Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihansyöjä, oletko harkinnut kasvissyöntiin siirtymistä?

Vierailija
28.10.2018 |

Ja jos et, niin mikä on suurin syy ettet voisi edes harkita kasvissyöntiä tai vegaanista ruokavaliota?

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kasviksia joka päivä, mutta nykytieteen mukaan ihminen jää vaille tärkeää ravintoa jos on ilman lihaa. Eli en ole harkinnut. Lisäksi omien kokemuksieni mukaan vegeihmiset ovat omia pierujaan haistelevia "know it all" -tyyppisiä itsensäkorostajia, mutta kuitenkin keskenään laumasieluja, jotka eivät ymmärrä omaa parastaan. He haluavat olla muita parempia, mutta eivät ymmärrä, että lopulta erikoisuudentavoittelun ja narsismin aiheuttamalle vegeilylle lähinnä nauretaan. Eri itsekorostuksella samaa porukkaa kuin esim. intohimoiset punttipenat, tai vaikkapa nämä keski-ikäiset moottoripyöräjengiläiset. Isoja lapsia jotka eivät ymmärrä oikeasta elämästä mitään :) "Antakaa mulle huomiota, tai itken lisää... bääh-bääh", "olen erikoinen, huomioikaa minut, itkunkitkun"

Vierailija
42/75 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosissani.

Syön jo nyt kasvisruokia ja kyllästyisin, jos jättäisin lihan ja kalan pois. Lihasta ja kalasta saa helposti täyttävää ruokaa ja proteiinia. Tofu ja palkokasvit tulisivat korvista ulos, jos joutuisin syömään niitä päivittäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on kaikkiruokainen, syö siis myös lihaa. Olen ihminen. Koko ihmisen evoluutio perustuu laajaan ravinnon käyttöön. Kasvissyöjät on lihansyöjien ruokaa, pääasiassa.

Ihmisellä on myös aivot ja mahdollisuus valita olla syömättä lihaa, ei ihminen automaattisesti syö lihaa, se on valinta, melko huono sellainen terveyden ja maapallon tilan kannalta.

Liha on terveellistä, etenkin itse valmistettu tuore, teollisesti prosessoimaton liha, itse metsästetty tai kasvatettu luomu etenkin. Tuskin ihminen automaattisesti syö mitään, itse se yleensä porkkanakin suuhun laitetaan. Lihaa ihminen syö sen ravintoainetiheyden vuoksi, vastaavaan ei pysty yksikään kasvis. Mitä maapalloon tulee, niin lihaa ja kalaa on yllin kyllin. Täysin aivotonta väittää että lihansyönnistä pitäisi luopua. Lihan tuotantoa voi kehittää kestävämpää suuntaan ja alkaa syömään eläimiä ja kaloja tehokkaammin, ei pelkkiä fileitä. Aivotkin voi syödä.

Vierailija
44/75 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos et, niin mikä on suurin syy ettet voisi edes harkita kasvissyöntiä tai vegaanista ruokavaliota?

Yäk, miksi alkaisin kaninruokaa syömään?

Se onkin yäk! Kyllä kunnon pala sian persettä täytyy joulupöydässä olla :D

Vierailija
45/75 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erkki ei syö salaattia.

Vierailija
46/75 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan. Siksi, että laittamani kasvisruoka on lähes poikkeuksetta pahaa, joten ei huvita syödä sitä yhtään nykyistä useammin.

Vierailija
47/75 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole,tuntuis tyhmältä heittäytyä ruuan suhteen johonkin tiettyyn lokeroon.

Molemmat käy sekä kasvikset että liha.

Vierailija
48/75 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sekasyöjä, enkä usko ikinä ryhtyväni kasvissyöjäksi. Pidän lihan, kalan ja broilerin mausta ja ennen kaikkea rakenteesta. Toivottavasti se laboratoriossa kehitetty liha yleistyy ja halpenee joskus niin, että tehomaataloudesta voidaan luopua.

Vierailija
49/75 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon miettinyt asiaa, koska mua huolettaa lihan tehotuotanto ja eläinten huonot oltavat, sekä minusta on surullista syödä söpöjä eläimiä. Olen vähentänyt varsinkin punaisen lihan syömistä, syön paljon kalaa ja äyriäisiä ja olen lisännyt paljon kasvisten syömistä. Syön kasvisruokaa useammin kuin ennen. Maitotuotteista ja kananmunista en olisi valmis luopumaan, mutta ne eivät satutakaan eläintä, vaan kana munii ja lehmä lypsää. En myöskään lihasta halua kokonaan luopua. Mielestäni nämä muutokset ovat askel parempaan suuntaan.

Vierailija
50/75 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen karjatilallinen ja pakastimessa on oman navetan asukkia. Jos kriisi tai ruokapula tulee niin syön itsekasvatettua nautaa edelleenkin. Sitä en tiedä mitä kaupungissa silloin syödään

Kynsiä?

Vierailija
51/75 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen karjatilallinen ja pakastimessa on oman navetan asukkia. Jos kriisi tai ruokapula tulee niin syön itsekasvatettua nautaa edelleenkin. Sitä en tiedä mitä kaupungissa silloin syödään

Kynsiä?

Voisit alkaa julkaista sellaista ”kassahihna liveä” teuraseläimistä? Syntymästä kuolemaan ja pakkaukseen. Olisi sitten mahdollista 24/7 seurata tätä ”luonnollista elämän kiertokulkua”, kun täällä kaupungissa tunnutaan luulevan että lihapakkaukset tulee kaupanhyllyyn jostain taikaseinästä. Moni hädintuskin osaa nimetä näitä eläinlajeja joita ei koskaan nähdä muualla kuin paistinpannulla. Mieti asiaa, siis jos ei se kriisi pääse yllättämään :D

Vierailija
52/75 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon miettinyt asiaa, koska mua huolettaa lihan tehotuotanto ja eläinten huonot oltavat, sekä minusta on surullista syödä söpöjä eläimiä. Olen vähentänyt varsinkin punaisen lihan syömistä, syön paljon kalaa ja äyriäisiä ja olen lisännyt paljon kasvisten syömistä. Syön kasvisruokaa useammin kuin ennen. Maitotuotteista ja kananmunista en olisi valmis luopumaan, mutta ne eivät satutakaan eläintä, vaan kana munii ja lehmä lypsää. En myöskään lihasta halua kokonaan luopua. Mielestäni nämä muutokset ovat askel parempaan suuntaan.

Eivät maito ja kananmuna ole missään nimessä ongelmattomia. Maidontuotannossa vasikka erotetaan emosta yhden päivän ikäisenä, ja tämä aiheuttaa molemmille suurta kärsimystä. Lehmä tapetaan ennenaikaisesti, kun se ei enää tuota tarpeeksi maitoa.

Kananmunista taas ikävä huomio: jokaista munijakanaa kohti syntyy yksi kukkotipu, joista valtaosa tapetaan heti niiden synnyttyä. Niillä ei tehdä ruuantuotannossa mitään.

Vierailija
53/75 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harkinnut ja oikeastaan useammin varmaan syön kasvisruokaa, kuin lihaa, mutta mun vatsa ei kestä yhtään mitään vegaanisia proteiinin lähteitä, kuten papuja ja tofua ja mitään nyhtiksiä ym puolivalmisteita en olisi kasvisruokavalion takia valmis käyttämään, kun en niin nykyiselläkään ruokavaliolla tee. Mulla siis proteiinin saannin turvaaminen ja tarpeeksi monipuolinen ruokavalio on ne syyt, miksi en täysin vegaaniksi/kasvissyöjäksi rupea. Ja meinaa tosiaan herkän vatsan takia olla näin sekasyöjänäkin välillä ongelmana, että mitä pystyn tänään kauran, kananmunan, kanan/kalan ja tiettyjen kasvisten lisäksi syömään, etten kyllästy ja että ravinto pysyy monipuolisena. Maitotuotteita tosin en käytä enkä punaista lihaa.

Vierailija
54/75 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule mieleenkään. Olen sekakäyttäjä ja syön kyllä kasviksia lihan kanssa. Mutta että joksikin vegaaniksi pitäisi ryhtyä, ei hel#etti...

Vierailija
55/75 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soija ja tofu ovat epäterveellisiä, niitä voi syödä vain vähän. Muutoinkin karsastan prosessoituja tuotteita.

Pojan tyttöystävä on kasvissyöjä ja syövät leipää, pullaa, pastaa, jotain soijajäätelöitä ym ja eivät ole hoikkia.

Mieluummin teen kevyttä sekaruokaa kuin syön soijaa ja kermamakaronia.

Vierailija
56/75 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään lihan mausta ja kasvisruoat ällöttää. Pelkällä salaatilla taas ei elä. Juustot ovat suurinta herkkuani, kun taas korvikejuustot maistuu pahalta. Kahvissa juon kauramaitoa, mutta muuten käytän laktoositonta maitojuomaa.

Vierailija
57/75 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sekasyöjä (enkä tunne kyllä yhtään lihansyöjää, paitsi siskoni kissa), joten en ole varma saanko vastata, mutta vastaan silti: en ole harkinnut siirtymistä kasvisruokavalioon.

En näe mitään syytä muuttaa ruokavaliotani, sillä maailmassa on paljon muutakin (ja paljon enemmän saastuttavaa) kuin 5,5 miljoonaa suomalaista.

Vierailija
58/75 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä siirryin ihan tavallisesta sekasyöjästä lähes kokonaan kasvissyöjäksi. Syön edelleen myös lihaa silloin tällöin jos esim vanhempien luona on vain lihakeittoa ruokana tai työpaikan ruokalassa ei ole hyvää kasvisvaihtoehtoa. Tästä täysin kasvissyöjäksi siirtyminen ei olisi enää ongelma. Itselläni muutoksen syy oli lähellä omaa napaa eli huomasin vain kasvisruuan sopivan minulle paremmin.

Ja nykyään on tarjolla lähes joka paikassa ihan hyvä ei-lihainen ruokavaihtoehto. Tavallisissa lounaspaikoissa on lähes aina lihaton ruoka ja kaupasta saa hyviä elintarvikkeita, joissa ei ole lihaa.

Vierailija
59/75 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sekasyöjä (enkä tunne kyllä yhtään lihansyöjää, paitsi siskoni kissa), joten en ole varma saanko vastata, mutta vastaan silti: en ole harkinnut siirtymistä kasvisruokavalioon.

En näe mitään syytä muuttaa ruokavaliotani, sillä maailmassa on paljon muutakin (ja paljon enemmän saastuttavaa) kuin 5,5 miljoonaa suomalaista.

Tää on aina hyvä peruste. Mä voin polttaa vaikka vanhoja renkaita takapihalla koska miljardi kiinalaista saastuttaa enemmän.

Kyse on siis siitä, mitä sinä tai minä voimme tehdä, ei siitä miten joku muu voisi maailman pelastaa.

Vierailija
60/75 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harkinnut, ihan taloudellisista syistä. Loppui harkinnat kun yhdellä perheestä on IBS, toisella kaikki mahdolliset autoimmuunipuolen ongelmat ja kolmas kertoi alkavansa käymään naapurissa syömässä jos aletaan vaan kasviksia vetämään. Terveyden ja mielenterveyden kannalta lautasella on siis jo tarpeeksi ongelmia ilman että yritetään lennosta alkaa koostaa täysipainoista kasvisruokavaliota, etenkin kun IBS ja kilppariongelmat aiheuttavat omat rajoitteensa siihen mitä voi syödä. Hypoteettiset säästöt kuihtuisivat siihen kun pitäisi vitamiinit ja hivenaineet alkaa syömään purkista nappeina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi