Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko dippivihannekset muka epäterveellisiä?

Vierailija
24.05.2026 |

Joku sanoi täällä että ei syö dippivihanneksia, koska ne on epäterveellisia. Hmm. Onhan ne nyt paljon terveellisempiä kuitenkin kuin vaikka dippi-sipsit.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on dippivihannekset ja mikä niissä on epäterveellistä? Tarkoitatko jotain valmisdippikastiketta?

Vierailija
2/16 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole epäterveellisiä. Ne on vihanneksia, ja vihannekset on terveellisiä. Miten ne vihannekset nyt muuttuisivat epäterveelliseksi siitä, jos niitä lohkoo helposti dipattavaksi tikuiksi, ja sitten dippaa esim. hummukseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä on dippivihannekset ja mikä niissä on epäterveellistä? Tarkoitatko jotain valmisdippikastiketta?

No perus kermaviili ja siihen jotain sipseihin tarkoitettua dippimaustetta.

Vierailija
4/16 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kermaviili on terveellistä, tekee itse mausteet. Valmiissa on sokeria ja suolaa ihan liikaa 

Vierailija
5/16 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kermaviili on terveellistä, tekee itse mausteet. Valmiissa on sokeria ja suolaa ihan liikaa 

No on se silti eri asia dipata sinne soosiin porkkanoita ja kurkkua, kuin sipsejä.

Vierailija
6/16 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihannekset on terveellisiä, jos ne on tyyliin porkkanaa, kurkkua ja paprikaa tikkuina, ehkä myös parsakaalia ja kukkakaalia, ovat erittäin terveellisiä. 

Voi myös tehdä terveellistä dippiä. Niitä valmiita dippimaustesekoituksia en kyllä söisi. 

Vierailija
7/16 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on se silti eri asia dipata sinne soosiin porkkanoita ja kurkkua, kuin sipsejä.

On toki eri asia. Mutta ei ne valmiit dippimausteet kyllä kovin terveellisiä ole, niin miksi ei sekoittaisi itse mausteita? Saisi tosi terveellistä. 

Vierailija
8/16 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kasviperäinen on epäterveellistä. Ihminen on lihan ja eläinrasvan syöjä.

Vierailija
9/16 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On toki eri asia. Mutta ei ne valmiit dippimausteet kyllä kovin terveellisiä ole, niin miksi ei sekoittaisi itse mausteita? Saisi tosi terveellistä. 

Tuollainen dippimaustepussi on jotain 19g ja ainoat epäterveelliset ainesosat niissä on suola ja ehkä arominvahvenne. En nyt kovin huolissani olisi tuollaisen syömisestä.

Vierailija
10/16 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se eri asia, kunhan nyt et ihan bataatista tai perunasta tee niitä tikkuja, joita dippaat. Mun mielestä valmiit dippisekoitukset on ällöttävän pahoja, jotenkin keinotekoisia. Teen dipit aina itse. 

Vierailija
11/16 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaiset mausteet on keksitty parantamalla ruokahalua, edistämällä ruoansulatusta sekä parantamalla ruoan säilyvyyttä.

Vierailija
12/16 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dippinä voi olla kevytkermaviiliin tehty mausteseos jossa ei ole liikaa suolaa tai tulista. Se on täyteläinen silti.

Vierailija
13/16 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen dippimaustepussi on jotain 19g ja ainoat epäterveelliset ainesosat niissä on suola ja ehkä arominvahvenne. En nyt kovin huolissani olisi tuollaisen syömisestä.

Ruokavalio on kokonaisuus, joten riippuu kuinka usein noita syö ja mitä muuta syö. Dippimaustepussissa on yleensä 2-3 grammaa suolaa, ja suolan saantisuositus on korkeintaan 5 grammaa vuorokaudessa. 

Ravintoarvot ja aromitkin on kyllä aivan erilaiset, jos tekee dipin vaikka avokadosta ja kikherneistä ja maustaa sen sitruunamehulla, chilillä ja tuoreeltaan puristetulla valkosipulilla. Tai punajuuridippiä, nam. Sen jälkeen kun on muutaman kerran saanut oikein hyvää dippiä, niin ei noita kermaviili-maustepussi-juttuja enää halua. 

Vierailija
14/16 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dippinä voi olla kevytkermaviiliin tehty mausteseos jossa ei ole liikaa suolaa tai tulista. Se on täyteläinen silti.

Tottakai voi. Mutta miksi siihen kevytkermaviiliin pitää juuri sellainen valmismausteseos laittaa? Voihan sen itsekin maustaa, vaikka yrteillä, valkosipulilla ja sitruunamehulla, niin ei trvitse suolaa ollenkaan. Paljon terveellisempää silti olisi laittaa ne mausteet vaikka avokadosta tai kikherneistä tehtyyn tahnaan.

Vierailija
15/16 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai voi. Mutta miksi siihen kevytkermaviiliin pitää juuri sellainen valmismausteseos laittaa? Voihan sen itsekin maustaa, vaikka yrteillä, valkosipulilla ja sitruunamehulla, niin ei trvitse suolaa ollenkaan. Paljon terveellisempää silti olisi laittaa ne mausteet vaikka avokadosta tai kikherneistä tehtyyn tahnaan.

Ainakin itselläni allergiat rajoittavat tosi paljon tuollaisten omien dippien tekoa. Sellaista mitä pystyy syömään niin tulee taas aina tosi mautonta.

Vierailija
16/16 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihannekset eivät ole epäterveellisiä. Jätä dippikastike pois ja rouskuttele vihannekset sellaisenaan. Win-Win tilanne!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä