70-vuotoaat jättivät puolisonsa ja muuttivat yhdessä Espanjaan. Linkki
https://www.is.fi/viihde/art-2000005878238.html
Varmaan joidenkin mielestä romanttista. Minusta itsekästä ja huono esimerkki.
Ja aika vitsikäs tuo kohta, että nainen meikkaa aamupalalle, kun on kunnioittavaa miestä kohtaan, että se ei joudu näkemään häntä ilman meikkiä. Haloo! Ne on seiskytvuotiaita. Pystyykö edes kauaa meikkaamaan.
Mikä järkytys noiden exille tulla jätetyksi vanhuuden kynnyksellä. Lisäksi lapset ja lapsenlapset tietty jäivät Suomeen. Ei puhettakaan mistään lastenhoitoavusta esimerkiksi.
AV:llä tietty noita kannatetaan, kun täällä lähes kaikki ovat itsekkäitä. Ei rakkauden perään pidä sännätä, jos on aviossa.
Mitä mieltä olette.
Kommentit (96)
Nyktvanhuksrt ovat äärettömän itsekkäitä! Miljardit tileillä ja omille ei jaeta. On mökit veneet asuntoja monia mutt ei. Omaan mahaan ja matkusteluun. Miten nuo naisvanhukset ovat erityisen itsekkäitä? No respect.
Maiju Hapuoja erosi miehestään jo kauan sitten. Merja Tammi jätti ensimmäisen miehensä ja lapset jäivät isälle. Kovero ja Tammi olivat naimisissa pitkään, mutta Tammen mukaan heidän olisi pitänyt erota jo paljon aiemmin.
Ihana talo. Onnea heille, vaatii uskallusta. Ja energiaa!
On totta, että 70. - 80. ikävuodet on se väli, missä tapahtuu voinnissa suuria muutoksia. Toivottavasti hyvää vointia riittää. Näkymät aivan upeat, mutta maasto asettaa logistiset haasteensa. Ihmeen paljon on ollutkin voimia, kunnostusprojekti ei ihan pieneltä vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisellä on oikeus erota huonosta liitosta minkä ikäisenä vain.
Ja itse aion meikata niin kauan kuin osun naamaani.
Siinähän se just on kun 70-vuotias harvoin osuu.
Vierailija kirjoitti:
Maiju Hapuoja erosi miehestään jo kauan sitten. Merja Tammi jätti ensimmäisen miehensä ja lapset jäivät isälle. Kovero ja Tammi olivat naimisissa pitkään, mutta Tammen mukaan heidän olisi pitänyt erota jo paljon aiemmin.
Eikös tuon jutun mukaan he tavanneet vuonna 2015 ja sitten selvittivät aiemmat suhteensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
70v ei ole vanha, se on minunkin eläkeikä. Mick Jagger menee täysillä, vaikka on 75-vuotias. Sauli Niinistöstö tuli isä 70-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole koskaan liian myöhäistä lähteä parisuhteesta jossa ei ole seksiä, läheisyyttä, välitttämistä, koskettelua eikä tunteita.
Parisuhdekursseilla nuokin asiat selviäisivät. Ne entiset liitot olisi pitänyt pelastaa.
Ei sitä aina ulkopuoliset tiedä, mikä se edellisen liiton todellisuus on ollut. Ystäväni sieti pettämistä ja narsismia 20 vuotta. Sitten lopullinen sinetti, kun puolisonsa petti hyvän ystävän kanssa, kuukausien salasuhde. Olin iloinen, että kerrankin ei jäänyt enää antamaan uutta mahdollisuutta. 20 yhteisen vuoden aikana niitä uusia mahdollisuuksia oli jo tullut niin monta, eikä mikään muuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
70v ei ole vanha, se on minunkin eläkeikä. Mick Jagger menee täysillä, vaikka on 75-vuotias. Sauli Niinistöstö tuli isä 70-vuotiaana.
On 70-v vanha muuttamaan espanjalaiseen pikkukylään suureen oamkotitaloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Merja jätti aikanaan Matin. Elämä muuttuu, löysivät toisensa ja asuvat nyt Andalusiassa vuoren rinteellä. Mitä me ollaan tuomitsemaan.
Okei. Kuka Matti? Vanhanen? Nykänen?
ei vaan joku muu Matti ex. Oli yhteiset talkoot rivarialueella ja Merja ja Ari alkoivat jutteleen yhdessä ja se satu alkoi siitä, luin aikoinaan naistenlehdestä. Elämä ei mene aina niin että vanhetaan yhdessä. Vanhoilla päivilläkin voi löytää rakkauden. En muista kenen kanssa Maija oli naimisissa. Heikki ässänkö kanssa?????n
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuon jutun mukaan he tavanneet vuonna 2015 ja sitten selvittivät aiemmat suhteensa.
Hapuoja erosi kyllä jo parikymmentä vuotta sitten. Saattoihan hänellä olla joku kumppani, mutta avioliitossa hän ei ollut vaan asui yksin "ullakolla". Kovero oli naimisissa Merja Tammen kanssa. Aikoinaan Koveron ex-vaimo syytti Tammea avioliittonsa rikkomisesta. Ero oli ruma ja lapset jäivät Tammen ex-miehelle, mitä pidettiin skandaalina silloin.
Vierailija kirjoitti:
Ja aika vitsikäs tuo kohta, että nainen meikkaa aamupalalle, kun on kunnioittavaa miestä kohtaan, että se ei joudu näkemään häntä ilman meikkiä. Haloo! Ne on seiskytvuotiaita. Pystyykö edes kauaa meikkaamaan.
Mikä järkytys noiden exille tulla jätetyksi vanhuuden kynnyksellä. Lisäksi lapset ja lapsenlapset tietty jäivät Suomeen. Ei puhettakaan mistään lastenhoitoavusta esimerkiksi.
AV:llä tietty noita kannatetaan, kun täällä lähes kaikki ovat itsekkäitä. Ei rakkauden perään pidä sännätä, jos on aviossa.
Mitä mieltä olette.
Itse ej voisi kuvitella edes rakkauden tähden muuttavani kauas jälkeläisistäni. Ja niin skeptinen olen, että epäilisin vanhemman miehen vain hoitajaa itselleen pyrkivän varmistamaan (jos minua kosiskelisi). Kai tapaileminen olisi kivaa, mutta ei enää yhteistä kotia, kiitos. Mutta näin siis minun kohdallani, muilla ehkä toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On 70-v vanha muuttamaan espanjalaiseen pikkukylään suureen oamkotitaloon.
Judy Dench on 83v ja rakentaa taloa Ranskaan.
Täällä aina tiedetään kaikki paremmin... Mikä ihmeen ihanne se on, että jos on menty yhteen jonkun kanssa vaikkapa 25-vuotiaina niin pitäisi olla se koko loppuelämä?! Johan sitä ihminen kasvaa ja muuttuu. Enkä ymmärrä että miksi pariterapiaan jos ei halua jatkaa. Aika aikaa kutakin, ikävämpää se on jäädä väkisin jos ei enää tunnu oikealta. Lapsetkin kasvatettu ja lentäneet pesästä. Kaikkea hyvää tälle parille perheineen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olette.
Itse ej voisi kuvitella edes rakkauden tähden muuttavani kauas jälkeläisistäni. Ja niin skeptinen olen, että epäilisin vanhemman miehen vain hoitajaa itselleen pyrkivän varmistamaan (jos minua kosiskelisi). Kai tapaileminen olisi kivaa, mutta ei enää yhteistä kotia, kiitos. Mutta näin siis minun kohdallani, muilla ehkä toisin.
Taitavat tässä tapauksessa olla ihan samanikäisiä, seitsemänkymppisiä molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo nyt oli aika ilkeästi sanottu. On paljon +70 vuotiaita, jotka edelleen meikkaavat ja oikein nätisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai tarkkaan ottaen 69-vuotiaana. Poika syntyi alkuvuodesta, Sauli täytti 70 vuotta 24.8. tänä vuonna.
Luin nopeasti jutun eikä siinä kerrottu että on jätetty puolisot vaan :
– En olisi uskonut, että voisin ylipäätään rakastua enää lainkaan. Mutta näköjään tunteet eivät lähde ihmisestä minnekään, vaikka ikää tulee. Kaikki mitä Arin kanssa teemme, sujuu yhteisymmärryksessä. Elämme samalla aaltopituudella. Riidellä meidän ei vielä kertaakaan ole tarvinnut.
Ari kertoo arvostavansa ja kunnioittavansa Maijaa.
– Meillä on samanlainen arvomaailma, ja se on hyvin tärkeää.
Elämä on opettanut molempia. Entisiä elämänvaiheita ei muistella pahalla. Maijalla on ensimmäisestä liitostaan kolme lasta. Arilla on kahdesta edellisestä liitostaan yhteensä viisi lasta. Lastenlapsia heillä on peräti kaksitoista.
Vaikka kumpikin tiesi sydämessään, että oli tavannut sen oikean, tunteensa he pitivät salassa ja omana tietonaan pitkään
Joten mitä paheksuttavaa tässä on?
72-vuotias mies ei ole poikamainen mitenkään päin katsottuna. Jutussa kehuttiin vanhaa miestä poikamaiseksi.
Eikä ole! Mikseivät hakeneet liitolle en apua. Ovathan olleet siinäkin rakastuneita joskus.