TAAAAS joku kitisee Hesarissa lastensynttäreistä
Tunnustan. Meillä on lastensynttäreillä jätskiä. On ollut monta vuotta jo jätskibaari,josta lapset saa itse tehdä annoksen.
Tunnustna. Olen antanut lasten kavereille barbeja. Ne on haluttuja ja ostin niitä varastoon Kiinasta. Maksoivat kolme euroa per barbi.
Ollaanko nyt rikollisia?
Kommentit (154)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole lapsia, mutta (joo huono aloitus)...
... jos pitäisin lastensynttärit, laittaisin kutsuun että lahjaksi saa tuoda sellaista mistä kaikki voivat nauttia juhlien aikana, esim herkkuja tai yhteistä tekemistä (esim kasvomaalaussetti, joku peli ja säännöt, kostyymejä lainaan, drone lainaan ym ym mitä nyt minkäkin ikäiset lapset haluavat).
Kirjoittaisin kutsuun myös että tavaralahjat lahjoitetaan eteenpäin hyväntekeväisyyteen.
Lahjoista en myöskään tekisi numeroa juhliin, että keneltä on mitäkin.
Mitäköhän se sun lapsi sanoisi jos ilmoitat sille että ne sun kivat lahjat annetaan pois. BTW, annatko omat lahjasi myös hyväntekeväisyyteen?
Enhän minä sitä niin sanoisi, vaan ”Tepon äiti toi tällaisen paketin lahjoitettavaksi kodittomille kissoille”
Ja minä en saa lahjoja koska lähipiirini tietää että olen minkmalisti ja heivaan kaiken turhan suoraan hyväntekeväisyyteen tai en lta edes vastaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä helvetin kilpavarustelu?
Mä en tiedä, millä tasolla tähän sun kysymykseen pitäisi vastata. Etkö tiedä, mitä tuo termi tarkoittaa vai etkö tiedä, mitä se käytännössä on? Ja miksi tuollainen aggressio?
Niin. Kun en tajua sttä mitä se kilpavarustelu tässä kontekstissa edes on.
Jokin kummallinen myyttinen ilmiö josta kitistään tasaisin väliajoin mutta jota ei oikeasti ole olemassa.
Jos toiset ihmiset kokevat, että se on olemassa, niin miten se on myyttinen? Ja jos joku ottaa jonkin itselleen tärkeän asian puheeksi, miksi se on juuri "kitinää"?
Koska "se toinen" saa ihan vapaasti tehdä valintansa omassa elämässään. "Se toinen" ei ole oikeutettu alkaa puuttumaan muiden tapoihin. Mikä tässä on niin hankalaa taas?
Niin saa, ja kun valinta on vapaa, saa myös ottaa puheeksi asioita, joita itse pitää merkityksellisinä. Jos toisten valinnat eivät siis vaikuta muihin, miksi uhriutua vaikkapa tästä kyseisestä kolumnista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiedä, millä tasolla tähän sun kysymykseen pitäisi vastata. Etkö tiedä, mitä tuo termi tarkoittaa vai etkö tiedä, mitä se käytännössä on? Ja miksi tuollainen aggressio?
Jokin kummallinen myyttinen ilmiö josta kitistään tasaisin väliajoin mutta jota ei oikeasti ole olemassa.
Jos toiset ihmiset kokevat, että se on olemassa, niin miten se on myyttinen? Ja jos joku ottaa jonkin itselleen tärkeän asian puheeksi, miksi se on juuri "kitinää"?
No eikö se ole tän ihmisen ona henk koht ongelma sitten? Ja tuo on ihan kitinää. Kun kamalaa. Barbi. Hirveää, jätskiä.
Musta tuntuu, että sulla on vaikeuksia muodostaa jonkinlainen kokonaiskuva siitä, mitä olet lukenut, ja sen takia sulle jäi jutusta kuva "hirveää, jätskiä, kamalaa Barbi". Suosittelen, että luet sen jutun uudelleen ja mietit hetken.
Ei siinä ole mitään sisältöä. Sama vanha märinä.
Miten se ihmisiä voi hiertää noin paljon, miten joku lapsi juhlii tai ei juhli?
Sitä en ymmärrä, että nykyisin pitää kutsua koko luokka tai ei ketään (ettei kellekkään tule paha mieli). Sen kyllä ymmärrän jos jättää yhden tai kaksi kutsumatta, mutta miksi ei saa kutsua vain niitä parhaita kavereitaan?
Vierailija kirjoitti:
Haluaako Hesarin toimittaja klikkauksia vai miksi aloituspostaus on niin surkea, ettei edes kerrota, mitä on kitisty?
Tuossa on linkki juttuun.
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000005879485.html
- Ei ap
On meilläkin joku lapsi kysynyt että eikö ole ongintaa? En ole kokenut kyssäriä niin asiattomaksi että itkisin sitä lehdessä.
Se barbikin saattaa olla kierrätyslahja. Joku saanut joululahjaksi ja laittaa kiertoon.
Tai se kallis lahja saattaa olla synttärisankarin bestikseltä. On ihan ok silti että perusluokkakaveri antaa vaikka vain tarroja.
Jätski on helppo tarjottava jos joukossa on keliaakikkoja. Miten joku saa siitäkin ongelman?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole lapsia, mutta (joo huono aloitus)...
... jos pitäisin lastensynttärit, laittaisin kutsuun että lahjaksi saa tuoda sellaista mistä kaikki voivat nauttia juhlien aikana, esim herkkuja tai yhteistä tekemistä (esim kasvomaalaussetti, joku peli ja säännöt, kostyymejä lainaan, drone lainaan ym ym mitä nyt minkäkin ikäiset lapset haluavat).
Kirjoittaisin kutsuun myös että tavaralahjat lahjoitetaan eteenpäin hyväntekeväisyyteen.
Lahjoista en myöskään tekisi numeroa juhliin, että keneltä on mitäkin.
Mitäköhän se sun lapsi sanoisi jos ilmoitat sille että ne sun kivat lahjat annetaan pois. BTW, annatko omat lahjasi myös hyväntekeväisyyteen?
Enhän minä sitä niin sanoisi, vaan ”Tepon äiti toi tällaisen paketin lahjoitettavaksi kodittomille kissoille”
Ja minä en saa lahjoja koska lähipiirini tietää että olen minkmalisti ja heivaan kaiken turhan suoraan hyväntekeväisyyteen tai en lta edes vastaan
Jep, onnea valitsemallesi tielle, ankeuttaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska "se toinen" saa ihan vapaasti tehdä valintansa omassa elämässään. "Se toinen" ei ole oikeutettu alkaa puuttumaan muiden tapoihin. Mikä tässä on niin hankalaa taas?
Niin saa, ja kun valinta on vapaa, saa myös ottaa puheeksi asioita, joita itse pitää merkityksellisinä. Jos toisten valinnat eivät siis vaikuta muihin, miksi uhriutua vaikkapa tästä kyseisestä kolumnista?
Voi jestas.. ei mene perille vieläkään... minä en ole lukenut koko kolumnia, mutta en siedä ihmisiä, jotka kuvittelevat että maailman tulisi pyöriä sen oman navan ympärillä ja muiden valintoihin puuttuminen on juuri tällaista käytöstä!
Omat lapset ovat olleet synttäreillä vaikka missä, hoplopissa, keilaamassa, megazonessa, mäkissä en edes muista missä kaikkialla. Kivaa on kuulemma ollut.
Me olemme aina pitäneet kotisynttärit kun ei ole varaa muuhun. Hyvin on kelvannut kavereille. Ei kaikkien tarvitse lähteä mukaan kilpavarusteluun enkä yhtään häpeä myöskään. Asumme Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No täällä on toinen, joka tätä voisi kysyä. Lapseni on vasta vuoden, joten ei ole käytännössä tullut tutuksi. Onko kilpavarustelu todellinen vai onko tätäkin asiaa liioiteltu?
Liioiteltua. On vanhempia joiden lapsilla pitäisi olla ne "the synttärit". Nämä kilpailee keskenään ja valittaa kun on kilpavarustelua, eli muilla ei saisi olla kanssa synttäreitä jossain huisi-jätskiseikkalupaikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaako Hesarin toimittaja klikkauksia vai miksi aloituspostaus on niin surkea, ettei edes kerrota, mitä on kitisty?
Tuossa on linkki juttuun.
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000005879485.html
- Ei ap
Siis missä tuollaista on? Punavuoressa? Helsinkiläisenä lasten äitinä tuo kuulostaa hyvin kaukaiselta. Ehkä tämä lähiö on kuitenkin ihan hyvä paikka asua.
Vierailija kirjoitti:
Omat lapset ovat olleet synttäreillä vaikka missä, hoplopissa, keilaamassa, megazonessa, mäkissä en edes muista missä kaikkialla. Kivaa on kuulemma ollut.
Me olemme aina pitäneet kotisynttärit kun ei ole varaa muuhun. Hyvin on kelvannut kavereille. Ei kaikkien tarvitse lähteä mukaan kilpavarusteluun enkä yhtään häpeä myöskään. Asumme Helsingissä.
Miksi sitä edes nimitetään kilpavarusteluksi? Meillä on ollut ihan kaikenlaisia. Kotisynttäreistä ulkoistettuihin.
Ulkoistetuimmat oli ne kemut jotka pidettiin kun olin juuri tullut leikkauksesta. Kakkukin oli dajm-kakkuja suoraan kassista sellaisessa jumppapuistossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikö se ole tän ihmisen ona henk koht ongelma sitten? Ja tuo on ihan kitinää. Kun kamalaa. Barbi. Hirveää, jätskiä.
Musta tuntuu, että sulla on vaikeuksia muodostaa jonkinlainen kokonaiskuva siitä, mitä olet lukenut, ja sen takia sulle jäi jutusta kuva "hirveää, jätskiä, kamalaa Barbi". Suosittelen, että luet sen jutun uudelleen ja mietit hetken.
No se selviäis sulle, jos lukisit sen jutun ajatuksella, etkä kuvittelisi, että siinä kritisoidaan jäätelön tarjoamista.
Tulee mieleen Olga Temosen blogi, jossa Temoset arvostelivat kovaan ääneen ulkoistettuja synttäreitä. Miten se on laiskuutta jne.
Itse he ovat ulkoistaneet lastensa koulunkäynninkin sijoittamalla mummon asumaan koulun viereen niin että tämä pyörittää perheen koululaisten arkea.
Ja tää on ihan ok. Mutta tukiverkoton perhe ei saa ostaa ulkoa edes kahden tunnin helpotusta ilman laiskan leimaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi jestas.. ei mene perille vieläkään... minä en ole lukenut koko kolumnia, mutta en siedä ihmisiä, jotka kuvittelevat että maailman tulisi pyöriä sen oman navan ympärillä ja muiden valintoihin puuttuminen on juuri tällaista käytöstä!
Et ole lukenut koko kolumnia, mutta silti sujuvasti tiedät, mistä siinä puhutaan?
Miksi ne lahjat pitää avata siinä kaikkien nähden?! Meillä lahjat avataan joko myöhemmin tai heti kun vieras tulee. Ei siitä tarvitse tehdä numeroa kuka toi mitäkin. Saako vanhemmat ajaa omilla autoillaan, vai pitäisikö jättää jonnekin kauemmas, etteivät lapset vaan huomaa kenen perheessä on uusin audi ja kenen perheessä rupsahtanut pösö?
Oliko meidän aikana tällaista ongelmaa? Itse en muista. Silloinkin ihmisillä oli eri tavalla rahaa käytössä ja lapsetkin tiesivät sen. Miksi tämä ei ollut näin suuri ongelma silloin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se selviäis sulle, jos lukisit sen jutun ajatuksella, etkä kuvittelisi, että siinä kritisoidaan jäätelön tarjoamista.
Jos se on niin kristallinkirkas, niin kerro toki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole lukenut koko kolumnia, mutta silti sujuvasti tiedät, mistä siinä puhutaan?
Tiedän mistä täällä puhutaan. Kommentoin teidän kommentteja. Se on ihan sallittua, kuule.
Taidat haluta vain haastaa riitaa.
Yksi toivomus olisi. Älkää antako vieraille lahjaksi Kiinan verkkokaupasta tilattua krääsää.
Tukee julkaisi juuri tutkimuksen jossa yhtä lukuunottamatta kaikki tilatut tavarat olivat vaaralllisia. Mieluummin vaikka karkkia.