Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aivotutkija: ADHD on ominaisuus, johon liittyy erityisiä vahvuuksia

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla adhd:na on selkeitä etuja normityyppeihin nähden.

Vierailija
2/7 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelen ADHD-ihmisen kanssa ja tuo on kyllä ihan totta. Toisinaan AHDH-ihmisen kanssa voi olla turhauttavaakin, varsinkin jos itse on hyvin tarkka ihminen kuten itse olen, kun toinen unohtelee asioita, jättää sovittuja asioita tekemättä tai impulsiivisuuttaan sanoo mitä ei tarkoita. Mutta toisaalta taas se on antoisaakin, hän on hyvin syvällinen ihminen ja todella lahjakas niissä asioissa, jotka ovat tärkeitä. Parisuhteemme kuuluu niihin. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata avioitua ADHD:n kanssa. Se on periytyvää. Se oma mies voi olla löytänyt oikeanlaisen vahvuutensa ja menestyä ja pärjätä elämässä ja puolison kanssa.

Mutta ADHD periytyy. Ne lapset eivät ehkä löydäkään vahvuutta ja niille tulee hankala elämä. (ja ovat hankalia hoidettavia lapsena ) koulussa vaikeaa.

Vierailija
4/7 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätyitkö? Minä en.

Vierailija
5/7 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurustelen ADHD-ihmisen kanssa ja tuo on kyllä ihan totta. Toisinaan AHDH-ihmisen kanssa voi olla turhauttavaakin, varsinkin jos itse on hyvin tarkka ihminen kuten itse olen, kun toinen unohtelee asioita, jättää sovittuja asioita tekemättä tai impulsiivisuuttaan sanoo mitä ei tarkoita. Mutta toisaalta taas se on antoisaakin, hän on hyvin syvällinen ihminen ja todella lahjakas niissä asioissa, jotka ovat tärkeitä. Parisuhteemme kuuluu niihin. :)

Miten siis sanoo mitä ei tarkoita? Mun mielestä just usein möläyttelee, mutta tarkoittaa kyllä niitä asioita, vaikka ei olekaan kohteliasta.

Vierailija
6/7 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata avioitua ADHD:n kanssa. Se on periytyvää. Se oma mies voi olla löytänyt oikeanlaisen vahvuutensa ja menestyä ja pärjätä elämässä ja puolison kanssa.

Mutta ADHD periytyy. Ne lapset eivät ehkä löydäkään vahvuutta ja niille tulee hankala elämä. (ja ovat hankalia hoidettavia lapsena ) koulussa vaikeaa.

Kyllä suurin osa löytää, jos saa oikeanlaista tukea. Ihan samalla lailla myös tavislapsi voi syrjäytyä. Tai lapselle voi periytyä tai tulla sattumalta jotain ihan muuta erityisyyttä.

Vierailija
7/7 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän se aivotutkija sanoo sen ääneen: älkää huumatko lapsianne, vaan kiinnittäkää huomio ympäristöön. Amfetamiiniriippuvuuden aiheuttaminen pikkulapsille on kuitenkin todella paljon kätevämpi keino kontrolloida ylivikkautta kuin kasvattaminen ja esim. riittävän liikunnan mahdollistaminen koulupäivinä, joten tuo aivotutkijan ehdotus ei tule kuuloonkaan. Ja sitä paitsi miten hienoa se on, että lääkeyhtiöt saavat taas repiä voittoja aina vain laventuvilla häiriökriteereillä ja syötttää itse tutkimiensa tuotteiden tehokkaaksi todistettuja tuotteita lapsille.    

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi