Te jotka ajattelette olevanne keskivertopulliaista älykkäämpiä, kertokaa
Kommentit (101)
Ei mun tarvitse päätellä koska mut on testattu ja todettu keskivertoa älykkäämmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Päättelen sen henkilöhistoriastani, saavutuksistani ja holistisesta ajattelutavastani. Olen mieleltäni laajempi ja lukeneempi kuin todistettavasti suurin osa ihmisistä.
Todistettavasti? Esittäisitkö myös ne todisteet sitten, niin voidaan vähän arvioida niitä.
Kykenen pyörittelemään monimutkaisia abstrakteja ajatusrakennelmia päässäni. Olen hyvä hahmottamaan erilaisten asioiden syy ja seuraus -suhteita. Olen myös itsekriittinen.
Älykkyys on laaja käsite. Kaikissa älykkyyden muodoissa en loista, mutta olen älykäs sillä tavalla, mitä älykkyydellä yleensä tarkoitetaan. Lukiosta L:n paperit leikiten, ekalla yrittämällä yliopistoon vaikealle alalle sisään, hyvä menestys yliopisto-opinnoissa sen kummempaa vaivaa näkemättä... On tässä huonotkin puolensa: en ole oppinut näkemään vaivaa. Saa nähdä, miten minun käy, kun pian yliopistosta valmistun. Ei ole ollenkaan varmaa, että tulen työelämässä pärjäämään. Siellä riittää normiälykkyys, mutta vaaditaan paljon muita taitoja.
Kun pidin itseäni koko nuoruuden paljon tyhmempänä kuin muut ihmiset, koska ajattelin eri tavalla. Mensan testin jälkeen sitten mielikin muuttui, että ehkä en ollutkaan niin tyhmä, vaan vain erilainen.
Ympärilläni olevista pölvästeistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päättelen sen henkilöhistoriastani, saavutuksistani ja holistisesta ajattelutavastani. Olen mieleltäni laajempi ja lukeneempi kuin todistettavasti suurin osa ihmisistä.
Todistettavasti? Esittäisitkö myös ne todisteet sitten, niin voidaan vähän arvioida niitä.
En koe tarpeelliseksi listata niitä tänne. Enkä usko että täältä löytyy tarvittavaa asiantuntemusta niitä sen kummemmin arvioida.
En tiedä, toiset ihmiset sanovat minulle niin.
Huomioi ap, että määritelmän mukaan joka toinen on keskivertoa älykkäämpi. (Toki käytännössä on paljon niitä jotka ovat lähellä keskiarvoa, joten merkittävästi keskiarvon yläpuolella olevia on vähemmän kuin puolet väestöstä.) Mutta jos on esim. koululuokan, armeijatuvan, rippileirin tms fiksuimpia, niin silloin on keskivertoa älykkäämpi ihan helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koe tarpeelliseksi listata niitä tänne. Enkä usko että täältä löytyy tarvittavaa asiantuntemusta niitä sen kummemmin arvioida.
Ei jatkoon.
Olen selvinnyt melko hyvin monista vaikeista kokemuksista ja kyennyt säilyttämään optimistisen asenteen elämään.
Kyllä se on niin että 90 % ihmisistä ajattelee olevansa muita älykkäämpiä, miinus ehkä ne jotka on oikeasti älykkäitä.
Mulle ainakaan ei koskaan riitä vaikkapa jotkut tv-sarjat vapaa-ajan viihdykkeeksi vaan mieluummin luen ja opiskelen erilaisia kiinnostavia asioita. Tämä erottaa mut ystävistäni aika reippaasti. Ja uskoisin että kaikenlaista tietoa on sitten mukaan kertynyt noista lukemisistani ja teoriaa on helppo yhdistää käytäntöönkin. Veikkaisin että joku salkkarit ei samalla tavalla tarjonne aivoille haasteita.
Sen vaan huomaa. Joskus sitä oikein hämmästelee että miten hölmöjä ihmiset ovatkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei mun tarvitse päätellä koska mut on testattu ja todettu keskivertoa älykkäämmäksi.
Sama. Mensan testien lisäksi olen ollut laajoissa neuropsykologisissa tutkimuksissa. Ne suoritetaan kahden kesken neuropsykologin kanssa ja on kokonaisvaltaisempi tutkimus, kuin nämä mensan testit.
Haha! Jengi kehuu av:lla omaa älykkyyttään! Not sure if trolling or just stupid.
Olen it-alalla töissä ja siellä kykenen ratkomaan asioita, jotka jää monelta selvittämättä. Mulla on harva työkaveri, entinen tai nykyinen joka on mua älykkäämpi noissa hommissa.
Ja usein tuntuu, että asioita saa vääntää rautalangasta.
Älykkyystestin perusteella varmistus. Tosin tiesin ilmankin.