Miten mykkäkoulun saa loppumaan?
Ollaan miehen kanssa oltu puhumatta jo viikko. Asutaan omissa kodeissamme, ollaan oltu vuosi yhdessä. Riita ihan mitättömästä jutusta.
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Laitat pitsipökät päälle, tai olet ilman, jos mies on enempi nakuilun kuin alusvaatteiden perään.
Ja sanot: Olis jotain kivaa tarjolla sellaiselle joka osaa argumentoida selkeäsanaisesti halujaan ja tarpeitaan.
Ja mykkäkouluilija katsoo suoraan lävitse eikä reagoi mitenkään.
Itse en osaa pitää mykkäkoulua, reilua puhua asiat halki . Mies piti mykkäkoulua ja loppui kun itse päätti. Ei siinä auttanut mikään.
Vierailija kirjoitti:
Minä koen vetäytyvät ihmiset todella ongelmallisiksi. Oma vanhempani hajotti minuuteni aikanaan vetäytymällä ja vaikenemalla.
Tuossa mykkäkouluiliussa ja vetäytymisessä on aste-eroja. Pahin vetäytyjä vetäytyy, vaikka toinen keskustelisi rauhallisesti eikä ole mitään riitatilannetta edes. Hän ei tule lähemmäs, vaikka toinen tasaisi tietä kuinka. Ja se on epäreilua toiselle osapuolelle.
tuossa vaiheessa pitäisi jo mennä vähintään psykologille mykkäkoulun pitäjän, sairastuttaa läheiset.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon tottunut vetäytymään hiljaisuuteen, etten provosoi toista huutamaan tai käymään käsiksi. Ja jotenkin puuttuu kaikki energia, jolla kommunikoida ja tuntuu, että toinen ei arvosta mun mielipiteitäni niin ei kannata sanoakaan mitään...
Ymmärrän tunteesi, jos kyseessä on vanhemmat ja lapsi, mutta jos kyseessä on puoliso, miksi olet yhdessä ihmisen kanssa, johon et luota ja jota et arvosta?
Lopetan suhteen heti jos toinen on vielä 4 vuotiaan tasolla.
Aikuisen pitää osata puhua ongelmat että niistä päästään eteenpäin.
Onko tyypillistä teidän suhteessa tämä? Näetkö että teillä toimii kommunikaatio ja ostatte sanoittaa asiat ja kuulla ne niin että molemmat tulee oikeasti kuulluiksi? Mykkäkoulu on puhtaasti henkistä pahoinpitelyä, tunnista tämä ja kerro se myös kumppanillesi. Opetelkaa puhumaan!
Vierailija kirjoitti:
Onko tyypillistä teidän suhteessa tämä? Näetkö että teillä toimii kommunikaatio ja ostatte sanoittaa asiat ja kuulla ne niin että molemmat tulee oikeasti kuulluiksi? Mykkäkoulu on puhtaasti henkistä pahoinpitelyä, tunnista tämä ja kerro se myös kumppanillesi. Opetelkaa puhumaan!
No meillä tämä käännettiin niin päin, että minä olen se ikävä ja painostava ihminen, koska olisin halunnut ihan normaalisti keskustella ja kommunikoida.
Mykkäkoulu on henkistä väkivaltaa. Oma veli laittoi puheluestot pikku riidan takia, eikä varmaan koskaan ota niitä pois :D
Minä koen vetäytyvät ihmiset todella ongelmallisiksi. Oma vanhempani hajotti minuuteni aikanaan vetäytymällä ja vaikenemalla.
Tuossa mykkäkouluiliussa ja vetäytymisessä on aste-eroja. Pahin vetäytyjä vetäytyy, vaikka toinen keskustelisi rauhallisesti eikä ole mitään riitatilannetta edes. Hän ei tule lähemmäs, vaikka toinen tasaisi tietä kuinka. Ja se on epäreilua toiselle osapuolelle.