Raskaana ja menossa illallisjuhliin; miten ilmoitan ruokarajoitteet
Työnantajani täyttää vuosia ja järjestää asiakkaille ja yhteistyökumppaneille isot illallisjuhlat.
Olen raskaana ja nyt pitäisi ilmoittaa erityisruokavaliot juhlapaikan keittiölle. Miten olette ilmoittaneet raskausajan rajoitteista: ei raakaa lihaa tai kalaa, ei pastöroimattomia maitotuotteita vai miten? Helpointa olisi varmaan ilmoittaa olevansa vegaani..
Ja raskauteni ei siis enää ole salaisuus.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan varmasti lista on laadittu silkkaa pahuuttaan vain ruoka-aineista, joita raskaana olevat ei saa syödä.
Alkupalaksi pelkkiä raakoja kaloja,vakuumin kautta tietenkin. Pääruoaksi tartar pihviä ja multaisia juureksia (raakoja), jälkkäriksi meetwurstiviipaleita.
Jälkkärin arvasit väärin. Sehän on juustotarjotin.
En minä koskaan oo ilmottanut etukäteen ravintolaan. Olen vain jättänyt sitten syömättä kaikki ei-suositellut ruuat. Todella harvoin kyllä on tarjolla ollut mitään sellaista, jota ei raskaana voisi syödä.
Ilmoita samalla että olet myös älyllisesti rajoittunut.
Vierailija kirjoitti:
Milloin raskaudesta on tullut sairaus, joka vaatii erikoisruokavalion?
Koska oli aika, kun ei ollut mitään ruokavaliosuosituksia raskaana oleville? Ei viinaa, ei raakaa kalaa, ei pastoroimattomia juustoja jne. Ei täällä ole raskautta sairaudeksi väitetty, mutta yleensä silloin pyritään välttämään turhia terveysriskejä.
Ilmoitat sähköpostilla sinne juhlapaikkaan omat ruokarajoitteesi. Viikkoa ennen. Varaavat nimelläsi sinulle sopivat ruuat, eikä herätä mitään huomiota paikan päällä. Sinun raskautesi ei ole sen juhlan aihe etkä sinä maksa siitä juhlasta.
Vinkkinä: kun juhla alkaa yleensä tarjotaan alkumalja-jos tarjolla ei ole alkoholitonta, älä kieltäyty maljasta tai ala vaatimaan alkoholitonta----ota tyynesti tarjottu malja, voit skoolata mutta ei sitä ole pakko juoda. Mutta on todella ärsyttävää kun koko juhlakansa odottaa maljan kohotusta yhden vieraan takia.
Jos on buffet ruokailu, ota niitä ruokia mitä tunnistat-ei ketään kiinnosta sinun erityisruokavaliot ja se että jono seisoo kun henkilökunta alkaa selvittää onko lohi ollut vakuumissa.
Tarjoilijana olen ollut yli 20 vuotta, joten.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitat sähköpostilla sinne juhlapaikkaan omat ruokarajoitteesi. Viikkoa ennen. Varaavat nimelläsi sinulle sopivat ruuat, eikä herätä mitään huomiota paikan päällä. Sinun raskautesi ei ole sen juhlan aihe etkä sinä maksa siitä juhlasta.
Vinkkinä: kun juhla alkaa yleensä tarjotaan alkumalja-jos tarjolla ei ole alkoholitonta, älä kieltäyty maljasta tai ala vaatimaan alkoholitonta----ota tyynesti tarjottu malja, voit skoolata mutta ei sitä ole pakko juoda. Mutta on todella ärsyttävää kun koko juhlakansa odottaa maljan kohotusta yhden vieraan takia.
Jos on buffet ruokailu, ota niitä ruokia mitä tunnistat-ei ketään kiinnosta sinun erityisruokavaliot ja se että jono seisoo kun henkilökunta alkaa selvittää onko lohi ollut vakuumissa.
Tarjoilijana olen ollut yli 20 vuotta, joten.
En ole ollut yhdessäkään tilaisuudessa, jos ei olisi ollut tarjolla alkoholitonta alkumaljavaihtoehtoa. Missä ollaan niin juntteja, että kuvitellaan kaikkien juovan alkoholia?
Ap:n lapsi täyttää kohta 4v. mutta kiva kun vastailette hänelle.
Minun esikoiseni syntyi 1990-luvun alussa. Ei ollut (enää) kiellettyjen listaa. Oli rajoitus jotain enintään x grammaa sianmaksaa ja rasvaista Itämeren kalaa viikossa, vai olikohan se jotain petokalaa. En enää muista, kun ei ne rajoitteet millään tavalla minua koskeneet, koska en minä niitä muutenkaan jatkuvasti syönyt.