Olikohan tämä jonkinlainen aloitteentapainen naiselta?
Kävin tuossa viime yönä yöelämässä, ja baaritiskin ääressä seisoessani ja odottaessani tilaustani eräs nainen tuli ihan siihen viereen ihooni kiinni (tilaa olisi ollut, joten siitä tuskin oli kyse). Kysyi tämä nainen sitten, että tuleeko tilaukseni jo ja taisi hän myöhemmin vähän hymähtää minulle, mutta ei se siitä sen pidemmälle edennyt.
Syy, miksi kyselen tästä asiasta on se, että monet miehet usein sanovat, että naisten aloitteet ovat usein aika epäsuoria, ja että aika paljon miehen täytyy osata lukea naisen ruumiinkieltä jne. Miehestä jää sitten kuulemma yleensä riippumaan, että johtaako tuo naisen "aloite" mihinkään vai ei.
Kommentit (57)
Miehenä en osaa muuta sanoa kuin että minun kirjoissani tuo aloittajan kuvailema naisen käytös ei ollut aloite.
En enää käy baareissa enkä osaa lukea mitään signaaleja jos sellaisia edes huomaan. Minulle riittää jos nainen tulee juttelemaan tavallisia.
Vierailija kirjoitti:
Suoria aloitteita saan naisilta ehkä 1-5 kpl vuodessa.
Oho, taidat olla tosi hyvännäköinen, kun saat noin paljon suoria aloitteita, ja lisäksi epäsuoria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis hän tuli viereesi, kysyi tuleeko sinulle jo, teki tilauksensa, otti juomansa ja poistui? Ei, se ei ollut aloite. Se oli tilaus.
Hän oli ihan minua vasten kiinni, teki jonkinlaisen keskustelunavauksen liittyen omaan tilaukseeni, jonka jälkeen poistuin. Myöhemmin hän vähän hymyili katsoessaan minua, kun kävelin hänen ohitseen.
Mutta jos naisten aloitteet kuulemma ovat tyypillisesti erittäin epäsuoria (ainakin miesten mukaan), niin millaisia ne sitten oikein ovat, mikäli tuo ei sellainen ollut?
AP
Veikkaan että hymyili koska "häiritsi" sua baaritiskillä tilatessaan juomaansa.
Av-mamman logiikkaa... kirjoitti:
Jos nainen tulee iholle, se ei tarkoita mitään - paitsi kun jo on parisuhteessa ja nainen haluaa halailla yms... ja huom. seksiä se tarkoita parisuhteessakaan...
Jos nainen hymyilee, sekään ei tarkoita mitään - nainen on vain miehiä sosiaalisempi otus ja hymy on pelkkä kohteliaisuus... tosin rumia miehiä nainen ei huomio vapaalla ollessaan, ellei ole itsekin erityisen ruma...
Jos nainen hymyillessään vielä tervehtii, sekään ei vielä tarkoita mitään - nainen on luultavasti palvelualalla, eli kaupan kassalla tms. ja kyseessä onkin työssä opittu refleksikäyttäytyminen + nainenhan on aina se sosiaalisempi otus...
Nainen ei tee koskaan aloitteita - miehen pitää se tehdä vaikka mies tekeekin sen pääsääntöisesti aina väärään aikaan, väärässä paikassa, väärällä tavalla ja usein vieläpä ihan väärälle henkilölle... huom. ”tasot”, mutta joita ei oikeasti ole olemassakaan...
Can’t live with them, can’t live without...🤪
Tasot ovat olemassa. Vai miksi sitten minä (kun kaipaisin rakkautta/suhdetta) en kiinnostu itseäni 20 vuotta vanhemmasta lehtien/postin jakajaäijästä, vaikka hän kiinnostui minusta, mutta kiinnostuin itseäni aika lailla nuoremmasta miehestä, joka elättää itsensä kulttuuriharrastuksellaan? Ensimmäisen saisin, jälkimmäistä en saa. Silti haluaisin hänet.
Saattoi olla myös kokeilu naiselta, että haluatko tehdä aloitteen. Eli toi itsensä helposti lähestyttäväksi. Saattaa tehdä samaa monelle illan aikana, ja jos joku sopiva tekee sitten hänelle aloitteen, niin juttu etenee.
Vierailija kirjoitti:
Saattoi olla myös kokeilu naiselta, että haluatko tehdä aloitteen. Eli toi itsensä helposti lähestyttäväksi. Saattaa tehdä samaa monelle illan aikana, ja jos joku sopiva tekee sitten hänelle aloitteen, niin juttu etenee.
Eli hän silloin saa sen miehen kuka sattuu sen aloitteen tekemään. Melkoista arpapeliä. Itse miehenä en periaatteesta tee aloitteita naisille - odotan että naiset tekevät ne minulle. Lienee varmaan selvää että aika laihalla saldolla tässä mennään, mutta olenpahan ainakin pitänyt periaatteistani kiinni!
Vierailija kirjoitti:
Av-mamman logiikkaa... kirjoitti:
Jos nainen tulee iholle, se ei tarkoita mitään - paitsi kun jo on parisuhteessa ja nainen haluaa halailla yms... ja huom. seksiä se tarkoita parisuhteessakaan...
Jos nainen hymyilee, sekään ei tarkoita mitään - nainen on vain miehiä sosiaalisempi otus ja hymy on pelkkä kohteliaisuus... tosin rumia miehiä nainen ei huomio vapaalla ollessaan, ellei ole itsekin erityisen ruma...
Jos nainen hymyillessään vielä tervehtii, sekään ei vielä tarkoita mitään - nainen on luultavasti palvelualalla, eli kaupan kassalla tms. ja kyseessä onkin työssä opittu refleksikäyttäytyminen + nainenhan on aina se sosiaalisempi otus...
Nainen ei tee koskaan aloitteita - miehen pitää se tehdä vaikka mies tekeekin sen pääsääntöisesti aina väärään aikaan, väärässä paikassa, väärällä tavalla ja usein vieläpä ihan väärälle henkilölle... huom. ”tasot”, mutta joita ei oikeasti ole olemassakaan...
Can’t live with them, can’t live without...🤪
Tasot ovat olemassa. Vai miksi sitten minä (kun kaipaisin rakkautta/suhdetta) en kiinnostu itseäni 20 vuotta vanhemmasta lehtien/postin jakajaäijästä, vaikka hän kiinnostui minusta, mutta kiinnostuin itseäni aika lailla nuoremmasta miehestä, joka elättää itsensä kulttuuriharrastuksellaan? Ensimmäisen saisin, jälkimmäistä en saa. Silti haluaisin hänet.
Et näköjään ymmärrä sarkasmia (kohdistettu av-mammoihin) mikä taas tarkoittaa, ettei meistäkään voisi tulla paria. Itselleni nimittäin kyky erottaa sarkasmi muusta yada-yadasta on jo kynnyskysymys.
Taas syy siihen, että haluat jotakuta jota et voi saada, johtuu luultavasti juuri siitä, että haluat jotakuta jota et voi saada! Jotkut nimittäin vain ”toimivat” juurikin noin.
Joku toinen taas muuten saattaisi nähdä ko. tasot päinvastoin; postinjakaja, jolla pienet mutta säännölliset tulot vs. kulttuuriharrastelija, jonka satunnaiset tulot voivat romahtaa heti kun tulee se kuuluisa luova tauko... mutta onhan niitä erilaisia kulttuurinkin aloja, joita harrastaa, joten voin toki tässä sinun tapauksessasi olla ihan väärässäkin...
Kerropa siis nyt lapsuudestasi - millainen isä-suhde sinulla oli..?
🤔 😜
Anuspumppausta oli vailla. Kun et tarttunut täkyyn, joku laatikkonaamainen ekstrovertti lähestyi puristamalla lollottimesta-ja pääsi painamaan syvälle. Ottaako kaaliin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli hän silloin saa sen miehen kuka sattuu sen aloitteen tekemään. Melkoista arpapeliä. Itse miehenä en periaatteesta tee aloitteita naisille - odotan että naiset tekevät ne minulle. Lienee varmaan selvää että aika laihalla saldolla tässä mennään, mutta olenpahan ainakin pitänyt periaatteistani kiinni!
Noinhan se useimmiten menee. Nainen asettuu tyrkylle ja oma-aloitteisimmat miehet saavat naisen. Voit pitää periaatteistasi kiinni, jos se itseäsi lohduttaa. Minä olen alistunut pelin ehtoihin, ja teen kännissä aloitteita joskus, koska naiset niitä harvemmin tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Siis hän tuli viereesi, kysyi tuleeko sinulle jo, teki tilauksensa, otti juomansa ja poistui? Ei, se ei ollut aloite. Se oli tilaus.
Joo. Vaikutti siltä, että ei halunnut etuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei suominaiset tee alotteita. Ne odottavat, että prinssi haluaa juuri hänet ja tulee kotoa hakemaan ainutlaatuisen av-mamman.
Päinvastoin, Suomessa ne on naiset ja nimenomaan naiset, kun tekee aloitteet. Kun matkustaa muualle jo Euroopan sisällä, eron miesten aloitekyvyssä huomaa hetkessä - suoria kahvittelukutsuja tulee ihan keskellä kirkasta päivääkin. Suomessa on pakko olla aloitteellinen nainen, jos ei meinaa jäädä yksin. Teillä miehillä on täällä niin helppoa.
T: nainen, joka on tehnyt itse kaikki seurustelualoitteensa (Suomessa).
Ai olet siis ihan kaikille Suomen miehille tehnyt aloitteen, varsinainen hepsankeikka!
Missäs kohtaa olen niin sanonut? Olen tietenkin tehnyt vain niille, jotka ovat olleet kiinnostavia.
Jos sulle ei tehdä aloitteita, ei se naisista kerro vaan susta.
Siitä vaan päättelin, kun tiesit puhua Suomen naisista aloitteentekijöinä, että sun sitten on täytynyt itse tehdä ne kaikki aloitteet.
Vastaajahan puhui nimenomaan suomalaismiesten aloitteenteosta, ja siitä että Suomessa on ottanut kontaktia miehiin ensin, toisin kuin muissa maissa. Ei siis niinkään suomalaisnaisista, mihin sinä tässä viittaat, vaan miehistä eri maissa.
Suomi24 lla tai vauvpalstalla lusmilevat miehet eivät saa ketään naista värähtämään! Dream on!!
Vierailija kirjoitti:
Suomi24 lla tai vauvpalstalla lusmilevat miehet eivät saa ketään naista värähtämään! Dream on!!
Mitäs sinä täältä sitten haet?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meitäkin on, jotka saa. Tämä on hauskaa ajanvietettä. Naisten väräyttely on sitten erikseen muuna aikana.
Vierailija kirjoitti:
Miehenä en osaa muuta sanoa kuin että minun kirjoissani tuo aloittajan kuvailema naisen käytös ei ollut aloite.
Ei se mikään varsinainen aloite tietenkään ollut, mutta aika monet miehet kuitenkin kertovat naisten tekemistä "epäsuorista" aloitteista, joilla on tarkoitus antaa miehelle jonkinlainen lupa tehdä varsinainen aloite.
Niin että oliko tuo nyt sitten sellainen? Jos ei, niin mikä sitten on?
AP
Tuli kärkkymään ilmaista drinksua. Olisit käskenyt painua helvettiin.