Onko 63-64 kg liikaa 160 cm?
Bmi:n mukaan 63 olisi vielä normaalipainoinen, mutta 64 jo lievästi ylipainoinen. Urheilen suht paljon, joten osa voi olla lihastakin. Pieni vatsakumpu minulla kuitenkin on päässyt herkkujen takia kasvamaan..:/ Vaikka ei kyllä mikään kovin suuri ja vaatteetkin mahtuu hyvin päälle vielä.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kyllä siitä mistä painosi koostuu. Itse katsoisin mielummin peiliä ja mittanauhaa kuin BMI:tä tai puntaria.
No tätä olen ajatellut. En nää peilistä lihavaa ihmistä vaan ihan normaalipainoisen. Tosin vähän tullut pömppömahaa. Mahdun samoihin vaatteisiin kuin alle 60 kg. Vaatekokoni on S-M, joten en myöskään siksi osaa mieltää itseäni lihavaksi. Ja olen aina ollut aika lihaksikas ja treenaan ja urheilen jonkun verran kyllä. Oikeastiko 10 kg pitäisi laihduttaa? :o Ap Itse mietin muutamaa kiloa...
Niin minäkin ajattelin, kun katsoin itseäni peilistä. Silmät avasi kuitenkin muutamat valokuvat kaverin häistä, kun en tiennyt että kuvia otetaan ja vetänyt vatsaa sisään ja hankkiutunut sopivaan kuvakulmaan. Peilatessa kuitenkin vaistomaisesti katsoo parhaasta kulmasta, oikaisee ryhdin jne.
Kun näin nuo kuvat, tajusin että auttamatta on ainakin 10 kg liikaa. Laihdutin 170cm 68 kg -> 58 kg ja hyvä tuli.
Itse tosiaan tottuu omaan peilikuvaansa eikä välttämättä näe itseään ylipainoisena tai näkee itsensä hoikempana kuin oikeasti onkaan. Valokuvissa voikin näyttää ihan toiselta.
Kovasti ap:lla ainakin tuntuu olevan painonsa kanssa pohtimista. Turha sitä täällä on ihmetellä onko liian läski tai todistella, ettei oikeastaan näytä läskiltä. Tyydy siihen mitä olet tai sitten laihduta, mutta lopeta tuo asian jatkuva vatvominen.
Kyllä nyt varmaan saan itse vatvoa asioitani niin paljon kuin lystää. Ap
Oon 167cm ja paino tällä hetkellä 72kg. Mahaa on ihan hemmetisti ja naamaankin tullut pieni kaksari. Olin vielä vuosi sitten 63kg. Muodokas ja hoikka. Aloitin taas laihduttamisen, jotta pääsisin lopullisesti siiheen 59-62kg.
Riippuu paljon ruumiinrakenteesta. Itse olen 162cm ja 56kg, mutta koska olen todella x-vartaloinen, en oikeastaan voi olla yhtään isompi tai koen itseni lihavaksi. Jos olisin enemmän suorempi, en usko, että olisi niin tarkkaa painon suhteen.
Itse tiedät parhaiten oman kroppasi rakenteen. Joillain ihmisillä on esimerkiksi täysin mahdotonta olla langanlaiha ja samalla terveen näköinen, toiset taas ovat luonnostaan rakenteeltaan sellaisia, että pienikin lihominen näkyy heti kropassa. Jos oikeasti huolettaa, käy kehonkoostumusmittauksessa. Se selvittää parhaiten, onko rasvaa terve määrä kehossa vai onko liikaa.
Aika fäti täti kyllä. Pituus - 110 on sellainen hyvä perusvakio naisen painolle.
Vierailija kirjoitti:
Aika fäti täti kyllä. Pituus - 110 on sellainen hyvä perusvakio naisen painolle.
Ei ole.
Painoin pituus - 110 viimeksi 11-vuotiaana. Sitten alkoi murrosikä ja kasvoin aikuiseksi. En edelleenkään ole ylipainoinen. Mutta en myöskään lapsen painossa.
Itse tosiaan tottuu omaan peilikuvaansa eikä välttämättä näe itseään ylipainoisena tai näkee itsensä hoikempana kuin oikeasti onkaan. Valokuvissa voikin näyttää ihan toiselta.
Kovasti ap:lla ainakin tuntuu olevan painonsa kanssa pohtimista. Turha sitä täällä on ihmetellä onko liian läski tai todistella, ettei oikeastaan näytä läskiltä. Tyydy siihen mitä olet tai sitten laihduta, mutta lopeta tuo asian jatkuva vatvominen.