Paljonko sinulla on rahaa käytettävissä ruokaan kuukaudessa?
Olen 55v. lähihoitaja, asun kaksin koirani kanssa. Tuloni ovat nettona n. 1800-2100e/kk riippuen lisien määrästä. Ulosottoon menee 1/3, asumiskustannukset (sis. yhtiövastikkeen, asuntolainan, veden, sähkön ja vakuutuksen) 820e, puhelin/netti 32e, autovakuutus/autovero 40e, bensat 200e. Eli ruokaan jää kuukaudessa 100-400e ja näin häätyis pärjätä vielä seuraavat kolme vuotta.
Kommentit (66)
En ole laskenut paljonko ruokaan jäisi, mutta menee n. 200e/kk sinkkuna. En juo enkä polta joten tuo menee ruokaan ja hygieniatarvikkeisiin. Sen lisäksi syön ravintolabuffeteissa kerran viikossa, niihin menee n. 50 e/kk.
P.S. Kaikki raha minkä narkkarille antaa, menee huumeisiin. Myös ruuan osto narkkarille säästää rahaa ruokalaskusta jolloin voi ostaa enemmän huumeita.
Hassua miten vaikea suoraan kysymykseen vastaaminen on. Miksi vastata jos kertoo vain että minulla jää käteen useita satoja/kk. Ja se ruokaan menevä osuus oli?
Tai että menee viiskymppiä mutten mitään talouden koosta. Ei paljon auta ap:tä tieto.
Meillä menee päivittäistavaroihin n.1200e mutta perheessä on 7hlö joista 4 teiniä. Eivät oikein suostu syömään koulussa niin ruokaa menee paljon. Tämäkään ei kyllä varmaan auta ap:ta kun on niin erikokoinen perhe ;)
Kantapään kautta opin, että ei ole luottaminen poikaani jota huumeet vie kuin pässiä narussa. Mutta periksi en anna vaikka pelkällä makaroonilla häätyis elää. Kyllä aurinko paistaa vielä mullekkin. :)
Tuon edellisen kommentin kirjoitti Ap
Noin 100€. Siitä kyllä menee sitten kaikki muutkin koska on määrä joka minulle jää vuokran + laskujen jälkeen. Jäisi enemmän ellen olisi avoliitossa, mutta en halua muuttaa toiseen asuntoon yksin koska meillä on lemmikkejä.
Vierailija kirjoitti:
Kolmen kouluikäisen lapsen yksinhuoltaja eli neljä henkeä. Ruokaan menee noin 800 euroa kuukaudessa.
Kahden teinin yksinhuoltaja ja melkein sama menee kun lasken mukaan lasten hampurilais ja subiostokset. Niihin menee satanen kuussa :(
Hyvinhän sinulla on ruokarahaa :) Täällä menee 700-1000e/kk ja 6 henkeä. Tämä siis summa mitä menee kauppaan kokonaisuudessaan, ei pelkkään ruokaan. Summaan vaikuttaa paljon se että onko muori ehtinyt vääntää ruokaa koko ajan vai onko jouduttu syömään puolivalmista. Kesällä luonnollisesti kuluu enemmän kun lapset syövät päivien kaikki ateriat kotona.
Vierailija kirjoitti:
Hassua miten vaikea suoraan kysymykseen vastaaminen on. Miksi vastata jos kertoo vain että minulla jää käteen useita satoja/kk. Ja se ruokaan menevä osuus oli?
Tai että menee viiskymppiä mutten mitään talouden koosta. Ei paljon auta ap:tä tieto.
Meillä menee päivittäistavaroihin n.1200e mutta perheessä on 7hlö joista 4 teiniä. Eivät oikein suostu syömään koulussa niin ruokaa menee paljon. Tämäkään ei kyllä varmaan auta ap:ta kun on niin erikokoinen perhe ;)
Sitä ruokaa ei mene paljon jos ne kakarat syövät kunnolla koulussa. Ihme nirsoilua, samaa ruokaa syödään tarhasta asti mutta yläasteella se yhtäkkiä muuttuu paskaksi.
Niin 80-100 euroa kuukaudessa ruokaan ja hygieniatuotteisiin. Juuri ja juuri riittävät, mutta juuri mihinkään muihin ei ole varaa.
Kolmehenkinen perhe, ruokaan menee n. 800-1000€/kk, riippuen järjestäänkö illanistujaisia vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se johtuu siitä, että ei tuollaiseen voi antaa tarkkaa vastausta. Jos mulla on esim. se 300€ käytettävänä per kuukausi kaikkeen niin ruokaan käytettävä osuus vaihtelee todella paljon. Joinain kuukausina se voi olla 200€ ja sitten taas toisina vaikka 30€.
500-600 eurossa pyrin pitämään marketostokset / kk.
2 aikuista ja 1 alakouluikäinen.
Vuoroviikoittain lasten (3kpl) kanssa ja muutoin yksin, ja arvioisin että noin 500-600 menee kuukaudessa ruokakauppaan. Yksin ollessa 100e/vko ja muksujen kans 150-200e/vko.
Noin 400 e/kk menee ruokakauppaan rahaa. 2 aikuista taloudessa. Mukana on satunnaisesti olutta ja siideriä. Etenkin kesällä myös syötetään ja juotetaan paljon vieraitakin. Syödään osittain myös ulkona eli tuo ei kata kaikkia aterioita.
Unohdin mainita että koiralle ostan kuukaudessa n. 60e ruokaa ja luita. Pyrin siihen että kampaajalla käynnit, lääkkeen ostaminen ja auton pienet remontit ja katsastus tulevat niille kuukausille joille tiedän saavani isomman palkan. Joskus on kuitenki sellaisia kuukausia että ruokaan jää rahaa 60-80e ja silloin tyhjennän pakastimen ja kuivatavarakaapin kyllä täysin. Ap
Enemmän kuin ehtii syödä. Ellei sitten ala vetää jotain hanhenmaksaa tai kaviaaria. Perusmätöllä raha ei lopu.
N. 45 euroa, josta siis ruoat ja lääkkeet... tätä seuraavat 3-4vuotta...
Tosi pienellä rahalla jotkut joutuvat selviämään ruuan suhteen. Mulla menee n. 220 euroa kuukaudessa, asun yksin, en käy ulkona syömässä.
1000€ menee ruokaan kuukaudessa, onneksi on hyväpalkkainen työ. :D
Minä ja 5 teinipoikaa.