Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko sinulla on rahaa käytettävissä ruokaan kuukaudessa?

Vierailija
30.10.2018 |

Olen 55v. lähihoitaja, asun kaksin koirani kanssa. Tuloni ovat nettona n. 1800-2100e/kk riippuen lisien määrästä. Ulosottoon menee 1/3, asumiskustannukset (sis. yhtiövastikkeen, asuntolainan, veden, sähkön ja vakuutuksen) 820e, puhelin/netti 32e, autovakuutus/autovero 40e, bensat 200e. Eli ruokaan jää kuukaudessa 100-400e ja näin häätyis pärjätä vielä seuraavat kolme vuotta.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vähän. En ole tänään syönyt mitään, kun ei ole varaa. Aktiivimalli puree. 

Vierailija
42/66 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöön yhden kerraan päivässä nauuttien sen rauuhassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöön yhden kerraan päivässä nauuttien sen rauuhassa.

Caalorit carmaan josssain 4000 ssa.

Vierailija
44/66 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohdin mainita että koiralle ostan kuukaudessa n. 60e ruokaa ja luita. Pyrin siihen että kampaajalla käynnit, lääkkeen ostaminen ja auton pienet remontit ja katsastus tulevat niille kuukausille joille tiedän saavani isomman palkan. Joskus on kuitenki sellaisia kuukausia että ruokaan jää rahaa 60-80e ja silloin tyhjennän pakastimen ja kuivatavarakaapin kyllä täysin. Ap

Parhaiten toimii kun tasaa kuluja tai sinun kohdalla tuloja. Pääosin niin että isommat laskut jyvitetään kuukausille ja rahat säästöön. Ei tule eroja kuukausien välillä

Vierailija
45/66 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua miten vaikea suoraan kysymykseen vastaaminen on. Miksi vastata jos kertoo vain että minulla jää käteen useita satoja/kk. Ja se ruokaan menevä osuus oli?

Tai että menee viiskymppiä mutten mitään talouden koosta. Ei paljon auta ap:tä tieto.

Meillä menee päivittäistavaroihin n.1200e mutta perheessä on 7hlö joista 4 teiniä. Eivät oikein suostu syömään koulussa niin ruokaa menee paljon. Tämäkään ei kyllä varmaan auta ap:ta kun on niin erikokoinen perhe ;)

Millaista apua ap pyysi? Ei häntä auta yhtään mikään näistä vastauksista.

Ehkä hän halusi vahvistusta että hänelle jää vähän rahaa. Ja kuulla että joku toinenkin pärjää yhtä pienillä menoilla?

Vierailija
46/66 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot on n. 5500 perheessä ja neljälle menee ruokaan n. Tonni. Ei tarvi miettiä mitä ostaa tai paljonko menee. Nykyään menee ehkä vähemmän kun teinin ruokahalu on vähentynyt

Vierailija
47/66 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohdin mainita että koiralle ostan kuukaudessa n. 60e ruokaa ja luita. Pyrin siihen että kampaajalla käynnit, lääkkeen ostaminen ja auton pienet remontit ja katsastus tulevat niille kuukausille joille tiedän saavani isomman palkan. Joskus on kuitenki sellaisia kuukausia että ruokaan jää rahaa 60-80e ja silloin tyhjennän pakastimen ja kuivatavarakaapin kyllä täysin. Ap

Parhaiten toimii kun tasaa kuluja tai sinun kohdalla tuloja. Pääosin niin että isommat laskut jyvitetään kuukausille ja rahat säästöön. Ei tule eroja kuukausien välillä

Olen kyllä yrittänyt laittaa toiselle tilille isomman palkan saadessani, mutta yleensä sitten on tullut jotain akuuttia rahantarvetta kuten esim. autoon häätyi vaihtaa iskarit taakse sekä uusia syyläri. Toisella tilillä on tälläkin hetkellä tasan 0e. Ap

Vierailija
48/66 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

n 50€

Vierailija
49/66 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä että miehen euro on euro ja naisen euro 80 senttiä, niin pysyy marssijärjestys.

Vierailija
50/66 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä yrittänyt laittaa toiselle tilille isomman palkan saadessani, mutta yleensä sitten on tullut jotain akuuttia rahantarvetta kuten esim. autoon häätyi vaihtaa iskarit taakse sekä uusia syyläri. Toisella tilillä on tälläkin hetkellä tasan 0e. Ap

Näinhän se on. Ei sinulla jää sitä 400 koskaan pelkkään ruokaan. Aina tulee jotain menoja ja joskus on pakko ostaa vaatteita tms

Vierailija
51/66 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 70 €. Kyllä sillä pärjää kun käy Lidlissä, ja hyödyntää myös tarjoukset muissa kaupoissa.

