Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihansyöjä, oletko harkinnut kasvissyöntiin siirtymistä?

Vierailija
28.10.2018 |

Ja jos et, niin mikä on suurin syy ettet voisi edes harkita kasvissyöntiä tai vegaanista ruokavaliota?

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko nyt lihansyöjää vai sekasyöjää? 

Vierailija
2/75 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sekasyöjä, en lihansyöjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin minä harkita, mutta haluan syödä mahdollisimman monipuolisesti mahdollisimman vähällä vaivalla. 

Vierailija
4/75 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihasta voin luopua ja nykyään syönkin sitä vain muutaman kerran kuussa, maidon voin korvata "kasvimaidoilla", mutta juustosta en luovu ikinä ellei pakoteta. Kasviperäiset versiot juustoista on aivan kammottavia, olen maistanut monia.

Vierailija
5/75 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin luopua lihasta. En pidä sen mausta erityisemmin, vaan maustan sen voimakkaasti.

Mutta en tee mitään, mikä tekee elämästä vaikeaa. Elämä muuttuu hankalammaksi kasvissyöjänä vähän samasn tapaan kuin keliaakikolla. Jotain haluaisi menusta, mutta.... tai työpaikalla ainoaksi vaihtoehdoksi tulee tofu tai muu soijapohjainen ruoka. Ja ne vasta ovatkin pahanmakuisia. Yöks koko soijarouhe.

Siksi elän siten kuin on helpointa.

Vierailija
6/75 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, ja lääkäri kielsi moiseen ryhtymisen.

Vierailija
7/75 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön oikein mielelläni myös kasviksia.

Vierailija
8/75 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä ryhtyisi kasvissyöjäksi tai vegaaniksi.

Vierailija
9/75 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harkinnut. Olen kuitenkin päätynyt siihen etten halua tinkiä ruuan monipuolisuudesta, syön nyt jo paljon vegaani/kasvisruokia ja täysvegaaniuteen siirtyminen olisi siltä kannalta pelkkää miinusta. 

Vierailija
10/75 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyhtökaura on kalliimpaa kuin liha,idea vesittyy.

Vierailija
11/75 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sekasyöjä ja en ole edes ajatellut alkavani vain kasvissyöjäksi. Tykkään lihasta ja syön liharuokia muutaman kerran viikossa kasvisten kanssa + laitan leivän päälle kinkkua, metwurstia tms.

Jos joku kolmesta lapsestani tai mies keksisi kasvissyöjäksi alkaa, niin en tekisi hänelle mitään erikoisruokia.

Vierailija
12/75 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan ole, enkä harkitse. Salaatti on kanien ruokaa.

M45

Meidän kani syö jauhenlihaa.

Vierailija
13/75 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pääasiassa kasvissyöjä vuosia sitten. Söin kalaa kasvisten kanssa silloin tällöin ja joskus jopa maistoin kanaakin. Punaista lihaa en syönyt. Kun tuo viherfasismi lähti käsistä ja alettiin rajoittamaan ihmisten vapauksia, lopetin homman kokonaan. En halua olla missään tekemisissä tuon kaistapää joukon kanssa.

Vierailija
14/75 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutamia kertoja yrittänyt innostua kasvisruoista, hyvänä motivaattorina eräs työkaveri joka on ollut kasvissyöjä 20 vuoden ajan ja hän on paljon ikäänsä nuoremman näköinen. Hän syö kasvikunnan ulkopuolelta kananmunia ja kalaa. Tottumus sekaravintoon on kuitenkin niin vahva että kasvisateriat tuppasivat jäämään jotenkin epätyydyttäviksi. Esim. soijarouheen pahvinmaun peittäminen oli tosi työlästä (liota, huuhtele, painekyllästä mausteilla), ja kananmuniinkin kyllästyi nopeasti.

Eli kasvisruokavaliota olen kyllä ajatellut ja varovasti vähän yrittänytkin. Vegaanius taas on minulle liian äärimmäistä jo ajatuksenkin tasolla.

Olen syönyt elämässäni kerran aivan valtavan hyvää tomaattijuustopiirasta jota oli tarjolla n. 15 vuotta sitten amk:n ruokalassa. Sellaisen reseptin kun löytäisin... Täytyykin kirmata googleen tältä istumalta.

Vierailija
15/75 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli nuo juuri syömäni gribsit niin herkullisia.

Vierailija
16/75 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäisin menee kasvista.

Muuten ihan järkyttävät hinnat.

Vierailija
17/75 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän lihadta ja sitäpaitsi 90% maailman hiilidioksidista tulee energian tuotannosta ja siirrosta. Siihen kannattaisi puuttua kunnolla.

Vierailija
18/75 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos et, niin mikä on suurin syy ettet voisi edes harkita kasvissyöntiä tai vegaanista ruokavaliota?

Pidän lihasta, se lienee suurin syy.

Vierailija
19/75 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ja syön jo nyt aika kasvispainotteisesti. Syön kyllä lihaa, mutta en joka päivä (liha = myös kana ja kala) ja punaista lihaa erittäin harvoin. Ostan luomulihaa jos sitä on tarjolla. Maitotuotteista käytän ainoastaan kefiiriä ja joskus voita, sekä juustoja "herkkuna" eli en päivittäin. Kananmunia syön. Ulkona syödessä jos on houkutteleva kasvisvaihtoehto niin valitsen sen, ja syön ihan mielelläni vegaaniruokaa mutten osaa laittaa sitä kotona (tarkoitan siis sitä kun pitää kikkailla kerman tai juuston korvikkeiden tms. kanssa, tai leipoa ilman munia). Kannatan lähiruokaa, myös pientuottajien luomulihaa. Tästä syystä minusta ei tule vegaania eikä kokonaan kasvissyöjää. 

Vierailija
20/75 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesäisin menee kasvista.

Muuten ihan järkyttävät hinnat.

Juurekset eivät ole kalliita talvellakaan ja tölkkipavutkin ovat kasviksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän