Te jotka ajattelette olevanne keskivertopulliaista älykkäämpiä, kertokaa
Kommentit (101)
Usko inhimmillisyyteen on kyllä kovilla kun täällä Av-palstalla surffailee. Jos angstin määrä määrittelee älykkyyden niin koen olevani väärässä seurassa :D
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Vierailija kirjoitti:
No, epäilykseni asiasta heräsivät kun tajusin että ohhoh, olen Mensan jäsen, johtaja jolla 67 alaista, kaksi akateemista loppututkintoa.
Ostarin kulmalla röökiä vetävä siiderivalas, elämänkoulun käynyt wt-Pirjo tuskin on ihan samalla viivalla. Tai no mistäs sitä tietää jos sillä on kireiden keinonshkahousujen taskussa tohtorin paperit.
Trollin tai persoonallisuushäiriöisen tekstiä.
Vierailija kirjoitti:
Olen it-alalla töissä ja siellä kykenen ratkomaan asioita, jotka jää monelta selvittämättä. Mulla on harva työkaveri, entinen tai nykyinen joka on mua älykkäämpi noissa hommissa.
Ja usein tuntuu, että asioita saa vääntää rautalangasta.
Nykyajan it-tradenomit eivät tosiaan ole mitään kummoisia tekijöitä. Itsekin alalla huomasin sen totaalisen keskinkertaisuuden jolla porukka sitten yritti vielä keulia. Osattiin väkertää jokin "responsiivinen" etusivu johonkin portaaliin, ja sitä pidettiin kahdeksantena ihmeenä.
Poikani on, oli juuri tutkimuksissa. Huomattavasti ikätasoaan älykkäämpi ja asperger.
Hän yhdistelee asioita salamannopeasti ja päättelee loogisesti. Tämä tuli huomattua pakohuoneessa.
Vierailija kirjoitti:
No, epäilykseni asiasta heräsivät kun tajusin että ohhoh, olen Mensan jäsen, johtaja jolla 67 alaista, kaksi akateemista loppututkintoa.
Ostarin kulmalla röökiä vetävä siiderivalas, elämänkoulun käynyt wt-Pirjo tuskin on ihan samalla viivalla. Tai no mistäs sitä tietää jos sillä on kireiden keinonshkahousujen taskussa tohtorin paperit.
Tutkintouskovainen bongattu'd.
Lukuaineiden keskiarvo oli lukion päättätodistukseesa 9,8 eli yksi ainoa 9 kymppien keskellä, lirjoitin 6 L yliopplaskirjoituksissa, lukiossa tehtiin ammatinvalintatestauksia ja suositeltiin matematiikin tutkijaksi. Olen koko elämäni ajan opiskellut aina jotain, olen suunnattoman kiinnostunut kaikesta uudesta ja kyllästyn helposti muiden kanssa puhuessa, kun olen jo ajatellut niin paljon pidemmälle. Pystyn auttamaan ihmisiä useilla tieteenaloilla ja tiedän ihan hirveästi asioita. Avaruudellinen hahmotus on todella paljon parempi kuin muilla, ihan eri tasolla. Lisäksi minulla on todella hyvå näkömuisti ja muistan keskustelujakin menneisyydessä melkein sanasta sanaan.
Olen muuten nainen, joten ihan shaibaa se, että nainen ei voi olla avaruudellisessa hahmottamisessa ja matematiikassa todella hyvä. Minun kouluaikanani kauan aikaa sitten oli sellainen asenne opettajilla, että älykäs tyttö on vain ahdkera ja älykås poika on sitten älykäs. Surullista, toivottavasti ei enää ole niin.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ainakaan ei koskaan riitä vaikkapa jotkut tv-sarjat vapaa-ajan viihdykkeeksi vaan mieluummin luen ja opiskelen erilaisia kiinnostavia asioita. Tämä erottaa mut ystävistäni aika reippaasti. Ja uskoisin että kaikenlaista tietoa on sitten mukaan kertynyt noista lukemisistani ja teoriaa on helppo yhdistää käytäntöönkin. Veikkaisin että joku salkkarit ei samalla tavalla tarjonne aivoille haasteita.
Mutta av riittää
Vierailija kirjoitti:
Kykenen pyörittelemään monimutkaisia abstrakteja ajatusrakennelmia päässäni. Olen hyvä hahmottamaan erilaisten asioiden syy ja seuraus -suhteita. Olen myös itsekriittinen.
Mites se oikeinkirjoitus?
Tällä palstalla huomaa olevansa melkoinen nero. Sen verran typerää porukkaa täällä on.
Minulle on huomauteltu siitä. Joka työpaikassa minusta tuli nopeasti "tukihenkilö jolta kaikki kysyy neuvoa". Hämmentävää. Minusta tuli ison pörssiyhtiön yksikönjohtaja 33-vuotiaana. Olen nainen ja minulla oli tuolloin 2 pientä lasta ja reissutyötä tekevä puoliso.
Esimerkiksi viime viikolla olin kurssilla, koka kesti koko päivän ja siellä opeteltiin uutta järjestelmää. Opettelu tapahtui itsenäisesti alkuluennon jälkeen ja meille annettiin tehtäväpumaska jonka caset tuli syöttää järjestelmään testiympäristössä. Olin valmis jo parin tunnin päästä, kirkaasti ekana. Moni syötti tuolloin vielä ensimmäistä tehtävää, ja jälkikäteen kuulin ettei kaikki saaneet tehtäväpumaskaa valmiiksi päivän aikana.
En ole ikinä tehnyt mitään testejä enkä aio tehdäkään. Mielestäni nimittäin en ole älykäs koska minulta puuttuu se tärkein älykkyyden muoto, eli sosiaalinen äly. Olen liian asia- ja ratkaisukeskeinen.
Minä olen testatusti aika keskitasoa, mutta silti pärjännyt hyvin sekä elämässä että koulussa. Matemaattisesti lahjakas olen kyllä. Jotenkin välillä tuntuu, että olisinko kuitenkin testituloksiani älykkäämpi. Mulla on myös hyvä vaisto ihmisten suhteen ja osun yleensä aina oikeaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on huomauteltu siitä. Joka työpaikassa minusta tuli nopeasti "tukihenkilö jolta kaikki kysyy neuvoa". Hämmentävää. Minusta tuli ison pörssiyhtiön yksikönjohtaja 33-vuotiaana. Olen nainen ja minulla oli tuolloin 2 pientä lasta ja reissutyötä tekevä puoliso.
Esimerkiksi viime viikolla olin kurssilla, koka kesti koko päivän ja siellä opeteltiin uutta järjestelmää. Opettelu tapahtui itsenäisesti alkuluennon jälkeen ja meille annettiin tehtäväpumaska jonka caset tuli syöttää järjestelmään testiympäristössä. Olin valmis jo parin tunnin päästä, kirkaasti ekana. Moni syötti tuolloin vielä ensimmäistä tehtävää, ja jälkikäteen kuulin ettei kaikki saaneet tehtäväpumaskaa valmiiksi päivän aikana.
En ole ikinä tehnyt mitään testejä enkä aio tehdäkään. Mielestäni nimittäin en ole älykäs koska minulta puuttuu se tärkein älykkyyden muoto, eli sosiaalinen äly. Olen liian asia- ja ratkaisukeskeinen.
Ei tullut mieleen että työsi oli ns juosten kustu?
Eikös jo muinaisessa Kreikassa tiedetty että viisas on se joka ymmärtää että ei tiedä mitään ja typeryksiä ovat ne jotka kuvittelevat tietävänsä.
En ole matemaattisesti älykäs. Siinä mielessä älykäs olen, että osaan kyseenalaistaa. En ajattele, että joku asia on niin, kuin yleisesti totena pidetään.
Tein Mensan nettitestin ja sain siitä yli 100.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tullut mieleen että työsi oli ns juosten kustu?
Tätä epäilin ensin itsekin, että jotakin tosi oleellista on jäänyt tekemättä. 🙄 Mutta ei ollut. Kouluttajat tarkastivat ihan porukalla kun hämmästelivät miten voi olla valmista jo.
Tosiasiahan on, että puolet ihmisistä on keskivertoa älykkäämpiä, ja puolet sellaisia, joilla ÄO on keskivertoa alhaisempi.
Pidin itseäni vain hiukan keskivertoa älykkäämpänä, kunnes tein testin. Yllätyksekseni vain alle 2% ihmisistä on minua älykkäämpiä.
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla huomaa olevansa melkoinen nero. Sen verran typerää porukkaa täällä on.
Tuo voi olla samanlaista harhaa kuin se, että suurin osa autoilijoista pitää itseään keskimääräistä parempana kuljettajana.
Vierailija kirjoitti:
Vihreiden ja heitä äänestävien seurassa 70 ÄO:n omistavanakin tuntee itsensä Einstainiksi.
Mutta ei osaa kirjoittaa Einstein?