Soijarouhe on ihan hitosti halvempaa kuin jauheliha!!!!!
Ostin ensimmäistä kertaa elämässäni soijarouhetta kun olen alkanut vihdoin kasvissyöjäksi. No perhana sain yllättyä siitä, miten moneen ateriaan semmonen 500g soijarouhepussi riittää?? Siis nyt olen tehnyt jo 3 valtavaa pellillistä ruokaa ja edelleen on soijarouheesta tyyliin puolet jäljellä.. eli vieläkin saa vaikka mitä tehtyä ja hinta oli n. 3e.
Jauheliha tuolla hinnalla olisi mennyt jo aika päiviä sitten.
Tää kasvissyönti onkin halpaa, ihan mahtavaa! Vielä lisää syitä alkaa kasvissyöjäksi 🙈 ja mikä parasta, meinasin unohtaa etten syö jauhelihaa vaan soijarouhetta.. sitä ei ihan oikeasti edes tajua kun tarpeeksi hyvin maustaa!
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin naurattaa tämän keskustelun asetelma. Soijasta tykkäävät ovat mielissään siitä, että sen avulla voi tehdä halvalla lihatonta ruokaa, joka on eettisempää ja ympäristöystävällisempää kuin liha. Sitten toiselta puolelta tulee lihansyöjien armeija rähisemään, miten "minä ainakin haluan LIHAN MAKUA!" tai miten soija ei ole heidän kehoilleen optimaalisinta ravintoa. Oletteko lihanrakastajat huomanneet, että teidän juttunne ovat täysin itsekeskeisiä ja oikeastaan myös epärelevantteja, koska ne ihmiset, jotka ovat vaihtaneet lihan soijaan, eivät ole yleensä tehneet sitä täydellisen vitamiinipitoisuuden vuoksi, vaan siksi, että se on tämän yhteisen planeetan kannalta järkevämpi vaihtoehto? Taidatte kärsiä huonosta omastatunnosta, kun noin raivokkaasti pitää puolustella omaa lihansyöntiä.
Vegaanit on verrattavissa lestadioilaisiin. Kiihkoat jostain kasviksista ja koitat kontrolloida muiden elämää. Täysi faktahan on se että ihminen olisi korkeintaan gorillan tasolla jos koskaan ei olisi syöty lihaa.
Kukahan tässä yrittää kontrolloida toisten elämää? Keskustelun aloittaja toteaa ilahtuneensa siitä, miten halvaksi soijarouheen syöminen tulee, ja lihansyöjät saapuvat melskaamaan. Uhkaako se, että joku tykkää soijarouheesta, sinun mahdollisuuksiasi syödä lihaa? Tai otatko jotenkin henkilökohtaisena loukkauksena sen, että joitakin kiinnostaa maapallon elinkelpoisuus, eläinten oikeudet ja ihmiskunnan tulevaisuus jopa niin paljon, että ovat valmiita ruokkimaan itseään vaihtoehtoisilla proteiininlähteillä?
Ja joo, gorillan tasolla taidat itse olla yhä edelleen. :D Kun ruoka loppuu maapallolta, toivon totisesti, että sinä kuolet marttyyrinä nälkään siksi, ettei lihaa ole saatavilla etkä voi vannoutuneena lihansyöjänä laittaa suuhusi kasvisproteiineja.
Taidetaan kuule kuolla ihan normaalisti vanhuuteen sitä ruuan loppumista odotellessa :D :D
t metsästäjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin naurattaa tämän keskustelun asetelma. Soijasta tykkäävät ovat mielissään siitä, että sen avulla voi tehdä halvalla lihatonta ruokaa, joka on eettisempää ja ympäristöystävällisempää kuin liha. Sitten toiselta puolelta tulee lihansyöjien armeija rähisemään, miten "minä ainakin haluan LIHAN MAKUA!" tai miten soija ei ole heidän kehoilleen optimaalisinta ravintoa. Oletteko lihanrakastajat huomanneet, että teidän juttunne ovat täysin itsekeskeisiä ja oikeastaan myös epärelevantteja, koska ne ihmiset, jotka ovat vaihtaneet lihan soijaan, eivät ole yleensä tehneet sitä täydellisen vitamiinipitoisuuden vuoksi, vaan siksi, että se on tämän yhteisen planeetan kannalta järkevämpi vaihtoehto? Taidatte kärsiä huonosta omastatunnosta, kun noin raivokkaasti pitää puolustella omaa lihansyöntiä.
Vegaanit on verrattavissa lestadioilaisiin. Kiihkoat jostain kasviksista ja koitat kontrolloida muiden elämää. Täysi faktahan on se että ihminen olisi korkeintaan gorillan tasolla jos koskaan ei olisi syöty lihaa.
Kukahan tässä yrittää kontrolloida toisten elämää? Keskustelun aloittaja toteaa ilahtuneensa siitä, miten halvaksi soijarouheen syöminen tulee, ja lihansyöjät saapuvat melskaamaan. Uhkaako se, että joku tykkää soijarouheesta, sinun mahdollisuuksiasi syödä lihaa? Tai otatko jotenkin henkilökohtaisena loukkauksena sen, että joitakin kiinnostaa maapallon elinkelpoisuus, eläinten oikeudet ja ihmiskunnan tulevaisuus jopa niin paljon, että ovat valmiita ruokkimaan itseään vaihtoehtoisilla proteiininlähteillä?
Ja joo, gorillan tasolla taidat itse olla yhä edelleen. :D Kun ruoka loppuu maapallolta, toivon totisesti, että sinä kuolet marttyyrinä nälkään siksi, ettei lihaa ole saatavilla etkä voi vannoutuneena lihansyöjänä laittaa suuhusi kasvisproteiineja.
Vegaanien valehtelu kyrsii. Aivan täydellä pokalla väittävät, että soijarouhe on ihan sama asia kuin jauheliha. Vaikka jokainen voi helposti tarkistaa ravintosisällöt netistä. Joko vegaanit ovat niin tyhmiä, etteivät itse osaa vaan nielevät vegaaniliiton propagandan sellaisenaan. Tai toinen vaihtoehto, tietävät kyllä, mutta tahallaan levittävät valheellista tietoa. En oikein tiedä kumpi on pahempi.
Ja joo, gorillan tasolla taidat itse olla yhä edelleen. :D Kun ruoka loppuu maapallolta, toivon totisesti, että sinä kuolet marttyyrinä nälkään siksi, ettei lihaa ole saatavilla etkä voi vannoutuneena lihansyöjänä laittaa suuhusi kasvisproteiineja. [/quote]
Kun ruoka loppuu, on jäljellä vain nälkäiset ruoan syöjät. Eli lihansyöjillä kossolti syötävää.
Vierailija kirjoitti:
Kun ruoka loppuu, on jäljellä vain nälkäiset ruoan syöjät. Eli lihansyöjillä kossolti syötävää.
Vai että oikein kossolti? Kunnon meathead olet.
500g lihaa vs 500g sitä rouhetta, kumpi niistä parempi ravintoarvoiltaan? en ala lukemaan koko ketjua läpi, enkä jaksa guuglettaa edes.
Koska varmaan ainakin aloittaja tietää tarkan vastauksen.
Sata miljoonaa kärpästä ei voi olla väärässä.
Pska on hyvää. Syökää paskaa vegaanit.
Vierailija kirjoitti:
Oon huomannut saman. Minä olen myös mieheni kanssa alkanut kasvissyöjäksi n. Vuosi sitten. Terveys, kroppa ja kukkaro kiittää. Mekin luulimme, että kasvisruokailu tulisi kalliimmaksi, mutta eipä tulekaan. Ja ihana olo syödä, kun tietää ettei syö mitään raatoja..
Ne kasvit on ihan yhtä lailla tuntevia (kyllä kasvit tuntee) ja eläviä olentoja kuin ne eläimetkin.
Soija kasvattaa miehelle tissit
Miten te maustatte sen jotta maistuisi hyvälle? Rasvoja en haluaisi kauheasti käyttää ettei ole niin kaloripitoista.
Mulla ei maha kestä soijaa. Mielialalääkkeet aiheuttaa muutenkin ripulia tällä hetkellä, niin soija siihen vielä päälle - töissäkäymisestä tai muusta normaalista elämisestä ei tulis mitään. Härkistä oon kyllä käyttänyt. Vähän on ehkä pahvimainen se koostumus, mutta kyllä se menettelee.
Huvittavaa, miten soijan puolustajat aina heittää kritiikkiin "et ole maustanut oikein". Eli heidänkin mielestä pahanmakuista ilman kauheata maustemäärää. Liha sen sijaan tarvitsee pelkkää suolaa ollakseen syötävää, maustaminen on sitten ekstraa.
Vierailija kirjoitti:
Miten te maustatte sen jotta maistuisi hyvälle? Rasvoja en haluaisi kauheasti käyttää ettei ole niin kaloripitoista.
Kaloreissa ei ole itsessään mitään pahaa, ne ovat energiaa. Pitää osata syödä sopivasti, ei liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa, miten soijan puolustajat aina heittää kritiikkiin "et ole maustanut oikein". Eli heidänkin mielestä pahanmakuista ilman kauheata maustemäärää. Liha sen sijaan tarvitsee pelkkää suolaa ollakseen syötävää, maustaminen on sitten ekstraa.
Nehän joutuu kaikki muutkin ruuat kyllästää mitä ihmeellisimmillä mausteilla :D:D Aito ruoka ei paljon maustetta tarvii. Ruoka maistuu ruualta.
Vierailija kirjoitti:
500g lihaa vs 500g sitä rouhetta, kumpi niistä parempi ravintoarvoiltaan? en ala lukemaan koko ketjua läpi, enkä jaksa guuglettaa edes.
Koska varmaan ainakin aloittaja tietää tarkan vastauksen.
Täälläkin on näkynyt ohjeita, kuinka äityli voi kätevästi korvata makaronilaatikon jauhelihan parilla desillä soijarouhetta. 1 dl painaa noin 35 grammaa eli kaksi desiä noin 70 grammaa. Nyt äitylin pitäisi osata laskea kuinka monta soijarouhemakaronilaatikkoa hän perheelleen valmistaa ja tunkee kurkusta alas, jotta se vastaisi yhtä jauhelihamakaronilaatikkoa. Tiedän, liian vaativa laskutoimitus useimmille vegeäityleille.
Vierailija kirjoitti:
Lampaanlihaa ei kukaan normaalilla makuaistilla varustettu voi syödä, ellei sen ominaismakua ole ensin peitetty mintulla ja valkosipulilla.
Sekaani olen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lampaanlihaa ei kukaan normaalilla makuaistilla varustettu voi syödä, ellei sen ominaismakua ole ensin peitetty mintulla ja valkosipulilla.
Ehkä lampaanliha ei ole tarkoitettu ihmisen ruuaksi. Lampaastahan hyödynnetään villa.
Ei kuulosta halvalta kun mausteita tarvii paljon. Mm tacomaustetta ja dippimaustetta ehdotettiin ja nekin molemmat on varmaan ainakin euron verran per ruoka kun ei ne kaupassa kovinkaan ilmaisia ole. Suola on ainut välttämättömyys lihassa ja se on liki ilmaista.
Voisi kyllä olla hauska joskus kokeilla oikeasti ”ammattilaisen” tekemää kasvisruokaa, mikä siis tehty soijarouheesta tms vastaavista korvikkeista. Juuri maistoin jotain kaupassa esittelijällä, mutta ei kyllä ollut hyvää maultaan eikä tuntumaltaan. Muuten olen pysynyt erossa näistä kaikista.
Tacomauste ja dippimauste ovat mausteseoksia, joissa yleensä on vielä reippaasti lisäaineitakin.
Vierailija kirjoitti:
Aivot tarvii kyllä myös sitä rasvaa