Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elokuva joka on hyvä mutta liian ahdistava?

Vierailija
31.10.2018 |

Onko sinulla elokuvia, jotka on tosi hyviä mutta joita et voi katsoa uudestaan koska niissä on jotain niin ahdistavaa tai liian voimakasta? Mulla on muutama. Yksi on Unelmien sielunmessu.

Kommentit (124)

Vierailija
21/124 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sofi Oksasen kirjasta tehty Puhdistus. En pystynyt katsomaan loppuun ensimmäiselläkään kerralla.

Mä en oo uskaltanut edes yrittää. Kirjakin oli jo ihan hirveän ahdistava, ja ihminen sentään aina vähän kuitenkin sensuroi omia ajatuksiaan liian kamalasta.

Mulla päällimmäinen tunne tuota katsoessa oli lähinnä vitutus huonon äänityksen takia. Useammassa kohtauksessa ei kirjaimellisesti saanut näyttelijöiden puheesta selvää.

Vierailija
22/124 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Last House On The Left, uudempi versio. Alkuperäistä en ole nähnyt. Sinänsä ok juoni, mutta sitä koko homman liikenteeseen laittanutta kohtausta pitkitetään liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/124 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cube tai Unelmien Sielunmessut.

Cube ahdisti kyllä, näin sen joskus 13-vuotiaana ekan kerran ja nään joskus uniakin vastaavasta.

Itse sanoisin Seitsemän

Vierailija
24/124 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sofi Oksasen kirjasta tehty Puhdistus. En pystynyt katsomaan loppuun ensimmäiselläkään kerralla.

Mä en oo uskaltanut edes yrittää. Kirjakin oli jo ihan hirveän ahdistava, ja ihminen sentään aina vähän kuitenkin sensuroi omia ajatuksiaan liian kamalasta.

Oma mieli se yleensä onkin pahin ja siksi elokuva voi helposti olla vähemmän järkyttävä kuin joku ahdistava kirja. 

Vierailija
25/124 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lilja 4-ever kosketti joskus tosi kovaa enkä ole voinut katsoa sitä uudestaan.

Totta. Tästä leffasta jäi aivan käsittämättömän masentava olo. 

Vierailija
26/124 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylllä muiistan yhtä pottkittiiin pääähän poliisi tv ssä lappsena ja tokaiisin siihen että " miksii pitää potkaista pääähän" kyybeleet silmisssä.

Vierailija
27/124 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran sotureita

Vierailija
28/124 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohto oli pitkään pahin kaikista. Olen pelännyt sekä yliluonnollista, että hulluksi tulemista.

Vierailija
29/124 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pianisti ja Das Experiment. Kumpikin pohjautuu tositapahtumiin, mikä tekee niistä entistäkin ahdistavampia.

Vierailija
30/124 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulikärpästen hauta. On vaan niin surullinen ja ahdistava ettei pysty katsoon enää toiste.

Vierailija
31/124 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Audition

Vierailija
32/124 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hachico, itkin silmät päästäni sitä katsoessa enkä tiedä uskallanko enää katsoa. Koiran järkkymätön uskollisuus ja turha odotus koskettivat todella.

Vierailija
33/124 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasinkin, että tuo titanic herättää närästystä mammoilla

Se on ahdistava, koska siihen on tehty niin tyhmät juonenkäänteet, ammuskelutakaa-ajoa, kun laiva uppoaa, että eipä sellaist nyt huvita katsoa enää ikinä uudestaan,

Vierailija
34/124 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rambo 1.

Vierailija
35/124 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lilja 4-ever kosketti joskus tosi kovaa enkä ole voinut katsoa sitä uudestaan.

Moodyssonin Mammutti antoi kans ajattelemisen aihetta.

Vierailija
36/124 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma mieli se yleensä onkin pahin ja siksi elokuva voi helposti olla vähemmän järkyttävä kuin joku ahdistava kirja. 

No jos on sellainen mieli niin varmasti näin. Mutta tutkimukset kuitenkin osoittavat toisin.

Vierailija
37/124 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos on sellainen mieli niin varmasti näin. Mutta tutkimukset kuitenkin osoittavat toisin.

Tutkimukset osoittavat, että..?

Vierailija
38/124 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wolf Creek

Halloween (1978), en pystynyt katsomaan loppuun vaikka halusin. Olisi kiva mennä katsomaan uutta Halloweenia mutta en tiedä pystynkö katsomaan sitäkään.

Vierailija
39/124 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Audition

Kitikitikiti....kitikitikit. Tämä vaijeri leikkaa lihaa ja luuta. Kitikitikiti.

Vierailija
40/124 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irréversible. Katsoin kahdesti suoraan putkeen (koska sotketun aikajärjestyksen takia alkuosan ymmärsi kunnolla vasta toisella kerralla) ja kolmatta kertaa en tule siihen koskemaan.

On ehdottomasti yksi mun lempielokuviani, mutta sen verran voimakas katsomiskokemus, että tuo riitti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi