Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä minulla on apua!!

Vierailija
29.10.2018 |

42v, nainen, ei sairauksia.

-huimaa, keinuttaa
-oksettaa mutta ei oksennusta
-puutumista käsissä, pohkeissa
-hutera olo, vapinaa
-niskat ja lavat pahoin jumissa koko ajan vaikka olen hieronnassa
-kävely töksähtää toisella jalalla, tämä on uusi oire

Apua, odotan lääkäriaikaa mutta mitä olette mieltä, mitä tämä on? Tiedän etten ole kunnossa.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hyvä ihminen täällä tiedustele. Tuollaisia on yhtä hyvin vaarattomissa kuin vakavissani sairauksissa. Anna lääkärin tutkia ennen kuin luet täällä, kun joku puhuu mummonsa hengen vieneistä sairauksista!

Vierailija
2/32 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja edellinen jatkaa, että tuon kaltaisia oireitahan voi olla ilman varsinaista sairauttakin. Oireesi ovat varmasti ihan aitoja, mutta se voi olla ihan harmitonta ja ohimenevääkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä hyvä ihminen täällä tiedustele. Tuollaisia on yhtä hyvin vaarattomissa kuin vakavissani sairauksissa. Anna lääkärin tutkia ennen kuin luet täällä, kun joku puhuu mummonsa hengen vieneistä sairauksista!

Joo. Se on Parkinson, MS tai ALS.

Vierailija
4/32 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että on parkinsson

Vierailija
5/32 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännitystila, itsensä liika huomioiminen---->paniikkihäiriön kaltainen tila

Vierailija
6/32 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homealtistusta kauan

Vierailija
7/32 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

42v, nainen, ei sairauksia.

-huimaa, keinuttaa

-oksettaa mutta ei oksennusta

-puutumista käsissä, pohkeissa

-hutera olo, vapinaa

-niskat ja lavat pahoin jumissa koko ajan vaikka olen hieronnassa

-kävely töksähtää toisella jalalla, tämä on uusi oire

Apua, odotan lääkäriaikaa mutta mitä olette mieltä, mitä tämä on? Tiedän etten ole kunnossa.

Ihan otat buranaa ja sitten nukut. Mitään hätää ei ole koska normaaleja tilanteita sinulle. Jos ei auta niin aloittaisin Ketipinorin 100mg illalla ja päivällä 25mg.

T: TK tohtori

Vierailija
8/32 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toihan voi johtua ihan mistä vain.

Mulla on toisinaan tuota ihan samaa johtuen natriumin puutteesta, jos olen esim käynyt paljon juoksulenkeillä ja hikoillut paljon ja unohtanut syödä/juoda riittävästi suolaa. Lisäksi mulla on kyllä ollut oireena se että olen saanut nukuttua tosi huonosti. No, lääkäriä en ole tarvinnut vaan olen aina parantunut välittömästi kun olen vihdoin viimein tajunnut syödä suolaa.

Vierailija
9/32 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MS-tauti tuli mieleen, mutta on miljoona muutakin selitystä. Lievempääkin. Toivotaan että lääkärissä selviää nopeasti.

Vierailija
10/32 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MS

Vierailija
11/32 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt mitään MS:ää rupea googlaamaan. Mullakin on ajoittain tuon kaltaisia oireita. Menevät sitten ohi.

Vierailija
12/32 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ihan vaan verenpaineen heittelyä. Lääkäriin jokatapauksessa.

Vierailija
13/32 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota nyt ihan rauhallisesti. Jos sinulla on lääkärinaika tulossa, koeta sitä ennen syödä monipuolisesti ja liikkua niin, että yläselkäsi saa jumppaa. Vaikkapa sauvakäveleminen olisi sinulle hyväksi, pysyt paremmin pystyssäkin huimatessa ja liukkailla.

Tuohon voi olla monenlaisia syitä. Jopa ihan klassinen niskalihasten jumitus voi aiheuttaa puutumista ja huimausta. Netissä on hyviä niskajumppaohjeitakin, joista ei ainakaan ole sinulle haittaa. Tee lääkärillemenoon asti näitä päivittäin - jos ei muuta niin voit sitten sanoa lääkärille, että niskajumpasta ei ole ollut apua, niin sekin tieto on tärkeää, koska lääkäri saattaa hyvinkin ensin lähteä selvittelemään tuota niskan tilannetta eli omatoimisuus nopeuttaa diagnoosiprosessia.

https://selkakanava.fi/niska-hartiajumppa

https://static-sls.smf.aws.sanomacloud.net/hyvaterveys.fi/s3fs-public/a…

Vaikka tuo olisikin ms-tautia, mistä todellakaan ei ole mitään varmuutta, siihen on hyvää hoitoa nykyisin. Älä vaivu nyt epätoivoon, paniikki vain lisää oireita, ovat ne sitten mistä tahansa johtuvia.

Vierailija
14/32 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on paniikkihäiriöitä eri tyyppisinä/asteisina välillä. Vaikuttaa suun jäykkyyteen ja kävelyyn töksähdellen, sekä huimaamista.

Vierailija
15/32 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo vaikuttaa joltain taudilta, mistä saattaa henki lähteä. Soita lanssi ja sano että meni taju ja hetäsit lattialta. Niiden on pakko tulla hakemaan sut ja pääset hoitoon ennenkuin kuolet.

Vierailija
16/32 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillisesti virustaudit alkavat kuvatulla tavalla. Mikäli mukana on alilämpöä, niin peli on selvä. Raju C-vitamiini ja sinkkikuuri voi lyhentää taudin kestoa.

Vierailija
17/32 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieli.

Ulkomailla ei home sairastuta.

Mutta meillä 'koulutetussa' maassa helposti.

Miksi?

Vierailija
18/32 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tässä

Alilämpöä on ollut jo jonkin aikaa. Lisään listaan sanojen katoamisen ja puheen vaikeuden. Unohdan mitä olen sanomassa ja takeltelen.

Minun on vaikea välillä saada pissattua. Joudun yrittämään kauan/käymään usein.

Minulla on keskiviikkona lääkäri. Haluan lisää veikkauksia. Minä itse veikkaan ms - tautia, niin hyvin oireet sopii ja olen ihan paniikissa!!

Homeelle altistun töissä useita kertoja viikossa. Voiko tämä olla vain sitä?

Vierailija
19/32 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihasjumi niska-hartioissa, ja muutenkin lihakset jumissa. Liikkeelle vähitellen, se helpittaa.

Vierailija
20/32 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivoverenvuodolta tuo kuulostaa. Ms taudissa ei puhe takeltele ainakaan alkuvaiheessa ja ensioireet, ne mitkä huomaisit olisi se että kaatulet oudosti esim epätasaisella nurmikolla, metsässä jne... jos pahasti saan arvata niin aivokasvain ja vakava sellainen. Kasvain painaa jo tasapaino ja puhe "keskusta". Ota pakattu reppu mukaan kun meet keskiviikkona.

Onnea matkaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi