Nykymaailman halailukulttuuri - pidätkö vai etkö?
Pidän valtavasti halaamisesta MUTTA haluan halata vain ihmisiä, joista todella välitän ja halauksen kuuluu mielestäni tulla sydämestä. Nykyisessä työssä tuo samperin käytäntö on pesiytynyt ihan normaaliin arkeen. Jos meillä vaikka on kokous ja paikalle tulee tyyppi tai pari, jotka ovat eri toimipisteessä ja joita muut eivät ole nähneet viikkoon, vedetään kunnon halailurinki läpi. Tämä toistuu aina. Itse välttelen noita kohtaamisia eri tavoin mutta joskus joku työtoveri vain tulee väkipakolla halaamaan. En ole mitenkään estoinen muuten mutta minusta tuo halailukulttuuri ei vain kuulu työpaikalle. Olen monesti miettinyt, olenko ihan yksinäni ajatusteni kanssa vai onko nykyisessä halailuyhteiskunnassa muitakin, jotka eivät niin tuosta välitä? Halailen mielelläni läheisiäni mutten työtovereita, puolituttuja tai kosmetologeja.
Kommentit (35)
Itseäni vähän vieroksuttaa halailla vieraita ihmisiä. Tiedostan kuitenkin, että ongelma on jossain määrin itsessäni ja olisi paljon parempi, jos se ei tuntuisi vieraalta. Haluaisin olla avoimempi, helpommin lähestyttävä ja että koskeminen toiseen ihmiseen ei olisi niin vierasta ja vaivaannuttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset vois kyllä ihan aikuisten oikeesti halata enemmän. Paljon enemmän. <3<3<3
Ja miksihän niin? Mitä se edistäisi?
Just. Ainakin lisäahdistusta edistäisi. Kauheita tilanteita, kun itse olet kämmen ojossa valmiina kättelemään, ja toinen syöksyykin kaulaan kaksin käsin :/ Siihen vielä ne teennäiset 'muah muah' poskisuudelmat puolen metrin päästä ja jopas riittää vaivautunutta oloa pitkäksi aikaa, kunnes seuraava...
Ihan riittäisi vain vaikka pieni taputus olalle, jos nyt välttämättä on pakko ottaa noin läheistä kontaktia. Ja tunnevammaisuutta tämä ei ole, mielestäni noin "intiimi" läheisyys kuuluu läheisimmille ihmisille.
Miksi työkavereita pitäisi halailla? Usein vielä jossain selkäänpuukottajien paikassa? Voisi satsata tämän tekopaskan sijaan vaikka muiden kunnioittamiseen ja totuuden puhumiseen ja koettaa välttää ikävää juoruilua ja jatkuvaa selän takana mollaamista.
Halaan vaimoani ja lapsiani. Muiden työntyminen iholle ei tunnu kivalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Murrrrr(halaa psk) kirjoitti:
On sullakin murheet
No pienempi murhe ainakin kuin itselläsi, joka et älyä edes vastata kysymykseen, vaan tulet vain aukomaan päätäsi. Pysy poissa, jos ei kiinnosta. Kukaan ei kaipaa. ohis
No jopas oli äkäinen mamma! Onko munansaanti ollut hieman heikkoa viime aikoina vai mikä kyrpii? :)
No jopas oli alatyylinen huutelija, jolle ei edes pitäisi alentua vastaamaan mitään...
Juu en ole tottunut vieläkään. Lapsenlapsia halaan mielelläni ja lapsiani ja miestänikin.
Ystävättäret kyllä ovat niitä halaajia ja joskus aika huvittavaakin, kun ovella lumia kengistä kopistellen halataan konemaisesti ja kirotaan vihaisesti samalla ruuhkaa ja jotain idioottia siellä 😆.
Siis voisko ne halaukset jättää ainakin duunipaikalta pois, kättely riittää.
Miesporukassa aika homoa jollei sitten henkilökohtaista tragediaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ihanaa halailla kauniita nuoria naisia ja painautua niin että kulli koskettaa vaatteiden läpi naisten etumusta. Samalla voi puristaa ihanan täyteläistä ja pyöreää persettä. Teen tätä usein kauniille ja nuorille naisille.
MIES
Tsiisus että oot äklö. Mut senhän sä tiedät itsekin.
Tottakai mä tiedän. Silti useimmat taipuu siinä vaiheessa kun alan suukottelemaan niskaa ja kuiskimaan korvaan lemmensanoja. Minuutin päästä neito ratsastaakin jo suurella ja suonikkaalla kalullani nopeaan tahtiin ylös alas. Uuh! Aah! Saahan sitä toki paheksua ja KAHDEHTIA VANHEMMAT NAISET.
MIES
Assburger kirjoitti:
Halaan vaimoani ja lapsiani. Muiden työntyminen iholle ei tunnu kivalta.
No ei sitä sinulta kysytä jos sammut. Työnnymme sisääsi vuorotellen liukasteen kera.
-Ruskean Reiän Veljeskunta
Itse en pidä vieraiden, puolituttujen tai työkavereiden halailusta yhtään. Tuntuu vaikealta ottaa tämä asia puheeksi, kun leimataan tiukkapipoksi tai hiekkap*lluksi.
En pidä suutelemisesta, joten halaaminen on minulle tapa osoittaa kiintymystä ja läheisyyttä parisuhteessa. Siedän kyllä niitä työpaikan halipupuja, mutta vieraan/puolitutun halaaminen ei silti mulle ole miellyttävää. Liian henkilökohtaista.
Vierailija kirjoitti:
En pidä suutelemisesta, joten halaaminen on minulle tapa osoittaa kiintymystä ja läheisyyttä parisuhteessa. Siedän kyllä niitä työpaikan halipupuja, mutta vieraan/puolitutun halaaminen ei silti mulle ole miellyttävää. Liian henkilökohtaista.
No mitä sä muka mahdat jos sua halataan ja aletaan samalla pussailemaan ja puristelemaan?
Olen mies ja aika moni tuttu ja joskus tuntematonkin nainen haluaa halailla. Ei minulla mitään sitä vastaan ole, jokainen nainen tuntuu halatessa ihanalta. Ainoa asia, joka itseäni toisinaan vähän arveluttaa, on se, että olen saattanut tehdä jo neljäkin tuntia melko fyysistä työtä, ennenkuin tämä nainen tai naiset saapuvat paikalle ja haluavat halata. Siis hikistä ja kätensä jo töissä liannutta miestä.
En halaile edes ystäviäni, paitsi heidän aloitteestaan. En vaan tykkää, että iholle tungetaan, vaikka läheisiltä sitä siedänkin.
Ihan helvetin rasittavaa. Ja teennäistä. Mulla oli miesystävä, jonka vanhempia tavattiin aina pikaisesti. Ja joka kerta ne halailut, joskus jopa poskipusut. Vaikkei selvästi edes erityisesti pitäneet minusta. Varmaan just sen takia että vaikutin varautuneelta! :D
Ihan tavallisia ihmisiä, en tajua tollasta. Minua kun ei edes läheisimmät ole yleensä halailleet, niin tosi ahdistavaa joutua tollaseen. Tulee sellainen olo, että haluaa vältellä, kuka haluaa että vieraat tai etäiset ihmiset tunkee iholle jonkun maneerin vuoksi??
Tykkään halailla mieheni kanssa, muu halailu on turhaa.
Yhdellä tuttavalla on aina sellainen "hauska heitto" tapaamisissa, että "mä en päästä täältä ketään lähtemään halaamatta" ja sitä pitää sitten kaikkien ennen lähtöään halata, ellei halua alkaa riitelemään kyseisen tantan kanssa.