Treffikumppanin pitkäaikaistyöttömyys
Olen aikuinen, nelikymppinen nainen ja minusta on kiinnostunut samaa ikäluokkaa oleva mies. Hän on ollut pitkään työttömänä ja näyttää ilmeisen sopeutuneelta tilanteeseensa. Minä taas en ole koskaan ollut työttömänä ja pidän ehdottoman tärkeänä sitä, että pärjään taloudellisesti ja pystyn elämään jokseenkin normaalisti ja mukavasti tuloillani.
Miehen tilanne mietityttää. Hän ei oleta minun sponsoroivan mutten myöskään ole itse valmis luopumaan elämäntavastani, asuinpaikastani ja harrastuksistani. Tämä tarkoittaisi sitä, että mies ei työttömänä voisi lähteä haluamillenne matkoille. Rahallinen tilanteeni ei ole niin hyvä, että voisin elättää toista ja esimerkiksi tarjota vapaaseen aikuiselle ja täysin työkykyiselle käyttöön esim. autoani.
En haluaisi luokitella ihmistä menneisyytensä perusteella. Minusta tuntuu siltä, että mies yksinkertaisesti pitää leppostetusta elämäntyylistään. Ajatuksia? Annanko mahdollisuuden vai rukkaset?
Kommentit (208)
Rukkaset. Huomaa jo, että ette sovi yhteen. Ihan eri arvomaailmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin taloudellinen puoli on pääsyy. Kukaan ei halua maksullista miestä, joka on aina vaatimassa sua maksamaan omankin osuutensa.
Ilmaiset miehet, jotka maksavat oman osuutensa ovat luonteeltaan vähintään yhtä kivoja. Kuka haluaisi räjähdysherkän tyhjätaskun, jonka ap on löytänyt?
Tuskimpa tuokaan mies vaatii naiselta työssäkäyntiä. Ihan niin päin, että ahne nainen asettaa itselleen hinnallaan ja kiukuttelee kun miestä ei kiinnosta maksaa.
Tosi rankka hinnanasetushan se on, että molemmat maksaa omat menonsa. Nainen säästää siinä miehen osuuden, kun taas mies joutuu maksamaan oman osuutensa.
Haluaisitko itse räjähdysherkän kumppanin?
Rahalla ei ole mitään merkitystä, jos ollaan aidosti kiinnostuneita ihmisestä ihmisenä ja pystytään tuntemaan aidosti.
Kyllä sillä vaan merkitystä, viimeistään siinä vaiheessa kun itse maksat kaiken ja työtön kumppani ei mitään.
Ei jatkoon. Nyt on ollut kolme vuotta nousukautta ja jos tuon ikäinen on pitkäaikaistyötön niin ei ole kauheasti yrittänyt töitä etsiä! Sossupummi saa vielä sinunkin taloutesi kuralle.
Vierailija kirjoitti:
Tuilla elävä ei elätä itseään. Piste.
Kyse ei olekaan mistään omakeksitystä itsensäelämättämisjragonista. Kyse on siitä, että tästä on vain kehitetty oivallinen tekosyy, jonka taakse pyritään peittämään oma ahneus ja miehen esineellistäminen.
Vierailija kirjoitti:
Sossupummi saa vielä sinunkin taloutesi kuralle.
Ja mikäs sen tärkeämpää. Hauskalla seuralla, sillä kemialla, yhdessä säätämisellä, hyvällä seksillä - ei sillä niin väliä. Ehkä sitten jos miehellä on tarpeeksi maksukykyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin taloudellinen puoli on pääsyy. Kukaan ei halua maksullista miestä, joka on aina vaatimassa sua maksamaan omankin osuutensa.
Ilmaiset miehet, jotka maksavat oman osuutensa ovat luonteeltaan vähintään yhtä kivoja. Kuka haluaisi räjähdysherkän tyhjätaskun, jonka ap on löytänyt?
Tuskimpa tuokaan mies vaatii naiselta työssäkäyntiä. Ihan niin päin, että ahne nainen asettaa itselleen hinnallaan ja kiukuttelee kun miestä ei kiinnosta maksaa.
Tosi rankka hinnanasetushan se on, että molemmat maksaa omat menonsa. Nainen säästää siinä miehen osuuden, kun taas mies joutuu maksamaan oman osuutensa.
Haluaisitko itse räjähdysherkän kumppanin?
Rahalla ei ole mitään merkitystä, jos ollaan aidosti kiinnostuneita ihmisestä ihmisenä ja pystytään tuntemaan aidosti.
Kyllä sillä vaan merkitystä, viimeistään siinä vaiheessa kun itse maksat kaiken ja työtön kumppani ei mitään.
Naisenkaan ei ole pakko käydä töissä, jos se 50-50 on niin tärkeää.
Mies ei kai saa olla tossu, mutta sen verran tossu sen on kuitenkin oltava, että menee viimeistän naisten käskystä töihin. Mielenkiintoista.
Pitkäaikaistyöttömällä on muitakin ongelmia, koska ei ole työllistynyt. Itse en kyllä haluaisi minkään ongelmatapauksen kanssa edetä pidemmälle. Hyvä elämä vaatii myös rahaa, joten keskituloisten olettaa toisenkin kustannuksiin osallistuvan.
Vierailija kirjoitti:
Pitkäaikaistyöttömällä on muitakin ongelmia, koska ei ole työllistynyt.
Kuten? Ei halua maksaa naisesta?
Vierailija kirjoitti:
Onko naisilla miehen työttömyyden suhteen ongelmana nimenomaan taloudelliset tekijät? Onko ihan ok, jos miehellä on hyvä taloudellinen tilanne (isot säästöt, perintö, lottovoitto tms.) ja puuhaa kyllä aktiivisesti kaikkea, mutta ei ole ansiotöissä eikä siihen oravanpyörään myöskään halua?
Työtön on työvoimatoimistoon ilmoittautunut työnhakija. Omasta halustaan työmarkkinoiden ulkopuolella oleva ja ilman korvauksia oleva ei ole työtön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työllisyystilanne on niin hyvä, ettei kukaan normaali ihminen ole pitkäaikaistyöttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työllisyystilanne on niin hyvä, ettei kukaan normaali ihminen ole pitkäaikaistyöttömänä.
sä et niinku voi olla normaali jos sä et haluu mennä töihi rahan takia ja ostaa niillä rahoilla naista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LOL? Ei kai kukaan kirjoita tosissaan tällaista?
Haluan ottaa osaa keskusteluun, kun on mainittu, että pitkäaikaistyöttömällä on aina päihde- ja mielenterveysongelmia.
Sukulaiseni kouluttautui aikanaan alalle, jolta loppuivat työt, kun hän oli reilu kolmikymppinen. Hän opiskeli myös toista alaa, mutta laman vaikutusten ja ikänsä puolesta putosi saumaan, jossa hänelle ei ollut enää kuin väliaikaisia työllistämistöitä. Hänestä siis tuli pitkäaikaistyötön, mutta hänellä ei ole päihde- eikä mt-ongelmia. Hän ei terveydellisistä syistä voi käyttää alkoholia, joten sekin tietysti vaikuttaa asiaan. Mutta tosiaan kun hän ei myöskään ole kotona makaava kaljankittaaja, niin kyllä kiinnostuneita naisia on aina ollut.
Itse tutustuin myös tuossa treffaillessa erittäin pienituloiseen mieheen, joka teki freelance-hommia. Vaikka homma ei edennytkään mihinkään niin ymmärsin, että hänkin on erittäin kiinnostava joidenkin naisten silmissä.
Tältä pohjalta sanoisin, että kyllä pienituloisilla ja työttömilläkin miehillä on ottajansa, jos nuo miehet vain ovat toimeliaita, sosiaalisia ja miellyttäviä. Molemmat tapaukset myös harrastivat liikuntaa aktiivisesti, joten heillä on terve ulkoinen olemus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen töitä pitkäaikaistyöttömien kanssa ja valitettavasti ihan totta on. Eiväthän nämä ihmiset sitä itse ymmärrä, mutta ei kukaan ihan normaali kyllä ole..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen töitä pitkäaikaistyöttömien kanssa ja valitettavasti ihan totta on. Eiväthän nämä ihmiset sitä itse ymmärrä, mutta ei kukaan ihan normaali kyllä ole..
et sä voi olla normaali, jos sä et halua alistua porvarin orjaksi suurpääoman palvelukseen
Ei ole ehkä aivan helppo mennä kimppaan pitkään työttömänä olleen kanssa, kun itselle ei työttömyys ole kuulunut siihen omaan arkeen. En menisi syyttelemään myöskään sitä työtöntä siitä, että on vähitellen leppoistunut omalle tilanteelleen. Mieluummin niin, kuin katkeroitunut ja masentunut työtön, joka vain kärsii tilanteestaan.
Minä olen naimisissa pitkään työttömänä olleen miehen kanssa ja siihen vain yksinkertaisesti piti sopeutua. Koska olen toiseen sitoutunut, niin tietysti olen toisen elättänyt ja yhteisiä matkoja maksellut. Jos tuo mies on kaikella lailla muuten mukava, niin siinä pitää vain miettiä se mikä on itselle tärkeätä ja voiko jostain (rahallisesta) luopua.
Sossurotta riehuu taas.
Ihmisen pitää pystyä elättämään itsensä, jos terveyttä vaan riittää. Tuilla eläminen ei ole itsensä elättämistä, vaan väliaikainen tila, jonka aikana yritetään kaikin tavoin työllistyä. Ellei ikää ole jo niin paljon, että eläke tulee parin vuoden päästä joka tapauksessa. Nelikymppisellä nykymaailmassa on hyvinkin 30 v eläkkeeseen.
Jos minä vaan heittäytyisin pitkäaikaistyöttömäksi vailla yritystä tehdä asialle mitään, en usko että mieheni sitä kauan katselisi, ei se työnteko nyt niin kivaa ole. Toki jos olisi paljon omaisuutta, niin paljon ettei tarvitse tehdä töitä, tilanne on toinen, en silloin rasittaisi mieheni taloutta. Sitten jos toinen kaikin keinoin hakee töitä, opiskelee jne, niin tämä on ihan eri tilanne kun se että on vaan jäänyt kotiin ilman syytä.
Omaa kokemusta on vuoden sairaslomasta, jolloin väkisinkin tulot laskivat, ja sitä paikatakseen puoliso teki kahta työtä. Onneksi paranin ja palasin työhön, ei sellainen suhde kestä jossa toinen tekee paljon töitä ja toinen on vaan kotona. Saati sitten ilman mitään järkevää syytä, varmasti alkaa ärsyttää nousta aamulla kun toinen vaan kääntää kylkeä.
Mä ottaisin omaan asuntooni heti työttömän jos hän suostuisi tekemään kotityöt.
En pyytäisi paljoa vuokraa ja saisi lainata autoa jos hakee minut töistä.
Jos saisin tulla siivottuun kotiin, ruoka valmiina ja hyväntuulinen mies odottamassa niin enpä keksi parempaa järjestelyä.
Varmaan miehellä jäisi peruspäivärahasta säästöön niin että joskus päästäisiin ulkomaillekin.
MIeluummin tuollainen mies kuin sellainen joka laskee rahojaan vertailee tulojamme.
useinmiten työttömällä on joko masennus tai skitsofrenia
näihin molempiin voidaan saada apua lääkehoidoista