Miten mykkäkoulun saa loppumaan?
Ollaan miehen kanssa oltu puhumatta jo viikko. Asutaan omissa kodeissamme, ollaan oltu vuosi yhdessä. Riita ihan mitättömästä jutusta.
Kommentit (129)
Helpottaisiko seksin harrastaminen?
Luulen että mykkäkoululaiset ei paljon sekstaile, ja kun mykkäkoulu loppuu, niin sitten sekstataan. Joten jos kääntäen verrannollisesti koettaisit tuota. Jos ei sen seksinkään jälkeen ala puhumaan, niin jätät.
Minä ajaudun joskus "tahtomattani" mykkäkouluun hetkeksi. Mieheni käytös on monesti hyökkäävää ja aggressiivista. Joudun tuollaisessa tilantessa hiljenemään ja jättämään tunteeni sisääni. Saatan mennä myös lukkoon.
Esim. pari päivää sitten mies alkoi tyhjästä haistattelemaan. Tai tilanne oli seuraava: katsoimme telkkaria ja mies alkoi haukkumaan erästä ohjelman henkilöä. Halusin kuulla meneillään olevan kohdan ja sanoin miehelle "Shh, haluan kuunnella ohjelmaa". Tästä tuli haistattelut ja kehotukset pitää turpani kiinni. Hirveää kiroilua.
Loukkaannuin mutta jos tuossa tilanteessa puolustan itseäni, alkaa tulla täyslaidallinen haukkumista. En jaksa enää sitäkään kuunnella, itsetuntoni on jo aika murusina.
Tälläistä on ollut vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Minä ajaudun joskus "tahtomattani" mykkäkouluun hetkeksi. Mieheni käytös on monesti hyökkäävää ja aggressiivista. Joudun tuollaisessa tilantessa hiljenemään ja jättämään tunteeni sisääni. Saatan mennä myös lukkoon.
Esim. pari päivää sitten mies alkoi tyhjästä haistattelemaan. Tai tilanne oli seuraava: katsoimme telkkaria ja mies alkoi haukkumaan erästä ohjelman henkilöä. Halusin kuulla meneillään olevan kohdan ja sanoin miehelle "Shh, haluan kuunnella ohjelmaa". Tästä tuli haistattelut ja kehotukset pitää turpani kiinni. Hirveää kiroilua.
Loukkaannuin mutta jos tuossa tilanteessa puolustan itseäni, alkaa tulla täyslaidallinen haukkumista. En jaksa enää sitäkään kuunnella, itsetuntoni on jo aika murusina.
Miksi olet tuossa suhteessa? Mies ei selvästi kunnioita ja arvosta sinua, ja käyttäytyy huonosti sinua kohtaan. Parempi olla yksin kuin huonossa suhteessa. Sano ainakin että sinulle ei haistatella, ja jos aikoo jatkaa haistattelua niin tulee ero.
Vierailija kirjoitti:
Helpottaisiko seksin harrastaminen?
Luulen että mykkäkoululaiset ei paljon sekstaile, ja kun mykkäkoulu loppuu, niin sitten sekstataan. Joten jos kääntäen verrannollisesti koettaisit tuota. Jos ei sen seksinkään jälkeen ala puhumaan, niin jätät.
Tuli mieleen toinen mykkäkouluketju ja repesin totaalisesti.
Siinä mies piti mykkökoulua viikkoja, mutta silti pari harrasti seksiä.
Joku kysyi päästääkö mies luolamiehen murahduksen, joka kertoo, että nyt tekis mieli vai vetääkö hiuksista sänkyyn, kun puhua ei voi. Ja voiko seksin aikana mykkäkoululainen edes ännellä ettei mykkäkoulu ”pilaannu”.
Anyway, mulla olis kyllä seksihalut nollassa mököttäjän kanssa, sais kyllä ihan rauhakseen mykkäkouluilla yksin. Enpä usko, että mykkäkoulun jälkeenkään kauheati kiinnostais niin lapsellinen mies.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan miehen kanssa oltu puhumatta jo viikko. Asutaan omissa kodeissamme, ollaan oltu vuosi yhdessä. Riita ihan mitättömästä jutusta.
Asutte siis eri osoitteissa vaikka olette naimisissa?!?
Sittenhän ei muuta kuin ero vireille, eihän tuo muutenkaan ole mikään normiliitto kun on omat koditkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan ei vastaa alkuperäiseen kysymykseen ?
Koska ei sitä saa loppumaan millään, jos toinen ei halua. Pitää vain muuttaa muualle, niin saa olla rauhassa.
Ai miten niin muuttaa muualle, hehän asuvat jo omissa kodeissaan!
Öö. Pyydäpä vaikka anteeksi kerta itte oot alottanu? Oisko ihan peruskäytöstapoja?
En tajua miten kukaan voi tehdä toiselle noin. Tuo on ihan kamalinta.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin sinä niin lähtisin kyllä menemään! Ei ole normaalia, että ensin puhutaan ohjelman päälle ja tämän jälkeen haukutaan, kun joku pyytää olemaan hiljempaa. Sanoit itsekin, että itsetuntosi on murusina. Ei suhteen kuulu olla tuollaista, ei koskaan
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tähän on ajauduttu. Mies käyttää valtaa hiljentämällä minut.
- tuon lainauksen kirjoittaja
Ex-Rouvani oli mykkäkoulun maikka, ellei peräti reksi.
Mykkäkoulu saattoi alkaa ihan pienestä ja mitättömästä syystä. Väärin täytetystä astianpesukoneesta, väärästä kommentista johonkin tv-ohjelmaan - Ihan mistä tahansa asiasta, joka ei mennyt Rouva mielen mukaan.
Ex-Rouva oli temperamenttinen ja äkkipikainen, mutta pitkävihainen. Mykkäkoulun saattoi kestää parikin viikkoa, eikä mitkään lepyttely-yritykset menneet läpi.
Yhden kerran tein tempun, mikä toimi, vain sen yhden kerran: Aloin kerran Rouvan taas pitäessä mykkäkoulun oppituntia (-viikkoa), penkomaan kaappeja ja laatikostoja kovasti etsien jotain.
Naisen luontoon on rakennettu sellainen ominaisuus kuin uteliaisuus. Nähdessään minun penkovan kaikkia paikkoja, hän ei lopulta malttanut olla kysymättä, mitä minä oikein etsin?
Vastasin: "Juttukaveria!"
Se mykkäkoulun loppui siihen, mutta seuraavalla kerralla konsti ei enää toiminutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ex-Rouvani oli mykkäkoulun maikka, ellei peräti reksi.
Mykkäkoulu saattoi alkaa ihan pienestä ja mitättömästä syystä. Väärin täytetystä astianpesukoneesta, väärästä kommentista johonkin tv-ohjelmaan - Ihan mistä tahansa asiasta, joka ei mennyt Rouva mielen mukaan.
Ex-Rouva oli temperamenttinen ja äkkipikainen, mutta pitkävihainen. Mykkäkoulun saattoi kestää parikin viikkoa, eikä mitkään lepyttely-yritykset menneet läpi.
Yhden kerran tein tempun, mikä toimi, vain sen yhden kerran: Aloin kerran Rouvan taas pitäessä mykkäkoulun oppituntia (-viikkoa), penkomaan kaappeja ja laatikostoja kovasti etsien jotain.
Naisen luontoon on rakennettu sellainen ominaisuus kuin uteliaisuus. Nähdessään minun penkovan kaikkia paikkoja, hän ei lopulta malttanut olla kysymättä, mitä minä oikein etsin?
Vastasin: "Juttukaveria!"Se mykkäkoulun loppui siihen, mutta seuraavalla kerralla konsti ei enää toiminutkaan.
Jatkan vielä edelliseen:
Ex-Rouva oli hyvin seksuaalisen ihminen. Perussetti oli seksiä vähintään joka toinen päivä. Mykkäkoulu tosin usein vaikeutti tavoitteen saavuttamista.
Kerrankin mykkäkoulun kestäessä, lasten mentyä nukkumaan, kuulin makkarin puolelta vislauksen.
Menin katsomaan, ja siellähän Rouva oli kelteisillään kontallaan. Hoidettiin hommat sanaakaan sanomatta ja vasta viikon jälkeen oltiin puheväleissä.
Jos oikeasti välität hänestä, laita hänelle viestiä. Sano että hän merkitsee sinulle paljon, etkö haluaisi olla riidoissa vaan selvittää asiat (jos siis näköjään jotain selvitettävää). Jos ei vieläkään puhu mitään, anna olla. Huomionhakua enimmäkseen, kyllä se joskus sulle jotain laittaa vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jää tosin sen vuoksi paljosta paitsi. Esimerkiksi nyt en pyydä häntä käytöksensä vuoksi kummiksi.
Meillä sama. Kun mies ei vastaa edes viesteihin ja puheluihin, niin mököttäköön yksin kotonaan. Sillä jää kyllä sitten väliin kaikki menot ja tapahtumat ja ihmisten tapaamiset ja reissut. Mutta ilmeisesti oikeasti nauttii mieluummin katsella oman kämppänsä seiniä. Oma valinta.
Siis mököttääkö se muillekin sekä yksikseen? Mielenkiintoista. Voihan olla, että sillä menee muuten ihan hyvin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jää tosin sen vuoksi paljosta paitsi. Esimerkiksi nyt en pyydä häntä käytöksensä vuoksi kummiksi.
Meillä sama. Kun mies ei vastaa edes viesteihin ja puheluihin, niin mököttäköön yksin kotonaan. Sillä jää kyllä sitten väliin kaikki menot ja tapahtumat ja ihmisten tapaamiset ja reissut. Mutta ilmeisesti oikeasti nauttii mieluummin katsella oman kämppänsä seiniä. Oma valinta.
Siis mököttääkö se muillekin sekä yksikseen? Mielenkiintoista. Voihan olla, että sillä menee muuten ihan hyvin
Kyllä mököttää muillekin. Eikä mene muuten ihan hyvin.
Minä sanoisin mykkäkoulua pitävälle kumppanille seuraavasti: "Hiljaa voi olla yksinkin, alanpas katselemaan itselleni kämppää/eiköhän meidän suhteemme ollut tässä. Terveessä suhteessa pahasta olostakin voidaan puhua."
Olen tavannut erään miehen joka piti tämän tästäkin mykkäkoulua. Vaimolla oli pienet lapset kotona. Pahinta vallan käyttöä ja alistamista. Ero tuli. Vaimo voi taas hengittää vapaasti.
Täällä ei ole kenelläkään tullut mieleen, että todellisuudessa mykkäkoulun "uhri" voikin olla ilkeä, pettäjä, narsisti, vähättelijä, raivoaja tai vaikka mitä ja siihen onkin pätevä syy, miksi mykkäkoulua pitävä ei uskalla/pysty/kehtaa/jaksa/halua puhua?
Kaikki vaan hokevat miten mykkäkoulu on henkistä väkivaltaa, eikä kukaan vaivaudu miettimään, mistä tilanne saattaisi johtua.
Itse olen pitänyt mykkäkoulua joskus menneisyydessä, ja uskokaa pois, "uhri" ei todellakaan ollut viaton eikä mykkäkoulu ollut ensimmäinen tai toinenkaan toimintamalli, jota kokeilin. Kaikkiin ihmisiin ei vaan yksinkertaisesti puhe tehoa, eikä ero ole aina automaattisesti ensimmäinen ratkaisu selvittämättömään ongelmaan. Joskus ihminen vaatii tietynlaista henkistä ravistelua tajutakseen, mitä se oma toiminta parisuhteelle tekee. Meidän tapauksessamme pitkä mykkäkoulu vasta sai miehen tajuamaan, että minun tunteitani ja mielipiteitäni ei voi noin vain ohittaa, vaan minuakin on kuunneltava silloin kun minulla on asiaa.
En usko hetkeäkään, etteikö myös moni muu mykkäkoulua pitävä olisi yrittänyt ensin puhumista, mutta "uhria" ei vaan silloin ole kiinnostanut kuunnella, ja nyt sitten kiukutellaan, kun hiljaisuutta ei voikaan ohittaa olankohautuksella.