Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 50 e riittävä rippilahja kummipojalle?(ev)

Vierailija
18.07.2008 |

.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä 50e:llä ei nykyjään saa mitään, ja olet sentään kummu. Itse laittaisin ainakin 100e.

Ehkä joku perhetuttu, kaukausempi sukulainen yms. voisi laittaa sen 50e.

Vierailija
2/25 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 euroa on musta rippilahjaksi ihan kohtuullinen, kummiltakin. Enkä pidä itseäni mitenkään pihinä, mutta joku tolkku näissäkin jutuissa pitäisi säilyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun muut rupesivat sitä kauhistelemaan, että niin paljon... No jos sitten annan sen 50 ja ostan vielä jonkin pienen muiston siihen mukaan...

-ap-

Vierailija
4/25 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että täällä sanotaan satasen olevan sopivan rippilahjaksi, mutta hääparille riittää kakskymppiäkin. Siis täh!!!

Itse laitoin kesäkuussa kummipojan rippilahjaksi satasen (piti laittaa tilille, kun en päässyt juhlimaan), toistaiseksi en ole kuullut yhtään mitään, oliko lahja kummipojasta hyvä vai ei.

Vierailija
5/25 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummilapselle annan 200e/ otan mukaan etelään ja maksan viulut. saa valita.(ja olen pienituloinen). Aika pieni summa tuo 50e on nykyaikana.

Vierailija
6/25 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummilapselle annan 200e/ otan mukaan etelään ja maksan viulut. saa valita.(ja olen pienituloinen). Aika pieni summa tuo 50e on nykyaikana.

-ap- ;)

Vierailija
7/25 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaan 1 kummilapsi ja sukulaislapsiakin aika vähän niin näille muutamalle haluan kyllä antaa reilun lahjan. Raha on niin ankea antaa, joku akustinen kitara tai klassikkokirja olisi loistava lahja eikä siinä olisi se raha missään roolissa. Itse toivon, että kummilapsi ottaa tuon etelänmatkan, saisimme laatu/luppoaikaa kahden..

Vierailija
8/25 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran antaa varmaan muut sukulaiset ja tuttavat, mutta kyllä kummin kuuluu antaa vähän reilummin.

Vierailija
9/25 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuusi kummilasta ja olemme ihan hyvin toimeentulevia ihmisiä, mutta kyllä musta 100-200 euroa on jo pikkuisen liioittelua oikeasti. Mun kummilapset ovat vielä aika samanikäisiä eli tuolla menolla menisi kesässä tonni pelkkkiin kummilasten lahjoihin...

Vierailija
10/25 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on kolme kummilasta, joista ensimmäinen pääsee nyt ripille. Olisi kiva ostaa jotain mieluummin kuin antaa rahaa, mutta kun sitä jotain ostettavaa on niin vaikea keksiä. Ollaan vielä aika vähän tekemisissä, kun summe eripuolilla Suomea. Ehkä kerran-pari vuodessa näemme.

Kun kysyin, mitä haluaisi lahjaksi, niin kaikki käy, ei ole mitään väliä... Niin rahaahan olisi yksinkertaisinta kuitenkin antaa.

No jos laittaisin sit vaikka 70 euroa niin olisi sit vähän enemmän kuin se 50. Kotihoidontuella tässä elelen, niin mieheltä joudun tuonkin summan lainaamaan (mies ei ole pojan kummi)...

-ap-

Vierailija
11/25 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes kummilapsen lahjaan. Eihän me kummit olla kalliita lahjojen ostajia, vaan ihan muuta tarkoitusta varten. hölmöjä olette, jos kuvittelette, että rahalla ja lahjan arvolla kummiutta mitataan!

Vierailija
12/25 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ja miehellä on yhteensä 10 kummilasta ja rippilahjaksi ollaan annettu 150e ja joku henkilökohtainen pienempi juttu, kello tai koru.

Vierailija
13/25 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

20e:tä! hitto tuon verran menee nykyään maitokauppaan ja teinillä leffaan! Kyllä jokainen tietä milloin kummilapsen konfirmaatio on siihen voi säästää jos ei muuten.

ps. meillä ei rahaa tai lahjoja odotella mutta 20e olisi kyllä jo todella mautonta ihan millä mittarilla tahansa!

Vierailija
14/25 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja elokuvateatteriinkin pääsee alle 10 eurolla, tarvitseeko niitä riistohintaisia popcorneja ym. ostaa kun on jo kalliin hinnan elokuvasta maksanut. Voihan ne syömiset ostaa muuallakin.

P.S Minä ostan 20 eurolla Lidlistä kassillisen ruokaa

20e:tä! hitto tuon verran menee nykyään maitokauppaan ja teinillä leffaan! Kyllä jokainen tietä milloin kummilapsen konfirmaatio on siihen voi säästää jos ei muuten.

ps. meillä ei rahaa tai lahjoja odotella mutta 20e olisi kyllä jo todella mautonta ihan millä mittarilla tahansa!

Vierailija
15/25 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todellakin riittävä!

Vähempikin riittäisi, siis ainakin meidän lapsille!

Miten te, joiden mielestä tuo on liian vähän, olette oikein lapsenne kasvattaneet?? Että rahaa sataa kummeilta ja sukulaisilta teidän pikku pirjopettereille??

Vierailija
16/25 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin pienistä tuloista... Mutta muutenkin se 50e on ihan hyvä kummilapselle:)

Jos laskee että saa kirjekuoria vaikkapa 20 kaikilta vierailta, ja jossain niissä 200e jossain 20e, vaikkapa keskimäärin 30e/kirjekuori niin se tekee jo 600euroa! Ihan riittävästi 15-vuotialle:)

Vierailija
17/25 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pääsin vuonna -97 ripille ja sain silloin tädiltä, enolta ja sediltä + parilta naapurilta 100-150 markkaa per pari! Kummeilta sain sitten Kalevalakoruja (joilla en kyllä tee paskaakaan, kun en koruja käytä. Tuolla kaapin päällä ne on 11 vuotta pölyttyneet :().

Ja ylioppilaslahjaksi (kirjoitin vuonna -02, kävin lukion neljässä vuodessa..) sain astioita, astioita, astioita ja vielä kerran astioita ja muutan lahjashekin, joiden arvoa en muista.

Kyllä tuntuu hoopolta, että nykyisin pitää antaa 100 euroa esim. rippilahjaksi tai häälahjaksi. Kyllä se 50 euroa riitää ihan hyvin! Ja saahan se lapsi kuitenkin muiltakin lahjaksi rahaa, joten jos kaikki antavat 50 euroa, niin kyllähän siitä ihan mukava summa tulee.. Itsekkin muistan saaneeni rippilahjaksi yhteensä 1000 markkaa, joka oli musta suuri summa.

Vierailija
18/25 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan sitä kierrätetään. Toistaiseksi on mukava ollut antaa rahaa myös lahjana varsinkin kummilapsille, jatkamme tätä niin kauan kun se tuntuu hyvältä. Toki moni lahja voi olla täysin ILMAINEN ja loistava! Minä vien usein lapsia luontoon ja mökille ja taiteilemme siellä jne. Mutta jos kysytään onko 50e ok tai jopa 20e niin itse koen sen aika pienenä summana kirkollisiin juhlallisuuksiin. Meillä ei ole rahan kanssa ollut koskaan mitään vääntöä, meidän koululaiset tietää mitä maitolitra maksaa ja että 10e:llä kaupasta juuri ruokaa osteta. Ja jotta rahaa tulee taloon, täytyy opiskella ja saada kunnon työpaikka.. Mitäs te opetatte? Että on ok elää kädestä suuhun ja tehdä vielä lapsiakin siihen rakoon? Suututtaa kyllä.. ei ainoa oikea tapa elää ole kurjuudessa eläminen!

Vierailija
19/25 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä annoin 50 e mun kummipojalle ja musta se oli yllinkyllin. Se on iso raha meidän perheessä. Vanhemmiltaan sai 150 e.

Vierailija
20/25 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että esimerkiksi 20 euroa on sopiva lahja rippikoululaiselle? Itse sain mm. 4 vuotta sitten ylioppilaslahjaksi mm. yhden ruusun eräältä sukulaiselta. En tosiaankaan ajatellut että hui kamalaa kyllä olisi pitänyt vähintään 100 euroa tuoda.

Nykyään rippijuhlatkin alkavat olla rahastusjuhlia, juhlien jälkeen vertaillaan sitten kuka sai mitäkin. Rippileirillekin mennään usein vain rahan ja lahjojen takia. Se vasta on naurettavaa ja tekopyhää.

Sinun mielestäsi siis lapsia ei saisi hankkia jos ei ole varaa/halua antaa 50 euroa rippilahjaksi. Omituista

Itse muuten kannustan lapsiani hankkimaan sellaisen ammatin josta ovat kiinnostuneita eikä rahan perässä tarvitse kouluttautua ekonomiksi yms. Aika rahanahneelta ihmiseltä vaikutat, tärkeintä elämässä näyttää olevan raha. Ammattikaan ei varmaankaan ole mielestäsi hyvä jos ei palkka ole vähintään 4000€/kk.

vaan sitä kierrätetään. Toistaiseksi on mukava ollut antaa rahaa myös lahjana varsinkin kummilapsille, jatkamme tätä niin kauan kun se tuntuu hyvältä. Toki moni lahja voi olla täysin ILMAINEN ja loistava! Minä vien usein lapsia luontoon ja mökille ja taiteilemme siellä jne. Mutta jos kysytään onko 50e ok tai jopa 20e niin itse koen sen aika pienenä summana kirkollisiin juhlallisuuksiin. Meillä ei ole rahan kanssa ollut koskaan mitään vääntöä, meidän koululaiset tietää mitä maitolitra maksaa ja että 10e:llä kaupasta juuri ruokaa osteta. Ja jotta rahaa tulee taloon, täytyy opiskella ja saada kunnon työpaikka.. Mitäs te opetatte? Että on ok elää kädestä suuhun ja tehdä vielä lapsiakin siihen rakoon? Suututtaa kyllä.. ei ainoa oikea tapa elää ole kurjuudessa eläminen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi