Mitä eroa perhekodilla ja lastenkodilla? Miksi nuori joutuu sinne?
Mitä syitä on siihen että nuori joutuu perhekotiin/lastenkotiin? Ja onko nämä sama asia?
Kommentit (8)
Perhekoti on tavallaan sijaisperhe, jossa on mahdollisuus hoitaa lapsia tai nuoria enemmän. Kaksi aikuista vähintään päätoimisesti paikalla. Laitos taas on isompi yksikkö, jossa on enemmän henkilökuntaa.
Näkeekö nuori omia vanhempiaan ollenkaan asuessaan perhekodissa?
Olisi kiva jos saisin mennä lastenkotiin olen 10.V tyttö jolla mulla on huono olla yksin kotona sillä mua pelottaa ja lastenkodissa olisi enemmän kavereita. Toivottavasti joku vastaa tähän
Vierailija kirjoitti:
Näkeekö nuori omia vanhempiaan ollenkaan asuessaan perhekodissa?
Näkee. Vanhempien tapaamiset sovitaan asiakassuunnitelmaneuvottelussa. Pyrkimys on viikottaisiin tapaamisiin viikonloppuisin, jos mahdollista. Tapaamiset onnistuu kyllä myös päivittäin, jos vanhemmat asuvat lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva jos saisin mennä lastenkotiin olen 10.V tyttö jolla mulla on huono olla yksin kotona sillä mua pelottaa ja lastenkodissa olisi enemmän kavereita. Toivottavasti joku vastaa tähän
Voisit mennä vaikka kouluterveydenhoitajalle juttelemaan huolista tai soittaa Lasten ja nuorten puhelimeen ja pyytää sieltä neuvoja, se on numerossa 116 111. Googlaa myös "Nuortennetti Lasten ja nuorten chat" jos soitto jännittää
Vierailija kirjoitti:
Niin varmaan olet
Syitä on monia.