Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä minulla on apua!!

Vierailija
29.10.2018 |

42v, nainen, ei sairauksia.

-huimaa, keinuttaa
-oksettaa mutta ei oksennusta
-puutumista käsissä, pohkeissa
-hutera olo, vapinaa
-niskat ja lavat pahoin jumissa koko ajan vaikka olen hieronnassa
-kävely töksähtää toisella jalalla, tämä on uusi oire

Apua, odotan lääkäriaikaa mutta mitä olette mieltä, mitä tämä on? Tiedän etten ole kunnossa.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP tässä

Alilämpöä on ollut jo jonkin aikaa. Lisään listaan sanojen katoamisen ja puheen vaikeuden. Unohdan mitä olen sanomassa ja takeltelen.

Minun on vaikea välillä saada pissattua. Joudun yrittämään kauan/käymään usein.

Minulla on keskiviikkona lääkäri. Haluan lisää veikkauksia. Minä itse veikkaan ms - tautia, niin hyvin oireet sopii ja olen ihan paniikissa!!

Homeelle altistun töissä useita kertoja viikossa. Voiko tämä olla vain sitä?

Kyllä voi. Lähde https://www.hengitysliitto.fi/fi/hengityssairaudet/sisailmasta-oireilev…

Yleiseen oirekirjoon kuuluvat myös:

erilaiset yliherkkyydet (haju, pöly, kemikaali-, ruoka-aine ja sähkö)

erilaiset iho- ja silmäoireet

yleinen uupumus, väsymys ja sydänoireet

päänsärky, huimaus ja lämpöily

vatsaoireet

niveloireet ja puutumiset

muistin ja kognitiivisen toiminnan heikkeneminen.

Vierailija
22/32 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää miten moninaisia oireita home voi aiheuttaa!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

veritulppa aivoissa, itse en odottaisi keskiviikkoon asti lääkäriä jos oireet ovat tuollaiset

Vierailija
24/32 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeneekö oireita, kun puuhaat rauhassa yksin mukavaa hommaa? Itse melko samantapaisilla oireilla diagnosoin myös itselleni ms-taudin, jonka vuoksi ryntäsin tietenkin lääkäriin. Siellä lääkäri kuunteli oireitani ja esitti tarkentavia kysymyksiä ja totesi lopuksi "sulla on vain paniikki." Tajusi siis, että oireita ei ilmene kun olen rento. Myöhemmin olen huomannut, että stressin ei tarvitse olla suuri, kun näitä oireita (esim. puhumisen hankaluus) alkaa jo ilmetä. Nykyään ne eivät vaan saa minua valtaansa kun tiedän syyn niille, mutta on silti erityisesti huimaus osaa olla todella inhottavaa.

Vierailija
25/32 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Valitettavasti saan oireita myös tehdessäni mieluisia asioita. Olen erittäin turhautunut ja haluaisin että tämä loppuisi keinolla millä hyvänsä. Ap

Vierailija
26/32 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vain olisi borrelioosi.

Vierailija
27/32 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hyvin samanlaisia oireita, paitsi etten tietääkseni takeltele puhuessani enempää kuin ennenkään. Tähän mennessä olen ollut verikokeissa, joista ei ilmennyt mitään. TK-lääkäri oli konsultoinut erästä vaivaani hoitavaa sisätautilääkäriä ja he lähettivät minut gastroskopiaan. Tähystyksessä paljastui jonkinlainen tulehdus ruokatorvessa. Huonon vointini yksi mahdollinen syy on siis refluksitauti. Kärsin aika rajustakin närästyksestä aikaisemmin tänä vuonna. Olen sanonut lääkäreille, että oireeni pelottavat minua, mutta he ovat kovasti rauhoitelleet. Todennäköisesti ei siis mitään järisyttävää. Lisäksi on mahdollista, että oireet johtuvat useasta eri syystä. Oma päänsäkryni voi hyvinkin johtua jumivasta niskasta ja hiljan diagnosoidusta fibromyalgiastani.

Ap, haluan olla lohdullinen: kaikkein todennäköisimmin kyse ei ole mistään vakavasta. Jos sinua kovasti ahdistaa, se ahdistus yksin on riittävä syy hankkiutua vastaanotolle. Ota vaikka heti aamulla yhteyttä omalle terveysasemallesi. Älä jää yksin, äläkä kiinnitä liikaa huomiota kiusantekoon, jota täällä AV:lla ilmenee.

Vierailija
28/32 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että minulla on missään tulehdusta. Jouduin jonoon neurologille. Tämä odotus on kauheaa😭

Onko täällä ketään jolla olisi MS tauti? Luuletko että minulla voisi olla se? En pysty enkä kestä enää, ahdistaa ja pelottaa!!!

Vierailija
29/32 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästikin ALS.

Vierailija
30/32 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ALSiin liittyvää lihaskatoa ap

Vierailija
31/32 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avasin tämän huvikseni, olisiko sama kohtaus mikä itselle iski vkloppuna. Ja kuulostaa samalta! Heräsin pe-aamuna hirveään karuselliin päässä, huimasi makuulla ja seistessä. Illalla iski hirvittävä pahoinvointi ja päänsärky. Jatkui koko viikonlopun, kunnes sunnuntai iltapäivällä tarvitsin happea ja kykenin lähtemään ulos pienelle kävelylle. Hoipuin kuin humalainen. Ja vielä tänään aamulla sama tunne, vaikka olo jo paljon parempi. Kun kykenin, googlailin mistä on kyse, ja nopeasti tein diagnoosin itselleni. Googlaa asentohuimaus tai huimausmigreeni! Sisäkorvajuttu, jotain murusia siellä irtoilee. Ikään sopii myös, olen sinua vähän vanhempi.

Vierailija
32/32 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko siihen lihasten heikottaminen? Minulla on ollut paha migreeni ajoittain ja näköhäiröitä. Pään nopea kääntäminen on aiheuttanut pyörryttävää tunnetta.

Minulla taitaa lisäksi olla alhainen ferritiini.

On silti tosi pelottavaa kun menin googlaamaan ja kaikki vakavat täsmää. En saa varmaan unta. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän