Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi aikavyöhyke Suomen tulisi valita?

Vierailija
28.10.2018 |

Unohdetaan nyt kesä- ja normaaliajasta puhuminen. Kumpaan aikavyöhykkeeseen haluat Suomen jatkossa kuuluvan: UTC +2 vai UTC +3?

Kumpi aikavyöhyke Suomen tulisi valita?

Vaihtoehdot

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella me kaikki ulkoillaan väistämättä umpipimeässä oli kello missä ajassa tahansa.

Vierailija
62/87 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäajan kannattajat alapeukuttaa aloitusta kun talviaika kerää enemmän kannatusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kumpikaan. utc +0 tai utc +1, kiitos. 

Vierailija
64/87 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhteiskunta olisi iltapainoitteinen. klo 10-15 olisi urheilulle ja harrastuksille pyhitettyä aikaa ja työt alkaisivat kello 16. Osalle kansaa tämä on todellisuutta, mutta vain pienelle osalle.

Vierailija
65/87 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesäaika koska haluan ulkoilla töiden jälkeen muussakin kuin umpipimeässä

Noin neljä kuukautta vuodesta "töiden jälkeen" on joka tapauksessa umpipimeää.

Vierailija
66/87 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama kunhan tämä helvetin kitinä aiheesta loppuu.

Vierailija
67/87 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesäaika, niin loppuu kitinä :)

Vierailija
68/87 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha toivo. Nythän se vasta alkoikin ja jatkuu siihen asti kunnes päätös tulee. Ja sen jälkeen alkaa valittaminen, että miksi valittiin näin. Tällä mennään noin seuraavat 10 vuotta.

Vierailija
69/87 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tämä asia olla oikeasti näin tärkeä että tarvitsee miljoona aloitusta jossa jankataan samaa asiaa. Minulle ainakin on ihan sama kunhan valitaan kesäaika pysyväksi.

Vierailija
70/87 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäaika tietysti, eli GMT+3. Ei kiinnosta pätkääkään, ollaanko mielummin Moskovan vai Mosambikin kanssa samassa ajassa.

Sopii nykyyhteiskuntaan ja suurimman osan elämänrytmiin paljon paremmin. Tieliikenneonnettomuudet mm. vähenisivät.

Vierailija
71/87 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesäaika, niin loppuu kitinä :)

Muuta venäjälle.

Vierailija
72/87 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan selvää että Suomen kansan enemmistö kannattaa normaaliaikaa +2 UTC. Uskon ja luotan siihen, että hallitus on noteerannut kansan tässä kyselyssä ilmaiseman 70% kannatuksen normaaliajalle.

Vierailija
73/87 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisessa kyselyssä talviaika saa enemmän kannatusta.

Vierailija
74/87 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoteen 2021 käännellään joten no hätä.

Vierailija
75/87 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesäaika tietysti, eli GMT+3. Ei kiinnosta pätkääkään, ollaanko mielummin Moskovan vai Mosambikin kanssa samassa ajassa.

Sopii nykyyhteiskuntaan ja suurimman osan elämänrytmiin paljon paremmin. Tieliikenneonnettomuudet mm. vähenisivät.

Ihmisten elämänrytmiin sopisi mielestäsi alkaa herätä tuntia aiemmin aamulla? Minä kun olen ollut ymmärtävinäni, että ihmiset nimenomaan eivät nykyaikana haluaisi herätä kukonlaulun aikaan.

Vierailija
76/87 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kannatan sitä että aletaan herätä aikaisemmin koska Suomi on niin iltapainotteinen tätä nykyä! Saadaan niinku enemmän sitä iltaa. Ja sit se urheilu: olisin tosi kova urheilemaan jos Suomessa olisi talvellakin valoisaa. Kesäajalla saataisi kuulemma talvella monta sataa tuntia lisää valoa. Kuka nyt kesää vihaa?

Vierailija
77/87 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kumpikaan noista, vaan UTC+1

Vierailija
78/87 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kannatan sitä että aletaan herätä aikaisemmin koska Suomi on niin iltapainotteinen tätä nykyä! Saadaan niinku enemmän sitä iltaa. Ja sit se urheilu: olisin tosi kova urheilemaan jos Suomessa olisi talvellakin valoisaa. Kesäajalla saataisi kuulemma talvella monta sataa tuntia lisää valoa. Kuka nyt kesää vihaa?

Suomessa ei ole talvella valoisaa. Jos haluat urheilla valoisan aikaan, käy töissä yöllä ja urheile päivällä.

Vierailija
79/87 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten elämänrytmiin sopisi mielestäsi alkaa herätä tuntia aiemmin aamulla? Minä kun olen ollut ymmärtävinäni, että ihmiset nimenomaan eivät nykyaikana haluaisi herätä kukonlaulun aikaan.

Kukonlaulun aikaan, eli samaan aikaan kuin viimeiset seitsemän kuukautta ja vielä eilenkin? Minä ainakin herään kello seitsemältä, ihan sama kummalla aikavyöhykkeellä olisimme.

Vierailija
80/87 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ole talvella valoisaa. Jos haluat urheilla valoisan aikaan, käy töissä yöllä ja urheile päivällä.

Suurin osa vuodesta ei ole talvea, vaan syksyä ja kevättä, jolloin olisi erityisen tärkeää olla kesäajassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä