Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko sinulla on rahaa käytettävissä ruokaan kuukaudessa?

Vierailija
30.10.2018 |

Olen 55v. lähihoitaja, asun kaksin koirani kanssa. Tuloni ovat nettona n. 1800-2100e/kk riippuen lisien määrästä. Ulosottoon menee 1/3, asumiskustannukset (sis. yhtiövastikkeen, asuntolainan, veden, sähkön ja vakuutuksen) 820e, puhelin/netti 32e, autovakuutus/autovero 40e, bensat 200e. Eli ruokaan jää kuukaudessa 100-400e ja näin häätyis pärjätä vielä seuraavat kolme vuotta.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheessä vanhemmat ja kolme teiniä, ruokaan laitan kuukaudessa 600-900 e. En ole rahojen perään laskenut, koska rahasta ei ole hätää.

Kovin vähän menee teillä ruokaan vaikka rahasta ei ole hätää.

Meitä on kaksi (2) henkilöä, aikuinen ja teini. Meillä menee ruokaa 500e kuukaudessa vaikka syödään pääsääntöisesti kotiruokaa. Toki (poika)teini syö kovin...

Teillä on 5 hlöä eli 3 enemmän ja saatatte pärjätä lähes samalla kuukausisummalla eli 600e???

Ei se että  rahaa on paljon tarkoita sitä  että se kaikki pitää viedä ruokakauppaan. Ilmeisesti lainaamasi  kirjoittaja osaa budjetoida  paremmin kuin sinä.

Vierailija
62/66 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokran jälkeen käteen jään. 350€. Siitä sitten maksetaan vesi, sähkö, netti, puhelin, vakuutukset. vaatteet. kosmetiikka. lääkkeet, bussimatkat, yllättävät menot ja ruoat.

Ei siis herkutella ja punalappuisia tuotteita on pakko ostaa, jos aikoo muutakin kuin makaroonia syödä.

Mulla ihan sama juttu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tiedä, en ole vuosiin laskenut. Niin paljon, ettei tarvitse miettiä mitä söisi. En kuitenkaan ole mikään tuhlari, vaan ostan mahdollisimman terveellistä ja aika yksinkertaista ruokaa. Kalaa, kasviksia, papuja ja linssejä, kananmunia, kaura- ja tattarihiutaleita, siemenleipiä, hedelmiä, juustoja, joskus harvoin lihaa. Jos minulla olisi tiukka budjetti, jättäisin varmaankin vain tuoreen kalan ja juustot pois ja leipoisin leipäni itse. 

Vierailija
64/66 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 40 e. Yksin asun.. Käyn välillä leipäjonossa. Muuten ei rahat riitä ruokaan.

Vierailija
65/66 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi henkeä ja noin 800€ kuussa ruokaan.

Vierailija
66/66 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks sä olet raha-asiasi  sotkenut?

Jos tuo 1800-2100 on se mikä jää uo:n jälkeen niin hyvinhän sulla menee. Mä saan hädintuskin 1800 käteen ja sijoitan osakkeisiin joka kk 350-400 euroa. Safkaan menee noin 200 euroa kuukaudessa. asumiseen ja muuhun  loput.

Jos sulla ei  400 euroa ruokaan riitä  niin himppasen kannattais ehkä tarkastella niitä  kulutustottumuksia vielä lisää.[/quote]

Tuosta 1800-2100e nettotulosta menee ulosottoon 1/3. Ja raha-asiat sotkin vuosia sitten ottamalla erinäisiä vippejä ja pienlainoja ja näillä mahdollistin poikani huumesekoilut. Jos olisin ollut kunnon ihminen niin en olisi päätynyt tähän tilanteeseen. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän