Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yhteishuoltajuus kun äiti sinkku ja isä avios..

Ch
27.10.2018 |

Meilllä on 7v muksusta 50/50 huoltajuus eli vuoroviikoin kummallakin vanhemmalla.

Ei makseta elareita. Saan lapslisän, mutta olen pienituloinen kun teen joka toinen viikko vähemmän töitä.

Nyt muodostunut "ongelmaksi" kun muksun isä vähä väliä makaa sairaalassa ja uusi vaimo eli tämä äitipuoli ei jaksa 2 lasta.... eli tyttöäni ja heidän yhteistä lasta. Heti kun isä poissa kuvioista...kysellään voinko ottaa muksun.

Olen tehnyt "vapaa viikoillani" pitkää päivää ja sopinut muitaki menoja mm. Työni takia..tämäkin viikko meni haasteelliseksi koska yhtäkkiä muksun pitiki tulla mun luo kun isä sairaalas..

Kun muksu mulla teen vain 2pv viikos töitä kun tyttöki nauttii yhteisolostamme eikä tarvi roikkua joka pv pitkään iltapvkerhossa kuten isä viikolla..

Ite reissaan tytön kanssa mm. 2-4vko lomat joka kesä mummolaan (myös joulut) sekä muitaki reissuja ja aina valmis/järjestän jotakin kun heillä onkelmia että tyttö tulee mulle tai pääsee kaverille yökylään tms..myös järkännyt joka vuosi kaveri synttärit kun kaikki kaverit käy vain minun luona vaikka isä asuu vain 10km päässä..ja samaa kylää

Mitä haen...noh mielipiteitä..vertaistukea.. ja pitäisikö pyytää elareita/vaatia yksinhuoltajuutta?

Eikä tässä ole koko tarina..pinta raapaisu vain...

Vai uskaltaisinko kysyä rohkeasti nykyiseltä vaimolta että mikä tilanne jne koska itse aikoinaan jätin isän mm. Siitä syystä kun oli aina lääkärissä pienimmästäkin syystä..esim. kun tuli riitaa suhteessa tai vaikka onkelmia hänen työelämässä löyty joku syy maata sairaalas..mutta tälläkin syndroomalle on kyllä nimikin..

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elarit menee tasan vain jos tienaatte saman verran. Jos palkkasi on pienempi, miehen pitäisi maksaa elaria, vaikka aika olisi 50/50.

Vierailija
2/3 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin. Elatustuki saa ja pitää hakea oli tilanne mikä hyvänsä, voi olla että tulosuhteiden vuoksi et sitä saa mutta toisaalta jos oletkin oikeutettu siihen niin saat rahallista apua, joko kelalta tai exältä. Toiseksi. Et voi hakea yksinhuoltajuutta perusteena että etävanhempi sairastaa, kuulostaa provolta. Kuulostaa siltä että vuoroviikko systeemi ei toimi teillä? Ehkä sinun kannattaa kysyä exältä että tahtooko hän harventaa tapaamisia. Exän vaimo ei mielestäni ole vahtivelvollinen lapsestasi jos exä on sairaalassa.. kuulostaa muutenkin aika oudolta että ekaluokkalainen kulkisi joka toinen viikko koulussa 10 km päästä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei  sillä siviilisäädyllä ole mitään tekemistä asian kanssa uuno.