Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidätkö todella jouluruuasta?

Vierailija
31.10.2018 |

Olen aika nirso ruuan suhteen ollut lapsesta asti, mutta periaatteeni on että en syö mitään syömisen iloksi vaan ruuan täytyy kyllä olla hyvää että sen itseeni upotan.

Jouluruoka on mielestäni yksi sellainen ruoka mikä ei todellakaan ole minun mieleeni. Perinteisestä joulupöydästä syön kinkkua (paitsi nyt jätin punaisen lihan) ja suklaata.

Esimerkiksi joulutorttu on aivan järjettömän pahaa kuivaa voi-/lehtitaikinaa!! Ja laatikot, sillit yms kaikki kerrassaan pahaa.

Onko muita ronkeleita?

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök yök yök

Vierailija
2/92 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluruoka ei mitään hyvää ole, mutta perinteet <3 eipä ole muita juhlia joissa edelleen syödään perinneruokia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikki maistuu paitsi lipeäkalaa en ole koskaan syönyt.

Vierailija
4/92 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran - pari niitä viitsii syödä.

Vierailija
5/92 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatikot ja rosollit ovat pahoja.

Kaloista tykkään ja syön vähän kinkkua.

Vierailija
6/92 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan itse tekemääni jouluruokaa. Ylikypsäksi paistettu kinkku, viljattomat lanttu- ja porkkanalaatikot, kalaa jos jonkinlaista, kapriskastike, maksapatee... aah!

Pidän todella! Kuten meillä kaikki muutkin.

Vierailija
7/92 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä nyt sitten itse kullekin on jouluruokaa. Perinteet vaihtelevat.

Kinkku on hyvää, jos se on tarpeeksi rasvaista ja kypsää.

Lanttulaatikon mausta pitäisin, mutta vatsani ei kestä sitä, joten jää syömättä.

Omatekemäni rosolli on hyvää, kun pilkon kaiken tarpeeksi pieneksi, etenkin sipulin. Sen kanssa itse tehtyä lasimestarin silliä, appenzelleriä ja savuolutta, niin kyllä on hyvää!

Samoin sienisalaatti ja graavilohi on pistämätön yhdistelmä, etenkin punkun kera.

Riisipuuro on ihan okei, samoin lipeäkala.

En oikein ole makean perään, mutta muutama vuosi sitten löysin hyvän hedelmäkakkureseptin. Teen kakkua vain jouluksi ja ei sitä tähteeksi jää. Muutaman joulutortun voin syödä kanssa, eivät ole liian imeliä. Hyvin maustettu ei liian imelä glögi on ihanaa.

Vierailija
8/92 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen täysin kyllästynyt jouluruokiin vaikka syönkin niitä kerran vuodessa. 

Mun mielestä oikeastaan ainoat hyvät ruoat ovat vastapaistettu kinkku ja graavikala. 

Graavikalaa teen joka vuosi mutta kinkkua syön ainoastaan silloin  tällöin ja kinkun tulee olla vielä tarpeeksi pieni, koska monta päivää vanha kinkku on rutikuiva eikä maistu enää.

Vierailija
9/92 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluruoka on herkullista, kun sitä syödään vain muutamana päivänä vuodessa. Kinkku on hyvää, samoin lanttulaatikko ja herneet. Teen itse myös joulutorttuja ja simaa jouluksi, koska nekin tietysti myös herkkua ja halpaa. Riisipuuro myös hyvää. Graavattua lohtakin olisi kivaa saada pöytään, mutta nykyään liian kallista mielestäni. Tietty kaikki jouluruuat eivät ole hyviä, mutta ne muutamat voi jättää väliin.

T. Lidl-mies.

Vierailija
10/92 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän oikeasti lanttulaatikosta. Kinkku myös ok. Ne myös kuuluvat jouluun ja niitä syön vain silloin. Eihän niitä kauaa jaksaisi.

Vierailija
11/92 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän monista jouluruoista, esimerkiksi kinkku, rosolli ja laatikot  ovat oikein hyviä. Maustesillejä yms. en syö, koska ne ovat niin suolaisia, että suuta polttaa, enkä piparkakuista tai luumuhilloa sisältävistä leivonnaisistakaan juuri välitä. Suklaata tai riisipuuroa en miellä jouluruoiksi.

Vierailija
12/92 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän! Olen aivan pienestä lapsesta asti pitänyt imellytetytstä perunalaatikosta ja rosollista sekä tietysti kinkusta. Teini-iän kynnyksellä maistui myös kalat ja sillit, ja meillä oli kotona myös aina jokin uusi kokeilu joka vuosi, joka joskus jäi myös pidempään joulupöytään.

Aikuisena löysin lanttulaatikon, ja se kuuluu nyt oleellisena osana jouluherkkujani. Pidän aivan mielettömästi myös punajuuri-sinihomejuustovuoasta ja meidän joulupöydässämme onkin aina imellytetty perunalaatikko, lanttulaatikko ja punajuurivuoka. Kinkusta en enää pidä kovinkaan paljoa ja mies ei pidä lainkaan, joten ollaan korvattu se kalkkunalla ja savustetulla lohella.

Myös lapset rakastavat jouluruokia, molemmat pitävät kinkusta, jota saavat isovanhempien luona (ja joskus olen paistanut sellaisen minikokoisen rullan) ja lanttulaatikko on ehdoton ykkönen.

Ei meillä syötäisi näitä ruokia, jollei se olisi joka joulu se joulun kohokohta, jota odotetaan enemmän kuin lahjoja.

Vierailija
13/92 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko joku puutos, muttta mun tekee usein mieli lanttulaatikkoa!

Lohi on aina hyvää. Sienisalaattia menisi. Karjalanpaistia tein joskus muutenkin kun seurustelin seka-syöjän kanssa.

Itse tehdyt piirakat ja munavoi.

Pipareita ja torttuja en ole ikinä oikein tajunnut, keksit ja täytekakut on hyviä.

Isä halus jostain syystä purkkiherneitä joulupöytään. Muuten tykkäisin niistä mutta tuntuu että jos söisin purkkiherneitä pitkin vuotta niin jotenkin niistä menis muisto isästä :D

Vierailija
14/92 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkkua ja laatikoita voin syödä yhden kerran koko joulukuussa, mutta muut jouluruoat maistuvat kyllä useamminkin.

Vierailija
15/92 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan imeliä lämpimiä ruokia, joten lanttu- ja porkkanalaatikot ovat hyvin vastenmielisiä. Niiden hajukin inhottaa. Onkin onni, ettei niitä ole muina vuodenaikoina tarjolla. Kinkustakin on joulua varten jostain syystä kehitetty ankeampi versio, kun muu aika vuodesta syödään herkullista palvikinkkua.

Jouluruuista kelpuutan lähinnä graavilohen, sienisalaatin ja suklaakonvehdit.

Vierailija
16/92 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosollista en niin välitä, mutta sitäkin syön, jos on tarjolla.

Vierailija
17/92 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän aidosti, suorastaan rakastan sitä alkupalakattausta joka meillä kuuluu jouluun: kaloja, pateita, hirvenlihasta tehtyjä pieniä lihapullia, kylmäsavuporoa. Se yhdistelmä herkullisia alkupaloja on parasta joulussa.

Kinkku, lanttulaatikko, imelletty perunalaatikko ja konjakilla maustettu kinkunkastike ovat mielettömän ihania jouluaattona ja joulupäiväivänä, mutta sitten alkaa tökkiä. Harvoin syötynä todella herkkua. Siksi en koskaan syö jouluruokaa ennen joulua-aattoa.

Vierailija
18/92 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pidän! Porkkanalaatikko, kinkku ja rosolli ovat mielestäni hyvää. Samoin glögi. Kala nyt maistuu aina. Riisipuuro on myös hyvää.

Muutaman päivän vuodessa syön noita ruokia oikein mielelläni.

Vierailija
19/92 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakastan jouluruokaa, siksi syön sitä aina ekan kerran vasta jouluaattona, niin tuntuu juhlavammalta.

Vierailija
20/92 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti pidän! Koska teen ne itse itsekasvateuista juureksista ja lähitilan luomulihasta. Ne perinteiset kestiruoat tekevät mulle Joulun..

Muut saa tehdä ihan mitä haluaa.

.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi