniä takaperin ollut suurikaan ongelma lapset, taaperot ja teinit aikuisten illanistujaisissa. Kenellekään ei yksinkertaisesti tullut pieneen mieleenkään raahata jälkikasvuaan tapahtumiin ja kokoontumisiin joiden teema sopi selkeästi vain aikuisille. Lapset jäivät kotiin, vanhemmat sisarukset vahtivat nuorempiaan tai isovanhemmat hälytettiin hätiin.
En vihaa lapsia, mutta silläkin kolikolla on kääntöpuolensa. En myöskään halua että maailma pyörii päivätyökseen kuolaa ja ripulip*skaa tuottavan JaniLiisan navan ympärillä.
Oli ap:n viesti provo eli ei, selkeästi tuotiin esille että tällä ylivilkkaiden muksujen äidillä ei ole ongelmaa saada lapsillensa hoitajaa. On ottamassa ne taaperot sinne odottavan äidin hemmottelubileisiin vain koska... Niin miksi?
Kai ne lapset muutakin tuottaa kuin kuolaa ja ripulikakkaa? Iloa ja rakkautta?
Huolestuttaa myös ajatteletko samoin laitoksessa elävistä vanhuksista? Käytkö katsomassa heitä ja juttelemassa, jos suvussa on? Vai ajatteletko että kuolisivat jo pois, mokomat turhakkeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tuntuu ettei vielä muutamia vuosikymmeniä takaperin ollut suurikaan ongelma lapset, taaperot ja teinit aikuisten illanistujaisissa. Kenellekään ei yksinkertaisesti tullut pieneen mieleenkään raahata jälkikasvuaan tapahtumiin ja kokoontumisiin joiden teema sopi selkeästi vain aikuisille. Lapset jäivät kotiin, vanhemmat sisarukset vahtivat nuorempiaan tai isovanhemmat hälytettiin hätiin.
En vihaa lapsia, mutta silläkin kolikolla on kääntöpuolensa. En myöskään halua että maailma pyörii päivätyökseen kuolaa ja ripulip*skaa tuottavan JaniLiisan navan ympärillä.
Oli ap:n viesti provo eli ei, selkeästi tuotiin esille että tällä ylivilkkaiden muksujen äidillä ei ole ongelmaa saada lapsillensa hoitajaa. On ottamassa ne taaperot sinne odottavan äidin hemmottelubileisiin vain koska... Niin miksi?
Huolestuttaa myös ajatteletko samoin laitoksessa elävistä vanhuksista? Käytkö katsomassa heitä ja juttelemassa, jos suvussa on? Vai ajatteletko että kuolisivat jo pois, mokomat turhakkeet.
Kärjistin itsekin, niin olihan se kuittaus jo odotettavissa...
Synnärillä mun ja vauvan välinen napanuora katkaistiin. Mun ei siis tarttenut ottaa sitä silloin jo rakasta lasta, nykyisin yhtä rakasta teiniä mukaan tilanteisiin joita en kokenut sille sopiviksi. Jos tuli vastaan meno jonnekin niin etten saanut lapsenvahtia, jätin menemättä.
Laitosvanhuksia ei meidän suvussa vielä ole, mutta ollaan jo valmisteltu tilannetta, että jos näyttäisi niin menevän että eivät enää kotona pärjää, meillä on tilaa, ei mielellään sinne laitokseen edes laitettaisi.
Jos lapsille ei hoitopaikkaa, niin sitten äiti jää kotiin. Ja tämän voi sanoa ihan suoraan, jos itse ei tajua.
En varsinaisesti ymmärrä mitä tässä menetettäisiin, jos tämä rajattomaksikin mainitty ystävä suuttuisi ja ihan vaikka katoaisi porukasta kokonaan... Ei kuulosta miltään ihanne ystävältä muutenkaan (esim "tägää faceen juhlissa hänen lapsistaan huolehtineita ystäviä" what the fuck?)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huolestuttaa myös ajatteletko samoin laitoksessa elävistä vanhuksista? Käytkö katsomassa heitä ja juttelemassa, jos suvussa on? Vai ajatteletko että kuolisivat jo pois, mokomat turhakkeet.Kärjistin itsekin, niin olihan se kuittaus jo odotettavissa...
Synnärillä mun ja vauvan välinen napanuora katkaistiin. Mun ei siis tarttenut ottaa sitä silloin jo rakasta lasta, nykyisin yhtä rakasta teiniä mukaan tilanteisiin joita en kokenut sille sopiviksi. Jos tuli vastaan meno jonnekin niin etten saanut lapsenvahtia, jätin menemättä.
