Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelitietokone

Sims-fani
31.10.2018 |

Hei, minun olisi tarkoitus hankkia jokin tehokas pelitietokone (pöytäkone), joka pyörittäisi Sims 4 ja kaikkia lisäosia kaikista korkeimmilla grafiikoilla ilman hidastumista tai lagittamista. Jatkossa koneelle saattaisin asentaa myös muita pelejä.
Hintaa koneella saisi korkeintaan olla noin 800-900€
Mitä suosittelisitte? Mistä kannattaisi ostaa?
Kiitos kaikista vastauksista!

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuolla hinnalla pitää saada potkiva pelikone, niin ainoa vaihtoehto on ostaa käytetty yrityskone. Mä olen pojilleni sellaiset ostanut, kunnon vermeet sain näyttöineen tonnilla.

Vierailija
2/38 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasaa oma, tulee halvemmaksi mitä pakettikoneen osto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli näyttöä + itse konetta ei ole mahdollista saada alle tonnilla? Mieluiten uuden koneen ostaisin, jotta mahdollisimman paljon käyttöikää.

Vierailija
4/38 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyisikö mistään ohjeita koneen kasaamiseen? Kokemuksia ei ole itsellä

Vierailija
5/38 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti tuo hinta ei oikeasti kunnon pelikoneeseen riitä, sellaisiin kun jo näytönohjaimet tuppaa maksamaan 700 eurosta alkaen... Käytettynä voisit saada kyllä joltain peliharrastajalta kun hän vaihtaa vielä uudempaan... Itse myin hiljattain entisen pelikoneeni jossa Intel i5 prosessori (ylikellotettu), Nvidian vielä tänä päivänä ihan uusimpia pelejäkin jopa virtuaalilaseilla pyörittävä näytönohjaine jne 800 eurolla, kun himotti vielä tehokkaampi kone sellaisella näytönohjaimella jolla pyörii 4K grafiikalla  virtuaalilaseissakin softat :)

Vierailija
6/38 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo "kasaa itse"... Jos ap ei jo valmiiksi ole koneharrastaja, niin aika paljon joutuisi käyttämään aikaa että perehtyy siihen millaisia komponentteja koneeseensa on järkevää valita ja itse kasaamiseen. Ei kannata, ellei sitten tosissaaan asia muuten vaan harrastuksena kiinnosta.  

Vierailija
7/38 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muropaketin keskustelufoorumilta voisi löytyä apuja koneen kasaamiseen. Itse olen aina hyödyntänyt kavereiden tietotaitoja konepakettien kasaamisessa.

Vierailija
8/38 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sims-fani kirjoitti:

Fyysisesti se on hyvin helppoa, eli se että laittaa sinne pöytäkoneen koteloon eri komponentit. MUTTA sepä ei olekaan niin helppoa asiaan perehtymättömälle, että osaisi valita ne oikeat komponentit mistä kasata. Jos ei ole kokemusta, kannattaa melkeimpä valita joko jonkun asian harrastajan kokoama käytetty kone tai sitten esim. Jimms PC Storen tai muun liikkeen pelaamiseen tarkoitettu kokonaisuus. 

Pahimmillaan nämä kokemattomien itse kasailut johtaa kalliiden komponenttien kärähtämiseen, kun esim. jäähdytystarpeesta ei osata huolehtia kunnolla, tai valitaan esim. virtalähde jonka teho ei riitäkään kaikille laitteille joita koneeseen on valittu tms.

Vierailija
9/38 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä yksi video tietokoneen kasauksesta, ja yleensä komponenttien mukana tulevat ohjeet ovat kyllä ihan hyvät.

Vierailija
10/38 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta käytetty kone Taitonetti piste fi. Ne huoltavat koneet, vaihtavat osat ja ovat kuin uusia. Mä olen ostanut pojilleni sieltä pelikoneet, kuten tuossa ylempänä jo mainitsinkin. Tonnilla saa hyvin potkivan koneen tuolta. 

Vierailija
11/38 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te höpisette, ei tässä nyt mitään 4k maxsetting konetta haeta vaan perusmyllyä, tässä linkki

https://www.verkkokauppa.com/fi/catalog/6276c/Pelikayttoon?sort=popular…

Valitse tuosta vähintään i5-prosessorilla ja mieluusti 1060-mallin näytönohjaimella varustettu kone, simssiin käy se 1050-mallin näytönohjain mutta suosittelen 1060:stä, varsinkin jos haluat pelata muitakin pelejä. Toriltakin voi tuurilla löytää.

Vierailija
12/38 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo "kasaa itse"... Jos ap ei jo valmiiksi ole koneharrastaja, niin aika paljon joutuisi käyttämään aikaa että perehtyy siihen millaisia komponentteja koneeseensa on järkevää valita ja itse kasaamiseen. Ei kannata, ellei sitten tosissaaan asia muuten vaan harrastuksena kiinnosta.  

No ei kyllä ole vaikeaa, jos ei ole täysin idiootti. Itse perehdyin ihan tyhjästä ja hyvä siitä tuli. Apuakin saa kuitenkin liikkeistä ja ties mistä, jos on tarvis. Ainoa vain, että nälkä kasvaa syödessä ja lopulta pelkkä näyttis maksoi jo sen, mitä alunperin olin ajatellut maksaa miltei kaikista komponenteista...

Vierailija
13/38 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta konsoli.

Vierailija
14/38 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta konsoli.

Huonolaatuinen grafiikka, lataustauot jne kökköys, nou thanks...

Vierailija
15/38 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta konsoli.

30fps low grafiikoilla. Sen jälkeen kun ostin koneen missä on 1080ti ja 7700k niin ei ole lähtenyt 1 vuoden aikana ps4 kertaakaan käyntiin. Nyt tuli se uusi red and dead peli mikä himoittaisi, mutta odotan että se peli tulee pc:lle, koska ei tee yhtään mieli pelata 30fps kun on tottunut 80-144fps 1440p ips näytöllä pelaamaan.

Ennen kuin joku käy sönköttämään 4k niin minä valitsen hieman huonomman kuvan ja isomman fps mielummin. 60fps on välttävä, mutta ei optimaalinen.

Vierailija
16/38 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te höpisette, ei tässä nyt mitään 4k maxsetting konetta haeta vaan perusmyllyä, tässä linkki

https://www.verkkokauppa.com/fi/catalog/6276c/Pelikayttoon?sort=popular…

Valitse tuosta vähintään i5-prosessorilla ja mieluusti 1060-mallin näytönohjaimella varustettu kone, simssiin käy se 1050-mallin näytönohjain mutta suosittelen 1060:stä, varsinkin jos haluat pelata muitakin pelejä. Toriltakin voi tuurilla löytää.

Tietty jos 4k maxsettingeillä haluaa niin kannattaa hommata i7 ja 1080, silloin ei kyllä alle 1500 riitä

Vierailija
17/38 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta Jimssin pelitietokonepaketti. Sieltä ostin alle tonnilla omani ja hyvin pyörii Simssit lisäosineen :) 

Vierailija
18/38 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä ole vaikeaa, jos ei ole täysin idiootti. Itse perehdyin ihan tyhjästä ja hyvä siitä tuli. Apuakin saa kuitenkin liikkeistä ja ties mistä, jos on tarvis. Ainoa vain, että nälkä kasvaa syödessä ja lopulta pelkkä näyttis maksoi jo sen, mitä alunperin olin ajatellut maksaa miltei kaikista komponenteista...

Uudemmat osat maksaa koska vanhojen yhteensopivuus menee umpeen nopeasti. Ostin core i7:n viimeksi, vaikka halvempia "vanhoja" prossuja oli tarjolla, mutta halusin kuitenkin yhteensopivuutta uuden tekniikan kanssa.

Minustakaan koneen kasaaminen ei ollut vaikeaa, sain ekaan koneeseen apuja kaverilta, mutta toisen kasailin jo ihan itsekseni. 

Koneeni taitaa olla jo kohta 10v vanha mutta skulaa vielä ilman suurempia ongelmia.

Tietysti jos ei ole kiinnostusta kasailuun voi olla osien valitseminen hepreaa.

Vierailija
19/38 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta Jimssin pelitietokonepaketti. Sieltä ostin alle tonnilla omani ja hyvin pyörii Simssit lisäosineen :) 

Taitaa olla saksalaisten omistuksessa ja kallis muutenkin.

Vierailija
20/38 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sims-fani kirjoitti:

Fyysisesti se on hyvin helppoa, eli se että laittaa sinne pöytäkoneen koteloon eri komponentit. MUTTA sepä ei olekaan niin helppoa asiaan perehtymättömälle, että osaisi valita ne oikeat komponentit mistä kasata. Jos ei ole kokemusta, kannattaa melkeimpä valita joko jonkun asian harrastajan kokoama käytetty kone tai sitten esim. Jimms PC Storen tai muun liikkeen pelaamiseen tarkoitettu kokonaisuus. 

Pahimmillaan nämä kokemattomien itse kasailut johtaa kalliiden komponenttien kärähtämiseen, kun esim. jäähdytystarpeesta ei osata huolehtia kunnolla, tai valitaan esim. virtalähde jonka teho ei riitäkään kaikille laitteille joita koneeseen on valittu tms.

Miten niin ei ole helppoa? Vain emolevy ja prosessori pitää olla yhteensopivat. Kyllä ne kaikki osat sinne sopii..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan