Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noin 50 v. Millaista musiikkia kuuntelet?

Vierailija
27.10.2018 |

Toisen ketjun innoittamana: kuuntelemasi bändit/artistit, tai tyylisuunnat yleisemmin?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskelmästä ja kasarin brittipopista tykkään eniten. 

Vierailija
42/58 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikkimaku on kyllä mielenkiintoinen juttu. 

Nuorena kaikkein mieluisinta kuunneltavaa oli uusi aalto: Smiths, Echo and the Bunnymen, Cure, Psychedelic Furs, Bauhaus, Crumps, Joy Division, Jesus and Mary Chain, Pixies, Rem jne. Nyt kuuntelen mieluiten: St Vincent, Bon Iver, Lorde, Fiona Apple, Arctic Monkeys, Arcade Fire, Florence and the Machine, Modest Mouse, Interpol, Fleet foxes, Tool, Incubus jne

Uuden aallon rinnalla kulki sujuvasti kone- ja kokeellinen musa: Kraftwerk, Einsturzende Neubauten, Holger Czukai, Laurie Anderson jne. Ja nyt kuuntelen esim. Daftpunkia ja yleisesti edm- tyyppistä matskua. 

Toisaalta 80-luku oli Poguesin, siis irkkukansanmusaa räkäpunkkiasenteella, ja muukin etninen kelpasi. Tämä genre on nykyisin jäänyt vähemmälle.

Jazzia harrastin laulamisen muodossa, ja niin teen edelleen, eli ei mitään kovin kokellista, vanhoja jazzstandarteja ja jotain modernimpaa, laulettavaa matskua. Ja klassinen on aina kuulunut myös kuuntelulistalle, vuosien varrella on tullut kuunneltua laidasta laitaan. Nyt olen uskaltautunut jopa nykytaidemusiikin pariin - se on vähän sillä tavalla, että kauheasti enää ei tule niitä nuoruuden hurmoksellisia musiikkielämyksiä, niin kai sitä senkin takia yrittää etsiä niitä itselle vähän tuntemattomimmilta genreiltä.

Erittäin harvoin kuuntelen nuoruuten musiikkia, en ole ollut nostalgikko - ainakaan toistaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan nyt vaikka että tyylillisesti Dire Straitsista Dream Theaterin kautta Al Di Meolaan.

Vierailija
44/58 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, kehtaanko edes tunnustaa.

Kuuntelen olosuhteiden pakosta paljon kotimaista nuorisomusaa (JVG, Sanni, Cheek, Gasellit, Pyhimys, Ellinoora, Evelina jne.)

Otan osaa.

Vierailija
45/58 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 v. Suosikkini ovat Abba, Queen, Beatles. Disko-musiikki saa jalkani vipattamaan.

Mutta kuuntelen vaikka mitä alkaen 50-luvun rokista tämän päivän hitteihin. Tykkään esim Big band -musiikista ja jazzista, suomi rockista ja popista. Tykkään myös hevistä ja räpistä.

Iskelmää inhoan.

Vierailija
46/58 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suede, Suede, Suede.

Vierailija
47/58 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frenzy, Blue Cats, Restless ym. old-school Psychobilly ja Neobilly. Tätä se on ollut jo melkein 40 vuotta.

Vierailija
48/58 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laaja skaala!

esim. industrial metal (kuten esim. Rammstein), proge, vanha metalli, rap+reggae (kuten esim. snoopbog), punk (nykyisistä esim. Apulanta)

suomilistaa: pistepirkot, yup, alangolta kaikki, Tikanmäki, Pohjonen

myös etno, jazz, jokin klassinen

Helpompi olisi ehkä listata mitä en ymmärrä:

Valtaosa topten listoista radiossa, iskelmät, suomirokin ja popin valtavirta, tosin niissäkin hyviä: esim Vartiaisen muruseni, Kolmas nainen paskanhajua tms, jotka sattuvat omaan elämään.

Vierailija
49/58 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin kuuntelen eniten jazzia, funkia, soulia, bluesia, John Legendiä, Rammsteinia, Nirvanaa, Garbagea, Tuomari Nurmiota, Kauko Röyhkää, Jenni Vartiaista, J.Karjalaista, Ismo Alankoa. Klassista jonkin verran, sekä myös uutta musiikkia, esim. Kaija Saariahoa.

Vierailija
50/58 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 45 ja kuuntelen Nightwishiä. Olen kuunnellut vuodesta 1998. Radiosta kuuntelen mitä tahansa taustahälynäkin ja Youtubesta satunnaisesti mitä eteen kävelee.

Vierailija
51/58 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisen ketjun innoittamana: kuuntelemasi bändit/artistit, tai tyylisuunnat yleisemmin?

En vielä 50.

Lähes kaikki käy, ei metallimusiikki (paitsi Metallica ja Guns Roses). Nuoruuden suosikeista Madonna, Kylie, Scorpions. Jotain suomalaista poppia, Neljä ruusua vaikka. Paljon hengellistä musiikkia, vanhoja virsiä, niissä on sanomaa. Joskus listahittejä.

Vierailija
52/58 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen enimmäkseen ranskalaista musiikkia, vanhaa ja nykymusiikkia. 

Vierailija
53/58 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitmixsiä.

Vierailija
54/58 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lenpimuksiikkini muuttuu ajan mukana. Ihan sujuvasti kuuntelen tämän päivän hittejä iskelmästä popin kautta tusinaräppiin, ei tuota yhtään tuskaa. Toki poimi sieltä omaan korvaan sopivat, kuten olen tehnyt aina.

Oman nuoruusajan musiikista ja siitä eteenpäin on jäänyt kestosuosikeiksi jotakin, mutta en ole kuitenkaan jumahtanut pelkästään menneisyyteen. Se monien hehkuttama menneisyyden musa on niinikään oman aikansa p*skaa nuorisohöttöä, ettekö muista. :D

Vierailija
55/58 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metalliosastoa kuten August Burns Red, In Flames, Five Finger Death Punch, Metallica

Rap-osastoa kuten Eminem, Pyhimys, Asa, Puukko-Henri, Heikki Kuula, Timo Pieni Huijaus, Mansesteri

Industrial-osastoa kuten Rammstein, Turmion Kätilö

Nainen 54 v

Vierailija
56/58 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

49-v nainen olen ja kuuntelen Jenni Vartiaista, Kaija Koota, Nightwishia, Haloo Helsinkiä. Lisäksi kasarimusaa.

Vierailija
57/58 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lempiartistejani ovat mm. System of a Down, Nightwish, Rammstein, Franz Ferdinand, Korn, Amy Winehouse, Manic Street Preachers, Mindless Self Indulgence, Linkin Park, Adele. Näistä olen muiden keikoillakin käynyt paitsi Amy Winehousen ja Adelen. Olen 58-v.

Vierailija
58/58 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassista enimmäkseen - joskus disco ja rap, koska niissä on rytmi ja harrastan jumppaa.