T. Lidl-mies.

Vierailija
52/66 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan 3000 euroa joista 2999 euroa menee ruokaan ja kaikkeen muuhun jää 2100 euroa joten ihan hyvin pyyhkii.

Vierailija
53/66 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se menee että ei tuo mainitsemani 100-400e ruokaan taida pitää ihan paikkaansa. Silloin kun on isompi palkka tulossa niin siitä suurin osa menee muuhun kuin ruokaan. Vaatteita en ole ostanut kolmeen vuoteen kuin kirppareilta, lääkärissä olen käynyt kolme kertaa ja hammaslääkärissä kaksi kertaa. Ulkona olen syönyt kerran pari vuodessa.  Ap

Vierailija
54/66 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 500 €/kk. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Asumiskustannukset noin 300 €, yhtiövastike ja vesi. Vaikutukset ym.

Onneksi olin hyväpalkkaisessa työssä. Kun tässä sitten valitettavasti tuli sairaus

Vierailija
55/66 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin mut välillä jaan menoja ystävän kanssa. 50-100 e/vko sis. Pesuaineet, WC PAP ym.

Vierailija
56/66 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoikka 60kg nainen enkä syö lihaa. Tällä lähtökohdalla olen huomannut että 10e ruokiin (+talouspaperi jne pikkujutut) pitää olla päivässä. Vähemmälläkin pärjää, mutta siinä elää koko ajan vajeella, eli silloin on pakko ostaa jotain koko ajan seuraavan päivän rahoista. Se on pidemmän päälle hyvin stressaavaa. 13e / pv ruokiin ja muihin pikkujuttuihin alkaa olla jo ok, jos jää 18e / pv niin ei enää tarvi murehtia mistään. Tällä hetkellä mulle jää vuokran ja laskujen klo tuommonen 16e pvssä ruokiin ja esim leivinpapereihin tai mitä muuta kuin ruokaa nyt joka pv kuluu. Ja olen erittäin onnellinen! Sitten kun alan saamaan rahaa niin pidän saman linjan ja sijoitan loput. <3

Täällä joku sanoi 70e/ kk mutta se on 2.33e päivässä!!!! Huh huh! En käsitä kuka tollasella pärjää. Vaikka kuinka olis Lidl olemassa.

Vierailija
57/66 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden aikuisen talous. Ruokaan menee 400€/kk + työpaikkaruokailu.

Vierailija
58/66 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyt itse huumeita vuoden päivät, niin penaltyt on maksettu ja koirillekin vähä froliccia parempaa.

Eiku hei, sähän olit lähäri...ei muutaku firman kaapista vitamiiniä kaduille myyntiin.

Vierailija
59/66 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyt itse huumeita vuoden päivät, niin penaltyt on maksettu ja koirillekin vähä froliccia parempaa.

Eiku hei, sähän olit lähäri...ei muutaku firman kaapista vitamiiniä kaduille myyntiin.

Oi voi, äly älä jätä. Tai onhan se tainut jo jättää :) Poika jatkaa omia huumesekoilujaan, sille en voi mitään. Ja koira syö juuri sitä mitä mie annan. Ap

Vierailija
60/66 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 55v. lähihoitaja, asun kaksin koirani kanssa. Tuloni ovat nettona n. 1800-2100e/kk riippuen lisien määrästä. Ulosottoon menee 1/3, asumiskustannukset (sis. yhtiövastikkeen, asuntolainan, veden, sähkön ja vakuutuksen) 820e, puhelin/netti 32e, autovakuutus/autovero 40e, bensat 200e. Eli ruokaan jää kuukaudessa 100-400e ja näin häätyis pärjätä vielä seuraavat kolme vuotta.

Miks sä olet raha-asiasi  sotkenut?

Jos tuo 1800-2100 on se mikä jää uo:n jälkeen niin hyvinhän sulla menee. Mä saan hädintuskin 1800 käteen ja sijoitan osakkeisiin joka kk 350-400 euroa. Safkaan menee noin 200 euroa kuukaudessa. asumiseen ja muuhun  loput.

Jos sulla ei  400 euroa ruokaan riitä  niin himppasen kannattais ehkä tarkastella niitä  kulutustottumuksia vielä lisää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi