Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 63-64 kg liikaa 160 cm?

Vierailija
01.11.2018 |

Bmi:n mukaan 63 olisi vielä normaalipainoinen, mutta 64 jo lievästi ylipainoinen. Urheilen suht paljon, joten osa voi olla lihastakin. Pieni vatsakumpu minulla kuitenkin on päässyt herkkujen takia kasvamaan..:/ Vaikka ei kyllä mikään kovin suuri ja vaatteetkin mahtuu hyvin päälle vielä.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla paino saman verran ja pituutta 170. Oma ihannepaino, siis se missä olo on mulle itselleni mukavin, olis 59-60kg eli muutaman kilon voisin itsekin tiputtaa. Eli ap:lla kyll mun mielestä aika paljon liikaa...

Vierailija
22/48 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole liikaa. En suosittele laihduttamista, kun oikeaa ylipainoa ei käytännössä ole. Laihdutukset johtaa yleensä jojoiluun, elimistö menee sekaisin ja lopulta paino karkaa ylemmäksi kuin oli aloittaessa. Pari kiloa sinne tai tänne ei oikeasti merkitse mitään, muut ei sitä edes huomaa, nauti vain elämästäsi. Olet ihan sopiva :)

Tässä oli kyllä asiaa. Kiitos fiksusta viestistä. Oot ihan oikeassa. Pahimmillaan ajautuu kierteeseen, jonka tuloksena lopulta lihoo enemmän. Jatkan terveellisillä elämäntavoilla ja nautin liikkumisesta ja elämästä. Se on varmasti kaikista järkevintä painonkin kannalta. :) Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 kilon pudotus ei ole tarpeeksi noin pienelle. Kyllä ainakin 15 kiloa kannattaa tiputtaa, mutta siro et ole silloinkaan. -20 kg olisi jo hyvä.

Vierailija
24/48 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten muutkin sanoo siinä 50 kgn pinnassa olisi varmaan sopiva paino noin lyhyelle.

En kyllä usko vieläkään, että pitäisi muka yli 10 kg laihduttaa. Ihan muutamaa kiloa olen miettinyt. En näytä nytkään erityisen lihavalta tässä painossa. Ap

Vierailija
25/48 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 kilon pudotus ei ole tarpeeksi noin pienelle. Kyllä ainakin 15 kiloa kannattaa tiputtaa, mutta siro et ole silloinkaan. -20 kg olisi jo hyvä.

Herran jumala 15-20 kg. En näytä nytkään lihavalta ja olen suht tyytyväinen tähänkin painoon. Ap

Vierailija
26/48 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita vähentää herkkujen syömistä ja pienentää/keventää annoskokoja ja jatka muuten samaan malliin. Älä ravaa puntarilla vaan punnitse itsesi vaikka parin kuukauden päästä niin näet, onko mitään tapahtunut.

Jos kovasti syöt herkkuja, paino saattaa kyllä pikku hiljaa ruveta nousemaan liikkumisesta huolimatta, joten nyt kannattaa asiaan kiinnittää huomiota.

Vierailija
27/48 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihan sopiva.

Ihmisillä on aivan omituisia käsityksiä painosta ja he luulevat tietävänsä paljonko vieruskaveri painaa. Todellisuudessa kuitenkin jokaisella on se oma ihannepaino, jossa pysyy normaalilla suht terveellisellä ruokavaliolla. Ihmisillä on todella erilaisia ruumiinrakenteita!

Itselleni on täysin mahdotonta pysyä vitosella alkavassa luvussa. Olen 163 senttiä pitkä enkä lainkaan ylipainoinen 64 kilossa. Minulla ei ole makkaroita tai selluliittiä, näytän hyvältä ja olen tyytyväinen itseeni. Olen painanut 50 kiloa viimeksi ala-asteella - ja kuitenkaa en ole koskaan ollut lihava.

Tuollaiset luvut nyt aikuisena vaatisivat jatkuvaa nälkäkuuria ja miksi? Näyttäisin huonommalta kuin nyt! Todennäköisesti vahingoittaisin kroppaani, esim. 800kcal päivässä pitkään kuihduttaisi, hiukset ja iho menisivät huonoiksi, lihakset häviäisivät, posket olisivat lommolla. Ja kroppa tekisi kaikkensa saadakseen lisää painoa = jojoilu alkaisi.

Lakatkaa siis hokemasta näitä "naisen oilea paino on 50kg" naurettavuuksia. Joku on 50, joku 60, joku 70 jne. Te ette tiedä paljonko se vieressänne seisova mielestänne hyvännäköinen ihminen painaa.

Vierailija
28/48 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ihan sopiva.

Ihmisillä on aivan omituisia käsityksiä painosta ja he luulevat tietävänsä paljonko vieruskaveri painaa. Todellisuudessa kuitenkin jokaisella on se oma ihannepaino, jossa pysyy normaalilla suht terveellisellä ruokavaliolla. Ihmisillä on todella erilaisia ruumiinrakenteita!

Itselleni on täysin mahdotonta pysyä vitosella alkavassa luvussa. Olen 163 senttiä pitkä enkä lainkaan ylipainoinen 64 kilossa. Minulla ei ole makkaroita tai selluliittiä, näytän hyvältä ja olen tyytyväinen itseeni. Olen painanut 50 kiloa viimeksi ala-asteella - ja kuitenkaa en ole koskaan ollut lihava.

Tuollaiset luvut nyt aikuisena vaatisivat jatkuvaa nälkäkuuria ja miksi? Näyttäisin huonommalta kuin nyt! Todennäköisesti vahingoittaisin kroppaani, esim. 800kcal päivässä pitkään kuihduttaisi, hiukset ja iho menisivät huonoiksi, lihakset häviäisivät, posket olisivat lommolla. Ja kroppa tekisi kaikkensa saadakseen lisää painoa = jojoilu alkaisi.

Lakatkaa siis hokemasta näitä "naisen oilea paino on 50kg" naurettavuuksia. Joku on 50, joku 60, joku 70 jne. Te ette tiedä paljonko se vieressänne seisova mielestänne hyvännäköinen ihminen painaa.

Asiaa! Facebookissa on joissain ryhmissä tehty ketju, joihin ihmiset on laittaneet kuvan itsestään ja arvailtu painoa. Ja vaikeeta se on ollut arvioida ja hyvin yllättävää paljon joku sitten oikeasti painoikaan. Myös oli sellainen ketju jossa kaikki saman painoiset laitto kuvansa yhteen. Hyvin oli eri näköisiä ja mallisia kroppia saman painon alla. Paino ei tosiaan vielä kerro kaikkea!

Vierailija
29/48 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 159cm. ja 50kg.

Vierailija
30/48 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso miltä vartalosi alkaa näyttää laihtuessa. En usko että 10 kg olisi hyvä, vaan luku on paljon pienempi. Joillakin rasva ei joistakin paikoista lähde sitten millään, vaan he kuihtuvat jostain muualta ennemmin liikaa.

Olen 164,5 cm ja 59 kg oli minulle liian vähän, kun vatsalihakset ja lantionluut alkoivat näkyä jo liian miehisennäköisesti. Harrastin silloin crosstrainingiä ahkerasti ja kehonkoostumusmittauksessa lihaksia oli normaalia enemmän. Olen siis nainen, ja 59 kg:ssä kuukautiskierto alkoi lyhentyä. N. 65 kg on jo minulle liikaa ja n. 62 kg näyttää vatsani kivalta ja kuukautiskierto on normaali.

Vierailija
31/48 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painan saman verran ja olen 172cm pitkä ja silti mulla on tosi löysä ja pömppö vatsa.

Vierailija
32/48 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ihan sopiva.

Asiaa! Facebookissa on joissain ryhmissä tehty ketju, joihin ihmiset on laittaneet kuvan itsestään ja arvailtu painoa. Ja vaikeeta se on ollut arvioida ja hyvin yllättävää paljon joku sitten oikeasti painoikaan. Myös oli sellainen ketju jossa kaikki saman painoiset laitto kuvansa yhteen. Hyvin oli eri näköisiä ja mallisia kroppia saman painon alla. Paino ei tosiaan vielä kerro kaikkea!

Nuorempana kävin aerobicissa ja ohjaaja, suurin piirtein samanpituinen kuin minä eli jotain 163-164 cm, kertoi painavansa 70 kiloa. En olisi ikinä uskonut. Itse painoin tuolloin hädintuskin 51 kiloa.

Vierailija
33/48 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 170 ja 68 kiloa näyttää röllykältä jo tässäkin varressa, saati sitten jos olisi ~73kg elopainoa.

Ja joo, teen fyysistä työtä ja käyn salilla, lihaskin siellä jotain painaa.

Vierailija
34/48 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kyllä siitä mistä painosi koostuu. Itse katsoisin mielummin peiliä ja mittanauhaa kuin BMI:tä tai puntaria.

No tätä olen ajatellut. En nää peilistä lihavaa ihmistä vaan ihan normaalipainoisen. Tosin vähän tullut pömppömahaa. Mahdun samoihin vaatteisiin kuin alle 60 kg. Vaatekokoni on S-M, joten en myöskään siksi osaa mieltää itseäni lihavaksi. Ja olen aina ollut aika lihaksikas ja treenaan ja urheilen jonkun verran kyllä. Oikeastiko 10 kg pitäisi laihduttaa? :o Ap Itse mietin muutamaa kiloa...

Niin minäkin ajattelin, kun katsoin itseäni peilistä. Silmät avasi kuitenkin muutamat valokuvat kaverin häistä, kun en tiennyt että kuvia otetaan ja vetänyt vatsaa sisään ja hankkiutunut sopivaan kuvakulmaan. Peilatessa kuitenkin vaistomaisesti katsoo parhaasta kulmasta, oikaisee ryhdin jne. 

Kun näin nuo kuvat, tajusin että auttamatta on ainakin 10 kg liikaa. Laihdutin 170cm 68 kg -> 58 kg ja hyvä tuli. 

Vierailija
35/48 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kyllä siitä mistä painosi koostuu. Itse katsoisin mielummin peiliä ja mittanauhaa kuin BMI:tä tai puntaria.

No tätä olen ajatellut. En nää peilistä lihavaa ihmistä vaan ihan normaalipainoisen. Tosin vähän tullut pömppömahaa. Mahdun samoihin vaatteisiin kuin alle 60 kg. Vaatekokoni on S-M, joten en myöskään siksi osaa mieltää itseäni lihavaksi. Ja olen aina ollut aika lihaksikas ja treenaan ja urheilen jonkun verran kyllä. Oikeastiko 10 kg pitäisi laihduttaa? :o Ap Itse mietin muutamaa kiloa...

Niin minäkin ajattelin, kun katsoin itseäni peilistä. Silmät avasi kuitenkin muutamat valokuvat kaverin häistä, kun en tiennyt että kuvia otetaan ja vetänyt vatsaa sisään ja hankkiutunut sopivaan kuvakulmaan. Peilatessa kuitenkin vaistomaisesti katsoo parhaasta kulmasta, oikaisee ryhdin jne. 

Kun näin nuo kuvat, tajusin että auttamatta on ainakin 10 kg liikaa. Laihdutin 170cm 68 kg -> 58 kg ja hyvä tuli. 

On mustakin otettu valokuvia viime aikoina. En näytä niissä lihavalta. Ap

Vierailija
36/48 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän riippuu ihan ruumiinrakenteesta. Jos on urheilullinen eli lihasta löytyy ja on kuitenkin naisellinen kroppa eli tissit ja peppu niin ihan ok. Riippuu myös iästä. Keski-ikäinen tantta näyttää paremmalta kun ei ole kuivan kesän orava ja taas nuoret naiset parheimmillaan hoikkana. Esim jos nyt 5kymppisenä painaisin yhä sen 49kg niinkuin parikymppisenä niin naama olisi varmaan ruttu ja lättä peppu ja kärpäslätkätissit...ei kiitos.

Vierailija
37/48 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä laihduta. Pysy siinä missä helposti pysyt. Minä lähdin aikanaan tuosta samasta tilanteesta ja pääsin 57kg:n. Sen jälkeen olen jojoillut 70kg-65-80-70-85-83-93-86-91. Ja nyt jälkeenpäin mietin, että kunpa olisin vain ollut tyytyväinen siihen 63-65kg. :(

Vierailija
38/48 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon saman pituinen ja painan 10kg vähemmän. Oon keskimääräistä sirorakenteisempi, eli en todellakaan näkisi, että jos sulla on lihaksikas ruumiinrakenne, että 10kg olis mitenkään järkevä tavoite. Kokeilisin ehkä aluksi vaan säännöllisiä ruoka-aikoja ja unta ja kattoisin mitä tapahtuu.

Vierailija
39/48 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI:si ei ole niin korkea, että pitäisi ryhtyä laihdutuskuurille. Mielestäni voisit kuitenkin kiinnittää huomiota ruokavalioosi, jottei paino enää tästä nousisi. Itselläni oli myös BMI kolmisen vuotta sitten hieman yli 25 ja muutin ruokailutottumuksia ja vähensin herkutteluja (suklaan, leivonnasiten määriä) ja paino on tippunut hyvin hitaasti nyt kolmessa vuodessa (painon tippuminen hidastuu koko ajan ja on nyt todella hidasta, niin ettei sitä kuukausiin enää huomaakaan), niin että nyt BMI on 21. Eli ei lahdutuskuuria, mutta huomio ruokailuun ja ravintosisältöihin.

Vierailija
40/48 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän riippuu. Silloin kun olin painossasi(olen saman pituinen) stressasin hirveästi läskeistä. Nyt olisin ihan helvetin tyytyväinen,jos painaisin 63-64 kiloa :D :D

Mietin vain että miks ihmeessä oletin olevani hirveä läski silloin. Painan nyt 70kg ja taistelen, 3 kiloa olen pudottanut jo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi