Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten mykkäkoulun saa loppumaan?

Vierailija
28.10.2018 |

Ollaan miehen kanssa oltu puhumatta jo viikko. Asutaan omissa kodeissamme, ollaan oltu vuosi yhdessä. Riita ihan mitättömästä jutusta.

Kommentit (129)

Vierailija
21/129 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annat vaan olla.. mykkäkoulu on henkistä väkivaltaa.

Ekstrovertit on narsisteja, heidän kanssaan pitäisi kokoajan jutella, huomata, kuunnella..ei mitään asiaa, vaan sitä mölinää, tyhjyyden täyttämistä, kun omassa päässä ei ole mitään

Vierailija
22/129 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellista touhua. Puhukaa asiat selviksi aina ennen nukkumaanmenoa! Jollette sovi toisillenne, ok, lähtekää eri suuntiin, mutta puhua pitää.  Takana 45 vuotta hyvää avioliittoa tuolla reseptillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/129 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppuu kun toinen myöntää virheensä ja kertoo tunteistaan.

Just joo, valtapeliä jossa aina se kiltimpi ja vähemmänsyyllinen pyytelee anteeksi, niin se vaan tuppaa menemään. Toki se huomionkipeämpi osaa esittää, jotta saa taas huomiota.

Ja heikkoitsetuntoisempi, kiltti näkee hyvyyttä siellä missä sitä ei ole.

Omalla kuutamolla kumpainenkin.

Vierailija
24/129 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annat vaan olla.. mykkäkoulu on henkistä väkivaltaa.

Ekstrovertit on narsisteja, heidän kanssaan pitäisi kokoajan jutella, huomata, kuunnella..ei mitään asiaa, vaan sitä mölinää, tyhjyyden täyttämistä, kun omassa päässä ei ole mitään

Mykkäkoulu ja muuten vaan hiljaa oleminen on ihan eri asioita. Minä olen hiljaisuudessa viihtyvä introvertti, mutta silti toisen pitämä mykkäkoulu tuntuu kamalalta kun toinen ei pariin viikkoon puhu edes jos kysyy jotain, ei katso päinkään, käyttäytyy kuin muita ihmisiä ei olisi olemassakaan ja ilmapiiri on painostava ja ahdistava.

Vierailija
25/129 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä viikkoa mykkäkoulua takana. Ei ole tietoa miksi toinen ei puhu. Ei vastaa mihinkään kysymyksiin. Tämä on hyvin tuhoavaa. Ja olen surullinen siitä, että toinen päätti pilata suhteen kertomatta edes miksi.

Vierailija
26/129 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljä viikkoa mykkäkoulua takana. Ei ole tietoa miksi toinen ei puhu. Ei vastaa mihinkään kysymyksiin. Tämä on hyvin tuhoavaa. Ja olen surullinen siitä, että toinen päätti pilata suhteen kertomatta edes miksi.

Olen lukenut kaikki netin mykkäkouluartikkelit läpi ja niissä on aina oletuksena, että pohjalla on riita. Meillä ei ollut edes mitään riitaa! Vai voinko olla niin idiootti, etten tajunnut riitaa riidaksi... Ei kuitenkaan ollut mitään sanaharkkaa, en muista mitään erimielisyyttä tms. On avuton olo.

Vierailija
27/129 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama askel on vaan otettava, kun joutuu mykkäkoulun uhriksi tai jos itse sitä aiheuttaa. Ensinnäkin on selvitettävä itsensä kanssa että onko mykkäkoulu ja sen uhka sellaista elämää mitä on halukas elämään nyt ja jatkossa. Tuollaiset harvoin jää viimeiseksi kerroiksi ellei asioita oikeasti perinpohjin keskustella auki, tottakai siinäkin tapauksessa uusien tapojen oppiminen voi viedä aikaa. Jos kuitenkin päättää lähteä noita juttuja selvittelemään, niin on myös hyväksyttävä se tosiasia, että sen suhteen toisen osapuolen puolesta ei voi moista päätöstä tehdä ja jos hän ei ole aidosti halukas korjaamaan tilannetta, on kaikki taistelu myös omalta osalta ihan turhaa. 

Jos kuitenkin molemmilla on muutoshalu ja tahto pysyä yhdessä, niin seuraavaksi täytyy hyväksyä se, että mykkäkoululla on jokin merkitys parisuhteen dynamiikassa. Jompikumpi, tai molemmat, hakee sillä jotain voimaa/uskottavuutta/huomiota/jotain muuta mitä ei puhumalla ole aiemmin saanut. Tämä voi johtua joko siitä että toinen ei kuuntele, tai sitten siitä että itse ei osaa verbalisoida sitä mitä tuntee. Mykkäkoulu, niinkuin muutkin huonot tavat, on usein opittuja metodeja käsitellä omia tunteita ja kiperiä tilanteita, joten on hyvin tärkeää että käytöksen pohjimmainen syy selviää. Vasta silloin voit narauttaa joko itsesi tai kumppanisi epäterveestä käytöksestä sitten kun sitä alkaa ilmenemään. Silloin kun molemmat ovat tietoisia käytöksen syistä (esim. lapsuustraumat, hylätyksi tulemisen pelko, mitä näitä nyt on) niin myös mykkäkoulun uhriksi joutuvan on huomattavasti helpompi pitää pää kylmänä ja jatkaa rakastavaa toimintaa mykkäkouluilijaa kohti. 

Noiden syiden lisäksi olisi hyvä selvittää, että mikä olisi toiselle tärkeää, kun mykkäkoulu alkaa. Mitä sinun tulisi tehdä? Mitä toisen tulisi tehdä sinulle? Minua auttaa, kun mykkäkoulun alkaessa mieheni ottaa minut halausotteeseen ja pyytää minua puhumaan. Kertoo että hän ei kestä katsoa kun minulla on paha olo ja haluaisi selvittää tilanteen ihan itsensäkin takia, koska rakastaa niin paljon, että ei haluaisi välillemme eripuraa. Hän tietää käytökseni syyt ja ymmärtää, että vain rakkauden keinoin sitä on mahdollista muuttaa. 

Vierailija
28/129 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni harrasti mykkäkouluilua ja usein vain pakeni (kirjaimellisesti) paikalta päiviksi, kun vaikeita asioita tuli eteen ja olisi pitänyt puhua. Minun mielestäni jopa riitely on parempaa kuin hiljaisuus joka oikeasti tekee hulluksi. Asioista pitää pystyä puhumaan ja riitely silloin tällöin on tervettä. On aivan kamalaa olla ihmisen kanssa, joka ei kykene kohtaamaan vakavia asioita vaan pakenee ja jättää niiden kanssa yksin. Olen sitä mieltä, että mykkäkoulu on henkistä väkivaltaa. Ainakin jos sitä sattuu usein ja se on aina ratkaisu ongelmiin. Neuvoni on, että vaihda miestä. 

Vierailija
29/129 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan ei vastaa alkuperäiseen kysymykseen ?

Vierailija
30/129 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homma on aika helppo: Ryhdyt vaan aukomaan hänen näköpiirissään kaappeja ja laatikoita ikään kuin etsisit jotain. Viimeistään kolmatta aukomiskierrosta tehdessäsi hän kysyy:"Mitä sinä oikein touhuat?" Vastaat tähän: "Etsin itselleni juttuseuraa!" Eiköhän mykkäkoulu ole murrettu, kun selviätte naurunremakasta.

Vierailija
31/129 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan ei vastaa alkuperäiseen kysymykseen ?

Koska ei sitä saa loppumaan millään, jos toinen ei halua. Pitää vain muuttaa muualle, niin saa olla rauhassa.

Vierailija
32/129 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin nautin välillä pitäessäni mykkäkoulua.

Vierailija
33/129 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homma on aika helppo: Ryhdyt vaan aukomaan hänen näköpiirissään kaappeja ja laatikoita ikään kuin etsisit jotain. Viimeistään kolmatta aukomiskierrosta tehdessäsi hän kysyy:"Mitä sinä oikein touhuat?" Vastaat tähän: "Etsin itselleni juttuseuraa!" Eiköhän mykkäkoulu ole murrettu, kun selviätte naurunremakasta.

Jos olisi noin helppoa, niin ei olisi mitään mykkäkoulua.

Vierailija
34/129 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halaamalla?

Vierailija
35/129 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi syytät itseäsi...sinä aiheutit? Eiköhän siinä ole kaksi riitelijää.

Kyllä ne yleensä loppui, kunntoinen ei jaksa mököttää. Hyvä olisi sitten käsitellä asia, kun on taas puheväleissä.

Tai sitten menet juttelemaan, että ei tämä homma toimi näin...Eri teille tai sitten opetellaan uusi keino selvittää asiat.

Mököttäminen vain vie energiaa.

Vierailija
36/129 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mykkäkoulu on lapsellista.

Vierailija
37/129 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin nautin välillä pitäessäni mykkäkoulua.

Mistä sinä siinä nautit? Voimantunteesta? Pallon siirtämisestä toiselle?

Vierailija
38/129 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se mykkäkoulu on jankinlainen mielisairauden muoto.  Tai suunnatonta tyhmyyttä.

Vierailija
39/129 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen eroamaan.

Vierailija
40/129 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pantomiimiesityksellä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi