Ylinopeutta 7 km/h ja rikesakkoa 170 €
Järkyttävää! Tiet ovat nykyisin kuin miinakenttiä, autoilu tulee kalliiksi.
Kommentit (38)
Lopeta kaahailu. Sillä siitä selviää.
Maksat vähän kerralla. Ei kannata mennä tunnustaan.
Oletan että autottomat ja persaukiset mamit ryntäävät tähän kohta moralisoimaan "kaahaamisesta" vaikka noiden tolppien ainoa tehtävä on rahastaa valtiolle. Mitään liikenneturvallisuuden vaarantamistahan ei tuollaisilla ylityksillä tapahdu.
Ylinopeutta ei ole mikään pakko ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Oletan että autottomat ja persaukiset mamit ryntäävät tähän kohta moralisoimaan "kaahaamisesta" vaikka noiden tolppien ainoa tehtävä on rahastaa valtiolle. Mitään liikenneturvallisuuden vaarantamistahan ei tuollaisilla ylityksillä tapahdu.
On se huomattavasti vaarallisempaa kuin esim. piratismi.
Olen ajanut 170 km/h yli rajoituksen turbo-Porschella.
Pistäkää paremmaksi.
Ihan samaa vauhtia ajan kuin muutkin ja päiväsaikaan niin kuin muutkin. Elinkeinoani kuljen hankkimassa ja ihmisiä palvelemassa. Olen rauhallinen ja ammattitaitoinen kuljettaja, mutta en näemmä täydellinen kun kaksi välähdystä olen saanut tänä vuonna aikaiseksi. En tiedä saavatko minut vielä työttömäksi, mutta henkilökohtaisesti pidän tolppia silkkana kiusantekona. Sakot painoivat tässä taloudessa todella raskaasti vaikka pienet olivatkin.
Ota opiksi niin kolmatta ei tarvitse enää tulla. :)
Nuo vaihtuvat nopeudet on harmittavia. Skarppina pitää olla vaikka ajaisi tuttua tietä. Viimeksi mieheltä meni yksi 80 -> 60 vaihdos ohi kun juteltiin. Samassa kohtaa olen kyllä häntä monesti huomattanut, että tässä on kuudenkympin alue ja tuossa on kamera. No viime kerralla tuli sitten selfie 170€. 72km/h 60km/h alueella. Miehen tuloilla tuo ei ole iso raha, mutta mitä iloa siitä huolimattomasta ylinopeudesta oli? Tuolla rahalla olisi kaksi voinut käydä syömässä aika hienosti (ainakin meidän mittapuulla).
Joku teini vois käydä bussipysäkkien sprayjaamisen sijaan käydä maalaamassa noille kaikille kameroille mustat silmät.
Eihän niitä ole pakko maksaa. Jos ei halua sakkoja niin ajaa rajoitusten mukaan tai ei aja ollenkaan.
Hyvä että saadaan lisää pönttöpoliiseja. Valtion velkaa saadaan lyhennettyä kun laitetaan kaikki tiet kameravalvontaan ja alennetaan rajoitusta juuri ennen pönttöä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ajanut 170 km/h yli rajoituksen turbo-Porschella.
Pistäkää paremmaksi.
Keskisormi pystyssä?
Sakon hintaahan tuplattiin, koska tolpat eivät olleet tuottaneet budjetoitua määrää. Äly hoi! Eikö se ole hyvä jos ne tolpat eivät ole tuottaneet tarpeeksi eli ihmiset ovat ajelleet odotettua rauhallisemmin. Eikö se juuri ole tolppien tarkoitus, että ne hillitsevät nopeuksia? -WROOOONGGG. Ylinopeusvalvontatolppien tarkoitus on kerätä rahaa valtion pohjattomaan kassaan. Samoin kuin alkoholiveronnoston ei ole tarkoitus hillitä ryyppäämistä vaan kerätä rahaa sinne kassaan. Samoin kuin Suomen autoveron ei ole tarkoitus pelastaa maailmaa ilmastonmuutokselta vaan kerätä rahaa sinne kassaan. jne.
Vierailija kirjoitti:
Ota opiksi niin kolmatta ei tarvitse enää tulla. :)
Jos sulla on Suomessa jotain liiketoimintaa ja on mahdollista niin siirrä se pois täältä. Ei tule kolmatta ja poliisi ym. viranomaiset saavat miettiä keskenään kuka maksaa heidän palkkansa:)
Minullekin on käynyt noin kaksi kertaa tämän vuoden sisällä. Ottaa kyllä päähän, kun minä olen aina se, jonka ohi kaikki kiirehtivät, jos ajan tasan sitä korkeinta sallittua tai sen alle. Saan jatkuvasti myös kuulla kuittailuja varovaisesta ajotavastani, joten mikään kaahari en tosiaankaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ajanut 170 km/h yli rajoituksen turbo-Porschella.
Pistäkää paremmaksi.
Keskisormi pystyssä?
Molemmat kädet ratilla, tietenkin. Siinä nopeudessa ei viitsi leikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Ota opiksi niin kolmatta ei tarvitse enää tulla. :)
Pahoin pelkään, että tulen jatkossakin ajamaan enemmän sopivaa etäisyyttä edelliseen pitäen kuin silmät kiinni nopeusmittarissa. Toivoisin selviäväni sakoitta, mutta ajan päivittäin kymmeniä kilometrejä siirtymäajoja kehä kolmosen sisäpuolella. Ennen pitkää varmaan tulee taas joku ”virhe” tehtyä ihan huomaamatta.
En ajanut ylinopeutta, ei ollut ylikuormaa ja rekka meni tarkastuksesta läpi. Mutta piirturi tietojen olin vuorokaudessa pitänyt vain 8tuntia yhtämittasta taukoa ajopäivien välissä. Siitä 10 päiväsakkoa, teki yhteensä 1200 euroa mun tuloilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota opiksi niin kolmatta ei tarvitse enää tulla. :)
Pahoin pelkään, että tulen jatkossakin ajamaan enemmän sopivaa etäisyyttä edelliseen pitäen kuin silmät kiinni nopeusmittarissa. Toivoisin selviäväni sakoitta, mutta ajan päivittäin kymmeniä kilometrejä siirtymäajoja kehä kolmosen sisäpuolella. Ennen pitkää varmaan tulee taas joku ”virhe” tehtyä ihan huomaamatta.
Lataa puhelimeesi kameratolpista varoittava sovellus. Ihan ilmaisia ovat.
Toi taitaa olla just se raja sakon ja huomautuksen välillä.
Itselleni kävi sama kehä III lla, jossa rajoitukset vaihtuu 80 ja 100 välillä. Rajoituksen vaihtumisen jälkeen on heti kamera ja tajusin vasta merkin kohdalla että rajoitus vaihtuu. 8 km ylinopeutta oli lapussa ja juuri 170 € sakkoa. Harmittaa sikäli, että en kaahaile ja pyrin aina ajamaan rajoitusten mukaan, mutta noilla teillä missä nopeusrajoitus vaihtuu koko ajan on välillä vaikea huomata merkkiä kun on paljon muutakin liikennettä.