Lihansyöjä, oletko harkinnut kasvissyöntiin siirtymistä?
Ja jos et, niin mikä on suurin syy ettet voisi edes harkita kasvissyöntiä tai vegaanista ruokavaliota?
Kommentit (75)
Olin 20v sekasyöjä. Harkitsin vegaaniksi ryhtymistä jonkin aikaa ja koen edelleen että se oli yksi parhaimmista päätöksistäni. Minulla oli ollut syömishäiriö myös ja sain palautettua rakkautta ruokaan vegaaniuden kautta. Myös ibs helpottui huomattavasti kun eläintuotteet putosivat pois
Päätökseeni vaikutti esimerkiksi dokumenttien katsominen ja tutkimustulosten lukeminen. Kaveriporukasta yli puolet on vegaaneita joka toi mulle myös tietoa toisenlaisesta tavasta elellä. Eniten minuun vaikutti earthlings, cowspiracy ja forks over knives. Kannattaa katsoa. Mielestäni kaks viimeisinä mainittua on netflixissä.
En koe vegaaniutta vaan ruokavaliona vaan elämäntapana. Se yltää moneen muuhunkin asiaan kuin ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Olin 20v sekasyöjä. Harkitsin vegaaniksi ryhtymistä jonkin aikaa ja koen edelleen että se oli yksi parhaimmista päätöksistäni. Minulla oli ollut syömishäiriö myös ja sain palautettua rakkautta ruokaan vegaaniuden kautta. Myös ibs helpottui huomattavasti kun eläintuotteet putosivat pois
Päätökseeni vaikutti esimerkiksi dokumenttien katsominen ja tutkimustulosten lukeminen. Kaveriporukasta yli puolet on vegaaneita joka toi mulle myös tietoa toisenlaisesta tavasta elellä. Eniten minuun vaikutti earthlings, cowspiracy ja forks over knives. Kannattaa katsoa. Mielestäni kaks viimeisinä mainittua on netflixissä.
En koe vegaaniutta vaan ruokavaliona vaan elämäntapana. Se yltää moneen muuhunkin asiaan kuin ruokaan.
Sulta ei kysytty mitään.
Suurin syy on se, että liha on hyvää, samoin kuin kala. Toiseksi suurin se, että tykkään kalastaa, ja siihen kuuluu se että saalis pitää syödä. Sitten liha ja kala liittyvät joihinkin perinteisiin. En minä pipareitakaan syö muulloin kuin jouluna, mutta silloin niitä pitää olla, ja samoin jouluuni kuuluu pitkään kypsennetty sianliha.
En missään nimessä söisi raa-toa.
Vierailija kirjoitti:
Ulkona syödessä jos on houkutteleva kasvisvaihtoehto niin valitsen sen, ja syön ihan mielelläni vegaaniruokaa mutten osaa laittaa sitä kotona (tarkoitan siis sitä kun pitää kikkailla kerman tai juuston korvikkeiden tms. kanssa, tai leipoa ilman munia).
Parhaat vegaaniruoat ovat juuri ne, joissa ei yritetäkään jäljitellä ei-vegaanisia ruokia. Teen niitä itse aika usein, tosin en oikeastaan ajattele että ne ovat vegaaniruokia, kun minulle sekasyöjänä ne ovat vain ruokia muiden ruokien joukossa. Välimeren, Intian, Kaakkois-Aasian keittiöistä löytyy hyviä reseptejä.
Vierailija kirjoitti:
Ja jos et, niin mikä on suurin syy ettet voisi edes harkita kasvissyöntiä tai vegaanista ruokavaliota?
En ole enkä edes harkitse niin kauan kun kaltaisesi dillet koittavat väkisin tätä ideaa hieroa naamani. Pidä sinä huoli omista asioistasi äläkä puutu muiden valintoihin, sillä siihen sulla ei ole mitään oikeutta. Meneekö perille?
Pidän kasvisruoasta ja syön sitä useita kertoja viikossa. ja liharuokienkin kanssa aina kasviksia.
En halua ryhtyä kokonaan kasvissyöjäksi, koska pidän lihasta. Hyvä pihvi on mieletön herkku ja leivän päällä leikkeleenä joku hyvä palvikinkku tai metwursti vaan toimii.
Vegaaniksi en ryhtyisi ikinä, ihan pelkästään juustojen ja kananmunien vuoksi.
En ole. Syön kyllä myös kasviksia.
en ole enkä aijo syödä pupun ruokaa.
Olen ollut kala-kasvissyöjä, mutta palasin syömään lihaa eräiden elämänmuutosten vuoksi. Olen kyllä harkinnut kasvissyöjäksi ryhtymistä, mutta minulla on muutamia allergioita, joiden vuoksi täysi vegaanius olisi vaikeaa. Punaista lihaa olen koko ajan vähentänyt. Haluaisin vähentää myös maitotuotteita, mutta esim. juuston korvaaminen on vaikeaa. Kokeilin kauramaitoa, mutta sehän oli hirveää litkua. Jotain parempia korvikkeita tarvitsisin. Syön mielelläni kasvisruokia ja aion jatkaa kasvistuotteiden kokeiluja.
Olen vähentänyt lihan, varsinkin punaisen lihan käyttöä merkittävästi, mutta en ole ehdottomuuksien ihminen. Ajattelen, että korvaan arkisissa ruoissa jauhelihan ja broilerin muilla vaihtoehdoilla ja opettelen uudenlaisiakin kasvisruokia. En kuitenkaan halua luopua mahdollisuudesta syödä silloin tällöin jotain oikein hyvää liharuokaa.
En pidä lihansyöntiä eettisenä ongelmana, mutta se lienee selvää, ettei maapallo kestä sitä lihansyönnin määrää, johon me länsimaiset ihmiset olemme oppineet.
Syön lihaa, enkä ole lopettamassa sitä. Olen kyllä vähentänyt lihan syöntiä aika paljon, ja samalla koko perheemme on vähentänyt sitä. Syömme lihaa vieläkin monta kertaa viikossa, mutta määrät ovat pienempiä ja kasviksia on enemmän. Minusta on hyvä näin. Aion varmaan jatkossa vielä lisätä kasvisruoan määrää.
En. En pysty syömään palkokasveja enkä viljoja ja haluan syödä mahdollisimman prosessoimatonta ruokaa ja se onnistuu lihalla ja kauden kasviksilla.
En halua turhaa vaikeuttaa elämääni. Syön pääsääntöisesti kasvis ja kalaruokaa, mutta toki silloin liharuokaa, kun sitä on tarjolla.
Syön enimmäkseen kasvisruokaa. Silloin tällöin lihaa/kalaa. Ei tarvitse lopettaa lihaa kokonaan, reipas vähentäminenkin on fiksua ja hyvä kasvisruoka on tosi hyvää!
Luontoihminen kirjoitti:
Olin pääasiassa kasvissyöjä vuosia sitten. Söin kalaa kasvisten kanssa silloin tällöin ja joskus jopa maistoin kanaakin. Punaista lihaa en syönyt. Kun tuo viherfasismi lähti käsistä ja alettiin rajoittamaan ihmisten vapauksia, lopetin homman kokonaan. En halua olla missään tekemisissä tuon kaistapää joukon kanssa.
Ööö mitähän vapauksia nyt on rajoitettu? Ovatko ne tahot, jotka suosittelevat lihan käytön vähentämistä terveys- tai ympäristönsuojelusyistä näitä tarkoittamiasi kaistapäisiä fasisteja? Aika helposti joutuu fasistien kirjoihin näköjään.
Olen sodomiitti vihreä ja ajan taksilla.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on kaikkiruokainen, syö siis myös lihaa. Olen ihminen. Koko ihmisen evoluutio perustuu laajaan ravinnon käyttöön. Kasvissyöjät on lihansyöjien ruokaa, pääasiassa.
Ihmisellä on myös aivot ja mahdollisuus valita olla syömättä lihaa, ei ihminen automaattisesti syö lihaa, se on valinta, melko huono sellainen terveyden ja maapallon tilan kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Yäk, miksi alkaisin kaninruokaa syömään?
Ihminen on kaikkiruokainen, syö siis myös lihaa. Olen ihminen. Koko ihmisen evoluutio perustuu laajaan ravinnon käyttöön. Kasvissyöjät on lihansyöjien ruokaa, pääasiassa.