Paljonko sinulla on rahaa käytettävissä ruokaan kuukaudessa?
Olen 55v. lähihoitaja, asun kaksin koirani kanssa. Tuloni ovat nettona n. 1800-2100e/kk riippuen lisien määrästä. Ulosottoon menee 1/3, asumiskustannukset (sis. yhtiövastikkeen, asuntolainan, veden, sähkön ja vakuutuksen) 820e, puhelin/netti 32e, autovakuutus/autovero 40e, bensat 200e. Eli ruokaan jää kuukaudessa 100-400e ja näin häätyis pärjätä vielä seuraavat kolme vuotta.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vuokran jälkeen käteen jään. 350€. Siitä sitten maksetaan vesi, sähkö, netti, puhelin, vakuutukset. vaatteet. kosmetiikka. lääkkeet, bussimatkat, yllättävät menot ja ruoat.
Ei siis herkutella ja punalappuisia tuotteita on pakko ostaa, jos aikoo muutakin kuin makaroonia syödä.
Mulla ihan sama juttu
Ei tiedä, en ole vuosiin laskenut. Niin paljon, ettei tarvitse miettiä mitä söisi. En kuitenkaan ole mikään tuhlari, vaan ostan mahdollisimman terveellistä ja aika yksinkertaista ruokaa. Kalaa, kasviksia, papuja ja linssejä, kananmunia, kaura- ja tattarihiutaleita, siemenleipiä, hedelmiä, juustoja, joskus harvoin lihaa. Jos minulla olisi tiukka budjetti, jättäisin varmaankin vain tuoreen kalan ja juustot pois ja leipoisin leipäni itse.
N. 40 e. Yksin asun.. Käyn välillä leipäjonossa. Muuten ei rahat riitä ruokaan.
Kaksi henkeä ja noin 800€ kuussa ruokaan.
Miks sä olet raha-asiasi sotkenut?
Jos tuo 1800-2100 on se mikä jää uo:n jälkeen niin hyvinhän sulla menee. Mä saan hädintuskin 1800 käteen ja sijoitan osakkeisiin joka kk 350-400 euroa. Safkaan menee noin 200 euroa kuukaudessa. asumiseen ja muuhun loput.
Jos sulla ei 400 euroa ruokaan riitä niin himppasen kannattais ehkä tarkastella niitä kulutustottumuksia vielä lisää.[/quote]
Tuosta 1800-2100e nettotulosta menee ulosottoon 1/3. Ja raha-asiat sotkin vuosia sitten ottamalla erinäisiä vippejä ja pienlainoja ja näillä mahdollistin poikani huumesekoilut. Jos olisin ollut kunnon ihminen niin en olisi päätynyt tähän tilanteeseen. Ap
Ei se että rahaa on paljon tarkoita sitä että se kaikki pitää viedä ruokakauppaan. Ilmeisesti lainaamasi kirjoittaja osaa budjetoida paremmin kuin sinä.