Vastataudissa. Pomo: "Onhan meillä kultapieni töissäkin vessoja."
Pakko avautua. Ihan uskomaton ääliö pomona. Minä yli 38 asteen kuumeessa ja vatsataudissa (molemmista päistä), ilmoitus pomolle, että jään kotiin sairastamaan, kommettina tuo otsikon mukainen. Sanoin, että on toki, mutta en silti tule paikalle kaikkia sairastuttamaan, enkä todellakaan ole siinä kunnossa, että saisin työni hoidettua (työ on asiakaspalvelua). Pomolta syyllistys: nyt ei todellakaan ole aikaa pitää vapaata, ja kaikilla on riittävästi töitä muutenkin ilman, että joutuisivat tekemään minunkin työni. Löin luurin korvaan ja panin puhelimen kiinni, nyt ei ole voimia tapella tästä. Saapa nähdä, millainen *askamyrsky sieltä tulee.
Arvatkaa kuka aloittaa työnhaun.
Terveisin kultapieni (voi *ittu sentään).
Kommentit (192)
Vierailija kirjoitti:
Meillä joutuu vatsatautien jälkeen olemaan ylimääräisiä päiviä kotona, ettei tartu muihin. Esim. Norohan tarttuu aika pitkään.
Mikä työ?
Vierailija kirjoitti:
Voiko tosta pomosta tehdä valituksen jonnekin?
Rupean selvittelemään. Ei tämä ole tosiaan ainoa asia, missä liikutaan kyseenalaisilla vesillä.
Joku ehdotti työterveyteen soittoa: ei ole työterveyshuoltoa meillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on vastatauti? Pyrkiikö pyrstöstäsi pihalle koivunlehtiä?
Kiitos, sait nauramaan :) On tosiaan kova kuume, niin menee senat sakaisin.
Soititko jo työterveyteen?
Itse varmaan menisin vittuillakseni töihin, mutta istuisin vessassa koko päivän.
Tuttua. Meillä saa *kaikkimahdollisetkirosanattähän* ja luurin korvaan kun sairaslomasta ilmoittaa. Laitan nykyään viestillä, ei kiinnosta kuunnella haistattelua asiasta jolle en mitään voi.
Mä olen mennyt 40 asteen kuumeessa töihin, koska en olisi jaksanut kuunnella pomon huutoa muutenkin vaikean elämäntilanteen takia. Note to self, ei enää ikinä pienyritykseen töihin...
Vierailija kirjoitti:
Mikä on vastatauti? Pyrkiikö pyrstöstäsi pihalle koivunlehtiä?
Kuvailemasi tauti on oikealta nimeltään vihtatauti.
Korvaamaton kirjoitti:
Jestas. Tekisit työsi vaikka sitten etänä. Luuletko ettei sinun tarvitse tehdä mitään palkkasi eteen? Lopeta lusmuilu, sairastaminen ei ole mikää syy jättää töitä tekemättä! Ainoastaan jos ihminen on tajuton niin työt voi siirtää iltaan/yöhön. Mikään ihme ettei Suomi menesty kun ihmiset eivät tee töitä.
En kykene teleporttaamaan myymiämme asioita ja kassakonetta tänne, enkä mitenkään haluaisi päästää asiakkaita vessaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh huh. Paska provo.
Korjasin viestisi, kultapieni. :)
Olet varmaan juuri tuollainen kyykyttäjäpomo.
Olen ammatiltani hoitaja ja meilläkin kuulee tuollaisia repliikkejä, kun soittaa olevansa sairas...
Vierailija kirjoitti:
Olen ammatiltani hoitaja ja meilläkin kuulee tuollaisia repliikkejä, kun soittaa olevansa sairas...
Sama homma. Pomo suuttui, kun en suostunut tulemaan keskolaan töihin vatsataudissa.
Ihan käsittämätöntä. Kannattaisi tehdä valitus joko työsuojeluvaltuutetulle tai pomon pomolle asiattomasta käytöksestä.
Eikö vatsatauti vaiheessa, jossa tulee ulos tavaraa molemmista päistä, ole juuri se vaihe jolloin on myös tartuntariski?
Eli siten olisi jopa vastuutonta mennä työpaikalle levittämään tautia?
Vierailija kirjoitti:
Itse varmaan menisin vittuillakseni töihin, mutta istuisin vessassa koko päivän.
Mä en pystynyt liikkumaan metriäkään ilman, että tuli oksennus tai ripuli. Makasin vain paikoillani sängyssä. Olis tullu aika monta kertaa työmatkan aikana ja kuka vttu sen auton olisi pessyt? Työpaikan varmaan joku muu, jos olisin sinne asti jaksanut kontata.
Vierailija kirjoitti:
Ihan käsittämätöntä. Kannattaisi tehdä valitus joko työsuojeluvaltuutetulle tai pomon pomolle asiattomasta käytöksestä.
Puhelut kannattaisi ekaksi äänittää. Mutta ei maksa vaivannäköä. Jotkut vaan on. Pahempia kuin ripuli.
Vierailija kirjoitti:
Minä tiesin sen vatsallani jo ennakkoon!
Lopeta jo tuo jankkaus. Ei ole noin hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelut kannattaisi ekaksi äänittää. Mutta ei maksa vaivannäköä. Jotkut vaan on. Pahempia kuin ripuli.
Öh, minulla on nykyaikainen älyluuri eikä tässä ole äänitysmahdollisuutta.
Kiitos, sait nauramaan :) On tosiaan kova kuume, niin menee senat sakaisin.