Laitosvanhuksia ei meidän suvussa vielä ole, mutta ollaan jo valmisteltu tilannetta, että jos näyttäisi niin menevän että eivät enää kotona pärjää, meillä on tilaa, ei mielellään sinne laitokseen edes laitettaisi.
Hieno äiti 👌♥️.
Minä en todellakaan ymmärrä, miksi ne lapset raahataan aina mukana - jopa ammatinvalintapsykologille. Psykologi näkee heti, että suoja täytyy olla mukana, joku, johon huomio kiinnitetään kun asia ei miellytä (lapsi saattaa piirtää lattialla kolme varttia rauhassa, se on ok).
Mihinkäs laitat lapset, sanoo joku.
Siinäpä se ongelma. Se täytyy ratkaista muita osapuolia kunnioittamalla.
Jos mulla ei oo mies kotona, en juhliin pääse. Ei ole ketään muuta. Sanonkin siis aina, että en pääse. Yleensä asia ok, mutta sitten joskus yritetään sitä "no hei kaikki voidaan auttaa lapsien kanssa". Paitsi koskaan ei auteta. Yleensä en kerkeä edes syömään mitään, koska esikoinen esimerkiksi oli vauvana todella vilkas.
Nykyään sanon vaan etten pääse ja mykistän keskustelun.
En lapsia ottaisi mukaan muutenkaan, koska yksin on helpompi ja nopeampi käydä juhlissa jne. Sitä omaa aikaa edes joskus.
Pitääkö sieltä jenkkilästä kaikki apinoida tänne kuten nyt nuokin babyshowerit. Naurettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä nimi baby shower? Luulin että se on tilaisuus jossa näytetään syntynyttä vauvaa / vauvoja. Mutta vauva onkin vielä äidin sisällä. Eikä muita vauvoja tuoda näytille. Se on niin siis synnytykseen valmistautuvan äidin rohkaisu- ja hemmottelutilaisuus. Hyvä juttu varmasti, ja ymmärrän että rasittavat leikki-ikäiset eivät kuulu sinne. Mutta valistakaa, miksi tuollainen nimi?
Olen miettinyt samaa, eihän se ole baby shower eli "vauvan näyttäjäiset" jos ei ole vauvaa. Kuka tietää?
Shower tarkoittaa myös juhlia joissa juhlinnan kohteelle annetaan lahjoja.
Babyshower on amerikkalainen juhla, jossa tarkoitus on kerätä lapselle vaatteita ja muuta kamaa, jotta itse säästyy rahanmenolta. Suomessa pidettiin varpajaisia, joihin vietiin kahvileipää ja jotakin pientä vauvalle.
Samalla nähtiin vauva. Kuka on kiinnostunut tulevasta äidistä pelkästään?
Vierailija kirjoitti:
Babyshower on amerikkalainen juhla, jossa tarkoitus on kerätä lapselle vaatteita ja muuta kamaa, jotta itse säästyy rahanmenolta. Suomessa pidettiin varpajaisia, joihin vietiin kahvileipää ja jotakin pientä vauvalle.
Samalla nähtiin vauva. Kuka on kiinnostunut tulevasta äidistä pelkästään?[/quote]
Ystävät?
Sympatiat äidille täältä. Tätä vaan ihmiset ei tajua, että ei kaikilla se elämä ole kultaista.
Täällä ihminen joka ei ole saanut lastenhoitoapua (!) 8 vuoteen. Kaverini auttavat, mutta eipä tuo onnistu silloin jos yhteiset juhlat. Jos mies ei hoida niin en pääse.
Niin oma äitini hehkuttaa Facebookissa mummoilusta. Eipä tuo ole edes viitsinyt nähdä kahteen vuoteen lapsenlapsia.. Tietää vallan mainiosti miksi me emme sinne voi tulla. Otti koiran... Facen perusteella vois luulla olevan oikein herttainen mummu, joka antaa lastenhoitoapua. Anoppini taas asuu 5 km päässä, ei avaa ovea jos tullaan. Tuo kaks kertaa vuodessa euron lahjan tai kirpparin lahjoituskopasta jotain. Jättää oven kahvaan. Ei tervehdi kaupassa.
Taaperoilla ADHD-lääkitys? Nyt meni provo pilalle.