Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten mykkäkoulun saa loppumaan?

Vierailija
28.10.2018 |

Ollaan miehen kanssa oltu puhumatta jo viikko. Asutaan omissa kodeissamme, ollaan oltu vuosi yhdessä. Riita ihan mitättömästä jutusta.

Kommentit (129)

Vierailija
41/129 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vaimoni piti mykkäkoulua suhteen alussa. Tein selväksi että kun mykkäkoulu alkaa humputtelen sitten kavereiden kanssa baarissa koko viikonlopun. Kolmas viikonloppu toi tuloksen että mykkäkoulu on minulle ilmainen lippu lähteä pitämään hauskaa ja toinen saa mököttää kotona.

Vierailija
42/129 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mykkäkoulu on lapsellista.

Ei ole. Minä en ainakaan harrastanut sellaista lapsena (enkä aikuisena). Taitaa olla enemmänkin joidenkin kotona opittu tapa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/129 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varasin lomamatkan etelän lämpöön. Vaimoni alkoi mykkäkouluun ja kerroin että nyt otan äkkilähdön ja saa jäädä kotiin mököttämään. Ei puhunut ja kävin ystävieni kanssa mahtavalla talvilomalla. Laitoin matkakuvia missä pidimme hauskaa. No oli melkoisesti sitten puhetta kun palasin. Sen jälkeen olen kerran samaan tilanteeseen vaan puhetta tuli enkä matkalle päässyt.

Vierailija
44/129 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en katselisi kertaakaan. Täytyy pystyä arvostamaan itseään ja tehdä selvät rajat.

Jos mököttäjä ei välitä tarpeeksi eikä lopeta mökötystä, mökötelköön itsekseen.

Vierailija
45/129 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö ole katsoneet Heinähattua ja Vilttitossua?

Vierailija
46/129 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju tuli sattumalta vastaan juuri sopivalla hetkellä. Itse riitelen mieluummin lyhyesti ja rajusti, edellisessä suhteessa kumppani oli samanlainen ja riidat olivat nopeasti ohi.

Nykyisen taipumus mököttää paljastui vasta yhteenmuuton jälkeen. Ollaan siis asuttu saman katon alla kolme kuukautta, ja tämä on toinen kerta kun kohtelee minua kuin ilmaa.Eikä ole siis ollut "oikeaa"riitaa ennen mökötystä, tyyliin olen väsyneenä tiuskaissut jotakin ja toinen sulkeutuu kuin simpukka.

Itse kaipaisin ilman puhdista, ei raivoaminekaan ole kypsää käytöstä, mutta kun harmin aiheet kasaantuvat, mieluiten riitelen kunnolla ja sitten sovin kunnolla. Sairasta vallankäyttöä mököttää päiväkausia, jolloin toinen ei saa edes tilaisuutta sovinnon hieromiseen.

Vierailija
47/129 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miten saa loppumaan? Kävelemällä ovesta ulos lopullisesti, koska tuo eikun pahenee. Eksäni murjotti lopulta kuukausia putkeen. 

Vierailija
48/129 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhumallahan se mykkis loppuu. Jos puhuminen ei onnistu, rakastelkaa, jos sekään ei onnistu, erotkaa. Älkää tehkö elämästänne liian vaikeaa!

Vierailija
49/129 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun mies aloittaisi mykkäkoulun, nauraisin vedet silmissä moiselle typeryydelle.

Ja sittrn pakkaisin kassin ja poistuisin lopullisesti.

Vierailija
50/129 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä varasin lomamatkan etelän lämpöön. Vaimoni alkoi mykkäkouluun ja kerroin että nyt otan äkkilähdön ja saa jäädä kotiin mököttämään. Ei puhunut ja kävin ystävieni kanssa mahtavalla talvilomalla. Laitoin matkakuvia missä pidimme hauskaa. No oli melkoisesti sitten puhetta kun palasin. Sen jälkeen olen kerran samaan tilanteeseen vaan puhetta tuli enkä matkalle päässyt.

Sinullahan helppo työ on, kun voit koska tahansa ottaa lomaa. Ja kaveritkin pääsevät samaan aikaan äkkilähdölle!

Enpä uskonut sanaakaan.

Vierailija
51/129 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko koittanu itse puhua, vai odotatko tuppisuuna, että toinen aloittaisi juttelun.

Vierailija
52/129 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten kanssa sitä on aina.

Vierailija
53/129 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppuu kun toinen myöntää virheensä ja kertoo tunteistaan.

Ei rakentava asenne. Usein on niin, että kumpikaan ei aidosti tunne olevansa syypää mykkäkouluun.

Jos asenne olisikin "Loppuu kun myönnän virheeni, ja kerron tunteistani", eli on se henkisesti suurempi ja vahvempi, voisi se jopa johtaa siihen, että toinenkin tekee saman "kiitos kulta, mä olin tyhmä kun", ja kertoo myös tunteistaan.

Vierailija
54/129 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Minä en ainakaan harrastanut sellaista lapsena (enkä aikuisena). Taitaa olla enemmänkin joidenkin kotona opittu tapa.

Tai huonosta parisuhteesta.

Meillä sisko aloitti mykkäkoulut aikuisena, vaikka ne eivät kuuluneet kasvatukseen. Exltä opittua käytöstä ilmeisesti. Todella rasittavaa, mutta ei sentään asuta samassa taloudessa joten helpompi ”kestää”.

Jää tosin sen vuoksi paljosta paitsi. Esimerkiksi nyt en pyydä häntä käytöksensä vuoksi kummiksi.

Vierailija
55/129 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mykkäkoulu on ehkä parhaimpia ja varmimpia parisuhteen tappajia. Ex-avokki oli näitä päivätolkulla (sittemmin viikkotolkulla) mököttäjiä. Istui vaan sohvalla loukkaantuneen näköisenä turpa rullalla eikä suostunut inahtamaankaan, kun häneltä kysyi, mikä on pahasti.  Useimmiten mökötyksen syy jäi minulle arvoitukseksi eikä asioita tietenkään saatu selvitettyä. Hän tuntui olevan tottunut siihen, että naisen pitää näissä tilanteessa hyysätä ja hyvitellä ja lohdutella ja pyydellä anteeksi tämän mielensäpahoittajan käytöstä - liekö tämä lapsuudenkodin aikaansaannosta vai mitä, en tiedä. Aikansa hän onnistuikin tavallaan hallitsemaan minua pelolla, ja keskityinkin alkuvuosina kävelemään varovasti munankuorilla.  Hitaasti mutta varmasti kaikki tunteet kuitenkin kuolivat tämän "koulutuksen" seurauksena,, ja koko tyyppi (kaikkine muinekin kummallisuuksineen ) muuttui merkityksettömäksi. Erohan siitä tuli. Sitäkin enemmän osaan nyt arvostaa nykyistä ilopilleri-miestäni, joka toki silloin tällöin suutahtaa, mutta hetken höyryttyään ehdottaa että "keitetääs kupilliset teetä ja puhutaan toi asia auki, ettei jää mitään kaihertamaan". Puhumisen jälkeen vähintäänkin pussataan. Ikinä ei mennä nukkumaan niin ettei riitaa olisi käsitelty ja ilma puhdistettu. Hyvin toimii!

Vierailija
56/129 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä sisko aloitti mykkäkoulut aikuisena, vaikka ne eivät kuuluneet kasvatukseen. Exltä opittua käytöstä ilmeisesti. Todella rasittavaa, mutta ei sentään asuta samassa taloudessa joten helpompi ”kestää”.

Jää tosin sen vuoksi paljosta paitsi. Esimerkiksi nyt en pyydä häntä käytöksensä vuoksi kummiksi.

Tiedätkö, kaikille tuo ei ole menetys...

Vierailija
57/129 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

PirkkoF kirjoitti:

Ootko koittanu itse puhua, vai odotatko tuppisuuna, että toinen aloittaisi juttelun.

Kysyy ihminen, joka ei ole ikinä kohdannut mykkäkoululaista.

Tosissasiko meinaat, ettei uhrilla ole tullut mieleen sanoa jotain?!!

Vierailija
58/129 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama. Kun mies ei vastaa edes viesteihin ja puheluihin, niin mököttäköön yksin kotonaan. Sillä jää kyllä sitten väliin kaikki menot ja tapahtumat ja ihmisten tapaamiset ja reissut. Mutta ilmeisesti oikeasti nauttii mieluummin katsella oman kämppänsä seiniä. Oma valinta.

Vierailija
59/129 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö, kaikille tuo ei ole menetys...

Tiedän. 🙂

Vierailija
60/129 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mykkäkoulu on henkistä väkivaltaa. Siinä toinen "pakottaa" toisen mielistelemään, anomaan, pyytelemään anteeksi vaikka riitaan ei olisi varsinaisesti syypäätä. 

Aloittajan kysymykseen vastaus: älä tee mitään! Äläkä varsinkaan itse ala pyytelemään anteeksi. Koska asutte eri asunnoissa anna olla täysi hiljaisuus. Anna takaisin samalla mitalla.  Jos tämä tilanne tästä selkiää, puhutte selvät sävelet ja säännöt suhteessa, että mykkäkoulua ei pidetä. piste. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän