Noin 50 v. Millaista musiikkia kuuntelet?
Toisen ketjun innoittamana: kuuntelemasi bändit/artistit, tai tyylisuunnat yleisemmin?
Kommentit (58)
EDM-musiikkia eniten, tykkään tanssia. David Guettaa, Calvin Harrisia, Skrillexiä...
Mutta myös Daft Punkia, Taylor Swiftiä, Rita Oraa, Portugal. The mania.
Lisäksi kuuntelen mielelläni bluesia ja jazzia. Klassinenkin on mieluista. Ja Queen oli mahtava!
Olen hyvinkin kaikkiruokainen, melkein mikä tahansa uppoaa, kunhan ei ole suomalaista iskelmä...
N51
En kuuntele aktiivisesti lainkaan. Sitten kun ehkä kerran pari kuukaudessa jotain youtubesta kuuntelen, niin sinne nuoruuteen 70-luvullehan se musiikki menee. Nykymusiikkia en ole kuunnellut sitten 80-luvun. Kotimaisen musiikin kelkasta putosin siinä vaiheessa, kun kaikenmaailman apulannat ja tehosekoittimet nousi ykkösbändeiksi ysärillä. Ulkomaisen musiikin suhteen putosin kelkasta jo paljon aiemmin.
M54
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laidasta laitaan. Tylsästi sanottu, mutta jos on hyvä biisi, niin se on hyvä. Tällä hetkellä soittolistalta löytyy mm. 6ix9ine, Xxxtentacion, Ski Mask The Slump God, Moby, Chief Keef, Machine Gun Kelly, Limp Bizkit, Tiesto, Lana Del Rey ja Denzel Curry.
No johan oli tosi "laajat" laidat :D
No siinä oli tämän hetken soittolista ja sieltä löytyy nuo. Muutaman kuukauden päästä taas jotain ihan muuta. Jos rupean kaikki hyvät tähän luettelemaan, niin lista ei lopu ikinä.
Vierailija kirjoitti:
EDM-musiikkia eniten, tykkään tanssia. David Guettaa, Calvin Harrisia, Skrillexiä...
Mutta myös Daft Punkia, Taylor Swiftiä, Rita Oraa, Portugal. The mania.Lisäksi kuuntelen mielelläni bluesia ja jazzia. Klassinenkin on mieluista. Ja Queen oli mahtava!
Olen hyvinkin kaikkiruokainen, melkein mikä tahansa uppoaa, kunhan ei ole suomalaista iskelmä...
N51
Eli et ole kaikkiruokainen ensinkään
Youtube luo mahdollisuuden tehdä musiikillisia tutkimusmatkoja biisien kehittymiseen ja alkuperään.
Viimeksi olen jäljitellyt ja kuunnellut eri versioita biiseistä :
Hyvää huomenta Suomi
Nousevan auringon talo
Hey Joe
Olet mun kaikuluotain
Joskus tutkiskelen jotain genreä, mm. doom metal, stoner rock...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta myös Daft Punkia, Taylor Swiftiä, Rita Oraa, Portugal. The mania.Lisäksi kuuntelen mielelläni bluesia ja jazzia. Klassinenkin on mieluista. Ja Queen oli mahtava!
N51
No jaa. Aika kapea siivu mulla jää kuuntelematta...
Vierailija kirjoitti:
Arto Tamminen - Neljän Ruuhka
Eikö yhtään tylsistytä kuunnella jatkuvasti yhtä ja samaa biisiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N51
Niin no eihän se ole viimeisen 50 vuoden musiikkituotannostamme kuin noin puolet.
NDH (Neue Deutsche Härte), Industrial metal, symphonic metal, darkwave, siinäpä ne genret mitä tulee kuunneltua eniten. Bändejä/artisteja en jaksa ruveta luettelemaan. Lisättäköön että tämä 52v. käy myös keikoilla ainatilaisuuden tultua
Judas Priestiä, vanhaa punkkia ja perinteistä raskasta rockmusiikkia.
Reggae Okei toinen on nuku pommiin ( toivottavasti en) yksi on hengaillaan, ja tosi ihana on Pai Pai papu
Sitten tositoimiin regei on okei
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N51
Niin no eihän se ole viimeisen 50 vuoden musiikkituotannostamme kuin noin puolet.
Älä nyt hölmöjä höpise. Ensinnäkin, musiikinkuuntelu ei millään tavalla rajoitu Suomeen. Ihan on sullakin käytettävissä laaja haitari maailmanmusiikista klassiseen, popmusiikista rockiin netin kautta.
Ja suomalaisesta musiikkituotannostakin iskelmä on pieni osa eri musiikkilajien joukosta. Kyllä minä muuta suomalaista musiikkia kuuntelen, suomirockiakin oikein mielelläni.
Reggae Okei toinen on nuku pommiin ( toivottavasti en) yksi on hengaillaan, ja tosi ihana on Pai Pai papu
Sitten tositoimiin regei on okei
En tiedä, kehtaanko edes tunnustaa.
Kuuntelen olosuhteiden pakosta paljon kotimaista nuorisomusaa (JVG, Sanni, Cheek, Gasellit, Pyhimys, Ellinoora, Evelina jne.) Tykkään kyllä itsekin monista noiden biiseistä.
Omasta halusta kuunneltu musa on hyvin sekalaista: Apulanta, Juice, Hector, Anneli Saaristo, Vesa-Matti Loiri, Slipknot, Muse, Rolling Stones, Beatles, Lauri Tähkä, Breaking Benjamin, Stella, Maija Vilkkumaa, Maroon 5, Maverck Sabre, Eminem, Rihanna, Malin veljeket, Vesala, Haloo Helsinki, Leonard Cohen...
Ei siis mitään varsiaista linjaa noissa. Fiiliksen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Arto Tamminen - Neljän Ruuhka
"Kuljen r*nkkaan, katselen..."
(Oliko tämä väärinkuultu siinä ekassa Villejä rubiineja -kirjassa vai jossain myöhemmistä, en muista.)
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, kehtaanko edes tunnustaa.
Kuuntelen olosuhteiden pakosta paljon kotimaista nuorisomusaa (JVG, Sanni, Cheek, Gasellit, Pyhimys, Ellinoora, Evelina jne.) Tykkään kyllä itsekin monista noiden biiseistä.
Omasta halusta kuunneltu musa on hyvin sekalaista: Apulanta, Juice, Hector, Anneli Saaristo, Vesa-Matti Loiri, Slipknot, Muse, Rolling Stones, Beatles, Lauri Tähkä, Breaking Benjamin, Stella, Maija Vilkkumaa, Maroon 5, Maverck Sabre, Eminem, Rihanna, Malin veljeket, Vesala, Haloo Helsinki, Leonard Cohen...
Ei siis mitään varsiaista linjaa noissa. Fiiliksen mukaan.
The Doors, Amy Winehouse ja Queen nyt ainakin multa unohtuivat tuolta listalta.
Simo Silmukka , Reijo Taipale, Twister Sister