Kreikkalaistaustainen nimi tytölle
Lapsen isä on kreikkalainen, ja minulla on ihan sattumalta oikein perinteinen kreikkalainen nimi (vaikka olen 100% suomalainen) joten senkin takia meistä olisi hauskaa jos vauvallakin olisi kreikkalainen nimi.
Asumme tällä hetkellä Suomessa, mutta olemme suunnitelleet muuttavamme muutaman vuoden sisällä Kreikkaan miehen kotiseuduille. Nimen tulisi siis olla sellainen, että se toimii molemmissa maissa; emme siis halua lapsesta Persephonea, vaan haluamme että nimi on toimiva myös Suomessa.
Tähän mennessä olemme miettineet Vanessaa, Elenaa ja Sofiaa, mutta mikään niistä ei ole niin ihana että sen haluaisimme kutsumanimeksi.
Kommentoin sitten ehdotuksianne, toivottavasti pystytte auttamaan. Ristiäiset ovat jo parin viikon päästä...
Kommentit (105)
Electra on kreikkalainen, kaunis energinen tytön nimi.
Apollonia
Georgia
Minulla oli kreikkalainen kirjeenvaihtotoveri (tyttö), jonka nimi oli Georgia. Hänen lempinimensä oli Gogo.
Vierailija kirjoitti:
Apollonia
Georgia
Minulla oli kreikkalainen kirjeenvaihtotoveri (tyttö), jonka nimi oli Georgia. Hänen lempinimensä oli Gogo.
Eikö Apollonia ollut joku strippari joka yritti laulaa joskus?
Juoponeros, Narkkaneros, Kokaneros, Papaneros
Canasteros Vagisteros Pepanderos
Bettina
Eleanora
Elisabeth
Elsa
Ida
Julia
Lilia
Miten olisi Persefone? Persefone oli vasta nuori, iloinen tyttönen, kun manalan kuningas, kuoleman jumala Hades iski silmänsä kevätkedolla narsisseja poimivaan neitoon
Vierailija kirjoitti:
Anna, Sofia, Helena, Maria, Xenia (myös vanha venäläis-suomalainen ortodoksinimi), Jaana (Jana), Teresa, Ulla (Oulla), Julia, Elena/Eleni, Lisa, Veronika
Tässä nyt ainakin jotain jotka käy kummallakin kielellä. Terkkuja tutuille Kyprokselle!
Ja joku jo vinkkasikin että kannattaa kysellä mitä nimiä suvussa on kulkenut. Jos perhe on hartaita ortodokseja, pitää muistaa että lähes kaikilla nimillä on oma pyhimyksensä josta nimi siis tulee. Näillä on omia merkityksiään joista kannattaa ottaa selvää. Sama
Greta
Adonia
Agnes
Alena
Alexa
Alexia
Alexandra
Megan
Melissa
Monika
Nella
Nicola
Asta
Anastasia
Bette
Celena, Celina
Doria
Eleana, Eliana
Eleonora
Elissa
Elise
Elisabeth
Ellen
Lydia
Matilda
Helen
Idalia
Eleni
Ines
Iris
Irene
Isadora
Kristen
Larissa
Leonora
Lilia
Lisa
Nora
Odessa
Salina
Sandra
Selena
Selene
Selia
Sofi
Tekla
Maria ja Isabella. Toimii maassa ku maassa. Felicia ja Alexandra myös hyviä.
Antheni